esther_sonja schreef:kijk gewoon eens in een dierenwinkel..
Kijk vooral eens NIET bij een dierenwinkel om de broodfok niet langer te stimuleren, maar ga kijken bij serieuze fokkers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
esther_sonja schreef:kijk gewoon eens in een dierenwinkel..
Boertjes schreef:Buffy schreef:
Cavia's en konijnen moeten ook samen.
Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.
Iris_ schreef:Boertjes schreef:
Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.
maar je kunt ook druppels in de cavia zijn water doen, of door het eten en dat geef je dan gewoon op je schoot
BrittKitt schreef:Ja ze zijn er wel inderdaad, waar het wél goed gaat, maar hoeveel kan jij er aanwijzen op de zoveel duizend die er zitten in Nederland?
JazzPony schreef:@ Faniek: Als onze dieren zijn Spastisch voor andere dieren dus ik kan geen konijn meer nemen ( wij nemen meestal verstoten dieren.)![]()
@ BritKitt : Ik hou wel van dieren die graag knuffelen en die bijten..
BrittKitt schreef:Zie de edit in mijn post;
Bij een (hobby)fokker zijn ze goed tam omdat ze al vroeg tamgemaakt zijn en dat kan in de winkel niet omdat ze daar niet genoeg voor worden opgepakt. Ook kan bij een (hobby)fokker vaak de ouders zien en kan je het karakter al voorspellen waardoor je veel meer voorkennis hebt over de dieren!
Dat is de reden waarom ik ze bij een fokker thuis haal en niet bij een dierenwinkel, hoe goed ze ook gefokt zijn