Kan niet kiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kan niet kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:48

esther_sonja schreef:
kijk gewoon eens in een dierenwinkel..

Kijk vooral eens NIET bij een dierenwinkel om de broodfok niet langer te stimuleren, maar ga kijken bij serieuze fokkers. Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:51

Kijken kijken niete kope kan wel *LOL*
Je hebt daar vaak meerdere dieren bij elkaar zitten zodat je een beetje kan kijken wat je leuk vind. Als je uiteindelijk je keuze gemaakt hebt kun je naar een fokker gaan Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:53

kijken wil vaak zeggen kopen, dat is het nadeel van de dierenwinkel. Veel te veel kans op impulsieve aankopen waardoor marktplaats vól staat met beesten die niet meer gewenst zijn...
'Zoontje besteed geen aandacht meer aan hamster omdat het een nachtdier is', 'hamster toch niet zo knuffelbaar als we dachten' enz.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:55

Tjah, maar dat hangt van jezelf af.. Je bent niks verplicht he Knipoog Ik kom toch ook regelmatig in de dierenwinkel, maar heb m'n vogeltje bij een hobbyfokker vandaan die ze in een grote voilere in de tuin hield

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:56

Boertjes schreef:
Buffy schreef:

Cavia's en konijnen moeten ook samen. Knipoog

Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.

maar je kunt ook druppels in de cavia zijn water doen, of door het eten en dat geef je dan gewoon op je schoot Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:56

Hangt inderdaad van jezelf af ik koop ook geen dieren in een dierenwinkel, gewoon uit principe.
Voor mij alleen fokker-dieren of opvangertjes

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:56

Ik ga ook het liefst naar een fokker al mijn dieren die haal ik bij centra's zoals dieren die verstoten zijn .. Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:57

Heb zelf een parkiet ooit voor school moeten nemen (lang verhaal) maar uiteindelijk dus niet meer nodig voor het doel waarvoor ik hem heb aangeschafd. Vind er persoonlijk weinig aan net zoals een hamster etc. Een degoe is trouwens wel leuk vind ik. Ach ja en flappies zijn ook wel leuk. Maar me hart ligt toch bij roofvogels Tong uitsteken Maar dat zijn absoluut geen huisdieren... dus kan ik je niet aanraden.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:58

Muhahaah nee die neem ik maar niet..Tong uitsteken
Ik eenm denk ik een parkiet maar een fret zou ik gaaf vinden..
Maar de parkiet wordt het denk ik..Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:59

"niet meer nodig" Lips are sealed

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:59

JOEHOE zie mijn post hiervoor. Niet bij alle dierenwinkels word aan broodfok gedaan hoor, dat vind ik nou onzin. Er zijn uitzonderingen maar ik heb er gewerkt en wij fokten ze zelf. We hadden 20hamsters achter zitten zodat ze niet allemaal achter elkaar gedekt werden En alle anderen dieren die bij ons in de winkel kwamen bij particulieren vandaan. Je ziet echt wel duidelijk verschil of je het bij een groot handel weg haalt of bij een particulier als je de inkoop moet doen. Ben regelmatig bij zo'n groothandel geweest en ben daar met tranen in m'n ogen weggelopen. Dat is echt verschrikkelijk. Dus bij deze, niet alle dierenwinkels zijn bij voorbaat slecht. Je kan ook rustig informeren waar ze de beestjes in zo'n winkel vandaan halen. Bij ons werd alles geregistreerd bij wie ze vandaan kwamen, waar ze naartoe gingen etc.....
En ik weet ook dat een parkietje alleen misschien niet optimaal is, maar daarentegen zeg ik ook HEEL VEEL aandacht.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:01

Ja ze zijn er wel inderdaad, waar het wél goed gaat, maar hoeveel kan jij er aanwijzen op de zoveel duizend die er zitten in Nederland?

Bij een (hobby)fokker zijn ze goed tam omdat ze al vroeg tamgemaakt zijn en dat kan in de winkel niet omdat ze daar niet genoeg voor worden opgepakt. Ook kan bij een (hobby)fokker vaak de ouders zien en kan je het karakter al voorspellen waardoor je veel meer voorkennis hebt over de dieren!
Laatst bijgewerkt door Britt op 28-01-07 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:01

Iris_ schreef:
Boertjes schreef:

Dit was toch een geintje hoop ik.
Konijnen maken zelf vitamine C aan en krijgen dit dus niet in de voeding.
Cavia's daarentegen maken zelf Geen vitamine C aan en moeten dit in de voeding hebben anders krijgen ze verlammingsverschijnselen op de lange duur.
Wat voor een voeding ga je dan geven. Zonder vit. C gaat niet, dan overleeft de cavia het niet lang. En als je een konijn lang voeding gaat geven met vit. C zal hij het in het begin nog heel veel uitplassen, maar op de lange duur krijgt hij last van z'n nieren.
De dieren samen gaat wel, maar je zit met het probleem voeding.

maar je kunt ook druppels in de cavia zijn water doen, of door het eten en dat geef je dan gewoon op je schoot Knipoog

Als je het door het water doet en stel dat een konijn en cavia samen zitten, krijgt dat konijn het toch ook binnen Knipoog
En als je dat op je schoot moet doen, krijg je nooit voldoende binnen, omdat ze altijd tegen gaan zitten werken. Ik heb regelmatig dat op m'n werk moeten doen als er zo'n klant kwam, en dat was echt drama, 5keer per dag vit. c in z'n bekje....echt niet dat ie 't wilde. En dus moet je haast geweld gaan gebruiken maar das nou niet echt de bedoeling

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:02

Heb gister een hamster gekocht weer, na jaren zonder gezeten te hebben. vette beesten Hyper!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:05

BrittKitt schreef:
Ja ze zijn er wel inderdaad, waar het wél goed gaat, maar hoeveel kan jij er aanwijzen op de zoveel duizend die er zitten in Nederland?

Dat kun je doen door gewoonweg te vragen dus waar ze hun dieren vandaan haalden. Ik nam regelmatig de klanten mee naar achter om de hamsters te laten zien waar mee gefokt werd, en eerlijk verhaal verteld. Ook de map laten zien waar alles in werd bij gehouden waar ze vandaan kwamen etc... En als er problemen zijn de klant direct laten terug komen en helpen en evt .dierenartskosten betalen. Zo houd je tevreden klanten, en ze vertrouwen je dan ook. Ik ben ook wel eens bij mensen thuis langs geweest daarvoor. Het was echt geweldig werk omdat je zo een enorme band krijgt met klanten. Het zijn er misschien niet veel maar als je niks vraagt dan weet je het ook niet. Sowieso kun je ook naar het keurmerk sticker kijken van stichting dierbaar. In 2008gaan ze het verplichten om zo'n keurmerk te hebben als je dieren wil verkopen. En reken maar dat die eisen streng zijn. Het is beter om te vragen dan gelijk vooroordelen te trekken vind ik Knipoog

Edit: Wat dacht je dat wij in de winkel deden als het even rustig was, lekker met die beestjes bezig. Daarom is t juist zo leuk om in een dierenwinkel te werken. Dus wij hadden weinig problemen. En als er een valse hamster terug kwam, kregen ze zo een ander mee en gingen we er zelf mee aan de slag.
En als je zelf fokt, kan je ook de ouderdieren wel bekijken of ze lief zijn of niet. De hamsters die wij hadden om te fokken waren zo ongelooflijk lief! En ook de particulieren leer je kennen en wat ze fokken. Dus als je je er echt mee bezig houd, kan je heus ook in een winkel wel voor goede kwaliteit dieren zorgen.
Laatst bijgewerkt door SeBart op 28-01-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:07

Zie de edit in mijn post;
Bij een (hobby)fokker zijn ze goed tam omdat ze al vroeg tamgemaakt zijn en dat kan in de winkel niet omdat ze daar niet genoeg voor worden opgepakt. Ook kan bij een (hobby)fokker vaak de ouders zien en kan je het karakter al voorspellen waardoor je veel meer voorkennis hebt over de dieren!

Dat is de reden waarom ik ze bij een fokker thuis haal en niet bij een dierenwinkel, hoe goed ze ook gefokt zijn

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:10

JazzPony schreef:
@ Faniek: Als onze dieren zijn Spastisch voor andere dieren dus ik kan geen konijn meer nemen ( wij nemen meestal verstoten dieren.) Huilen
@ BritKitt : Ik hou wel van dieren die graag knuffelen en die bijten.. Tong uitsteken

Daar geloof ik niet in. Ik heb jaren konijnen en vaak konijnen gehad die niet samen zouden kunnen of die dus verstoten waren of wat niet goed ging. Het kost vaak wat meer moeite, maar dat bij jou alle dieren niet samen kunnen geloof ik niet zo. Ga is naar een opvang.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:12

BrittKitt schreef:
Zie de edit in mijn post;

Dat is de reden waarom ik ze bij een fokker thuis haal en niet bij een dierenwinkel, hoe goed ze ook gefokt zijn

Zie ook edit in mijn post Knipoog

En als je ze zelf liever bij een fokker haalt dan in een dierenwinkel is natuurlijk je eigen keus. Maar dan moet je ( niet persoonlijk bedoeld) niet gaan zeggen dat alle dierenwinkels aan broodfok doen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:13

Mijn knijn
Als ik een beest bij me koijn zet wordt die gek gaat ie stressen.
Hij si vroeger gebeten en gekrabt en getrapt..enz. door een ander knijn en nu is ie heel bang voor andere dieren(knijnen) Miss durft die het wel maar ik vidn het zieleig als die gaat stressen..
Maar bedankt voor de tip..!! Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:18

ga dan alsjeblieft niet toch voor EEN fret zoals je het hier zegt, want ook dat is weer vreselijk zielig, MEER fretten dat is leuk. Heb ik ook en als ik eens weg ben hebben ze iig veel aan elkaar, zelfs slapen doen ze altijd samen. Als je er toch voor gaat, lees je goed in, want bij een fret komt echt behoorlijk veel meer kijken dan bij een konijn in en hok.
(oh en je kunt het je k'nijn niet aandoen hoor Knipoog )
Ben benieuwd wat het uieindelijk wordt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:20

Ja ik denk dat het toch een parkiet wordt want een fret heeft veel verzroging en tijd nodig en die tijd heb ik neit altijd.
Ik ga toch maar voor de parkiet op nr. 1

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:20

Tja toch zijn er teveel dierenwinkels die het wél doen en zo een hoop mensen opzadelen met niet-goede dieren en die mensen willen dan weer een nestje waardoor dat er weer vreselijke afwijkingen worden doorgefokt enz. Er zijn zeker weten dierenwinkels die niet van een broodfokker halen, zei ik straks ook al maar er zijn er teveel die het nog wel doen. En daarnaast ook niet weten hoe ze met dieren moeten omgaan, niet weten hoe en dat je ze op geslacht moet scheiden dat hamsterwatten gevaarlijk zijn en dat een open en een te klein radje niet prettig is voor een hamster of muis of rat Nagelbijten / Gniffelen

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:21

Denk idd heeeeel goed na voor je aan een fret begint. Bij mij liggen ze ook altijd bij elkaar. En ze moeten er echt iedere dag min een uur uit, anders gaan ze heel hard bijten Haha!. En vraag ook even aan je moeder of ze er wel blij mee is.
En idd je konijn krijgt zelf al eerst een hartaanval denk ik als ie die beestjes ziet, al voordat ze hem **** hebben

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:27

Me pa en ma vinden het niet zo'n goed idee van de fret..Tong uitsteken
Dus Beste Bokkers bedankt voor de hulp..!!
Het wordt een Parkiet....!! Haha! Koe

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:28

parkiet-EN dan toch????? (hoop ik tenminste)