Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaanxBien schreef:Nou meid veel succes !
ook met jouw eigen hondjes !
kga nu een film kijken planet of the apes
ThePast03 schreef:DaanxBien schreef:hij is de eigenaar dus hij heeft ook het RECHT om die hond op te tillen.
Hij mag deze hond niet eens in zijn bezit hebben en heeft dus nergens RECHT op.
Weer eentje waarvoor ze een kaarsje kunnen branden op goede vrijdag, dit jaar of in de toekomst.
DaanxBien schreef:[*olduser*] schreef:
Hij mag deze hond niet eens in zijn bezit hebben en heeft dus nergens RECHT op.
Weer eentje waarvoor ze een kaarsje kunnen branden op goede vrijdag, dit jaar of in de toekomst.
Had ik dan weer iets gemist![]()
heb de hond geen stamboom?
zydeco schreef:ik zit er net even rustig over na te denken (moest ff afkoelen)ik heb in mijn omgeving meegemaakt dat een hond af werd gemaakt omdat de buren een hekel aan elkaar hadden
maar 17 jaar oud en dan een stafford pup hebben is misschien ook niet zo n goed idee
zo'n jonge jongen kan idd nooit het overwicht hebben op zo'n hond
ik heb zo heftig gereageerd omdat het weer ging over een stafford die dan maar vals zou worden gemaakt terwijl je het echtre fijne er niet van weet en de pup nu niet agressief is
staffords en pittbull's komen zovaak in een verkeerd daglicht terwijl ze er niks aan kunnen doen
terwijl de labrador op nr 1 staat wat betreft bijten maar dat is een andere discussie
je hebt helemaal gelijk als je zegt ik wil niet dat de hond er de dupe van word
en dat mag ook absouut niet
ik blijf erbij dat het toch enigzins speculatie is want iedereen ziet dingen anders dus ook een buurvrouw
maar inderdaad het is in dat opzicht wel goed dat je het ziet en in de gaten houd
maar ga geen overhaaste dingen doen want dan is de hond sowieso de dupe
probeer met die jongen te praten en probeer wat wijs te worden hoe hij met zijn pup verder om gaat en van daaruit zou ik conclusies trekken
en dan kun je misschien ernaar handelen
maar duik er niet meteen bovenop want daar schiet je helemaal niks mee op
misschien kun je een geprek met de moeder aanknopen en haar wat tips geven over de opvoeding zodat zij die weer aan haar zoon kan geven
hij zal het denk ik toch sneller van haar aan nemen dan van een vreemde
verder moet je het aankijken denk ik en in actie komen als er werkelijk wat dreigt te gebeuren
CherokeeChum schreef:Als ik me ff mag mengen in deze discussie....
Ik ben trainer G&G en heb al ruim 30 jaar dit soort honden.
Ben ook 10 jaar voorzitter geweest van een rasvereniging voor dit soort honden.
1 ding heb ik als eerste geleerd,hoe banketstaaf het ook klinkt,dit soort gastjes in deze leeftijd moeten niet dit soort honden hebben.
Teveel hormonen en te weinig brains om dit type hond verantwoord op te voeden.Zou dit knulletje de exception to the rule zijn.Denk het niet .Voroordeel? waarschijnlijk wel, maar ook mensenkennis door schade en schande opgedaan.
Ben al heel lang aan het lobbyen voor het belang van deze honden.En zo als ik kan opmaken is deze knul niet in het belang van het imago van deze honden bezig,maar heeft en Ego gekocht voor weinig zonder papieren.Een ongeluk dus wat er op wacht te gebeuren,en wat ik in het verleden te vaak heb zien gebeuren.Het laat alle alarmbellen bij mij rinkelen.
Meestal is zo'n hond een opwelling en is de lol er gauw af en word hij door versjaggerd.Misschien is hij dood beter af.....
CherokeeChum schreef:Als ik me ff mag mengen in deze discussie....
Ik ben trainer G&G en heb al ruim 30 jaar dit soort honden.
Ben ook 10 jaar voorzitter geweest van een rasvereniging voor dit soort honden.
1 ding heb ik als eerste geleerd,hoe banketstaaf het ook klinkt,dit soort gastjes in deze leeftijd moeten niet dit soort honden hebben.
Teveel hormonen en te weinig brains om dit type hond verantwoord op te voeden.Zou dit knulletje de exception to the rule zijn.Denk het niet .Voroordeel? waarschijnlijk wel, maar ook mensenkennis door schade en schande opgedaan.
Ben al heel lang aan het lobbyen voor het belang van deze honden.En zo als ik kan opmaken is deze knul niet in het belang van het imago van deze honden bezig,maar heeft en Ego gekocht voor weinig zonder papieren.Een ongeluk dus wat er op wacht te gebeuren,en wat ik in het verleden te vaak heb zien gebeuren.Het laat alle alarmbellen bij mij rinkelen.
Meestal is zo'n hond een opwelling en is de lol er gauw af en word hij door versjaggerd.Misschien is hij dood beter af.....
zydeco schreef:naadje24 schreef:ik zeg toch ook niet dat ik het gezien heb......
ik zeg dat als een hond op de manier opgevoed wordt die de TS beschrijft de hond dan wel degelijk aggressief wordt....
ja precies hoe TS het beschrijft maar het zijn geen feiten
het is van horen van
hoe kun je dan constateren dat het beest agressief word
zij heeft het niet gezien behalve de hond optillen
ze weet verder ook geen achterliggende reden ervan en wat er verder met de hond gebeurt
wat de buurvrouw zegt , dat is hoe het op haar overkomt
wie zegt dat het de waarheid is en dat het beestje echt zo behandelt word
dus jij gaat ook mee in deze speculatie
dat is jammer want er zijn geen directe bewijzen dat de hond zo opgevoed word
LimaGentle schreef:misschien kan je hem voor een keuze stellen?
of hij herplaatst de hond (daar wil ik eventueel wel bij helpen vanuit Dogs With Spirit) of je geeft hem aan.. (wat natuurlijk ook stinkmodder is maar bij hem zal die hond het nooit goed hebben)
ik ben absoluut geen tegenstander van die wetgeving.. integendeel zelfs..
voor meer info kan je me altijd pb-en
Es79 schreef:LimaGentle schreef:misschien kan je hem voor een keuze stellen?
of hij herplaatst de hond (daar wil ik eventueel wel bij helpen vanuit Dogs With Spirit) of je geeft hem aan.. (wat natuurlijk ook stinkmodder is maar bij hem zal die hond het nooit goed hebben)
Oke, dank je!
naadje24 schreef:LimaGentle schreef:misschien kan je hem voor een keuze stellen?
ik keek op je site en jeetje de tranen stonden in mijn ogen![]()
vooral het verhaal van ellen en haar 4 honden....diep triest.....
ik print zeker de petitie uit en zal zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen!
naadje24 schreef:LimaGentle schreef:misschien kan je hem voor een keuze stellen?
ik keek op je site en jeetje de tranen stonden in mijn ogen![]()
vooral het verhaal van ellen en haar 4 honden....diep triest.....
ik print zeker de petitie uit en zal zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen!
ThePast03 schreef:Verschrikkelijk ja dat er nog steeds mensen zijn die honden kopen die hier sinds 1993 verboden zijn en daardoor een risico nemen met levende wezens.
Gezellig gaan we die discussie hier ook weer voeren.
Es79 schreef:ThePast03 schreef:Verschrikkelijk ja dat er nog steeds mensen zijn die honden kopen die hier sinds 1993 verboden zijn en daardoor een risico nemen met levende wezens.
Nee, ik wil raad hebben!
ThePast03 schreef:Verschrikkelijk ja dat er nog steeds mensen zijn die honden kopen die hier sinds 1993 verboden zijn en daardoor een risico nemen met levende wezens.
Es79 schreef:Tja!![]()
Ik vind het goed dat mensen bezig zijn voor het welzijn van deze dieren!
ThePast03 schreef:Es79 schreef:Tja!![]()
Ik ook en mensen die bezig zijn met het welzijn van dieren kopen een Amstaff met FCI papieren en laten geen honden zinloos inslapen.
ThePast03 schreef:Es79 schreef:Tja!![]()
Ik ook en mensen die bezig zijn met het welzijn van dieren kopen een Amstaff met FCI papieren en laten geen honden zinloos inslapen.