Hond ramt kop kapot in bench?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Hond ramt kop kapot in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:35

Vende schreef:
Die opmerking van Aslan vind ik trouwens ook heel sterk, en hoe denk jij daar dan wel niet over BrittKitt?

Ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn paard op stal heb staan Knipoog
Heb geen paard, maar zodra ik er een in bezit hoop te krijgen gaat die absoluut niet dag en nacht op stal. Eerst op zoek naar stalling die mij aanspreekt, dan pas een paard. Zo geld dat voor mij voor elk dier.
Ik heb nu hamsters omdat zij vrij zelfstandig zijn en geen aandacht nodig hebben voor het weekend. Ook heb ik oudere dieren genomen voor het geval ik een kamer vind (komend jaar nieuwe studie) waar ik geen dieren mag hebben. Dan hoef ik ze niet weg te doen om zo'n reden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:37

Jemig, nog steeds aan het moddergooien?!
@Vende, fijn he al die hulp die je krijgt!
Jammer dat je er niets aan hebt.
Schreeuwen kunnen ze allemaal, maar bruikbare tips.............

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:37

BrittKitt schreef:
Vende schreef:
Die opmerking van Aslan vind ik trouwens ook heel sterk, en hoe denk jij daar dan wel niet over BrittKitt?

Ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn paard op stal heb staan Knipoog
Heb geen paard, maar zodra ik er een in bezit hoop te krijgen gaat die absoluut niet dag en nacht op stal. Eerst op zoek naar stalling die mij aanspreekt, dan pas een paard. Zo geld dat voor mij voor elk dier.
Ik heb nu hamsters omdat zij vrij zelfstandig zijn en geen aandacht nodig hebben voor het weekend. Ook heb ik oudere dieren genomen voor het geval ik een kamer vind (komend jaar nieuwe studie) waar ik geen dieren mag hebben. Dan hoef ik ze niet weg te doen om zo'n reden

Nou dan ben jij geweldig schat, allemaal een applaus voor onze geniale BrittKitt die dierenmishandeling tegengaat in de wereld door een hamster te kopen!

Of zal ik nu gaan zeiken dat een hamster wel degelijk aandacht nodig heeft, ook in het weekend, en een hokje veeels te klein is voor zo'n beestje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:38

@Vende: Je blijft vergelijkingen trekken, mens houd daar toch eens mee op.. dat maakt jou er niet beter op (helaas voor je Knipoog) Haha!
Een hond hoort naar mijn idee gewoon minstens 4x per dag uitgelaten te worden, waaronder sochtends, smiddags (12 / 1 uur), savonds, en nog voor je gaat slapen bijv. En liever ook nog rond een uur of 3 / 4- en een hond hoort naar mijn mening de aandacht te krijgen die hij verdient, een mand te hebben ipv een bench (hok) zodat hij vrij kan bewegen nog door het huis als hij dat zelf wilt. Klaar, mijn standpunt. Een bench vind ik zelf vreselijke onzin, maar dat komt misschien omdat de hond waar ik destijds mee opgegroeid ben gewoon een mand had en ik een bench echt een soort kooitje vind- niet iets wat je een (huis)dier aandoet naar mijn mening.

aslan schreef:
maar het kan aan mij liggen hoor, maar jullie paarden staan toch ook in een stal, dat is ook te vergelijken met een benche of ligt het aan mij?

Ik heb geen eigen paard, maar als ik dat had zou ik dus wel even op zoek gaan naar een wei + schuilstal of een stal + uitloop, dus argument gaat niet op. Ten tweede is een stal toch anders (paard kan gewoon 24/7 z'n behoeftes ook nog doen).

( Trouwens, als je merkt dat je paard z'n hoofd kapot maakt op stal of erge stalondeugden krijgt, dan doe je daar toch iets aan lijkt mij Verward )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:39

Hihi kom jij mijn kooien even bekijken? Dan praat je wel anders Knipoog
En dan nog vind ik mn kooien te klein, maargoed dat is mijn mening, een grotere is op dit moment niet te koop met zo'n tralieafstand Nagelbijten / Gniffelen
Ik zeg ook absoluut niet dat je je hond mishandelt, dat hoor je me echt niet zeggen maar ik geef alleen mn mening omdat jij daar om vraagt. Lachen
Laatst bijgewerkt door Britt op 12-02-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:39

BrittKitt schreef:
Vende schreef:

Dus dan hoop je even gek gezegd dat ze het hoekje om gaan of begrijp ik het nu verkeerd? Clown

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:40

Ik vraag een slotje aan omdat ik me net iets te goed voel hiervoor.

WildWings, bedankt voor je "hoe verzorg ik een hond" les, dat wist ik allemaal nog niet! Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:41

Vende schreef:
WildWings, bedankt voor je "hoe verzorg ik een hond" les, dat wist ik allemaal nog niet! Doei, doei

Graag gedaan schat Haha!
Weten en doen zijn twee compleet andere dingen.

Vreemd toch dat als je het allemaal al wist het toch compleet anders doet en je hond in een bench stopt omdat je denkt dat hij anders zichzelf geen rust gunt, en dat kennelijk banketstaaf voor het beestje zelf vindt.. Knipoog

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:43

Iets weten via alleen een computerscherm, is ronduit erg dom. Maar als jij daaruit je conclusies kunt trekken, vertelt dat meer over jou dan over mij.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:44

Vende schreef:
Ik vraag een slotje aan omdat ik me net iets te goed voel hiervoor.

Toch jammer dat je dat gevoel boven je hondje zet,
in dit topic komt naar mijn idee erg naar voren dat je op zoek bent naar de makkelijkste oplossing voor jezelf en niet de beste voor je dier
Laatst bijgewerkt door Britt op 12-02-07 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:44

Vende schreef:
Iets weten via alleen een computerscherm, is ronduit erg dom. Maar als jij daaruit je conclusies kunt trekken, vertelt dat meer over jou dan over mij.

Dit volg ik totaal niet?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:45

goed idee, maar vul op google dierenmishandeling in dat krijg toch echt wat anders!

ze zei dat ze het nog NIET wist en ze vraagt hier om hulp dus ze doet er wat aan!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:47

Vreemd toch dat als je het allemaal al wist het toch compleet anders doet en je hond in een bench stopt omdat je denkt dat hij anders zichzelf geen rust gunt, en dat kennelijk banketstaaf voor het beestje zelf vindt.. Knipoog[/quote]

Dan heb je het topic niet goed doorgelezen want daar gaat het niet helemaal over! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:47

aslan schreef:
goed idee, maar vul op google dierenmishandeling in dat krijg toch echt wat anders!

Dierenmishandeling is een BREED begrip, het houden van een dier terwijl je er niet voor kan zorgen zoals dat hoort valt IMO onder 'dierenmishandeling'. (Ik zeg niet dat Vende dit doet.). Dit is echt een raar 'het-kan-altijd-erger'argument waarmee mensen vanalles goed proberen te praten.

Citaat:
ze zei dat ze het nog NIET wist en ze vraagt hier om hulp dus ze doet er wat aan!

Ik ga ervan uit dat ze dat sarcastisch bedoelde. Vul maar op vandale.nl 'sarcasme' in en je weet wat dat is Haha! Haha!
Ik heb zelf advies en mijn mening gegeven, maar Vende wilt toch alleen maar naar mensen luisteren die bij de bench blijven- dus waarom vraagt ze dan advies als ze toch niet openstaat voor alternatieven Verward Voor mij een grote vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:48

Es79 schreef:
Dan heb je het topic niet goed doorgelezen want daar gaat het niet helemaal over! Haha!

Daar gaat het niet over, maar dat is WEL de reden die zij als eerste geeft waarom Pim niet uit de bench kan, dus misschien moet jij het topic wat beter doorlezen Nagelbijten / Gniffelen

Vende schreef:
Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:49

Ze kan niet anders of zou jij je huis laten slopen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:50

Kwestie van opvoeden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:51

aslan schreef:

Nee, ik zou een hond opnieuw opvoeden en het wegblijven opbouwen. Gewoon van even uit de woonkamer met de deur dicht een paar minuten, tot even uit de woonkamer een half uur, tot een uur- tot vijf minuten buitenhuis, tot een uur, tot hele tijden.

Maarja, er is altijd een makkelijkere oplossing en dat is de bench. Knipoog (naar mijn mening.)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:53

tja ze moet er zelf voor kiezen of ze die hond in een bench doet of niet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:53

Vende schreef:
Ik zou Pim dolgraag niet in de bench doen, maar Pim is een hond waar geen stopknop op zit. Hij wilt continue alles in de gaten houden, hobbelt van achter naar voren en weer terug. Ik denk dat als hij los in huis is zichzelf geen rust gunt..
[/quote]

En lees de rest! Gestoord

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:54

kan niet denk ik!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:54

WildWings schreef:
aslan schreef:

Nee, ik zou een hond opnieuw opvoeden en het wegblijven opbouwen. Gewoon van even uit de woonkamer met de deur dicht een paar minuten, tot even uit de woonkamer een half uur, tot een uur- tot vijf minuten buitenhuis, tot een uur, tot hele tijden.

Maarja, er is altijd een makkelijkere oplossing en dat is de bench. Knipoog (naar mijn mening.)

Heel jouw topic staat vol met jouw mening.

Helaas is het alleen jouw mening, en jouw conlusie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:55

@Es79: Dat is de eerste reden die ze geeft- het slopen is een totaal andere, ik heb al gezegd dat ik dat raar vind en ook gezegd wat ik van het slopen-excuus vind, dus nogmaals, misschien moet jij even lezen. Haha! Haha!

aslan schreef:
tja ze moet er zelf voor kiezen of ze die hond in een bench doet of niet!

Natuurlijk, maar ze vraagt hier toch om advies?

@Vende: Inderdaad, en het is ook jouw keuze om de makkelijke weg te kiezen en advies te vragen om vervolgens toch alleen te doen wat je zelf wilt.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:56

Ze vraagt om advies zodat de hond weer in zijn neche kan zonder dat hij zichzelf pijn doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:58

aslan schreef:
Ze vraagt om advies zodat de hond weer in zijn neche kan zonder dat hij zichzelf pijn doet!

Nee, ze vraagt gewoon 'Help' (beginpost), maar ze wilt kennelijk niet horen dat de oorzaak ook bij de opvoeding of bij de benche kan liggen, want nee- die is goed, het ligt niet aan haar, het ligt niet aan de benche, etc..

En voor mij is het duidelijk, de hond geeft aan niet in de bench te willen zitten, Vende zegt zelf dat het een drukke hond is die zichzelf geen rust gunt.. dan sluit je hem toch niet vier, vijf uur op?