magere konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Re: magere konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:53

dankje Frouk Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:21

Frouk schreef:
maar feit is dus ook dat het meisje pdd-nos/adhd heeft.

Hier zit je fout...
Het is géén feit!
a, is het niet bewezen (schrijft zij zelf) en b, omdat een meisje het in haar profiel zet wil nog niet zeggen dat dat ook waar is.
Sommige reactie's zijn inderdaad hard, maar de manier hoe zij haar eerste post schreef stoot gewoon veel mensen tegen de borst.
Eerlijk gezegt snap ik dus niet wat geen tijd willen maken voor je dieren te maken heeft met het feit of je wel of niet adhd of PDD-nos hebt.
Ze heeft wel tijd om het verhaal op bokt te schrijven...
Daarbij vind ik ook dat de verantwoordlijkheid bij de ouders ligt. Die moeten toezicht houden. Iest wat op dit moment duidelijk niet gebeurd!
Maar sommige ouders hebben duidelijke andere preoriteiten..., denk ik dan...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:51

Ik heb niks tegen TS hoor! ik geef alleen aan dat ADHD samen met pdd word gegeven en dat ik uit ervaring weet dat ADHD hie rgeen invloed op heeft. Het moge duidelijk zijn dat dit bij de pdd wel het geval is, maar dan vind ik toch dat de ts wat meer bij de verzorging van haar dieren begeleid moet worden. That's all.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:14

sorry hoor maar als ik jou was zou ik je konijnen naar faniek of iemand anders brengen die kunnen der goed voor zorgen. dat is echt een stuk beter voor je konijnen. en geen tijd vind ik echt een belachelijke smoes je hebt vast wel 2 minuten tijd om even brokjes in het bakje te doen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:26

Ylana schreef:
Frouk schreef:
maar feit is dus ook dat het meisje pdd-nos/adhd heeft.

Hier zit je fout...
Het is géén feit!
a, is het niet bewezen (schrijft zij zelf) en b, omdat een meisje het in haar profiel zet wil nog niet zeggen dat dat ook waar is.
Sommige reactie's zijn inderdaad hard, maar de manier hoe zij haar eerste post schreef stoot gewoon veel mensen tegen de borst.
Eerlijk gezegt snap ik dus niet wat geen tijd willen maken voor je dieren te maken heeft met het feit of je wel of niet adhd of PDD-nos hebt.
Ze heeft wel tijd om het verhaal op bokt te schrijven...
Daarbij vind ik ook dat de verantwoordlijkheid bij de ouders ligt. Die moeten toezicht houden. Iest wat op dit moment duidelijk niet gebeurd!
Maar sommige ouders hebben duidelijke andere preoriteiten..., denk ik dan...

Goed, dat is geen feit, daar heb ik half over heen gelezen, goed dat je me verbeterd. Maar wat voor mij wel is, is dat dit meisje het moeilijk heeft met zichzelf, en ik denk niet dat het er voor haar beter op wordt wanneer je haar 'bij wijze van' alle hoeken van de ruimte laat zien door zo op haar te reageren. Misschien heeft ze geen adhd of pdd-nos, maar zoiets zeg je ook niet voor niets.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:29

sweetrebecca schreef:
Joscaa schreef:
En trouwens, als jij ze geen voer en zo geeft, krijgen ze ook geen aandacht, en een konijn is een dier dat aandacht nodig heeft. Heb je wel tijd gehad het hok schoon te maken minimaal 1 keer per week? Anders zitten ze ook nog in een goor hok, waar inmiddels ook wel schimmel inzit...
Je moet een dier aandacht geven, en als je er geen tijd voor hebt, weg doen naar iemand die er WEL tijd voor wilt vrijmaken, of er tijd voor heeft.

Ja, tuurlijk moet je tijd vrij maken, wat denk jij nou Verward Zij zijn groot en ik is klein!

het hok is weer superschoon laat ze zo wel effe in de tuin

OMG hoe durf je zoiets te doen!! er moet dus eerst iemand zeggen dat ej het hok moet schoonmaken etc!?! Geef die beestjks een ander baasje! want jij bent wel een heel slecht baasje!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:33

dat in der profiel heeft ze veranderd, stond er gister namelijk nog niet dacht ik..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:35

Ik vind het een beetje vaag allemaal..
Je hebt wel tijd voor andere dingen en niet voor je konijnen.. Verward

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:43

TS, wat ik opmaak uit jouw reacties is dat je beter zo snel mogelijk een ander baasje kan gaan zoeken voor je konijntjes. Ik hoop voor jou dat je het overdrijft dat je geen tijd hebt om ze eten en drinken te geven. En ik hoop dat je begrijpt waarom iedereen zo reageert op de situatie die jij schetst.

INGEMUIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:32

arme konijntjes? Ach gut
Laatst bijgewerkt door INGEMUIS op 07-01-07 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:35

raar!!! zoek een ander dat wel een echte dierenvriend is !! of voer ze gewoon elke dag nieuw konijnen voer en water en ondertussen dat je op bokt zit( en zown topic als dit maakt) laat je de konijnen in je kamer rondlopen !! en anders zoek een andere baas voor die beestjes ik kn tegen dit zoort dingen niet goed maar k kan hier mijn woorden nog normaal houden !!! maar ik hoop dat je een beetje begrijpt dat dit dus niet kan en als je niet gewoon voer en je afspraken een half uurtje later maakt dat da alles makelijk lukt !! ik hoop voor je dat dit goed komd en laat die beesten gewoon lkkr rondlopen en lkkr eten en drinken wand je kan zow konijntje wel laten verhongeren !!!

ikhoop dat je na al deze reactie's een beetje snapt dat heeeeel erg dom bezig ben !!!!!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:36

Ladynette: geen msn-taal alsjeblieft

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:11

Toch denk ik dat iedereen wat subtieler kan zijn in de reacties die gegeven worden, ze heeft er niks aan als er alleen maar wordt gezegd wat een dierenbeul ze is. Nogmaal ik heb les gegeven aan kinderen met PDD-nos. De meeste daarvan kunnen niet zelfstandig voor een beest zorgen. Als je het stukje over pdd-nos nog eens leest, weet je dat je voorzichtiger moet zijn in de uitspraken die je doet.

Waarom helpen je ouders je niet met de konijnen?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:25

Je hebt het zeker te druk met bokt?
Van die nuttige post..
Mijn dieren gaat altijd voor bokt! Heb je foto's van ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 07:15

nee

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:12

Maar hoe gaat het nu met de konijnen en waarom helpen je ouders je niet?

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:23

freaky schreef:
Pdd-nos is een vorm van autisme. Adhd moet helemaal geen probleem zijn bij het verzorgen van konijnen. Ik vraag me af waar de ouders zijn?

Hier een stukje van het internet:

(...)

Dit verklaart wel haar uitspraken, die in onze ogen bot en ondoordacht lijken maar voor haar heel anders zijn.

Ho jongens! De TS zegt erbij dat het niet officieel gediagnostiseerd is, dus waarom stukken tekst hierover kopieren IN het topic van haar? Het gaat nog altijd om de konijntjes en niet om de beschrijving van haar eventuele problematiek. Als het zo is krijgt de TS-er echt wel de adequate hulp. Het lijkt mij in ieder geval niet bepaald bevorderlijk voor haar om het hier over te hebben.

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:40

Omdat dat haar uitspraken verklaard, en mensen misschien iets voorzichtiger worden met hun uitspraken. Als het niet bevordelijk is moet ze het ook niet in haar profiel zetten.

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:15

ik vind het niet normaal je konijnen uitlaten hongeren omdat JIJ het te druk hebt
je hebt blijkbaar wel genoeg tijd om hier op bokt te praten
je kan toch wel verzinnen dat je ze dan meer eten moet geven Boos!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:52

heeft ze veder weer gearegeert? .. hoe gaat het nu met ze? ik woon naast joure ( 5 km vandaan) als ik nou wist waar ze woonde ging ik er even na toe denk ik ..! Lachen
want ja moeten we dit geloven ja of de nee,, toch niet normaal, hoe ze anders verwaarloost worden, geef dan aan een ander,, ze is gewoon geen dieren waard Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:09

nee, ze heeft nog niett gereageerd.. ik denk bewust Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 02:14

Mss kan ze even knap reageren op de vragen die gesteld zijn,
waarondere de ouders, waar zijn die in dit verhaal?
Lijkt me dat die dit ook zien gebeuren, daarom heb ik sterk mn twijfels bij dit verhaal,
als het wél het geval is dat die arme diertjes zo verwaarloosd worden vidn ik dit een in en in triest verhaal.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:39

ja en dat verhaal ook van, ik moet ze even voeren, en bier geven ofzo iets, en tussen haakjes van grapje, daar heb ik mijn twijfels ook bij Verward en van poppies luf you, nou volgens mij speurt dat mens niet helemaal,! en als het toch grap is, zet het hier dan niet neer neem ik aan Knipoog , en als het waar is zet het dan niet zo erneer, en leg het duidelijk uit,!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:10

Als ik het zo lees (niet allemaal) moet je misschien een plekje vinden bij een echte konijnliefhebber, waar ze ongetwijfeld wel kogelrond kunnen worden Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:11

ik denk dat ik haar eens ga pbén hoe het nou allemaal zit