Gruwelijke vossenmoord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Gruwelijke vossenmoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:05

Van mentaliteit zijn wij beide duidelijk al volwassener dan jij, cleyto...Mensen moet je individueel beoordelen, niet per provincie...

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:10

Celine_M schreef:
Sjesus.. Ik geef het op.. Misschien even naar de psychiatrie om de vooroordelen af te leren? Bloos

Ging jij het niet opgeven???Graag zelfs.Eigenwijs kind! Bekijk de cijfers, lees de kranten en zet het nieuws op dan leer je je land wat beter kennen!!

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:12

AstraGirlie schreef:
Van mentaliteit zijn wij beide duidelijk al volwassener dan jij, cleyto...Mensen moet je individueel beoordelen, niet per provincie...

welnu.... jou heb ik dus al individueel beoordeeld!!Maar jah, ik had ook niet anders verwacht van een west-vlaming en zijn sjovinisme!!Doe liever iets aan dat dierenleed in je provincie in plaats van hier te zitten zeveren.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:12

je zal maar verplicht moeten verhuizen naar west vlaanderen in verband met werk. Ben je gelijk een vossendoder als ik cleyto moet geloven.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:13

cleyto schreef:
AstraGirlie schreef:

welnu.... jou heb ik dus al individueel beoordeeld!!Maar jah, ik had ook niet anders verwacht van een west-vlaming en zijn sjovinisme!!Doe liever iets aan dat dierenleed in je provincie in plaats van hier te zitten zeveren.

Doe ik al, ben actief lid van Natuurpunt hier Slapen

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:14

karin1985 schreef:
je zal maar verplicht moeten verhuizen naar west vlaanderen in verband met werk. Ben je gelijk een vossendoder als ik cleyto moet geloven.

Zitten er hier echt geen volwassenen op bokt??? hallo 1985???

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:16

Natuurpunt??? Laat me niet lachen!!! Welke vlaming eigenlijk niet?!Proficiat.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:20

21 wat is bij jou volwassen 80 ... maar goed ... als ik nou jou eerste post pak en ik zet er zwarte mensen neer in plaats van west vlaamse.... KLinkt dat niet als discriminatie?

In plaatst dat jij hier aandacht vraagt om de ziekelijke dood van een hele vossenfamilie. Zit je hier gewoon je vooroordeel te spuien over iedereen die in westvlaanderen woont. Iedereen..... dat is toch ten alle tijden individuen over 1 kam scheren.

Wij vinden het hardstikke zielig en gemeen wat er met die vossen gebeurt is.

Maar dat keurt nog niet goed dat jij maar besluit om daar heel west vlaanderen voor te straffen (de geldkraan dichtgooien zoals je in je eerste post zegd)

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:21

Mens jij bent goed gestoord.. Slapen Ik laat me hier niet openlijk uitmaken. En dat van die psychiatrie meen ik..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:22

cleyto schreef:
Natuurpunt??? Laat me niet lachen!!! Welke vlaming eigenlijk niet?!Proficiat.

wie is hier nu onvolwassen?

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:27

karin1985 schreef:
21 wat is bij jou volwassen 80 ... maar goed ... als ik nou jou eerste post pak en ik zet er zwarte mensen neer in plaats van west vlaamse.... KLinkt dat niet als discriminatie?

In plaatst dat jij hier aandacht vraagt om de ziekelijke dood van een hele vossenfamilie. Zit je hier gewoon je vooroordeel te spuien over iedereen die in westvlaanderen woont. Iedereen..... dat is toch ten alle tijden individuen over 1 kam scheren.

Maar dat keurt nog niet goed dat jij maar besluit om daar heel west vlaanderen voor te straffen (de geldkraan dichtgooien zoals je in je eerste post zegd)

Ja waarom worden sommige landengeboycot?Ook niet omdat alle mensen daar slecht zijn maar om duidelijk te maken dat er iets niet kan.Iedereen moet zich aan de regels houden dus zeg mij oh waarom is er niet zelfs maar één getuige van deze gruwel?Als ik of mijn buren merken dat er gejaagd wordt op tijden dat het niet mag, dan verwittig ik de nodige instanties.8 vossen in 1 klein dorpje en niemand heeft iets gezien of gehoord? Is dit niet naief?

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:27

Elinee schreef:
wie is hier nu onvolwassen?

Inderdaad..

En omdat jij je gelijk niet krijgt, ben ik eigenwijs? Nu noem je me trouwens zelf 'kind', de pot verwijt de ketel..

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:28

cleyto schreef:
Celine_M schreef:
Sjesus.. Ik geef het op.. Misschien even naar de psychiatrie om de vooroordelen af te leren? Bloos

Ging jij het niet opgeven???Graag zelfs.Eigenwijs kind! Bekijk de cijfers, lees de kranten en zet het nieuws op dan leer je je land wat beter kennen!!

en ondanks al die cijfer en kranten enzovoort, kan er nog nog altijd die ene individu zijn die er niks mee te maken heeft. En die word door jou toch uitgescholden voor vossendoder. (bovendien denk dat het hier wel om meer dan 1 individu gaat)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:29

Mensen dit is echt niet de bedoeling van dit topic, laten we het over de vossen en de steenmarter hebben, op dat dier is er zelfs nooit gejaagd geweest...

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:30

cleyto schreef:
Ja waarom worden sommige landengeboycot?Ook niet omdat alle mensen daar slecht zijn maar om duidelijk te maken dat er iets niet kan.Iedereen moet zich aan de regels houden dus zeg mij oh waarom is er niet zelfs maar één getuige van deze gruwel?Als ik of mijn buren merken dat er gejaagd wordt op tijden dat het niet mag, dan verwittig ik de nodige instanties.8 vossen in 1 klein dorpje en niemand heeft iets gezien of gehoord? Is dit niet naief?

Net waren het er nog 6..
Laatst bijgewerkt door Celine_M op 05-02-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:30

cleyto schreef:
karin1985 schreef:

je zegt nu in elk geval al iets anders dan "die west vlamingen". Knipoog . Maar goed als ik op die manier vossen ga jagen is het niet de bedoeling dat iemand mij ziet. (dit wil niet zeggen dat ik het doe Clown )

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:30

euhm wie scheld ik uit voor vossendoder??

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:31

Celine_M schreef:
cleyto schreef:

Net waren het er nog 6..

nee, lees de kranten.Ondertussen zijn het er al 8!!!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:32

Allemaal doodgeknuppeld? Clown

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:33

Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen zijn die met al het gemak dieren kunnen doden, ongeacht wat voor dier. Dieren in de natuur jagen nou eenmaal om te overleven. Dus dat een vos dat doet geeft een mens nog niet de reden om dan die vos maar te doden. Maar goedd debielen hou je natuurlijk altijd.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:33

niet letterijk, maar das een kwestie van de link leggen tussen :
er zijn vossen gedood
en niet meer naar west vlamingen gaan jongens.
Maar daar ging het niet. Het gaat erom dat je alle west vlamen over 1 kam scheert. Veel west vlamen .. kan in mijn ogen nog . Alle west vlamen.. dat kan in mijn ogen niet (realistisch ook niet mogelijk denk ik)

maar goed das wel duidelijk ondertussen. punt Pling

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:35

als ts zelf is na zou denken, zou ze ook begrijpen dat ze niet alle west vlamen zo kan beoordelen. maar helaas wil ze persé haar gelijk, en andere meningen interreseren haar niet.
verhaal zonder eind dus.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:59

Ja duidelijk...Ik maak me er niet meer druk om, de ts doet maar verder met haar discriminatie...

Nu waar het echt om gaat, wil ik wel nog discussieren, hierom dus:

Hier zijn geen woorden voor

Op 22 januari 2006 vond de Groendienst Ieper 4 dode vossen te Hollebeke. De dieren waren gedumpt in de gracht van de Neerwaastensestraat: 3 exemplaren waren relatief 'vers', het 4de in staat van ontbinding.

Dit betreft het vierde geval op enkele jaren tijd van dergelijke dumping van Vossen, roofvogels en kraaiachtigen in de streek (Ieperboog, vooral rond Hollebeke/Wijtschate). In 2006 werden ook reeds een dode Vos, Torenvalk, Kraaien en Eksters gevonden in de gracht langsheen de Kasteelhoekstraat.
Deze vondst werd aan de politie gemeld, er werd pv opgesteld.Uit diverse getuigenissen leren we dat deze wanpraktijken in de streek een soort uitdaging vormen van bepaalde jagersgroepen tegenover het natuurbehoud in de streek. Door 'schadelijke' dieren te doden en op dergelijke oneerbiedige wijze tentoon te spreiden wil men de 'groene jongens', die er nog steeds van beschuldigd worden om de Vossen in onze streek te hebben ingevoerd, een hak zetten.
In het land der blinden blijft eenoog koning ...

De vossenverdelging in de Ieperboog gaat maar door. Na de 4 dode en gedumpte vossen van 22 januari kwamen er nog 3 vossen en 1 steenmarter (!) bij.
De nieuwe gevallen:
-Twee vossen werden eind vorige week gevonden langs de rand van het Palingbeekdomein (zijde Hollebeke, ongeveer t.h.v. Wielewaalstraat) door de landschapswacht die bezig was met de realisatie van een landschapsplan.
- Vandaag (31/01) vond diezelfde ploeg één vrij verse vos én een steenmarter, opnieuw gedumpt in de gracht, langs de Kasteelhoekstraat in Hollebeke. En dat precies nabij het bordje "natuurreservaat" langs de noordgrens van onze Katteputten.
Het vermoeden van de 'uitdaging' of provocatie, zoals reeds beschreven bij de vorige vondst, kan moeilijk beter ondersteund worden.
De twee krengen werden naar Pierre Hubau gebracht, voor labo-onderzoek naar de doodsoorzaak. Er wordt ook pv opgesteld door Erik Malfait, verantwoordelijke boswachter voor de regio.

Wat het wettelijke kader betreft: vossen mogen bejaagd worden tot 15 januari, de jachtperiode is dus afgesloten. Er kunnen wel nog vossen ''verdelgd' worden mits voorafgaandelijke melding aan de boswachter. Dit is zeker niet gebeurd. De steenmarter is en blijft natuurlijk beschermd, en mag niet bejaagd worden.

http://www.vzwlagare.be/vwgforum/topic. ... 54𜾚

Het gaat dus wel om bepaalde jagersgroepen denken ze...
Op de link kan je fotos zien, echt gruwelijk....
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 05-02-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 20:02

Het is ook steeds te doen in deze provincie:je kan er gewoon niet om heen en ik begrijp dat een west-vlaming het daar moeilijk mee heeft maar misschien moeten jullie je hoofd niet in het zand steken als het daar gebeurd?Het zijn geen slechte mensen maar er moet daar meer opgetreden worden door de bevolking wanneer er zulke beulen hun ronde doen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:05

cleyto schreef:
doossie schreef:
whoow sielig
waarom zou je dat doen
naja okeey kan wel een paar redenen verzinnen
maar om dan gelijk alle belgen hier voor te beschuldigen vind ik ook erg over dreven Clown Boos!

Ik ben zelf een rasechte belg en geloof me maar er is wel degelijk en mentaliteitsverschil per provincie en het is nou eenmaal zo dat west-vlamingen bekend staan als een hard volkje!Hoe kan je anders een hele troep vossen doden in één dorp zonder dat er ook maar iemand iets merkt en doorgeeft aan de instanties?Dat bedoel ik met mentaliteitsverschil.Velen weten het maar steken hun kop in het zand!

dus omdat anderen jou mentaliteid niet dragen zijn ze allemaal niet goed? En omdat ze daar toevallig wonen..

Volgens mij roep je maar gewoon wat in het rond. Want je uitspraken zijn of tegen beter weten in of volledig belachelijk.