[FOTO] PATSER de mini chihuahua, eindelijk itp ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: [FOTO] PATSER de mini chihuahua, eindelijk itp ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:24

leuk hondje, truitje vind ik een beetje onzin, je ziet wel eens mensen met oudere honden die buiten een regenjasje aanhebben omdat ze anders niet goed droog meer worden maar vor de rest vind ik kleding voor honden echt onzin en dit soort kleine hondjes zijn altijd wat sneller rillerig, zenuwachtige typjes zijn het heeft niet met kou te maken.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:05

Oh, ik vind het een heeeel tof hondje maar het is geen pop.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:08

Smookey schreef:
En het leuke van alles is nog, heleboel mensen gooien wel een deken om bij hun paard, maar als we een hond een truitje aan doen is het een probleem. Ik heb nog nooit gezien bij de paarden ITP dat er een discussie werd gevoerd, omdat iemand zijn nieuwe deken van z'n paard showt Verward

Ooit weleens een hond gezien die nat is van het zweten? Nee, want een hond zweet via zijn voetzooltjes.
Geen vergelijking dus Knipoog

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:17

Ach ze moet toch zelf weten dat ze dat hondje kleren aan doet zou et zelf ook neit doen maar ben dan ook een hele andere hond gewend Clown

leuk hondje is het die naam die past ook echt bij hem het is een echte patser Pling

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:21

gett schreef:
Ach ze moet toch zelf weten dat ze dat hondje kleren aan doet zou et zelf ook neit doen maar ben dan ook een hele andere hond gewend Clown

Natuurlijk moet ze dat zelf weten, het is alleen niet waar dat een Chihuahua gevoelig is voor kou en niet zonder kleertjes kan leven.
Die kleren zijn er pas gekomen met de hype, voor die tijd liepen alle Chihuahua's in weer en wind buiten zonder kleren Knipoog

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:22

een Chihuahua is wel gevoelig voor kou. Een trui is niet noodzakelijk maar wel fijn voor het hondje.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:26

ThePast03 schreef:
gett schreef:

Natuurlijk moet ze dat zelf weten, het is alleen niet waar dat een Chihuahua gevoelig is voor kou en niet zonder kleertjes kan leven.
Die kleren zijn er pas gekomen met de hype, voor die tijd liepen alle Chihuahua's in weer en wind buiten zonder kleren Knipoog

ThePast03, misschien moet je dit in je onderschrift zetten:

Chihuahuas hebben GEEN kleren NODIG! Als je je chihuahua kleren aan doet, doe je dit omdat JIJ het leuk vindt!!!!!! Of omdat je je chihuahua ontzettend verwend heb!!!!!

Knipoog Haha! Haha! Haha! Haha!

Niet negatief bedoeld he Lachen

Nu ben ik wel een beetje hypokriet bezig, want heel soms krijgt mijn hond ook een jas aan, maar hij heeft wel echt koud volgens mij.... Blond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:30

brendaa schreef:
een Chihuahua is wel gevoelig voor kou. Een trui is niet noodzakelijk maar wel fijn voor het hondje.

Dan waren de honden voor de hype blijkbaar van een ander type dan nu dat ze allemaal zonder kleren konden overleven zonder het koud te hebben. Clown
Maar ja die kwamen ook niet van marktplaats.

Ik heb persoonlijk nog nooit een Chihuahua gehad die gevoelig was voor kou en dan heb ik ook nog eens alleen kortharen gehad.

Als jullie dat jezelf wijs willen maken prima, neem eens contact op met de Chihuahua eigenaren in bijvoorbeeld Canada welke hun Chihuahua's gewoon bij -20 graden zonder kleding rond hebben lopen.

Ik geeft het op.

Voor de hype vond het merendeel van de mensen (en vooral de jongere meiden!) het maar k*ttenlikkers, oudewijven honden of homohonden en nu is iedereen ineens al jaaaaren gek van dit ras.
Alsof er een iemand is die durft toe te geven dat ze eigenlijk pas sinds de hype dit ras willen. Clown
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-03-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:32

ThePast03 schreef:
Smookey schreef:
En het leuke van alles is nog, heleboel mensen gooien wel een deken om bij hun paard, maar als we een hond een truitje aan doen is het een probleem. Ik heb nog nooit gezien bij de paarden ITP dat er een discussie werd gevoerd, omdat iemand zijn nieuwe deken van z'n paard showt Verward

Ooit weleens een hond gezien die nat is van het zweten? Nee, want een hond zweet via zijn voetzooltjes.

Niet alleen via de voetzooltjes, voor een groot deel via de tong en de neus.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:42

sorry maar ThePast03 heeft wel gelijk hoor...

het is echt werkelijk BULLSHIT dat ze gevoelig zijn voor kou...

maar ja ieder zijn eigen ding, maar ik vind het onzin

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:44

Tinkelbel schreef:
Niet alleen via de voetzooltjes, voor een groot deel via de tong en de neus.

Klopt.
In ieder geval niet via de huid zoals een paard.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:50

Pam schreef:
ben ik wel nieuwsgierig gezien je de vraag alleen beantwoord met, geen broodfokker, van welke fokker hij dan wel komt?

er zijn toch ook hobby fokkers Verward

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:53

Promessa schreef:
sorry maar ThePast03 heeft wel gelijk hoor...

het is echt werkelijk BULLSHIT dat ze gevoelig zijn voor kou...

maar ja ieder zijn eigen ding, maar ik vind het onzin

Dat is echt per hond verschillend...
Als ik in een t shirtje ga lopen loopt de rest nog in een trui,,
de ene kan meer hebben dan de ander...

Onze buren hebben ook zo hondje,, die gaat gewoon niet naar buiten,, Rillen ect... Gewoon door de kou... De DA heeft zelfs toen aangeraden om een dekentje te kopen...
Nu gaat dat hondje (Ben ze naam kwijt) gewoon naar buiten, Maar alleen met een jasje Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:11

Moirsa schreef:
er zijn toch ook hobby fokkers Verward

Het is maar wat voor naam je er aan geeft.
Voor de hype waren er geen mensen die zogenaamde Chihuahua's zonder stamboom fokte omdat ze ze aan de straatstenen niet kwijt raakte.
Op het moment stikt het van de zogenaamde particulieren die kleine honden zonder stamboom fokken onder de naam Chihuahua. Er is op het moment meer vraag dan aanbod, zeker als je ze nog deze week kunt leveren.
En voor de pups vragen ze rustig 750 euro of meer, leuke hobby. Clown

Maar goed: Om een lang verhaal kort te maken ben ik blij dat er nog goede en serieuze fokkers zijn die gezonde Chihuahua's fokken die niet gevoelig zijn voor de kou.
Laten we het daar maar op houden.
Het ras hoort gewoon niet gevoelig te zijn voor kou.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:14

ThePast03 schreef:

Ja!? Ga maar eens een flink rennen met een hond zonder conditie

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:15

Moirsa schreef:

Als jij een hond hebt die een natte vacht krijgt van het zweten moet je echt met hem/haar naar de dierenarts hoor. Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:21

Ik vind dat wanneer TS beweert dat ze het koud hebben onder de 15 graden, dat ze dan misschien eerst maar beter wat research had kunnen doen. Een vriendin van mij heeft al jaren chihuahua's (is geen fokker trouwens) en als je bij haar met truitjes aankomt of dat ze het koud hebben zal ze je frontaal uitlachen. Truitjes en zo zijn gewoon modegrillen en hebben niets meer met honden te maken

Het valt me trouwens ook op dat iedereen tegenwoordig een Chihuahua moet Verder wel een leuke hond Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:31

Straks als er tig in het asiel belanden neem ik er wel een daarvanuit Ja

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:59

ThePast03 schreef:
Moirsa schreef:

Als jij een hond hebt die een natte vacht krijgt van het zweten moet je echt met hem/haar naar de dierenarts hoor. Haha!

Haha! of naar de krant, hebbie een bijzonder exemplaar uitgevonden Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:02

Moderatoropmerking:
Ik denk dat de meningen over het dragen van kleertjes, het zijn van een accessoire of het al dan niet hebben van papieren inmiddels wel duidelijk zijn. Het topic gaat over het hondje van de TS, niet over kleertjes ed. Als jullie die discussie willen voeren, dan graag in een apart - algemeen - topic.

Graag terug ontopic dus, het hondje van de TS.

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:43

mijn chihuahua heeft ook geen truitjes aan maar hij heeft het wel koud buiten waar ligt dat dan aan?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:37

Skitter schreef:
Straks als er tig in het asiel belanden neem ik er wel een daarvanuit Ja

Inderdaad, stuk goedkoper Vork
Dan hoef je tenminste geen €750,- neer te leggen omdat het een tred is.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:23

ThePast03 schreef:
Smookey schreef:

Nee maar als mijn paard op stal staat zweet hij ook niet, maar hij staat wel met een deken om.

Even over discussie wel of niet koud hebben van het hondje, daar zal ik me niet mee bemoeien, daar ken ik het ras niet goed genoeg voor. Ging er mij om dat ik een gezond hondje zie en andere dringen hun mening weer eens op. Laat mensen toch gewoon als hun daar lol in hebben en dat hondje heeft er zichtbaar geen last van wat is dan het probleem!!!

Mensen nooit gehoord van respecteer andermans mening!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:36

Leuk hondje, vind hem een mooie kleur hebben.

Denk dat je over dekens bij paarden wel eventjes ergens anders kangaan discuseren lijkt mij? Paarden hebben het van naturen ook niet koud tot wij ze dekens gingen op gooien tegen haar.

€750 voor een rashond met papieren vind ik niet echt veel opzich.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:28

Ging mij ook niet over de discussie van paarden wel of geen deken om. Ging erom dat er hier een heel probleem gemaakt wordt dat het hondje kleertjes aan heeft, terwijl als je hier je nieuwe deken showt voor je paard je niemand hoort!!!

Zou het wel fijn vinden als ik mezelf niet elke keer opnieuw hoef uit te leggen en dat er dus gewoon gelezen wordt, ipv dat er woorden verdraaid worden of opmerkingen gemaakt worden die niet slaan op wat ik gezegd heb...