dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleenn

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:41

niet aanvallend bedoelt. wil je natuurlijk helpen!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:27

Gipsyboy, mag ik je een tip geven?

In plaats van je tijd te verdoen met bokt... ga met die hond spelen. Al is het maar 5 minuutjes per dag, dan heeft die hond tenminste 5 minuutjes per dag om naar uit te kijken. Laat hem apporteren, laat hem eens lekker gek doen, laat hem eens hond zijn.
Het is geen ideale situatie... die hond heel de dag in de bench... maar als jij hem 5 minuutjes per dag, een lichtpunt kan geven waar hij naar kan uitkijken, geef het hem dan.

Zeg niet "het heeft geen zin, want de volgende dag zit hij toch weer in de bench", maar zeg "al zit hij morgen heel de dag in de bench, nu kan hij zich tenminste 5 minuten uitleven"

En een waterbakje is toch vlug bijgevuld? Zo'n kleine moeite kan een zee van verlichting betekenen voor dat beest. Gun het hem dan toch. Het is niet omdat je stiefvader te lomp is om de verantwoordelijkheid over zijn dier op zich te nemen, dat jij slechts je schouders hoeft op te halen, die hond de rug toedraaien en zeggen "als de eigenaar geen water geeft, waarom zou ik het dan doen?"

Het kan vaak al genoeg zijn om die hond een paar lichtpuntjes per dag te geven, om van een zielig hoopje haar, een gelukkige hond te maken...

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:37

Ik wil niet vervelend doen maar in zijn hok staat een bak en daarkan je water in doen, maar vraag je stiefvader anders of hij de hond thuis laat. Dan kan jij ook voor hem zorgen en uitlaten en met hem spelen. Mischien is dat een idee? De dierenbescherming inschakelen is denk ik geen goed idee, dan heb je ruzie met je stiefvader en ben je de hond kwijt, dat is ook niet alles.....
Woont je stiefvader bij jullie? vraag hem dan de hond thuis te laten.
Jij kunt ook een steentje bijdragen aan de hond, je stiefvader zal 's ochtends om 7 uur nog niet werken 's weekends waarschijnlijk ook niet en na 5 uur of zo ook niet dus die tijd kun je allemaal zelf met hem spelen, in plaats van foto's te maken, want ik neem aan dat dat bij jou in de schuur was.
Succes ermee !
(als je de dierenbescherming belt gaat hij waarschijnlijk naar een asiel, daar ziet hij ook in een kooitje, is dat wat je wilt??)
Laatst bijgewerkt door Lietjuh_ op 06-01-07 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:41

Mag jij eraan komen van je stiefvader?

En zou je stiefvader niet vol stress zitten als je in zo een klein hok dag en nacht moet zitten? Is er geen manier om er iets aan gedaan te krijgen?

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:47

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:54

Lietjuh_ schreef:
Ik zie hier een topic waar jij schrijft dat dit teefje niet zo leuk is
:S ik dacht dat je medelijden met hem had en hem zielig vondt?
hier is de link : viewtopic.php?f=73&t=666603&p=21534273&hilit=#p21534273

Is dat geen andere hond als deze of?
Kan niet meer volgen. Nagelbijten / Gniffelen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:54

@ lietjuh kan dat niet over de andere bordercollie gaan ?

edit gelezen nee gaat over dezelfde hond jammer hoor..

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:56

Denk het ook heeft ander kopje.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:57

@zillie de foto is van de border van dr moeder in dat andere topic

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 02:00

Dus de link van lietjuh_ en deze foto's zijn dezelfde hond?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 02:02

zillie nee van de andere bordercollie ts heeft meerdere honden maar laten we nu niet gaan speculeren want de ts is er niet en kan zich nu ook niet verdedigen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 02:02

Ik weet geen f*ck van honden,dat geef ik zelf toe maar ik zelf weet dat dit niet hoort!

Ik weet dat het erg is van de stiefvader maar wat ik NOG erger vind is dat de TS beseft dat het beestje geen fijn leven heeft maar er zelfs niets mee doet!

Dan vind ik het nog meevallen van de stiefvader,hij neemt de hond mee naar zijn werk,laat het rennen etc terwijl TS er vrolijk op toekijkt en te tam is om hem ff uit te laten en water te geven

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:12

Citaat:
dat wat jij zegt is de oplossing niet en savonds gaat ze wel goed uit. me moeder neemt der altijd mee, maar ze zit overdag en snachts trouwens vast aan een riem aan de kachel en dat moet anders.
botje of speeltje is het ook niet dat krijgt ie wel maar speeltjes vreet ie gewoon op omdat ze niks te doen heeft.
ze zit vol met stress en dat moet veranderd worden.
en dat verander je niet met water geven en een speeltje dat toch gesloopt word.

Ik heb ook nooit gezegt dat het dingen oplost, ik zeg alleen dat tot de tijd dat dit opgelost is (wat hopelijk heel snel gebeurt want dit kan gewoon echt niet) Je dan iig moet proberen het die hond zo goed mogelijk te maken. Daarom de voorbeelden van speeltjes en botjes, en ga er verder lekker mee uit, speel er mee, geef hem aandacht. Geef het aub niet zo snel op, als je maar vaak genoeg erover begint, hem voorbeelden geeft i don't care, maak hem gek! Maar ik moet wel zeggen dat ik het een beetje raar vind hoe je je verhaal steeds verandert. Zit ie nou dag en nacht in de bench, of zit ie vast aan de kachel? Doet je oom er nou wel iets mee of niet? ik ben het een beetje kwijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:18

Dit is toch te gek voor woorden,zoveel mensen om die hond heen en toch nog zo,n zielig bestaan.Ik zit met tranen in mijn ogen, die hond kijkt zo vreselijk zielig.Zo van help me dan ik trek het niet meer,dit is absoluut mishandeling misschien wel geestelijke.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:22

Ik vind dit ook niet kunnen. Ik heb trouwens ook niet het hele topic doorgelezen maar is er geen mogelijkheid dat jij meer met de honden zou kunnen gaan wandelen en dan vooral met dat teefje van je stiefvader?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:59

@magli ik geloof dat alleen die hond (dr hond van dr stiefvader) in deze situatie zit en de overige honden wel een 'normaal' honden bestaan lijden

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:12

Jullie zijn verbaasd dat die hond binnen druk is en dingen kapot bijt? Sorry dit gaat mij echt te ver! Die hond zit heelder dagen in zijn bench, wat kan hij doen? Zich eens omdraaien en dat is het? Natuurlijk is hij druk als hij eruit komt! Hij wil aandacht en beweging krijgen, hij is waarschijnlijk blij dat hij er uit mag en wat doen jullie? Jullie zet hem terug in de bench omdat jullie hem te druk vinden. Moest je echt om die hond geven had je er al lang maar dan ook al lang iets aan gedaan! Wat mij betreft ben je niet zoveel beter als je stiefvader. Je zit en kijkt ernaar en onderneemt niets terwijl je nota bene 4 pagina's vol reacties hebt met argumenten! Doe er dan ook iets aan, het gaat hier om een leven! Begrijp je dat wel? En jij bent ertoe in staat om die hond te helpen, doe dat dan ook!

Ik ben zelf vrijwilgster in een asiel en we hebben ook al zo'n honden binnen gehad. Nu hebben we een hondje dat 4 (!) jaar in een hokje in een schuur heeft geleefd. Dat beestje is totaal niet meer gesocialliseerd, weet niet meer hoe hij moet knuffelen met een mens. Hij is oud, blind en doof maar hem dood doen konden we niet, hij had 4 jaar geen leven gehad dus moesten we hem nu zijn laatste dagen toch nog laten zien dat het nog anders kan.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:24

soprano schreef:
Jullie zijn verbaasd dat die hond binnen druk is en dingen kapot bijt? Sorry dit gaat mij echt te ver! Die hond zit heelder dagen in zijn bench, wat kan hij doen? Zich eens omdraaien en dat is het? Natuurlijk is hij druk als hij eruit komt! Hij wil aandacht en beweging krijgen, hij is waarschijnlijk blij dat hij er uit mag en wat doen jullie? Jullie zet hem terug in de bench omdat jullie hem te druk vinden. Moest je echt om die hond geven had je er al lang maar dan ook al lang iets aan gedaan! Wat mij betreft ben je niet zoveel beter als je stiefvader. Je zit en kijkt ernaar en onderneemt niets terwijl je nota bene 4 pagina's vol reacties hebt met argumenten! Doe er dan ook iets aan, het gaat hier om een leven! Begrijp je dat wel? En jij bent ertoe in staat om die hond te helpen, doe dat dan ook!

Amen Afgod

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:29

Waarom ga je geen cursus doen met de hond?
Hij is werklustig genoeg, het is hartstikke leuk om te doen samen EN hij leert luisteren en commando's op te volgen op een goede manier.
Dan hoeft ie ook niet om elke scheet terug in die bench want dan luistert hij binnen ook.
Wel zorgen dat ie zich buiten af en toe goed uit kan leven dan.

DOE IETS!!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:35

Waarom mag de ene border collie wel vrij leven en deze niet?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:29

de stress enz.. komt omdat hij in dat hokje zit Knipoog
en als hij in huis is sloopt ie veel omdat ie dat niet gewend is en de energie moet weg!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 20:34

gipsyboy schreef:
hallo bokkers
wij hebben 4 honden thuis 2 bordercollie een reu en een teef bandit en jessy. en nog een kruising border/friese stabij
en een cairn terrier.
maar maar die border collie teefje jessy die is van mijn stiefvader. en nu had ik een paar vraagjes of eerder hoe jullie er over denken en wat ik er aan kan doen.
alle honden zitten binnen in huis behalve die hond omdat het anders veel te druk is en zij sloopt dingen uit stress is dat.
want ze zit dus de hele dag in een kleine bench in de schuur en smiddags gaat ze mee met me stiefvader naar werk en dan zit ze in een garage bij de deur op de tocht ook in zoon kleine bench. en de hond zit vol stress terwijl het eigenlijk een heel lief beesie is.
ze zit de hele tijd te gapen en zich uit te rekken als ze uit de bench is, dan zou je denken ze is blij dat ze er uit is.
maar wij zijn er achter dat dat van de stress is. en ze zit ook in haar hok (net als opgesloten beren) de hele tijd aan haar poten te kluiven.
ik vind het echt heel zielig. en ik weet een heel goed baassie voor der maar me stierfvader wil dat niet en praten werkt ook niet want hij l*lt er gewoon overheen.

ik weet nu niet wat ik moet doen hoor.
hebben jullie een idee?
ik wil haar hier gewoon weg hebben.
ze is ook hartstikke bang voor me stiefvader waarschijnlijk nou weet eigenlijk wel zeker heeft hij haar gewoon geslagen want als je zoon schijnbeweging ook maakt dan kruipt ze helemaal weg

maar weten jullie misschien een oplossing want het is gewoon triest hoe die hond nu leeft.
hier ook een paar foto's van haar voral die laatste kan je goed zien dat ie vol met angst en stress zit.

hier zit ze de hele dag in de schuur in een klein kooitje zonder water trouwens ook.
Afbeelding
sorry voor de rode ogen krijg het niet weg.
weten jullie iets want het is echt een hele liefe hond maar hij wil hem niet weg doen terwijl ik een goed baasje weet waar ze de hele dag op een boerderij rond loopt met andere honden en savonds is ze gewoon in huis.
Afbeelding
gr sam

Dit is BLOEDJE ZIELIG!!! Een collie is een werkhond en moet een paar uur per dag zijn energie kwijt kunnen!! Elke hond moet dat anders worden ze gestresst en gefrustreerd!! Als je zelf de hond niet durft weg te halen bel dan de hondenbescherming of iets dergelijks, maar doe aub iets!!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:08

zal nog maar ff uitleggen denk want niet iedereen heeft het helemaal gezelzen sommige denken zeggen laat de hond thuis en zorg jij ervoor maar ik heb ook nog school werk vriend paard. ben eigenlijk bijna nooit thuis soms savonds ff.
en de hond water geven is ook niet zo moeilijk ook al vaak gedaan in verleden dan maar heb toen wel gezien dat me stiefpa er toen alleen maar makkelijker mee werd en dat is niet de bedoeling en zo is het ook met uitlaten.
en spelen met haar doe ik ook wel maar niet de hele dag heb ik gewoon geen tijd voor en hij ook niet niemand niet hier en daarom moet ze gewoon weg.
zoals je kan zien op de foto staan er stoeltjes in de schuur omdat we daar altijd roken en als ik dan in de schuur ben laat ik haar 9 van de 10 los om ff te knuffelen of spelen. maar het si geweoon triest.
en nu ook ik ga haar zo ook uitlaten met die andere en dan loop ik ook met 4 honden tegelijk en dan kan ik niet alleen met haar gaan spelen.

en echt een leuke hond vind ik het ook niet nee want is ook heel gemeen uitgekookt met sommige dingen dat je (bewijse van) ze strot wel kan omdraaien.

maar mijn bedoeling van dit allemaal is om misschien tips te krijgen van jullie, wat ik kan zegge tegen hem (wat weinig zin heeft) maar misschien hier wel iemand mee leest die hier ervaring mee heeft en dat heeft opgelost of zo met iemand in contact kom met de dierenbescherming.

en ja die mensen die zeggen hond oppakken en wegbrangen die moeten is verder denken want dat kan gewoon niet. ( zal ff uitkleggen voor als je het niet snapt) deze hond is gechipt en als ze bv naar dierenarts gaat voor prikje ofzo dan kunnen ze in comp zien dat hond is gestolen en dan nemen ze de chip over en wie is er dan de banketstaaf????? ik.
en de dierenbescherming haalt haar ook niet op want ze is niet mager en ze heeft een dak boven haar hoofd en krijgt eten en water.
en wat moet ik nu doen dan???????
als me stiefvader ook niet wil luisteren naar mij en naar me moeder ook niet, niemand niet.
en hij zegt:''ik doe der niet weg dat kan je wel vergeten''.
en dan?????????

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:14

Ik snap eigenlijk gewoon niet WAAROM je stiefvader niet wil dat ze weggaat. Hij geeft er blijkbaar toch niet veel om. Dit is niet aanvallend bedoeld hoor.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:19

nee ik weet het dat is ook het probleem want hij geeft ook geen kfliker om die hond. het is alleen maar mijn moeder een border dan moet ik er ook 1 (het liefts 2) en dan nog met stamboom ook want dat is ff duurder dus beter.
en dan plannen om er mee te gaan fokken maar dat wil me moeder niet tenminste niet hier in huis. dus als hij de kolder in zijn kop krijgt mag het wel op zijn werk bv. armee puppies dan.
ik wil haar hier gewoon weg hebben gewoon triest.
maar weet niet hoe.
het is gewoon de heb.