wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: wat doe jij als je hond komt te overlijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:15

Cheveyo schreef:
dacht dat destructiedieren weer geconsumeerd werden op het eind van het rijtje? klopt die gedachte niet dan?

Als ze via rendac vernietigd worden dan wordt er inderdaad een deel gebruikt. onder andere uit de botten kunnen ze spul halen waar ze lijm van kunnen maken.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:27

Vroeger werd het vlees bij Rendac weer gebruikt in veevoer etc.
Tegenwoordig mag dat wettelijk niet meer wegens de ziektes die zijn ontstaan in de veevoersectie.
Er wordt lijm gemaakt uit de botten van runderen. Honden en katten worden volledig vernietigd, dus denk niet dat Minoes of fikkie in het flesje bisonkit zit.
Niet waar.
Het is mogelijk om een uitgebreide rondleiding bij Rendacson te krijgen. Dit is niet eng of vies, je wordt niet met onaangename dingen geconfronteerd. Maar het neemt wel de indianenverhalen uit de wereld.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:15

Mijn honden en kat zijn naar de destructie gegaan. Ik heb niet zo veel met een graf of urn.
Ik bewaar de halsband en heb foto's in mijn huis en dat is voor mij goed zo.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:29

.. Dan gaan ze naar het dierencrematorium en worden ze uitgestrooid op een plekje speciaal daarvoor in de Kampina Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:02

Halina schreef:
Mijn honden en kat zijn naar de destructie gegaan. Ik heb niet zo veel met een graf of urn.
Ik bewaar de halsband en heb foto's in mijn huis en dat is voor mij goed zo.

ik zou mijn hond daar ook naartoe brengen. ik zou ook helemaal niets kunnen met een graf of een urn. daar zou ik dan de hele dag naar zitten staren. bah. foto's geven veel meer leuke herinneringen van je dier Lachen

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:46

Mijn hondje was 16,5 jaar oud en liep toch wel op het eindje.
Aangezien ik haar niet op een dag dood wilde vinden en om haar eventueel leed te besparen heb ik zelf de beslissing genomen om haar in te laten slapen.
Ik heb twee dagen van te voren de dierenarts gebeld zodat ik ruimschoots afscheid van haar kon nemen.
Ze is thuis in haar eigen omgeviging en in het bijzijn van ons andere hondje heel vredig ingeslapen.
Vier uur later was ze al in het crematorium in Roermond waar ze gecremeerd is.
Ik heb de as niet terug gevraagd.
Naderhand heb ik een hele mooie pasteltekening van haar laten maken zodat ze altijd nog een beetje bij ons is.
Ik vind het heel slim dat je hier nu al over nadenkt, want als je er in een keer voor komt te staan heb je vaak niet meer zoveel tijd om hier over na te denken en zou je misschien een beslissing nemen waar je later spijt van krijgt.
Ik hoop voor jou dat je hond nog een hele tijd meegaat.
Hier een foto van de tekening die ik heb laten maken.
Afbeelding

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:50

Mooie tekening!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:02

Als onze hond komt te overlijden, laat ik hem cremeren. De as wil ik uitstrooien in het bos van de begraafplaats (mensen) of, als mijn moeder eerder is overleden, op haar graf uitstrooien, als dat mag. Het hondje was namelijk van mijn moeder, maar toen mijn ouders zwaar hulpbehoevend werden, heb ik hem in huis gehaald. Toen mijn moeder trouwde, zei ze tegen mijn vader dat ze altijd een hond wilde hebben. Dat vond pa goed... Dus als haar laatste hondje sterft, wil ik dat het dicht bij mijn vader en moeder komt te liggen. Ik hoop alleen dat dat voorlopig nog niet hoeft...

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:38

Weet je wat het is ik heb het zelf ook gehad toen ik mijn hond in moest laten slapen toen kreeg ik ook de keus alleen cremeren of gezamelijk en toen wilde ik ook eerst alleen maar toen begon ik me ineens af te vragen wie kan mij zwart op wit geven dat hij dan ook echt alleen word gecremeerd en toen heb ik er toch voor gekozen om het maar gezamelijk te doen, ik ben namelijk bijgelovig en ik geloof dan dat hij niet alleen is als hij daar ligt maar goed dat is mijn mening....

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:21

Mijn hond word begraven in de tuin.
En komt een steen op met zijn naam & datums erin gegraveerd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:37

Wij hebben onze hond destijds laten cremeren en haar as uitgestrooid op/over een speciale plek op de hei.. Lachen

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:59

wij laten onze huisdieren cremeren als de tijd zover is.
In de tuin wil ik niet, want straks ga je verhuizen, nee, dat idee staat me niet aan.
Ik heb zelfs konijntjes laten cremeren... Bloos al keken daar veel mensen vreemd van op, maar waarom onze hond en katten wel, maar onze konijntjes niet? ze betekenen net zoveel voor me!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:48

winnythepooh schreef:
Weet je wat het is ik heb het zelf ook gehad toen ik mijn hond in moest laten slapen toen kreeg ik ook de keus alleen cremeren of gezamelijk en toen wilde ik ook eerst alleen maar toen begon ik me ineens af te vragen wie kan mij zwart op wit geven dat hij dan ook echt alleen word gecremeerd en toen heb ik er toch voor gekozen om het maar gezamelijk te doen, ik ben namelijk bijgelovig en ik geloof dan dat hij niet alleen is als hij daar ligt maar goed dat is mijn mening....

Denk dat dat een kwestie is van mogen aannemen. Als je daar niet vanuit kan gaan, zit de wereld wel heel rot in elkaar.

(die gedachten zijn ook wel even door mijn hoofd heen geschoten hoor)

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:03

Onze hond is (alleen ) gecremeerd, we wilde haar daarna begraven op de dierenbegraafplaats achter het crematorium. Maar ineens sloeg de twijfel toe en hebben we haar urn mee naar huis genomen. We wilde haar toen thuis in de tuin begraven en er een groot duitse herder beeld op zetten, maar op de 1 of andere manier mochten we niet slagen voor een mooi groot beeld. M'n moeder heeft nu een plekje voor haar binnen, de urn staat er ( niemand ziet dat het een urn is ), een foto en een mooi gedicht. En toch geeft het een fijn gevoel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:37

mijn hond is anderhalf jaar terug overleden,
we hebben ervoor gekozen hem alleen te laten cremeren,
maar we wilden de as niet zelf houden.
Hij is dus ergens uitgestrooid.
Wij zouden het een erg raar idee vinden als onze vrolijke,levenslustige hond ineens als een hoopje stof in een vaas op de open haard zou moeten staan.
Vandaar dat wij het zo gedaan hebben.
Alle respect voor mensen die de as wel in huis willen hebben uiteraard, no hard feelings.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:04

als je niet kunt vertrouwen op het door jou uitgekozen crematorium dan zou ik zelf een ander kiezen, het is de laatste eer die je je dier kunt bewijzen zorg dan dat je er zelf ook vrede mee hebt om het daar te laten doen. Niemand verplicht je!

Wij wilden onze honden graag bij ons houden en niet in zijn eentje achterlaten, uitgestrooid op een veld waar hij nog nooit geweest is. Als het niet zo duur was en ik het geld er voor had dan hadden we ze misschien zelfs wel opgezet (ik noem maar een dwarsstraat).

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:14

Cheveyo schreef:
Als het niet zo duur was en ik het geld er voor had dan hadden we ze misschien zelfs wel opgezet (ik noem maar een dwarsstraat).

Dorus wil Cheeco ook op laten zetten t.z.t. maar ik zie dat niet zitten.
Als het nu een kleine hond geweest was, of we hadden een groot huis, dan was het een ander verhaal geweest...

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:13

wij laten onze honden cremeren, mijn laatste hondje ook, individueel. Hij staat nu in een urn op de kast en mijn vriend en ik hebben allebei een ketting met een hangertje en wat as erin.Het was zeker niet goedkoop maar het was dan ook echt mijn kindje.
En zijn urn staat samen met onze andere hond, urn, op de kast met een foto van hun beide er tussen in.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:21

Onze hond is nu 11 jaar, dus het komt ook steeds dichterbij. Al is dat gelukkig nog niet aan hem te merken Lachen Wij laten hem cremeren bij het huisdierencremetorium in Rotterdam. Hij is een beetje groot om te begraven.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:43

Mij honden en katten blijven bij de dierenarts. Het is alleen het omhulsel wat er ligt, de ziel, datgene waar ik zo van hield, blijft toch wel bij me in foto's en herinneringen. Daarbij kan ik het geld beter aan mijn levende dieren besteden dan aan een dood dier.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:26

Als je bang bent dat je dier door een dierencrematorium niet alleen gecremeerd wordt dan mag je vragen of je erbij mag zijn als het dier de oven in gaat.
Dat wordt doorgaans toegestaan, wel vooraf aankondigen.
Je mag hem er zelfs zelf inleggen en de deur sluiten.
Er gebeurd niets geks en het is een mooi afgerond afscheid.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:30

Billy schreef:
Mij honden en katten blijven bij de dierenarts. Het is alleen het omhulsel wat er ligt, de ziel, datgene waar ik zo van hield, blijft toch wel bij me in foto's en herinneringen. Daarbij kan ik het geld beter aan mijn levende dieren besteden dan aan een dood dier.

Hetzelfde hier.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:40

Afgelopen dinsdag hebben wij heel plotseling onze hond in moeten laten slapen.
Wij hebben haar ook laten cremeren, individueel.
Het was echt heel mooi, ze lag opgebaard toen konden we voor de laatste keer afscheid nemen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:47

Gelukkig hebben wij een hele grote tuin waarin een heleboel kleine huisdieren liggen begraven.
Moet wel zeggen dat ik tegen de dood van Bumper (old english Mastif) op kijk want dat zal het grootste gat worden wat we ooit hebben moeten graven.
Ik vind het zo wel een goed gevoel geven, de dieren zijn op ons terrein oud geworden en worden daar ook te rusten gelegd.
Enige probleem is dat wij zoveel dieren hebben gehad dat we nu bij het graven eerst overleg hebben over welke plaats nog niet gebruikt is.
En als je de tuin dan anders inricht kan het ook voor leuke dingen zorgen.
Onze eerste dalmaat ligt nu net onder de nieuwe inrit, mijn snauzer ligt onder de fundering van de nieuwe stal... Bloos

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:51

In de tuin begraven.. denk ik. Anders laten cremeren en de as uitstrooien op de wei waar hij altijd speelt met de paarden. Moet er nog niet aan denken trouwens...