raskatten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: raskatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:48

Ook niet helemaal, maar alleen onder zijn oksels en misschien zijn buik... Echt afschuwelijk die plekken! Daar zweet het natuurlijk ook flink...

Tsja, hij moet toch ook pijn hebben zou je zeggen! Gelukkig blijft hij geduldig liggen met knippen, maar dat duurt een eeuw...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 15:58

haha, soort lage streep model scheren? achgossie, wel foto nemen en hier plaatsen! dat wil ik wel eens zien!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 22:50

't wordt komende winter *yeah*

Maar de britse korthaar spreekt me trouwens niet aan, dat bolle in hun kop vind ik echt niets..

Voor de kenners: Op marktplaats worden bijv. ragdoll kittens aangeboden, met stamboom, entingen etc. voor 400,- bijv. Nu weet ik dat bij de labrador vaak gezegd wordt dat ie een stamboom heeft en dan verkopen ze m voor 500,- maar dit is vaak je reinste oplichting (Ragdoll lijkt mij 400,- nog goedkoop, en soms staat er 350,- weet iemand dat?)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:54

Pam schreef:
Maine coon is populair.. Alle boeken waren uitgeleend. Heb nu iets over de ragdoll (volgens mij zijn die katten echt super!!)
en de heilige birmaan.

Mn vriend was op slag verliefd op de ragdoll (die scoort dus bij deze al 2 punten)
Ik hoop echter dat ik flink veel kan sparen en beide rassen kan aanschaffen Schijnheilig

Ik heb niet alle pagina's gelezen Bloos
Maar ik heb zelf een 3 jarige ragdoll kater en die is echt te gek.
Mijn mams heeft een oude kater van een jaar of 14 ook een ragdoll vandaar dat ik het ras al kende en er voor mij een ding vast stond....als ik een kat neem wordt het een ragdoll.
Ik heb er tot nu toe geen minuut spijt van (alleen als hij me om 6u 's ochtends komt wekken om te spelen Knipoog Clown ). Duzze geweldige katten (foto heb ik in mijn profiel) echt aan te raden!

De prijs van een ragje weet ik niet zo goed......heb die van mij van een kennis die ze destijds fokte gekregen dus die was heeeeeel goedkoop Bloos (gratis Knipoog )

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 01:54

corine1981 schreef:
Nou Cissy, kan je wel vertellen dat zelfs bij houden bij Tommes niet helpt. Dat hebben we vorig en dit jaar geprobeerd, maar je denkt alles gehad te hebben, de kam komt er dan moeiteloos doorheen (en geloof me, gebruik echt wel goede spullen) maar als je dan met je handen voelt, zitten er nog hele plakaten... Bijna geen doen dus.

Syrah, mijn poes, heeft nooit klitten, heel af en toe als Bikkel (kitten) weer eens aan haar vacht heeft lopen lurken, maar die pluk je er dan zo uit...

Fijns, scheren Knipoog

Ik begin inmiddels enige ervaring op te doen wat betreft het trimmen van katten. Een ding moet duidelijk zijn, klitten ontstaan door losgelaten haren die in de vacht blijven steken. Het kan dus zijn dat je niet vaak genoeg kamt, je zegt dat je plakkaten voelt na het kammen, dit houdt in dat je niet in laagjes werkt, hier zit hem meestal het probleem van het ontstaan van klitten. Je neemt de vacht niet mee vanaf de huid.
Maar het kan ook zijn dat je toch niet het juiste materiaal hebt. Ik ben op het moment op een drietal maine coons van kennissen aan het experimenteren, eentje heb ik kaal moeten scheren. Maar een andere heb ik opgeknapt door middel van een furminator, dit is een kam (eigenlijk een scheerkop) ontwikkeld voor honden, maar haalt ook haren uit een kattenvacht die je er met een gewone kam niet uitkrijgt, terwijl je dacht dat je alles er wel uit had Tong uitsteken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 09:36

roest schreef:
corine1981 schreef:
Nou Cissy, kan je wel vertellen dat zelfs bij houden bij Tommes niet helpt. Dat hebben we vorig en dit jaar geprobeerd, maar je denkt alles gehad te hebben, de kam komt er dan moeiteloos doorheen (en geloof me, gebruik echt wel goede spullen) maar als je dan met je handen voelt, zitten er nog hele plakaten... Bijna geen doen dus.

Syrah, mijn poes, heeft nooit klitten, heel af en toe als Bikkel (kitten) weer eens aan haar vacht heeft lopen lurken, maar die pluk je er dan zo uit...

Fijns, scheren Knipoog

Ik begin inmiddels enige ervaring op te doen wat betreft het trimmen van katten. Een ding moet duidelijk zijn, klitten ontstaan door losgelaten haren die in de vacht blijven steken. Het kan dus zijn dat je niet vaak genoeg kamt, je zegt dat je plakkaten voelt na het kammen, dit houdt in dat je niet in laagjes werkt, hier zit hem meestal het probleem van het ontstaan van klitten. Je neemt de vacht niet mee vanaf de huid.
Maar het kan ook zijn dat je toch niet het juiste materiaal hebt. Ik ben op het moment op een drietal maine coons van kennissen aan het experimenteren, eentje heb ik kaal moeten scheren. Maar een andere heb ik opgeknapt door middel van een furminator, dit is een kam (eigenlijk een scheerkop) ontwikkeld voor honden, maar haalt ook haren uit een kattenvacht die je er met een gewone kam niet uitkrijgt, terwijl je dacht dat je alles er wel uit had Tong uitsteken

Jahaa, in laagjes werken. Dat houdt je bij Tommes (8 kilo kat) wel even bezig. Daarnaast kan de dierenarts al nooit zijn huid vinden om bijv te kijken of hij parasieten heeft... Je weet bij hem gewoon nooit waar je ergens in die laag zit Knipoog
Hij vindt het kammen ook niet echt prettig, wat maakt dat je hem niet op zijn gemak uit gaat zitten pluizen...
Nu ja, hij moet het er maar mee doen vrees ik dan.
En die furminator heb ik eens geprobeerd, maar zelfs dat was nog geen succes, en al helemaal niet voor de kat zelf... Risico van doortrekken vind ik te groot.
Ik hou zijn kraag en bovenlijn bij, onderop als hij heel erge klitten heeft knip ik ze eruit... Maar het blijft gewoon ellende Huilen .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:20

@corine1981,
sommige mensen doen Cowboy Magic door de vacht van hun klittende huisdier.

Onze vorige kat, een kruising Noor of MC, klitte enorm. Ondanks haar natuurkleur, r/w.
Ik probeerde het klitten zo goed en zo kwaad als het ging te voorkomen. Maar het was vooral de ondervacht bij haar die verviltte.
Uiteindelijk bracht ik haar, als ik de klitten niet weg kon knippen, naar de DA.
Die verwijderde dan alle klitten terwijl ze onder narcose was.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:20

cowboy magic zal best goed werken maar wat doet het inwendig met je kat? ze stoppen nl niet met wassen... Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:49

Ik zou me er ook niet aan wagen. Ik vond een reisje richting DA het veiligst.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:08

Een van onze MC's klit ook heel erg... maar wij laten ze om de zoveel tijd scheren, werkt helemaal top Ja
(laat de rasvereniging het maar niet horen Cool oh nee, ze zijn gecastreerd, maakt niet meer uit dus Haha! )

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:43

onze Calvin is vorig jaar ook onder narcose geweest om de klitten eruit te halen. De hele grote zijn weggeschoren. Hij heeft de hele winter geen klit meer gehad maar ik merk dat ze nu weer beginnen te komen. Altijd rond de ruiperiode.

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:49

hej! wij hebben hier een paar main coons lopen. Ze zien er net zo uit alleen zitten er geen papieren bij. Mochten we kittens krijgen, doen wij deze gratis weg.
Wij geven voer van royal canin en dan speciaal tegen haarballen.
hier hebben we nog geen last gehad van het vele haar.... en met de klitten valt het reuze mee!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:02

Narcose is wel weer lastig... Dat hebben die van ons gelukkig niet nodig, die kun je zo scheren (De mevrouw van de knipsalon vind ze ook helemaaaal fantastisch)

@Regientje: Waarom dan die kittens Verward Er zijn al genoeg katten zonder baasje

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:04

@ Cer, ik geloof dat de DA een soort van roesje gaf, tenminste ze was altijd goed helder als ik haar weer op kon halen.
Heel anders dan ze onder zeil was geweest voor de sterilisatie.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:07

Wij hebben ook een Main Coon.. hartstikke leuk beest.. maar heeft wel een eigen willetje..

Wel heel knap..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:45

Heb gisteren bij 1 van mijn Noren weer een aantal klitjes weggknipt, ze is zooo makkelijk, blijft gewoon als een baby in je armen liggen en dan kun je lekker gaan knippen Lachen

Ze kijkt wel wat verontwaardigt omdat ze in zo'n vreemde houding moet liggen van de baas, Ach gut maar blijft braaf liggen. Ze vraagt wel af en toe kwekkend of ik al klaar ben.... Clown
ik ben helemaal velliieeefttt!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:59

regientje schreef:
hej! wij hebben hier een paar main coons lopen. Ze zien er net zo uit alleen zitten er geen papieren bij. Mochten we kittens krijgen, doen wij deze gratis weg.
Wij geven voer van royal canin en dan speciaal tegen haarballen.
hier hebben we nog geen last gehad van het vele haar.... en met de klitten valt het reuze mee!

Als jullie superlieve en ongetwijfeld prachtige Coons hebben zonder papieren, hoe weet je dan dat het geen broer en zus zijn (of op een andere manier familie) en je dus aan inteelt doet?
En ik vind het erg gul dat je kittens gratis weg geeft die 13 weken bij mama zijn gebleven, 2x ingeent, gechipped zijn en 3x ontwormt en waarvan de ouders getest zijn op erfelijke afwijkingen, want daar ga ik wel vanuit dat je dat doet.
Je zou mensen toch niet willen opzadelen met kittens waar ze aan gehecht zijn die na 6 maanden of een jaar HCM (hartafwijking) of PKD (nierafwijking) afscheid moeten nemen van hun schatje?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:03

Een vriendin van me heeft voor haar Maine Coon kater een vachtspray gekocht op een kattenshow, omdat hij ook zo'n last had van klitten en een hekel aan kammen. Ze vertelde wel dat het werkte, maar ik moet even navragen hoe het heet.

Ik zelf kan in ieder geval petsilk aanraden. www.petsilk.nl
Het is net zoiets als cowboy maic, maar ze hebben het voor verschillende diersoorten. Het is wel prijzig, maar gaat erg lang mee.
Het is er ook voor paarden (equisilk), maar dat is echt schokkend duur. Het zal ongetwijfeld gezien de kwaliteit van petsilk voor katten het beste product zijn dat er is, maar gaat me net iets te ver. Knipoog

groetjes
Nienke

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:35

corine1981 schreef:
Jahaa, in laagjes werken. Dat houdt je bij Tommes (8 kilo kat) wel even bezig. Daarnaast kan de dierenarts al nooit zijn huid vinden om bijv te kijken of hij parasieten heeft... Je weet bij hem gewoon nooit waar je ergens in die laag zit Knipoog
Hij vindt het kammen ook niet echt prettig, wat maakt dat je hem niet op zijn gemak uit gaat zitten pluizen...
Nu ja, hij moet het er maar mee doen vrees ik dan.
En die furminator heb ik eens geprobeerd, maar zelfs dat was nog geen succes, en al helemaal niet voor de kat zelf... Risico van doortrekken vind ik te groot.
Ik hou zijn kraag en bovenlijn bij, onderop als hij heel erge klitten heeft knip ik ze eruit... Maar het blijft gewoon ellende Huilen .

Je mag wel komen oefenen op 45 kilo hond Tong uitsteken
Als je de huid moet zoeken dan is ie inderdaad wel toe aan een trimbeurt, katten zijn in een vreemde omgeving vaak verbezingwekkend makkelijk. Mensen willen er niet aan, maar in laagjes werken is de snelste en prettigste manier voor het dier.
En de furminator dient wel gebruikt te worden op een ontklitte vacht, maar goed dat je niet heb zitten trekken Knipoog