Welke hond past bij ons gezin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Re: Welke hond past bij ons gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:03

singasong schreef:
Dus, voor diegene die het topic is gestart; ga je eerst eens verdiepen in de rassen en hun karakters en ga dan overwegen welke hond bij je zou kunnen passen!

Inderdaad! En mocht de TS een ras overwegen, ga dan eens praten met mensen die dat ras hebben en fokkers. Zij kunnen heel veel informatie geven over karakter en verzorging.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:04

Wij hebben een Border Terrier...
Dat is mischien wat voor je..

De eisen;

Niet te groot
Ik vind ze niet lelijk, mening verschillen.. Tong uitsteken
Ze zijn niet wit.
Dat kan
Zijn goed af te richten..
Absoluut geen schoothond

Een foto van mijn Border terrier:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=F7CNVHYB

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:05

BrankaZ schreef:
singasong schreef:
Dus, voor diegene die het topic is gestart; ga je eerst eens verdiepen in de rassen en hun karakters en ga dan overwegen welke hond bij je zou kunnen passen!

Inderdaad! En mocht de TS een ras overwegen, ga dan eens praten met mensen die dat ras hebben en fokkers. Zij kunnen heel veel informatie geven over karakter en verzorging.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:07

Ik ben het daar ook mee eens
het heeft vast geen haast Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:08

flatcoated retriever... wel middelmaat maar erg leuk
wij hebben een kruising heidewachtelxflatcoated retriever... is echt een superdier... rustig, zeurt totaal niet, kon eerst niet bij konijnen en eenden maar was binnen een week afgeleerd (ze is met 5 of 6 bij ons gekomen)
Laatst bijgewerkt door Lovely1 op 27-12-06 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:08

XxSultanxX schreef:
ik denk zelf de king charles spaniel Lachen
leuke kleine hondjes
makkelijk opvoedbaar
erg lief voor kinderen

maar die hebben de laatste tijd vaak rugproblemen

Kijk is in mijn profiel hierin staat ook over mij IJslandse herder Knipoog

Zijn niet heel groot. Max. 50 CM
Zijn heel leergierig en ook heel lief met kinderen
Zijn wel eigenwijs maar ook niet moeilijk af te richten.
Een idiale manege hond

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:30

eisen van een hond kun je niet in een uiterlijk pakketje verkrijgen, je kan je idd beter verdiepen in de raskarakters en daarop een hond uitzoeken. Honden die vaak in een gezin goed gaan zijn toch wel veelal stabijtjes, labradors en golden retrievers.

Hoe kleiner het ras deste feller van aard. Wij hebben overigens 2 kruisingen: herder x labrador en herder x stabij. Voorheen altijd raszuivere labradors gehad en we konden met deze herder achtergronden al duidelijk verschilmerken.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:48

xxxmiixxx schreef:
XxSultanxX schreef:
ik denk zelf de king charles spaniel Lachen
leuke kleine hondjes
makkelijk opvoedbaar
erg lief voor kinderen

maar die hebben de laatste tijd vaak rugproblemen

Kijk is in mijn profiel hierin staat ook over mij IJslandse herder Knipoog

Zijn niet heel groot. Max. 50 CM
Zijn heel leergierig en ook heel lief met kinderen
Zijn wel eigenwijs maar ook niet moeilijk af te richten.
Een idiale manege hond

Rugproblemen?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:55

bul mastiff

Best groot je moet er aan wennen.
Kan heel goed met kinderen omgaan- de meeste als ie geen truama heeft(maar dat kunnen alle honden krijgen.
Chill.
Houden niet van ruzie behalve uit verdedeging.
Niet al te wild.
zwaar ongv. 50 tot 60 kilo als je een van een goedde stam hebt met papier enz.. kunen ze 80 killo worden maar ik ken geen hond van dat ras die 80 kilo is daarvan.
Ik weet niet wat lelijk is. ja van die naakte dingen en dat soort . ik vind onse hond ook niet zo van wouw! maar hij heeft eerder een uitstraling van: boeie.
Tong uitsteken

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:29

Jaro_Lover schreef:
beagle?
oo zo lief en klein. Niet moeiljik op te voeden (meestal) ..

Die zijn aardig lastig hoor! Met de curcussen.. Bij ons zat er ook 1 Lachen en ze hebben veel beweging nodig!!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:06

[qoute]

Rugproblemen?
[/quote]

Ja me kennise en familie hebben ook allemaal King charles Spaniels.
En na mate ze ouder worden krijgen ze er meer last van omdat ze erg overfokt zijn

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:15

Wij hebben een australische kelpie, een heel klein koffiekleurig herdertje, heeft veel beweging nodig, erg enthousiast en wil heel graag voor je werken, vriendelijk en alert. Ze liggen niet de hele dag te slapen maar houden alles goed in de gaten. Het is geen hond die je de hele dag aan zijn lot over moet laten, je heb hem ook "geestelijk" werk te geven. Behendigheid, flybal etc. doen ze fantastisch.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 18:55

BrankaZ schreef:
singasong schreef:

Dat ben ik dus middels dit topic aan het doen Clown Informatie aan het zoeken over verschillende rassen.

Over een aantal: labrador ed. zijn te groot. De beagle is eigenlijk ook net te groot; mijn schoonzus heeft er eentje en die maait precies alles van tafel om. Ook heb ik idd vaker gehoord dat ze soms lastig op te voeden zijn. Vind ze zelf onwijs leuk, maar mijn mams dus te groot.

De foxterrier wil ik zelf heel graag; bij mijn vriend thuis hebben ze die. Maar mijn mams wil deze helaas ook niet, ik denk dat ze hem net even te druk vind, haha! Dat beest blijft barsten van de energie.

Ik zelf had de Cairn terrier al gevonden, dit leek me wel wat. Ik heb nu niet veel tijd, en mijn computer is stuk dus zit niet thuis, hoop dat ik morgen wat meer tijd heb om dit topic door te spitten.

Nog een ding: mijn mams vind de west-highland terrier en de scotch terrier oid?? onwijs leuk, maar ze wil dus geen witte. Ik vind die laatste er een beetje raar uit zien.. Bloos
Bedankt iig allemaal.

loves_lutin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:05

welsh springer spaniel , niet te groot , lief , slim , kan met kinderen ( zelfs heel goed ) maar wel wit met bruine vlekken .

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:14

Loesje88 schreef:
Jack Russel misschien?

-is niet te groot
-tsja.. wat is lelijk?
-hebben wel wit... maar hoeveel ligt er een beetje aan
-kunnen wel alleen, maar zijn graag onder de mensen
-kunnen prima meedraaien, valt zelfs cursus mee te doen
-kunnen ook zonder strikjes en staartjes Knipoog

ook kunnen ze best met kids overweg, en zijn erg actief, dus veel wandelen is voor hun best wel een must Lachen

(het is dat je niet té groot wilde.. anders had ik Labrador of Golden Retriever gezegd)

Ik dacht precies hetzelfde! Je hebt ook Jacky's die een black&tan kleur hebben (zoals een rottweiller) Die hebben dus geen wit en zijn super leuk om te zien!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:31

ik dacht later nog aan een Dalmatier,die hebben wel een deel wit,maar het zijn geweldige honden qua karakter,ik weet alleen niet precies hoe groot ze worden.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:58

En een kooiker? Wij hebben er ook een, een heel leuk beest (hij heeft we wat wit)
Van huis uit is het kooikerhondje een werkhondje: assistent van de kooibaas, bewaker van huis en erf, verdelger van muizen, mollen en ratten. Het is een lief, vrolijk en pittig hondje, attent en intelligent, dat in hoge mate bereid is om voor de baas te werken.
In huis vertoont het kooikerhondje een groot aanpassingsvermogen; op zijn tijd rustig en bescheiden, dan weer speels en bruisend van levenslust. Hij is goed waaks, maar slaat alleen aan als er reden voor is.
In vrije beweging buiten (onaangelijnd) heeft hij een hoog bewegingstempo, lichtvoetig met een permanent sierlijk wuivende staart.
Hij is gevoelig voor lawaai en harde woorden. Het is geen allemansvriend. Hij is aanvankelijk terughoudend tegenover vreemden, kinderen en andere honden.
Afhankelijk van het temperament zal hij vluchten of grauwen als hij zich onzeker voelt. Heeft hij iemand geaccepteerd dan is er een vriendschap voor het leven gesloten.

Schofthoogte: 35 tot 40 cm
De vacht kan goed tegen vocht en houdt weinig vuil vast. Het onderhoud is gemakkelijk; regelmatig borstelen met een goede haarborstel houdt de vacht in prima conditie en het huis redelijk haarvrij.

www.kooikerhondje.n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:05

Dalmatiers zullen wel te gorot zijn, want die worden groter dan beagles.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:08

norfolk of norwich terrier. Zijn een maatje kleiner als een cairn terrier, met een super karakter, zijn makkelijke vriendelijke huis hondjes! kunnen goed met kindere omgaan. leuk om mee naar de paarden te nemen. echt super hondjes. En dan heb je nog een voor deel, deze hondjes zijn bijna niet over fokt, je hebt ze dan ook alleen met stamboom!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:13

wat denk je van een drensche patrijs.
zit wel wit in maar hun vacht is zo schoon..
wij hebben een kruising met dit ras en dan is ze helemaal vies uit het bos gekomen na 1 uurtje is ze al weer schoon..

ze zijn alleen wel iets groter. maar dan moet je gewoon zoeken naar 1tje die wat kleiner is.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:31

Een kleine stabij zou misschien wel kunnen. Ik heb zelf een grote stabij (een reu, die zij doorgaans iets hoger en normaal ook breder(de mijne niet). In huis is hij heel erg rustig, ook wel een knuffel. Bij mijn hond kan je makkelijk eten op een lage tafel of in een boodschappentas laten staan, hij blijft er vanaf. Met kinderen gaat het ook heel erg goed. Buiten wil hij wel graag zijn energie kwijt kunnen. Daarom moet er wel mee gewandeld worden. We hebben hem geleerd dat hij naast de fiets kan lopen.
Bij de paarden gaat het ook goed. Ondanks zijn vele wit, is hij snel weer schoon en droog. Er zijn ook stabijen met minder wit.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:16

Urko schreef:
Loesje88 schreef:
Jack Russel misschien?

-is niet te groot
-tsja.. wat is lelijk?
-hebben wel wit... maar hoeveel ligt er een beetje aan
-kunnen wel alleen, maar zijn graag onder de mensen
-kunnen prima meedraaien, valt zelfs cursus mee te doen
-kunnen ook zonder strikjes en staartjes Knipoog

ook kunnen ze best met kids overweg, en zijn erg actief, dus veel wandelen is voor hun best wel een must Lachen

(het is dat je niet té groot wilde.. anders had ik Labrador of Golden Retriever gezegd)

Ik dacht precies hetzelfde! Je hebt ook Jacky's die een black&tan kleur hebben (zoals een rottweiller) Die hebben dus geen wit en zijn super leuk om te zien!

Black and tann's zijn kruisingen, dus hebben vaak en hele andere aard dan de echte Jack.
Over de Jack Russell is nu ook een dvd, misschien goed om ie eens te bekijken?
En ja ze horen met name wit te zijn, maar zijn wel zelf reiningend, hebben een mooie harde gesloten vacht dus dat vies worden valt wel mee. Zo weer schoon en hebben het nooit koud!
Als je vragen over de Jack hebt pb me gerust. Of kijk op www.nvjrt.nl

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:52

BrankaZ schreef:
Persoonlijk vind ik dat juist de slimme honden niet makkelijk op te voeden zijn. Die zijn n.l. erg vindingrijk en zullen dus hun eigen gang gaan.
Als je een hond wil die goed trainbaar is zou ik inderdaad voor een herderachtige (hier valt ook de Sheltie onder) of jachthond (retriever of spaniel) gaan. Hoewel in de gezelschapshondengroep ook een aantal leuke rassen zitten (b.v. het Markiesje, maar daar is wel een wachtlijst voor).
Mocht je een keuze hebben gemaakt dan is het misschien slim om eens een hondenshow te bezoeken.
Suggesties? Misschien eens kijken naar een Schipperke, Welsh Corgi, Friese Staby (wel ietsje groter dan een Foxterrier), Engelse Cockerspaniel, Nova Scotia Ducktolling Retriever (ook wat groter dan een Foxterrier), Cavalier King Charlesspaniel of ander ras uit de genoemde groepen?
http://www.kennelclub.nl/ en klik daarna op Rashonden en dan op erkende rassen.

Dit is een reactie waar je iets mee bent.. Inplaats van iedereen die hier zijn eigen hond aanprijst ( Knipoog no offence).
Voor beagle/jack russel/terriers zou ik in jou geval niet voor kiezen. Persoonlijk zou ik er zelfs nooit voor kiezen, door hun eigenwijsheid. Intelligent genoeg zijn ze wel, maar er is een groot verschil tussen intelligentie en leergierigheid.
Zoals hierboven vermeld is geweest denk ik dat je best richting herders, drijvers en jachthonden gaat. Veel hiervan zijn intelligent EN leergierig, goede hondenschool erbij en je hebt een pracht van een hond waar je veel plezier aan kan hebben.
Mijn voorstellen? [***], cattle dog, welsh corgi, shelti, kooiker, Nova Scotia Duck Tolling Retriever,... Allemaal mooie, intelligente, leergierige, kleine, graagwerkende honden!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:57

Ik vind een markiesje en hollandse smous errug leuk. Vriendelijke honden, lief voor kids en niet te groot.
De wachtlijst is alleen gigantisch..... Eigenlijk asociaal, maar ja...

Ik heb nu een grote munsterlander en wil er graag een kleinere hond bij. Maar wil je meer weten qua karakter e.d. dan kun je op het internet heel veel vinden en ik heb ook gewoon regelmatig gemaild met fokkers.
Vond zelf de Finse Spits honden erg mooi, maar dat zijn dus echte weglopers en eigengereide honden. Niet het karakter wat ik zocht.

Maar zoeken in verschillende rassen is en blijft leuk vind ik...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:21

een friese stabij. schoft 50cm iets kleiner bij een teefje. Erg aanhankelijk en betrouwbaar. rustig in huis. en houd van wandelen en van de paarden.

makkelijk op te voeden

wel zwart/wit maar een heel zacht van aard