Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skitter schreef:Wil je nu hiermee zeggen dat brokken ongezond zijn?
Skitter schreef:Puppybrok is niet hetzelfde als volwassenenbrok, er zit wel ingrdienten in die een pup nodig heeft.
Waarom denk je dat een veulen veulenbrok krijgt, en geen sportbrok?
Dit zou echt niet goed komen volgens mij........
Pletje123 schreef:Op welke toevoegingen doel je dan?
Rosita schreef:niet gaan piepen als je BM groeipijnen krijgt hoorOf misschien dan nog ff in dit topic kijken?
Tieme schreef:Voer voor volwassen honden is zo samengesteld dat een pup er meteen op kan. Dan heb ik het natuurlijk wel over compleet hondenvoer. Als je puppy en volwassenvoer bekijkt dan zit er nauwelijks verschil in. merken als bijv. prins en farmfood zeggen zelf dat het ook onzin is om honden op speciaal puppenvoer te zetten. hun gaan er van uit dat puppen in verhouding tot hun lichaamsgewicht meer eten dan een volwassen hond. dus ze krijgen automatisch meer voedingsstoffen binnen. farmfood heeft bijv. helemaal geen apart puppenvoer. die hebben 1 standaard voer. ze hebben dat standaard voer ook in een kleinere formaat brok voor puppen en kleine honden maar de analyse van het voer is precies hetzelfde als bij het volwassenvoer. puppen van wolfen/honden in het wild eten immers ook hetzelfde als hun ouders. er lopen in het wild echt geen herten of andere prooien rond die een speciale voedingssamenstelling hebben voor puppen hoor.![]()
prins heeft bijv. wel een puppenlijn maar dat is ook qua samenstelling precies hetzelfde als het volwassen voer. alleen de maat brok is anders. ook hun vinden het onzin om speciaal puppenvoer te geven.
Skitter schreef:Wat is compleet voer? Hoe weet ik dat het compleet is? Staat het er op?![]()
BTW wat is iedereens zijn mening over Dog Chow van Purina? De volwassenversie van dit wou ik namelijk gaan voeren.......
Ik ga zowiezo het ff bespreken met mijn hondentrainster vanavond, misschien ga ik wel over op farmfood of vers...
BrittKitt schreef:In puppybrok zit meer eiwit toch? dat is de reden waarom hamsters vaak puppybrok word gevoerd ipv gewone brok (jaja hamsters hebben ook dierlijke eiwitten nodig)
BrankaZ schreef:Dik worden doen ze niet zo snel, ze krijgen juist een enorme groeispurt. Juist door al die extra calcium die vooral is voor de opbouw van de botten. Gevolg van die groeispurt van de botten is dat de spieren en pezen niet in hetzelfde tempo meegroeien en een pup dus kreupel kan worden.
kimmie261 schreef:dog chow van purina was toch vroeger kiddo???
Rosita schreef:Verse pens Lysette. Ongemalen natuurlijk. Of een kipkarkas.