UPDATE:
Vandaag met spooky naar een andere da geweest buiten deze gemeente.(voor de zekerheid)
vanmorgen gebeld en kon in de middag al terecht gelukkig.
ik was uiteraard ontzettend benieuwd naar wat deze da ging zeggen.
wat me meteen al opviel,was dat ze vrijwel direct spooky probeerde gerust te stellen(ze is nu erg bang geworden voor een da helaas)
ze heeft de wond helemaal bekeken,en ze heeft aan haar buik gevoeld voor de binnenkant,gelukkig is dit allemaal ok 
daar was ik natuurlijk best bang voor ook.
het stukje wat open was,is nu mooi dicht al aan het gaan,wel zaten er allemaal pukkeltjes ed om de wond heen,(reactie op het scheren)wat weer tot onstekingen kan lijden.
hier heb ik zalf voor gehad wat ik 3 keer daags aan moet brengen.
op dit moment vond ze het er wel stabiel uitzien,goed eigenlijk,en niet verschrikkelijk als wat ik had gedacht...
gelukkig maar natuurlijk!
de wond ziet er nu dan ook al een stuk " beter" uit( ik zal morgen wat fotos maken ervan hoe het nu eruit ziet)
we zijn dan ook alweer 10 dagen verder.
het pootje waar de nagel uit is gerukt,daar heeft ze op dit moment het meeste last van,ook niet zo gek,want dat vlijkt gekneusd te zijn(haar eerste kootje van de teen)
al met al dus een enorme geruststelling van haar sterrelisatie!
wel ga ik absoluut nog naar mijn eigen da...
een erg drukke en lange dag geweest met veel spanning,ook voor spooky uiteraar,maar die ligt al lekker te slapen hihi.
en haar baasje gaat nu ook de mandje opzoeken 
heel erg bedankt allemaal voor de reacties! en belangstelling over spooky