poes ongevraagd op het aanrecht.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: poes ongevraagd op het aanrecht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:08

Dat scheelt, die van mij durft nergens in. Haha!

Hooguit onder de bank of onder het bed, maar in een kast of doos... Nah. Reismandje is ook geen grap. Ach gut

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:10

Ja als wij hier de reismandjes neerzetten worden die 3 van ons ook helemaal gestressed hoor. Normaal zijn ze in de winter niet naar buiten te schoppen maar dan willen ze allemaal spontaan naar buiten Haha!

Edit: Domme spellingsfout

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:20

Annechien schreef:
van het aanrecht naar de slaapkamers Haha!

Haha!
Naar mijn ervaring zijn zowel het achter je rug op het aanrecht springen als stiekem proberen ergens heen te glippen waar je ze niet wil totaal hopeloze zaken. Afleren: vergeet het maar Clown Mee leren leven lijkt me een betere instelling Knipoog
- poets even voor je voedsel op het aanrecht of de tafel legt
- doe deuren dicht als ze ergens buiten moeten blijven

Dineoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:13

ik heb ook 2 katten die zitten ook op het aanrecht als we aan komen springen ze er snel af ze weten heus wel dat het niet mag maar afleren kan je ze eigenlijk niet. mijn katten zitten ook s`nachts in de hal bij ons maar dat is niet echt voor het aanrecht hoor. Als je het echt zo onhygienisch vindt jah moet je geen katten nemen. jah maak het aanrecht even schoon als je eten gaat maken en laat zo min mogelijk erop staan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:37

1 van mijn katten springt op het aanrecht terwijl ik bezig met wat dan ook.
Heb er mee leren leven ondertussen. Ik zet haar er (diep zuchtend) weer af en haal gewoon een doekje over het aanrecht.
Klaar.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:49

Reismandjes.. Nee hier maakt ze niks uit, veel te nieuwsgierig wat erin is. Ze slapen er ook wel in (staat gewoon met deurtje open in bijkeuken).

Hier durven ze niet erop te komen als wij erbij staan, dan worden ze er meteen afgeveegd! Het is al minder geworden nu het witte bakje voor de etensresten in een kastje staat, daar zaten ze altijd uit te vreten Boos!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:45

inmiddels heeft het aanrecht er nog nooit zo leeg uitgezien sinds we haar hebben. Bakjes waar yoghurt en vla ingezeten heeft doet ze een moord voor, moet mijn vriend alleen nog even goed vertellen dat hij ze ook moet omspoelen zodat het weg is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:20

waarom dat? ze kan ze vast voor je voorspoelen....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:22

Mijn kat gaat meestal kotsen als ze 'mensenvoer' heeft gegeten, dus die houd ik het liefst zo ver mogelijk bij alle restjes vandaan. Haha!

Ik heb haar al zo vaak verteld dat ze een KAT is en dat katten geen SLA eten, maar ze luistert niet. Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:34

Hihi sla Clown
Zo zat de mijne laatst oud brood (wat voor nijn en kippen bedoelt was) te eten, dacht wat hoor ik nou toch. Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 12:38

Mijn moeder heeft deze week het ultieme middeltje gekocht daarvoor!
Ze heeft het bij Overvecht gehaald maar zal ongetwijfeld ook in een pet´s place te halen zijn,...
Het is een spray, dit heeft ze op 2 schoteltjes op het aanrecht staan en 1 op het aquarium, en na een halve middag dat die schoteltjes stonden is er geen kat meer op geweest!
Ze kan nu zelfs vlees op het aanrecht laten liggen! *LOL* Clown Huilen van het lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:11

sla? met tomaat en eitje? dat aten onze oude katten vroeger ook Lachen en slasaus want als dat er niet op zat dan moesten ze het niet!

@Cyntje, dat was zeker feliway-spray of zoiets?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:16

Oh Cissy ik zou de naam zo niet weten,...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:30

.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:20

die kat hier doet een moord voor kaas..... vlees staat op de 2e plaats bij haar. Maarre als je de naam weet van dat spul..... graag!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:38

Karin schreef:

Ik heb haar al zo vaak verteld dat ze een KAT is en dat katten geen SLA eten, maar ze luistert niet. Clown

Dat probleem ken ik! En dat het ook niet normaal is om als kat gekookte wortel te gaan eten .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:43

en wat denk je van pizza korst, of spaghetti zonder saus, korstjes brood, meloen of banaan? Prima kattenvoer Clown Knipoog althans volgens de kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:51

Cyntje schreef:
Mijn moeder heeft deze week het ultieme middeltje gekocht daarvoor!
Ze heeft het bij Overvecht gehaald maar zal ongetwijfeld ook in een pet´s place te halen zijn,...
Het is een spray, dit heeft ze op 2 schoteltjes op het aanrecht staan en 1 op het aquarium, en na een halve middag dat die schoteltjes stonden is er geen kat meer op geweest!
Ze kan nu zelfs vlees op het aanrecht laten liggen! *LOL* Clown Huilen van het lachen

Wij hebben bij de dierenwinkel ook zo'n spray gekocht: Keep off.
Werkt perfect! zo'n flesje kost maar 5 euro. Gewoon een paar spuitjes op een stukje keukenrol die je daarna op het aanrecht ( of ergens anders waar je katten niet mogen komen ) neer legt. Mijn katten komen er niet eens bij in de buurt.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:06

heeft keep off opgeschreven gna gna gna

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:07

Naar het schijnt hebben katten ook een hekel aan azijn.
Je kan het misschien ook eens testen?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:47

bij een aanrecht kunnen natte sponsen ook helpen. Maar helaas werkt ook dit niet bij elke kat. Dingen die niet mogen vind elke kat natuurlijk leuk, dus in geval van de slaapkamer leg je er waarschijnlijk zelf de nadruk op dat ze daar niet mag komen. Mijn kat mag bv niet naar buiten, maar ik laat gerust de deur open staan. Omdat ik er niet naar omkijk doet zij dat dus ook niet, mocht ze een keer nieuwsgierig zijn, gaat ze heel langzaam op verkenning en heb ik dus genoeg tijd haar op te pakken en weer binnen te zetten. Als ze echt aan het zoeken is naar kattekwaad, word ik gewoon heel boos als ik ga schelden en soms blaas ik naar haar (in haar eigen taal) is het ook zo over. Ik kan hier trouwens open blikjes kattenvoer op de aanrecht laten staan terwijl ik boodschappen ga doen, als ik terugkom zijn ze nog steeds onaangeroerd. En een bench vind ik echt heel zielig voor een kat!!!