HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:34

Pam schreef:
dat staat los van elkaar.
ze reageerd niet, das 1. Het andere is mn mening, staat er alleen direct achter.

Je baseert je mening op kennis die onvolledig is.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:43

rivanalover schreef:
Je foto doet het niet..

Gestoord

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:48

Maar het blijft een mening.
Het hondje is 1, zo'n 7 weken NA een mogelijke bevruchting stelt de ts vragen.
Misschien ga ik anders met mijn (bijna) 1 jarige labrador om. Maar als mij zoiets zou voorkomen zou ik na dag 1 al actie ondernemen. Maar ja wie ben ik

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:49

Toeties schreef:
rivanalover schreef:
Je foto doet het niet..

Gestoord

Wat?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:59

Hmm heel apart :s

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:10

als mijn hond zou ontsnappen tijdens of net na de loopsheid sta ik bij de dierenarts...... Jammer maar helaas, ik laat de bevruchting ongedaan maken.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:13

jacimatho schreef:
Ze is veel te jong voor een nest met pups.
Als ze echt drachtig is zou ik er in jouw plaats niet zo happy ermee zijn..
Daar kunnen veel problemen van komen.

Een scan direct na de dekking had veel ellende kunnen voorkomen en kost bijlange na niet zoveel als een nest gezonde pups, of een nest waarmee het verkeerd gaat.

Veel succes ermee, ik hoop dat ze niet drachtig is.

Mijn hond had met 1 jaar ook pups, ze kunnen daar makelijk tegen ! Knipoog wel slim is om haar de dag na de geboorte een prik te geven tegen uierontsteking
succes

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:47

Lietjuh_ schreef:
jacimatho schreef:
Ze is veel te jong voor een nest met pups.
Als ze echt drachtig is zou ik er in jouw plaats niet zo happy ermee zijn..
Daar kunnen veel problemen van komen.

Een scan direct na de dekking had veel ellende kunnen voorkomen en kost bijlange na niet zoveel als een nest gezonde pups, of een nest waarmee het verkeerd gaat.

Veel succes ermee, ik hoop dat ze niet drachtig is.

Mijn hond had met 1 jaar ook pups, ze kunnen daar makelijk tegen ! Knipoog wel slim is om haar de dag na de geboorte een prik te geven tegen uierontsteking
succes

mijn hemel, hier spreekt het verstand hoor Gestoord

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:56

Hoezo nou weer zo afgeven op elkaar. Ik neem aan dat iedereen hier uit zijn eigen ervaring spreekt dus waarom elkaar zo afkraken. Ik heb mijn hondje op 1jarige leeftijd laten sterilliseren. Ik moest van de dierenarts de keus maken om haar drachtig te laten worden of laten helpen ivm steeds terugkerende schijndracht en suikerziekte. Omdat wij absoluut geen nestje wilde hebben we haar laten helpen. Maar het kan op zich echt geen kwaad om een nestje te laten krijgen. Ook niet dat het super gezond is, als ik de keus zou hebben zou ik het niet doen.
En ook qua stamboek. Wij hebben 2 vuilnisbakken, ook uit een ongelukje ontstaan, en die zijn nu 14jr en hebben hun hele leven nog nooit wat gehad. We hebben 2rashonden en die zijn het eerste jaar alleen maar ziek geweest, waarvan 1 met terugkerende darm en maagklachten. Dus ik vertrouw echt niet zo op een papiertje wat men een stamboek en dus zogezegd verantwoord fokken noemt. Ook al word er idd beter op erfelijke ziektes gelet

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:06

rivanalover schreef:
Wat?

Welke foto??? Waar heb je het over?

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:40

Hebben de honden ook aan elkaar vast gezeten?
dit kan wel enige tijd duren (Als ze van gelijke groote zijn minimaal 20 minuten)

Anders zit er waarschijnlijk niets in.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 04:34

Boertjes schreef:
Hoezo nou weer zo afgeven op elkaar. Ik neem aan dat iedereen hier uit zijn eigen ervaring spreekt dus waarom elkaar zo afkraken. Ik heb mijn hondje op 1jarige leeftijd laten sterilliseren. Ik moest van de dierenarts de keus maken om haar drachtig te laten worden of laten helpen ivm steeds terugkerende schijndracht en suikerziekte. Omdat wij absoluut geen nestje wilde hebben we haar laten helpen. Maar het kan op zich echt geen kwaad om een nestje te laten krijgen. Ook niet dat het super gezond is, als ik de keus zou hebben zou ik het niet doen.
En ook qua stamboek. Wij hebben 2 vuilnisbakken, ook uit een ongelukje ontstaan, en die zijn nu 14jr en hebben hun hele leven nog nooit wat gehad. We hebben 2rashonden en die zijn het eerste jaar alleen maar ziek geweest, waarvan 1 met terugkerende darm en maagklachten. Dus ik vertrouw echt niet zo op een papiertje wat men een stamboek en dus zogezegd verantwoord fokken noemt. Ook al word er idd beter op erfelijke ziektes gelet

dat jij uberhaupt de keus krijgt van de Da , tussen castratie/sterilisatie en dracht bij een hond met suikerziekte.. dat zegt mij al genoeg over die Da.

ik geef af op mensen, die ongenuanceerd en zonder enige ervaring dingen spuien in een topic.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 04:35

maybritt schreef:
Hebben de honden ook aan elkaar vast gezeten?
dit kan wel enige tijd duren (Als ze van gelijke groote zijn minimaal 20 minuten)

Anders zit er waarschijnlijk niets in.

ook dat is al aan de orde gekomen in dit topic, er hoeft geen koppeling aan te pas te komen om een teef drachtig te maken.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 07:25

Ik ben het eens met de meeste hier, dat 1 jaar, met de honden van tegenwoordig te vroeg is, maar WAT GEBEURD ER NOU SERIEUS IN DE NATUUR?
Daar worden alle dieren op 1-jarige leeftijd gedekt!

En weetje wat het mooie is?
De beste vriendin van mijn moeder, is golden retriever fokster EN JA zei dekt ze pas vanaf 3 jaar.

Maar, wij haalde ooit een hondje uit het asiel. hoe oud het was, mag joost weten. maar om even te zeggen, ze was, als boerenfoxje, gedekt door een rottweiler, in haar zwerfperiode... en het mooie was 10 gezonde pups. terwijl, de beste vriendin van mijn moeder, die zo alles volgens de regels doet... en alles doet via het boekje.... heeft vrijwel ALTIJD 1 of meerdere dode pups in het nest.. en soms gaat het bij de moeder ook kantje boord en vaak ook keizersnedes.

Dus in mijn oogpunt. KAN elke hond bevallen.

Pff... nou zal ik wel weer afgezeken gaan worden Nagelbijten / Gniffelen

Maar ben ook benieuwd wat ze gedaan heeft.

Vind het wel een beetje dom, dat ze TERWIJL ze wist dat er een dekking had plaatst gevonden, niet even naar de DA is geweest.

Want nu kan het eventueel dalijk al te laat zijn om eventueel maatregelen te nemen.

WEl vind ik dat hier echt HEFTIG gereageerd word. Als ik een keer een paar dagen niet kan reageren, wil dat niet zeggen dat ik NIET WIL reageren, meestal ligt mijn i-net er weer eens uit!

Trek niet zo snel conclusie, zou je zelf ook niet fijn vinden, als je een serieuze vraag stelt!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 08:35

Femke_L schreef:
Ik ben het eens met de meeste hier, dat 1 jaar, met de honden van tegenwoordig te vroeg is, maar WAT GEBEURD ER NOU SERIEUS IN DE NATUUR?
Daar worden alle dieren op 1-jarige leeftijd gedekt!

En weetje wat het mooie is?
De beste vriendin van mijn moeder, is golden retriever fokster EN JA zei dekt ze pas vanaf 3 jaar.

Maar, wij haalde ooit een hondje uit het asiel. hoe oud het was, mag joost weten. maar om even te zeggen, ze was, als boerenfoxje, gedekt door een rottweiler, in haar zwerfperiode... en het mooie was 10 gezonde pups. terwijl, de beste vriendin van mijn moeder, die zo alles volgens de regels doet... en alles doet via het boekje.... heeft vrijwel ALTIJD 1 of meerdere dode pups in het nest.. en soms gaat het bij de moeder ook kantje boord en vaak ook keizersnedes.

Dus in mijn oogpunt. KAN elke hond bevallen.

Pff... nou zal ik wel weer afgezeken gaan worden Nagelbijten / Gniffelen

Maar ben ook benieuwd wat ze gedaan heeft.

Vind het wel een beetje dom, dat ze TERWIJL ze wist dat er een dekking had plaatst gevonden, niet even naar de DA is geweest.

Want nu kan het eventueel dalijk al te laat zijn om eventueel maatregelen te nemen.

WEl vind ik dat hier echt HEFTIG gereageerd word. Als ik een keer een paar dagen niet kan reageren, wil dat niet zeggen dat ik NIET WIL reageren, meestal ligt mijn i-net er weer eens uit!

Trek niet zo snel conclusie, zou je zelf ook niet fijn vinden, als je een serieuze vraag stelt!

wil je mij vertellen waar er heftig gereageerd word?

eerlijk? duidelijk? dat vind ik niet meer dan normaal in zo'n topic, en dat ze niet reageerd, daar word imo ook niet heftig op gereageerd

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:19

Spannend..

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:02

Ik vindt het sowieso een beetje dom dat je een loopse teef niet in de gaten houdt....als ik een teef had, en die zou loops zijn, zou ze absoluut niet de kans hebben om te ontsnappen. Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:04

is het niet zo dat een hond loopt is dan een paar dagen niet en dan een paar dagen wel ? (verschilt weer per hond hoeveel dagen, mijn hond ongeveer 3 weken totaal).

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:57

een hond is 2-3 weken loops in het zin van het bloeden en dit continue achter elkaar. De ene dag kan ze natuurlijk wel meer verliezen dan de andere dag.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:38

sweetheart schreef:
rivanalover schreef:
Wat?

Welke foto??? Waar heb je het over?

ja weke foto dat bedoel ik

Maarre.... TS hoeveel pups heeft ze inmiddels? Haha! Knipoog

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:50

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen met mijn vraag. Maar ik heb mijn honden reu en teef buiten juist betrapt en ze waren aan elkaar gekoppeld. Wij willen dus geen pups en onze reu word gecastreert maar vanaf wanneer zou je de eventuele vruchtjes er kunnen laten afkomen?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:57

Ik zou gelijk even de dierenarts bellen, dan heb je wat meer zekerheid..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:00

en de ts reageerd niet meer

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:01

Ze is ook niet meer op bokt geweest sinds de 5e dus miss wat anders aan de hand...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:03

o sorry Bloos

psssssssss op wintersport en dan na de vakantie naar de dierenarts....................voor de bevalling Haha!