Er zijn altijd oplossingen om je kat buiten te laten als ze dat willen...
Kinderen kunnen ook overreden worden en die houden we toch ook niet 24/7 binnen als ze naar buiten willen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
griebels schreef:Ik heb geen kattenparadijs gebouwd, alleen de tuin afgezet
Muzefee schreef:Nee, maar er lopen genoeg mensen rond die die mooie katten óók wel in huis willen en ze gewoon van straat afpikken[ En geloof me, die lopen hier wel rond ]
sharir schreef:griebels schreef:Ik heb geen kattenparadijs gebouwd, alleen de tuin afgezet
klimmen ze niet dan??
zoals je al eerder zei dat er een paar over gereden zijn. dit vind ik gewoon laks gedrag. kinderen laat je ook pas alleen buiten als ze de verkeersregels weten. onze katten zijn wel een paar keer buiten geweest in de tuin (bij mijn ouders waar we nu nog wonen) en dan horen ze iets en dan is het snel weer naar binnen. ze vinden het heerlijk als ze aan een tuigje zitten en ik ben erbij want als iemand voorbij komt lopen kunnen ze achter iemand schuilen. maar ga ik naar binnen dan vergaat de wereld voor hun hoor.nu ik ga samenwonen in een flat 3 hoog.Kunnen ze op het balkon maar daar kunnen ze ook niet echt rennen.we hebbem een 4 kamer woning en 1 kamer wordt echt een katten kamer waar we vanalles bouwen tunnels, hangmatten,trappetjes, kilmtoestelen. en we zitten aan een drukke weg en ik laat ze niet overrijden. het enige wat ze doen is voor het raam naar buiten kijken en dat is het. nooit voor de deur miauwen.
vind je dit nu ook zielig.??
sharir schreef:griebels schreef:Ik heb geen kattenparadijs gebouwd, alleen de tuin afgezet
klimmen ze niet dan??
zoals je al eerder zei dat er een paar over gereden zijn. dit vind ik gewoon laks gedrag. kinderen laat je ook pas alleen buiten als ze de verkeersregels weten. onze katten zijn wel een paar keer buiten geweest in de tuin (bij mijn ouders waar we nu nog wonen) en dan horen ze iets en dan is het snel weer naar binnen. ze vinden het heerlijk als ze aan een tuigje zitten en ik ben erbij want als iemand voorbij komt lopen kunnen ze achter iemand schuilen. maar ga ik naar binnen dan vergaat de wereld voor hun hoor.nu ik ga samenwonen in een flat 3 hoog.Kunnen ze op het balkon maar daar kunnen ze ook niet echt rennen.we hebbem een 4 kamer woning en 1 kamer wordt echt een katten kamer waar we vanalles bouwen tunnels, hangmatten,trappetjes, kilmtoestelen. en we zitten aan een drukke weg en ik laat ze niet overrijden. het enige wat ze doen is voor het raam naar buiten kijken en dat is het. nooit voor de deur miauwen.
vind je dit nu ook zielig.??
Bergje schreef:Je kan je kat zeker wel aan een tuigje laten wennen als ze nog jong zijn. Zullen altijd exemplaren zijn die het niet pikken natuurlijk (het blijven immers katten, dat is wat anders dan een hond). Maar als je rustig aan begint. Als je kat je vertrouwt 't tuigje eventjes omdoen zonder iets eraan en niet te strak natuurlijk. Dat uitbreiden totdat ze eraan gewend zijn dat er een tuigje aan zit. Weet niet hoe je kat op stem reageert, maar die van mij doet het ooit nog beter dan een hond (en nee, ik ben nooit boos geworden, wel consequent geweest). Vervolgens leren dat ze moeten stoppen/afremmen als ze druk voelen op het tuigje. Alles nog binnenshuis uiteraard. Op den duur zal je kat het alleen maar leuk vinden om zo naar buiten te gaan. Toen ik nog in mijn flat woonde stond mijn kat al te trappelen zodra ze hoorde dat ik het tuigje pakte. Nu gaat ze gewoon los mee de tuin in, ze komt braaf teruggerend als ik ze roep. Tijdje geleden stond hier ergens een boek over clickertraining met katten, dat boek heb ik ondertussen ook en er staan erg zinvolle dingen in, ook over tuigjes!
Muzefee schreef:Nee, maar er lopen genoeg mensen rond die die mooie katten óók wel in huis willen en ze gewoon van straat afpikken[ En geloof me, die lopen hier wel rond ]
lucienne schreef:Muzefee schreef:Nee, maar er lopen genoeg mensen rond die die mooie katten óók wel in huis willen en ze gewoon van straat afpikken[ En geloof me, die lopen hier wel rond ]
Ik zelf heb twee maine coons en heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand ze wilde stelen.
Dit kan per plaats natuurlijk verschillen (ik woon in een dorp). Ze lopen nu al vijf jaar elke dag buiten.
Ik heb het hier eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat zijn of haar kat gestolen is.