hond valt aan....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: hond valt aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:31

naja, ik geloof op zich wel dat je ze dmv clickeren dingen kan leren (die van mij trouwens niet, die is er bang van Tong uitsteken) maar als 1 van die van mij ook maar een lip naar me optrekt kan ze een knal krijgen. (nu gebeurt dat dus ook zelden tot nooit)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:34

stef schreef:
naja, ik geloof op zich wel dat je ze dmv clickeren dingen kan leren (die van mij trouwens niet, die is er bang van Tong uitsteken) maar als 1 van die van mij ook maar een lip naar me optrekt kan ze een knal krijgen. (nu gebeurt dat dus ook zelden tot nooit)

Ik bedoel niet dat clickeren per definitie slecht is. denk dat billy dat ook niet zo bedoelt. het is alleen tegenwoordig zo'n hype geworden. vroeger werden de honden getraind met een slipketting. Ineens was dat slecht en begonnen ze met clickeren en allerlei voertjes.
ze kijken niet wat er het beste bij het dier past. de 1 doet het goed met clickeren en de ander neemt er een loopje mee.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:38

Als de slipketting tegennatuurlijk is, vraag ik me af hoe netuurlijk clickeren voor een hond is Nagelbijten / Gniffelen
Ik geloof daar absoluut niet in. Wat een ander doet moet hij weten, maar als zo'n halve zachte clickeraar mij aan wil spreken als ik een van de honden corrigeer, heeftie een goeie aan me Haha! Haha!
Ik zie echt niet veel heil in clickeren, tenzij je misschien een enorm bange hond zou hebben die je echt alleen positief moet belonen, en in dat geval geloof ik nooit dat je met een voertje in de buurt kunt komen Haha!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:41

Billy schreef:
Sinds die ideeén zogenaamd achterhaald zijn, en mensen onzin zoals clickertraining en alleen positief gedrag belonen zijn gaan promoten is het anders droevig gesteld met het luisteren van de honden in Nederland. Laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, maar mijn honden luisteren tenminste, en zonder dat ik ze aftuig oid. Het zijn gewoon vrolijke, blije honden, die weten waar ze aan toe zijn.

Ho even, ik schrijf nergens iets om clickertraining (wat overigens een prima methode kan zijn om honden dingen aan te leren) of het alleen maar belonen van positief gedrag te promoten. Als je mijn eerdere bijdragen in dit topic hebt gelezen, heb je kunnen zien dat ik ook niet tegen straffen/corrigeren ben. Ik reageer alleen maar op de onwaarheden die hier over hondengedrag geschreven worden.
Ik ben zelf actief in de africhting en werk met behoorlijk pittige honden, die ik heus wel eens stevig aanpak. Maar het kan nooit kwaad om je te verdiepen in de nieuwe ideeën die er bestaan over hondengedrag. Daar kun je alleen maar je voordeel mee doen. En ik vind het erg jammer dat veel mensen, met name binnen diezelfde africhting, hier niet voor open staan. Als ik hier bijvoorbeeld iets lees over dat honds gedrag zou zijn het op de rug dwingen van de hond en dán te gaan bijten, dan vind ik dat er iets recht te zetten valt, want dat ís geen natuurlijk hondengedrag en het is daarom ook niet iets waarop wij ons in onze omgang met honden zouden moeten baseren.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:48

Billy schreef:
Vroeger, toen alle honden nog "ouderwets" opgevoed werden, waren er ook geen gedragstherapeuten nodig.
Misschien toch iets om over na te denken. Knipoog

Dit is natuurlijk onzin. Er zijn altijd honden met probleemgedrag geweest. Alleen is de maatschappij dusdanig veranderd dat mensen kritischer zijn geworden t.o.v. het gedrag van honden en ook vaker bereid zijn om inspanning en geld te investeren in het aanpakken van dat probleemgedrag. Vroeger werd zo'n hond gewoon betiteld als zijnde 'vals' en dan kreeg hij een spuitje. En ja, daar heb je geen gedragstherapeut voor nodig.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:52

Het spijt me Oprtalj, maar als jij een anders mening af gaat doen met: dat is natuurlijk onzin, ben ik uitgepraat meyt jou.
Vroeger behandelden mensen een hond als hond, nu proberen ze hem als kind te behandelen. Als ze daar eens mee op zouden houden, zouden honden een stuk beter opgevoed worden, en waren er veel minder honden die ontspoorden.
Dan laat ik de nieuwe trend om sjieluge hondjes uit het buitenland te halen nog helemaal buiten beschouwing Lips are sealed

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:53

Billy schreef:
Als de slipketting tegennatuurlijk is, vraag ik me af hoe netuurlijk clickeren voor een hond is Nagelbijten / Gniffelen
Ik geloof daar absoluut niet in. Wat een ander doet moet hij weten, maar als zo'n halve zachte clickeraar mij aan wil spreken als ik een van de honden corrigeer, heeftie een goeie aan me Haha! Haha!
Ik zie echt niet veel heil in clickeren, tenzij je misschien een enorm bange hond zou hebben die je echt alleen positief moet belonen, en in dat geval geloof ik nooit dat je met een voertje in de buurt kunt komen Haha!

Misschien heb ik het gemist, maar heeft er hier dan iemand beweerd dat clickeren natuurlijk is?
Ik vind dat hier een beetje doorgeslagen wordt en dat er nu naar aanleiding van kritiek op oude methoden net wordt gedaan alsof hier dingen zijn geschreven die helemaal niet geschreven zijn.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:55

Billy schreef:
Dan laat ik de nieuwe trend om sjieluge hondjes uit het buitenland te halen nog helemaal buiten beschouwing Lips are sealed

Dit is toch volkomen off-topic? Als je dit soort dingen erbij moet gaan halen dan denk ik dat we inderdaad uitgepraat zijn.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 19:04

Ik train niet hoofdzakelijk met de clicker hoor, maar was wel benieuwd hoe hij daar op zou gaan reageren ( omdat ik eigenlijk niet echt supper fan ben van clicker methode) en gaat best goed.
Maar hoofdzakelijk train ik hem gewoon op de positive manier, en dat bevalt mij beter als de clicker (ik vergeet de clicker gewoon vaak mee te nemen Clown )

Billy schreef:
Vroeger, toen alle honden nog "ouderwets" opgevoed werden, waren er ook geen gedragstherapeuten nodig.
Misschien toch iets om over na te denken. Knipoog

maar vroeger werden honden vaak gebruikt om het erf te verdedigen, en er werden heel veel minder eisen aan een hond gesteld als nu......

imaudy schreef:
Volgens mij kan jouw hond geen kruising zijn tussen de rassen die je noemt. Dan had hij geen bles gehad.

het is toch echt zo.... Bloos ik kan het ook niet helpen, hij is de enige uit het nest met deze aftekeningen, en ik weet ook niet waar hij ze vandaan heeft.
Maar dat doet er toch wijnig toe? wat voor ras/kruising het is? dat vermakkelijkt of vermoeilijkt het in mijn ogen niet echt hoor.....

en nog steeds tegen de gene die zitten over slipkertingen en meppen en slaan en schoppen of ze er nou voor of tegen zijn....
ik ga mijn hond niet slaan in deze situatie omdat ik niet weet of het een medice oorzaak heeft ofzo. En ik ben echt niet zo een die nooit een hond een tik geeft, maar slaan en schoppen doe ik alleen als het heel zeker terecht is en op een goed moment, en aangezien ik dat goede moment niet kan vinden doe ik het liever niet. En in deze situatie beland ik bij de EHBO als ik hem n mep geef Clown Dus lijkt me niet echt een verstandig iedee.

Mochten er nog mensen zijn die nuttige tips hebben hoor ik het graag Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:07

Jouw hond is een volle reu van rond een jaar oud. Dat is de leeftijd waarop ze volwassen worden, en waarop ze gan proberen de leiding van de roedel op zich te nemen.
Grote kans dat dat hier ook het geval is.
Een medicie oorzaak is denk ik niet erg waarschijnlijk, behalve dan dat zn hormonen beginnen te razen. Knipoog
Daarbij, wat kan er een probleem zijn als hij in de bench moet? Das gewoon deurtje open en doorlopen, daarvoor hoeft hij geen rare lichamelijke toeren uit te halen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:10

Nee, geen schop oid geven, ik dnek dat je dara helemaal gelijk in hebt, want als een hond al zo doet maak je hem ws alleen maar agressiever en gaat hij 'het gevecht met je aan'.. Dit kan wel wanneer je direct een schop geeft oid wanneer hij alleen al dreigt je te gaan bijten, zodat hij overdondert wordt. Dit werkt wel vaak bij honden, ze zijn snel te overdonderen wanneer je de juiste timing hebt Knipoog.

Hoe is je hond nu?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:12

roylinde schreef:
ik ga mijn hond niet slaan in deze situatie omdat ik niet weet of het een medice oorzaak heeft ofzo. En ik ben echt niet zo een die nooit een hond een tik geeft, maar slaan en schoppen doe ik alleen als het heel zeker terecht is en op een goed moment, en aangezien ik dat goede moment niet kan vinden doe ik het liever niet. En in deze situatie beland ik bij de EHBO als ik hem n mep geef Clown Dus lijkt me niet echt een verstandig iedee.

Ik geef je groot gelijk. Als je een hond straft dan is het heel belangrijk dat de timing klopt. Zonder de juiste timing bereik je alleen maar een averechts effect. En daarnaast moet je ook zeker weten dat je op zo'n moment de hond fysiek aankan.
Ik wens je veel sterkte/succes met het aanpakken van dit probleem.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:37

De timing had in deze situatie echt niet beter gekund....

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:45

janderegelaa schreef:
De timing had in deze situatie echt niet beter gekund....

Nee, maar kon de TS de hond fysiek aan?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:59

Jammer dat er zo afgeweken en afgezeken wordt Huilen

TS, het is natuurlijk niet acceptabel dat jouw hond zonder naam naar jouw vader en vriend gromt. Je hebt ook een broertje, wat doe ie daarbij?

Je kan hem ook zijn eten in de bench geven, deurtje dicht, kan hij daarna lekker uitbuiken in alle rust. Na een uurtje er weer uit en lekker wandelen.

Het is een ongelukkige combinatie voor "zachte" opvoeders. Zowel de rottweiler als de Rhodesian Ridgeback zijn waakhonden/erfhonden en niet voor de poes. De RB wordt ook gebruikt voor de jacht op groot wild en barst van de energie. Hij zou nu goed aan de fiets kunnen dus als je uit school komt is een half uurtje fietsen niet verkeerd. Rustig opbouwen.

Verder zou ik eens gaan googelen voor hulp bij de opvoeding. En een boek lezen over zowel de rottweiler als de RB.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:26

Beste Tieme,Billy en Stef,jullie weten tenminste wat te doen bij een hond die de eigenaar aanvalt!!En de rest die zo ontzettend kinderachtig reageren,ach die zijn niet zo kundig dat ze met zo'n hond om kunnen gaan.Sorry maar met zulke domme opmerkingen kan ik helaas helemaal niets!!Dus wat ze ook uitkramen ik reageer niet eens meer.Allemaal verspilde energie,die ik liever gebruik om fijn mijn roedel te leiden.Groetjes voor de echte honden kenners. Haha! .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:51

Een hond is maar een hond en dat moet je laten merken, iemand schreef een boek over de roedel maar weet de naam niet meer.Als je het boek had gelezen ging je heel anders naar je hond kijken,als je thuiskomt is de hond ook de laatste die begroet wordt.Slaan met stukken pijp, schoppen en andere hard handigheden daar lees ik snel over heen,ik vind dat een allerlaatste manier om een hoond te laten luisteren.Met geweld het voor elkaar krijgen dat een hond luisterd vind ik niet kunnen,logisch dat een beest dan gaat luisteren ze worden bang van de baas.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:52

@Bandos, moesten dit geen pm's zijn?
Jij hoeft helemaal niks met "zulke domme opmerkingen"....
Heb daarom maar even getemd.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:40

Billy schreef:
Jouw hond is een volle reu van rond een jaar oud. Dat is de leeftijd waarop ze volwassen worden, en waarop ze gan proberen de leiding van de roedel op zich te nemen.....

nee hij is gecastreerd... maar hij is wel een pubber... dus je hebt gelijk.

flicka schreef:
Jammer dat er zo afgeweken en afgezeken wordt Huilen

TS, het is natuurlijk niet acceptabel dat jouw hond zonder naam naar jouw vader en vriend gromt. Je hebt ook een broertje, wat doe ie daarbij?

Je kan hem ook zijn eten in de bench geven, deurtje dicht, kan hij daarna lekker uitbuiken in alle rust. Na een uurtje er weer uit en lekker wandelen.

Het is een ongelukkige combinatie voor "zachte" opvoeders. Zowel de rottweiler als de Rhodesian Ridgeback zijn waakhonden/erfhonden en niet voor de poes. De RB wordt ook gebruikt voor de jacht op groot wild en barst van de energie. Hij zou nu goed aan de fiets kunnen dus als je uit school komt is een half uurtje fietsen niet verkeerd. Rustig opbouwen.

Verder zou ik eens gaan googelen voor hulp bij de opvoeding. En een boek lezen over zowel de rottweiler als de RB.

Tegen mijn vriend en vader (broertje gaat niet of nauwelijks om met de hond) gromde de hond al eerder... ook omtrent voeren en in de bench gaan..... dit was ook al niet acseptabel en hebben we al op getraint zo veel mogelijk. Maar kennlijk niet goed genoeg....
En ja het is inderdaat een pittige kruising, dat wist ik ook bij aanschaf (bewuste keuze) maar is natuurlijk niet de bedoeling dat hij aanvalt.

het gaat trouwens nu weer goed met de hond. En nog steeds afwachten wat er gebeurt bij de dierenarts Lachen

houd jullie op de hoogte..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:46

marleen_usar schreef:
Slaan met stukken pijp, schoppen en andere hard handigheden daar lees ik snel over heen,ik vind dat een allerlaatste manier om een hoond te laten luisteren.Met geweld het voor elkaar krijgen dat een hond luisterd vind ik niet kunnen,logisch dat een beest dan gaat luisteren ze worden bang van de baas.

beetje overdreven vindt je niet. Gaaaap Je doet alsof we dagelijks de honden in elkaar trimmen om ze te laten luisteren.
die "hardhandigheden" zoals jij dat noemt worden alleen gebruikt op het moment dat de hond bijt. Sorry maar jij laat je dus bijten?? Nou ik niet. op het moment dat hij mij bijt of liever gezegd, als hij dreigt met bijten dan krijgt hij een schop voor z'n hol. wij hebben nu 6 honden gehad waarvan 2 dit probeerde. dit hebben ze 1x gedaan en daarna noooit meer. ze hebben dan ook ieder 1x een schop onder de kont gehad. En daarna nooit meer. erg he. Rolleyes
En mijn honden luisteren overigings prima. zonder geweld. want die schup hebben ze alleen gekregen op het moment dat ze gingen dreigen. Ze zijn ook niet bang. denk trouwens niet dat ik met mijn hond zover was gekomen met de hondentrainingen/cursussen als ik hem had geslagen en hij bang voor me was geweest. een hond vindt het dan echt niet leuk meer om met je te werken hoor.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:52

Bandos schreef:
Beste Tieme,Billy en Stef,jullie weten tenminste wat te doen bij een hond die de eigenaar aanvalt!!En de rest die zo ontzettend kinderachtig reageren,ach die zijn niet zo kundig dat ze met zo'n hond om kunnen gaan.Sorry maar met zulke domme opmerkingen kan ik helaas helemaal niets!!Dus wat ze ook uitkramen ik reageer niet eens meer.Allemaal verspilde energie,die ik liever gebruik om fijn mijn roedel te leiden.Groetjes voor de echte honden kenners. Haha! .

Noem is een domme opmerking dan?
Dat wij het rare vinden dat je je hond gaat slaan en schoppen?
Pff..

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:57

Als een hond iemand aanvalt, is er iets mis gegaan in de opvoeding.
Mijn 2e hond luistert nu super goed, hij zal nooit mensen meer bijten of aanvallen, behalve als het te veel word, maar als wij zoiets verwachten gaat hij naar z'n hok, als er mensen op visite zijn bv.
Nee, nooit dat ik mijn hond een trap zou geven hebben ze ook absoluut niet nodig, ze luisteren prima!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:09

HardcoreLady schreef:
Noem is een domme opmerking dan?
Dat wij het rare vinden dat je je hond gaat slaan en schoppen?
Pff..

Ik heb je op de vorige pagina gevraagd wat jij zou doen als je gebeten wordt. nou vertel eens.
hoe straf jij je hond als hij jou goed in je arm grijpt. vertel op. misschien leren wij er nog wat van.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:11

Rosanne_ schreef:
Als een hond iemand aanvalt, is er iets mis gegaan in de opvoeding.
Mijn 2e hond luistert nu super goed, hij zal nooit mensen meer bijten of aanvallen, behalve als het te veel word, maar als wij zoiets verwachten gaat hij naar z'n hok, als er mensen op visite zijn bv.
Nee, nooit dat ik mijn hond een trap zou geven hebben ze ook absoluut niet nodig, ze luisteren prima!

Vertel eens wat jij doet als je gebeten wordt?? hoe straf jij je hond op het moment dat hij nou eens niet luisterd en hij je goed in je arm pakt.

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:27

Mijn hond zal mij nooit bijten.
En als iemand anders hond dat doet, heb ik wel eens mee gemaakt, word ik boos, maar ik raak hm niet aan, en ik ga tekeer tegen die baas, die moet op z'n hond letten!