Mii_Suzy schreef:Onze hond kreeg 's ochtends altijd brokken of 4 plakken brood met een soort
van leverpastij en 's avonds het eten wat over was van onze warme maaltijd.
(aardappels,groente en vlees) Wanneer hier niet voldoende van was kreeg ze er
wat brokken bijZe heeft het prima gered en was volgens de dierenarts
een hele sterke hond en zat ook prima op gewicht. De dierenarts zei zelfs
dat hij wou dat er meer mensen waren die de hond 's avonds het overige
eten gaven.
Heeft jouw dierenarts wel enig idee hoe een hond van binnen er uit ziet en wat die nodig heeft?
Ik ben niet voor brokken, maar eerder voor brokken dan met de pot mee laten eten.
Bijv aardappels en brood zijn een verkeerde voedingsbron voor honden, met het vlees word ook het bot verhit, ook de kruiden over het eten zijn niet zo geschikt, volledig zou ik het ook niet durven noemen en zo kan ik nog wel wat meer dingen opnoemen.
Men weet allemaal wel hoe het gaat bij mensen die zich niet in het voer van een hond verdiepen, maar om dat goed te durven noemen?
Kijk, gekookte groenten (zonder kruiden) dat over is aan de hond geven, dat is niet erg (ze kunnen trouwens ook weinig met niet afgebroken plantaardig voedsel), maar allerlei soorten tafelresten aan de hond geven onder de mom van dat dat de maaltijd van de hond is, zonder aanvullend voer (behalve als er te weinig overblijft) met het idee dat dat goed voor een hond is, is verkeerd.
Dat jouw hond een sterke hond was die oud is geworden op dat voedsel, kun je een geluk noemen, maar volgens mij niet dankzij jullie voerkeuze. Eerder desondanks.
Wees blij dat je hond een sterke hond was, maar trots zou ik er niet op zijn.
En zeker niet lopen verkondigen dat dat een goede methode is.
Heb je er wel eens aan gedacht wat dat met de darmflora van een hond doet en wat een hond nou nodig heeft?
Als je pech had gehad, had de hond het met de dood mogen bekopen.