Welk ras? Lees even de omschrijving.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

herbey

Re: Welk ras? Lees even de omschrijving.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:50

En de Dogo Canario? Is ook een gave hond.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:54

Ik ken toch meerdere gevallen van BB's die geen enkele visite in huis accepteerden. Die moesten echt opgesloten worden. Ik ken er zelfs 2 die hierom ingeslapen zijn.

Ik ben echt dol op molossers. Heb zelf een Duitse Dog, erg waaks, maar kwijlt wel ja, haha.

Ik blijf erbij dat ik een BB teveel hond vind voor in NL.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:54

Misschien dat een Duitse dog wat is. Wij hebben ze sinds '78 en degenen die ik meegemaakt heb (5 stuks) kwijlden geen van allen overmatig. Ik denk niet dat dit dan aan toeval te wijten is.
We laten de hond altijd eten voordat wij aan tafel gaan. Daarbij mag hij niet bij de tafel komen als wij zitten te eten. Daar ligt vaak het probleem van kwijlen. Een DD kwijlt zodra hij gedronken heeft of wanneer hij eten ruikt en er dicht bij in de buurt komt. Het drinken is gemakkelijk op te lossen: Voeren en drinken in een aparte ruimte. Wij hebben zijn bak in de garage staan. Daar kan hij rustig even blijven liggen, geen enkel probleem.

Als een duitse dog echt in overweging genomen gaat worden nodig ik jullie graag uit voor een bezoekje, dan kun je het uit eigen ervaring ondervinden.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:41

Als er na Isa nog weer een hond komt (die we zelf uitkiezen, Isa is ons ook komen aanwaaien Haha! ) wil ik ook heel graag een Duitse Dog! Lijken me geweldige dieren, ontzettend lief. Zijn ze trouwens waaks? Niet dat dat voor mij belangrijk is maar voor TS wel denk ik Knipoog

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:44

Wij hebbeneen kruising Fila Brasiliero.
Kwijlt amper en is ontzettend lief, maar ook erg beschermend.
(zie profiel)

Verder denk ik dat een Dogo Canario ook erg geschikt is!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:45

Cane Corso. Die voldoet volgens mij precies aan het eisenlijstje. De gestroomde Cane Corso van een vriendin van me is vorige week gedekt door een blauwe. Ben heel benieuwd wat daaruit komt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:06

Ellebel schreef:
Als er na Isa nog weer een hond komt (die we zelf uitkiezen, Isa is ons ook komen aanwaaien Haha! ) wil ik ook heel graag een Duitse Dog! Lijken me geweldige dieren, ontzettend lief. Zijn ze trouwens waaks? Niet dat dat voor mij belangrijk is maar voor TS wel denk ik Knipoog

In het Duitsland van vroeger werden ze als waakhonden voor grote parken en terreinen gebruikt. Daar zijn ze dan ook op gefokt. Tegenwoordig zit dat waakse er nog zeker in, maar is het ook wat meer gericht op een lekkere huishond. De echte wakers zijn er nog wel, maar je moet gewoon even naar de bloedlijnen kijken en je er wat in verdiepen. Over het algemeen kun je echter wel stellen dat de gele doggen nog het meeste van het oude type zijn.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:09

In die omschrijving herken ik meteen onze Boxer. En dat kwijlen. ach, af en toe. Hij doet het eigelijk alleen als hij ingespannen bezig is, hij zal nooit zomaar de bank even onderkwijlen.

Een engelse Mastiff klopt eigelijk nog meer bij deze beschrijving, maar die zijn wel weer heel gesloten en heel erg gericht op (1 persoon in) het gezin.

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:30

Onze dog is zeer waaks, maar geen buitenhond. Hij wil 's avonds graag bij het gezin zijn en is echt een volwaardig gezinslid.

Wanneer hij iets hoort blaf en gromt hij wel en hij is niet dol op vreemden. Hij doet niets maar loopt niet enthousiast kwispelend op iedereen af. Dat doet hij echt alleen bij bekenden.

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 10:31

Ik zou voor een dobermann gaan, fijn karakter, rank gebouwd, en erg waaks...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:09

Een ridgeback is echt super. Ik loop stage bij een handelstal en daar hebben ze er ook 2. Kunnen goed met paarden en andere dieren om en ontzettend lief.

Nadine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:30

De Rhodesian Ridgeback is wel een jachthond dus daarmoet je wel rekening meehouden..
Ken een aantal RR en die niet altijd even erfvast zijn en graag achter een haas aanrennen.

Groetjes van Nadine

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 15:43

Kim82 schreef:
Onze dog is zeer waaks, maar geen buitenhond. Hij wil 's avonds graag bij het gezin zijn en is echt een volwaardig gezinslid.

Wanneer hij iets hoort blaf en gromt hij wel en hij is niet dol op vreemden. Hij doet niets maar loopt niet enthousiast kwispelend op iedereen af. Dat doet hij echt alleen bij bekenden.

De hond hoeft ook niet 's avonds buiten te blijven. Hij kan/ moet gewoon naar binnen. Ik weet alleen niet of een duitse dog niet te groot voor hem is. Vandaag was hij er niet dus niet, maar ik houd jullie op de hoogte hoor.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:47

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:58

Als een dog wel erg groot is, dan kan hij overwegen om een teefje uit niet zulke grote ouders aan te schaffen. Teefjes blijven sowieso kleiner dan reuen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:25

marquez1 schreef:
Hij wil graag een pup, helaas. Ik persoonlijk heb ook niks tegen zo'n staart, maarja de man in kwestie is daar niet echt van te overtuigen Knipoog .

Ik heb overigens ook wel eens gehoord dat die staarten zo krachtig zijn dat ze zichzelf de staart kapot slaan, klopt dat?

Dat verhaaltje van die staart die kapot geslagen zou worden, is het gebruikelijke smoesje om het couperen goed te praten, het haar van een rottweiler is dik genoeg om kapotslaan te voorkomen.
In 99% van de gevallen gebeurt couperen omdat men vindt dat het "hoort bij het ras" en verder niet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:45

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:36

Groenendaeler zijn erg waakzaam en erg lief.
Ze hebben we lang haar en zijn de famili van de herder.
het zijn echte werkers. en erg waakzaam zoals ik ze ken