Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tries_en_Faf schreef:Skitter schreef:[
Mijn hond luisterd hoor!Zeer goed zelfs. Maar ik hou van reactie. Als ik iets van hem vraag wil ik een reactie. Ik vraag misschien 2-3 keer and zorg ik ervoor dat het gebeurd. Zit. Zit. Zit! En dan druk ik zijn kont naar benenden. (overigens werk ik meer met handsignalen dan stem.) Vanaf het begin was ik erg duidelijk voor mijn hond, en dat is nu te zien. In huis is hij super, echt super. Buitenhuis moet hij zich nog leren inhouden, hij vindt alles zo spannend en leuk, soms is hij dus een beetje gek/blij. Mijn hond gaat trouwens elke week meet in het OV waar hij zich keurig gedraagt. Kun je ook niet van elke hond zeggen...
![]()
Maar goed, wij gaan op cursus, dus ik weet dat het goed gaat komen.
zit. zit. zit. ...??
Das toch niet een heel snelle reactie of wel?? 1 x zit, en dat moet hem gewoon zijn. niks kont naar beneden drukken...![]()
ik wil je niet aanvallen ofzo, maar drie keer zit en dan nog moeten drukken op zijn kont, en dan zeggen dat je heel duidelijk bent voor je hond, en houdt van reactie... dat gaat bij mij niet heel erg samen. Maar goed dat je op cursus gaat!![]()
Skitter schreef:[
Mijn hond luisterd hoor!Zeer goed zelfs. Maar ik hou van reactie. Als ik iets van hem vraag wil ik een reactie. Ik vraag misschien 2-3 keer and zorg ik ervoor dat het gebeurd. Zit. Zit. Zit! En dan druk ik zijn kont naar benenden.
pubelia schreef:Zoolgangster schreef:Maar halsbanden hebben ook nadelen: mijn hond werd aangevallen door een moeilijk opvoedbare Groenendaeler, die door zijn lange haar uit zijn halsband glipte, en daardoor zijn gang kon gaan.
wie is moeilijk opvoedbaar de groendendaeler of de eigenaar? Honden hebben nou eenmaal een eigen karakter. wat is het gedrag van een hond? gedrag van een hond komt voort uit het voortplanten van hun soort en overleven. Als je van daar uit gaat kom je al een heel stuk verder als mensen zijnde. Helaas zijn er veel mensen die hun hond vermenselijke en daar komt dan ander gedrag uit bij de hond.
Voor kleine hondjes zijn tuigjes sowieso beter. De luchtpijp van veel kleine honderassen, bijvoorbeeld Yorkshires, is nogal eens slap en plat, zei mijn dierenarts. Ik heb zelf een York, en ondanks dat ik hem het trekken heb afgeleerd, moest hij noodgedwongen een tuigje, omdat hij echt supergevoelig is voor druk op de keel, en dan vreselijk hoest.
Onze maltezer heeft dat ook, maar waarom dan een tuigje, een hond hoort imo los. Onze maltezer kan nog niet los omdat die waarschijnlijk doof is. daarom ben ik nu ook met hem aan het oefenen om toch los te kunnen. Als je hond niet doof is kan je hem als je hem goed opgevoed hebt gewoon los laten. luisterd die niet, is die niet goed opgevoed.
Wat halties betreft, ik zie hier in de buurt mensen lopen met honden die wel een halti dragen, en daardoor hun hond de baas zijn. Nee, dat is niet volgens het ideaal van de hondentrainer, maar daardoor kunnen ze domweg een wandeling maken met hun grote dominante reu, die voordat ie met een halti liep zomaar een uitval kon doen.
Nogmaals, dan doet de baas het niet goed. Een dominate reu moet ten alle tijden naar zijn baas luisteren, ook met andere honden in de buurt.
roest schreef:voor mij had je geen verkeerd beeld geschetst (zeker niet negatief hoor), maar waarom 2x VRAGEN??!!! Er is geen vraag!!
BarbaLala schreef:ja, ik wist het.
maar als het goed is, wordt ook aangeraden om voor buldog-achtige honden met een verkorte luchtweg, een tuig te gebruiken