ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ibouma

Re: ZEER BELANGRIJKE OPROEP........!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:56

10 jaar is een hele leeftijd voor zo'n grote hond.
ik denk niet dat er veel mensen zijn die zin hebben in de kosten eventueel voor zo'n korte samenleving met deze hond.
echt sneu voor de hond.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:01

inowa schreef:
de hond heeft altijd buiten gezeten daarom weet ze niet hoe ze gaat met kinderen.

ik vind overigens dat als jullie hier iets op tegen hebben dat jullie het maar voor je moeten houden.
we proberen een goede baas te vinden om juist te voorkomen dat ze een spuit krijgt of in het asiel beland.

als iedereen gelijk gaat zitten vertellen hoe slecht dit is dan kunnen jullie maar beter niet reageren .......dit geld overigens niet voor de mensen die echt willen helpen en wel iemand weet die een oude hond wil opvangen...

Zal wel niet in goede aarde vallen maargoed. Als die hond altijd buiten heeft gezeten wat is het probleem nu dan? Er zijn wel meer opties dat je hond de deur uit te schoppen. En vooral na 10 jaar .. erg triest.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:05

Inderdaad, heeft dat dier 10 jaar buiten gezeten en dan moet ze opeens weg? Wat is dan het probleem? Is er een reden waarom ze nu ineens niet meer buiten kan zitten? Het is in die anderhalf jaar met die kleine toch ook goed gegaan?

Iets aan dit hele verhaal klopt gewoon niet arm dier.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:11

Wel eens aan SOS-dier gedacht? Bemiddelen voor huisdieren; wij hebben nu 3 honden via SOS, waarvan 2 wegens komst kind...............

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:23

hmm niet mijn manier van omgang met honden ,maar daar is dit topic niet voor bedoelt!

ik hoop echt dat die hond een leuke plaats ervoor terug krijgt. probeer het anders eens via een mechelse herders vereniging, vaak weten die welk plekken waar dat soort honden nog een goed tehuis krijgen...

en buiten zitten vind ik niks zieligs aan maar goed, das meer dnek ik hoe je bent opgevoedmet het idee hoe je dieren moet huisvesten en verzorgen.

in ieder geval heel veel succes!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:37

Kijk en hier kan ik me nu zo ontzettend kwaad om maken!!!
Ze weet toch wat de hond doet met kleine kinderen aangezien ze een dochtertje heeft van 1 1/2!!!! Ik neem aan dat de hond er toen ook al was, dus het is gewoon een l*l verhaal om de hond nu weg te doen! Dit soort mensen moet eigenlijk ook nooit geen hond meer nemen als je zo'n dier op deze leeftijd nog weg kan doen!!!Ik moet er niet aan denken om mijn oude duitse herder nu nog naar een nieuwe baas te moeten doen! En ook zij was al een jaar of 8 dat ik haar kreeg! Ze wil in mijn ogen gewoon van dit dier af en neemt niet eens de moeite om het te proberen! IK heb er geen goed woord voor over!!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:04

Moderatoropmerking:
Het moge duidelijk zijn dat de meerderheid dit niet zo'n handig idee vindt. Daar hoeft niet meer over geschreven te worden. Als er nog geinteresseerden zijn voor de hond kan er wellicht per PB contact gelegd worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:49

kan de hond met andere honden?? en kan de hond nog wel binnen leven dan na al die jaren buiten?goed zindelijk?niet slopend?
misschien weet ik iemand...

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:51

WildWings schreef:
Sorry maar een trieste bedoening, denk aan zoiets voordat je een hond neemt.
Ze verdient een goed tehuis maar jouw kennis dumpt d'r wel zo.. hmn.
Sowieso neem ik aan dat ze de hond zelf GOED opgevoed heeft, dan is er geen risico als je van begin af aan met dingen als storen tijdens het eten (bijv) etc hebt geoefend. Och, ik zelf wel niets.. tis tenslotte een kennis en niet jijzelf Haha!

Al bij een asiel oid geprobeerd?

hey idd helemaal mee eens! groetjes pascale

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:56

AaronYve schreef:
Ja het is zielig voor de hond maar 10 jaar geleden wist die vrouw misschien helemaal niet dat ze kinderen zou krijgen als de hond al oud is, ik denk niet dat dit een smoes is om de hond te verkopen. Het is wel zo dat oudere honden vaker geen jonge kinderen meer kunnen verdragen(sommige ook wel) maar der staat ook in de advertentie dat de vrouw liever geen risico's neemt. Heel verstandig met jonge kinderen. Zielig is het wel voor de hond maar als iemand hem een goed tehuis kan bieden, waarom zou ze hem dan niet kunnen doen? Ik vind het een wijs besluit van de vrouw, zelf zou ik het niet doen. Maar ja beter voorkomen dan genezen

Kijk, sorry klinkt heel sneu; maar hier ben ik het mee eens. Overlaatst weer een kind met levengevaar in het ziekenhuis beland door een gebeten hond. (en dan wel zo'een hond die er om bekend staat. Je weet wat ik bedoel; Een energieke hond. Wat niet wil zeggen dat dat bij elke hond van zo een ras is of want dan ook) En wat gebeurt er met hondje: Afmaken die handel.

Liever je hond verplaatsen voor de veiligheid naar een goed huisje: zodat de hond en het kind een leuk leven kunnen leiden dan het kind in gevaar te brengen en de hond af te maken.

En met het vetgedrukte hadden wij ook moeite. Plingaarmee bedoel ik m'n ouderd. Toen wij (ik en m'n drielings broer en zus) er kwamen ging onze hond ook raar gaan doen; puur om dat ze al ouder werd; en minder kon verdragen. En die was wel goed opgevoed met kinderen etc. (denk aan mijn oudere broer.)

Verder maak ik geen uitspraken als het nu een domme smoes is of de waarheid; of hoe het komt of wat dan ook. Veel succes met de 'verkoop' *Nu lijkt het diertje wel een product; Niet zo bedoeld voor alle duidelijkheid.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:51

sexy_back schreef:
ik hoop echt dat die hond een leuke plaats ervoor terug krijgt. probeer het anders eens via een mechelse herders vereniging, vaak weten die welk plekken waar dat soort honden nog een goed tehuis krijgen...

De NVBH (Nederlandse Vereniging Belgische Herder) herplaatst alleen honden met stamboom...
Anders was onze herplaatser waarschijnlijk ook al weggeweest...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:27

Ik houd mn woordje maar voor me Knipoog

Ga naar google, typ dan herplaatsing huisdieren in en dan is het geloof ik de tweede van boven, slhh is de titel. Deze stichting werkt vanuit Aalsmeer en hebben mij destijds enorm goed geholpen toen de hond van onze demente buurman een nieuw huisje zocht..
Hopelijk heeft ze gauw een nieuw huisje, waar ze nog gelukkig oud mag worden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:11

Had je nog op mn site gekeken?