Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pam schreef:Maine coon is populair.. Alle boeken waren uitgeleend. Heb nu iets over de ragdoll (volgens mij zijn die katten echt super!!)
en de heilige birmaan.
Mn vriend was op slag verliefd op de ragdoll (die scoort dus bij deze al 2 punten)
Ik hoop echter dat ik flink veel kan sparen en beide rassen kan aanschaffen
corine1981 schreef:Nou Cissy, kan je wel vertellen dat zelfs bij houden bij Tommes niet helpt. Dat hebben we vorig en dit jaar geprobeerd, maar je denkt alles gehad te hebben, de kam komt er dan moeiteloos doorheen (en geloof me, gebruik echt wel goede spullen) maar als je dan met je handen voelt, zitten er nog hele plakaten... Bijna geen doen dus.
Syrah, mijn poes, heeft nooit klitten, heel af en toe als Bikkel (kitten) weer eens aan haar vacht heeft lopen lurken, maar die pluk je er dan zo uit...
Fijns, scheren
roest schreef:corine1981 schreef:Nou Cissy, kan je wel vertellen dat zelfs bij houden bij Tommes niet helpt. Dat hebben we vorig en dit jaar geprobeerd, maar je denkt alles gehad te hebben, de kam komt er dan moeiteloos doorheen (en geloof me, gebruik echt wel goede spullen) maar als je dan met je handen voelt, zitten er nog hele plakaten... Bijna geen doen dus.
Syrah, mijn poes, heeft nooit klitten, heel af en toe als Bikkel (kitten) weer eens aan haar vacht heeft lopen lurken, maar die pluk je er dan zo uit...
Fijns, scheren
Ik begin inmiddels enige ervaring op te doen wat betreft het trimmen van katten. Een ding moet duidelijk zijn, klitten ontstaan door losgelaten haren die in de vacht blijven steken. Het kan dus zijn dat je niet vaak genoeg kamt, je zegt dat je plakkaten voelt na het kammen, dit houdt in dat je niet in laagjes werkt, hier zit hem meestal het probleem van het ontstaan van klitten. Je neemt de vacht niet mee vanaf de huid.
Maar het kan ook zijn dat je toch niet het juiste materiaal hebt. Ik ben op het moment op een drietal maine coons van kennissen aan het experimenteren, eentje heb ik kaal moeten scheren. Maar een andere heb ik opgeknapt door middel van een furminator, dit is een kam (eigenlijk een scheerkop) ontwikkeld voor honden, maar haalt ook haren uit een kattenvacht die je er met een gewone kam niet uitkrijgt, terwijl je dacht dat je alles er wel uit had
regientje schreef:hej! wij hebben hier een paar main coons lopen. Ze zien er net zo uit alleen zitten er geen papieren bij. Mochten we kittens krijgen, doen wij deze gratis weg.
Wij geven voer van royal canin en dan speciaal tegen haarballen.
hier hebben we nog geen last gehad van het vele haar.... en met de klitten valt het reuze mee!
corine1981 schreef:Jahaa, in laagjes werken. Dat houdt je bij Tommes (8 kilo kat) wel even bezig. Daarnaast kan de dierenarts al nooit zijn huid vinden om bijv te kijken of hij parasieten heeft... Je weet bij hem gewoon nooit waar je ergens in die laag zit
Hij vindt het kammen ook niet echt prettig, wat maakt dat je hem niet op zijn gemak uit gaat zitten pluizen...
Nu ja, hij moet het er maar mee doen vrees ik dan.
En die furminator heb ik eens geprobeerd, maar zelfs dat was nog geen succes, en al helemaal niet voor de kat zelf... Risico van doortrekken vind ik te groot.
Ik hou zijn kraag en bovenlijn bij, onderop als hij heel erge klitten heeft knip ik ze eruit... Maar het blijft gewoon ellende.