Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:naja, ik geloof op zich wel dat je ze dmv clickeren dingen kan leren (die van mij trouwens niet, die is er bang van) maar als 1 van die van mij ook maar een lip naar me optrekt kan ze een knal krijgen. (nu gebeurt dat dus ook zelden tot nooit)
Billy schreef:Sinds die ideeén zogenaamd achterhaald zijn, en mensen onzin zoals clickertraining en alleen positief gedrag belonen zijn gaan promoten is het anders droevig gesteld met het luisteren van de honden in Nederland. Laat mij dan maar lekker ouderwets zijn, maar mijn honden luisteren tenminste, en zonder dat ik ze aftuig oid. Het zijn gewoon vrolijke, blije honden, die weten waar ze aan toe zijn.
Billy schreef:Vroeger, toen alle honden nog "ouderwets" opgevoed werden, waren er ook geen gedragstherapeuten nodig.
Misschien toch iets om over na te denken.
Billy schreef:Als de slipketting tegennatuurlijk is, vraag ik me af hoe netuurlijk clickeren voor een hond is
Ik geloof daar absoluut niet in. Wat een ander doet moet hij weten, maar als zo'n halve zachte clickeraar mij aan wil spreken als ik een van de honden corrigeer, heeftie een goeie aan me![]()
Ik zie echt niet veel heil in clickeren, tenzij je misschien een enorm bange hond zou hebben die je echt alleen positief moet belonen, en in dat geval geloof ik nooit dat je met een voertje in de buurt kunt komen
Billy schreef:Dan laat ik de nieuwe trend om sjieluge hondjes uit het buitenland te halen nog helemaal buiten beschouwing
Billy schreef:Vroeger, toen alle honden nog "ouderwets" opgevoed werden, waren er ook geen gedragstherapeuten nodig.
Misschien toch iets om over na te denken.
imaudy schreef:Volgens mij kan jouw hond geen kruising zijn tussen de rassen die je noemt. Dan had hij geen bles gehad.
roylinde schreef:ik ga mijn hond niet slaan in deze situatie omdat ik niet weet of het een medice oorzaak heeft ofzo. En ik ben echt niet zo een die nooit een hond een tik geeft, maar slaan en schoppen doe ik alleen als het heel zeker terecht is en op een goed moment, en aangezien ik dat goede moment niet kan vinden doe ik het liever niet. En in deze situatie beland ik bij de EHBO als ik hem n mep geefDus lijkt me niet echt een verstandig iedee.
janderegelaa schreef:De timing had in deze situatie echt niet beter gekund....
Billy schreef:Jouw hond is een volle reu van rond een jaar oud. Dat is de leeftijd waarop ze volwassen worden, en waarop ze gan proberen de leiding van de roedel op zich te nemen.....
flicka schreef:Jammer dat er zo afgeweken en afgezeken wordt![]()
TS, het is natuurlijk niet acceptabel dat jouw hond zonder naam naar jouw vader en vriend gromt. Je hebt ook een broertje, wat doe ie daarbij?
Je kan hem ook zijn eten in de bench geven, deurtje dicht, kan hij daarna lekker uitbuiken in alle rust. Na een uurtje er weer uit en lekker wandelen.
Het is een ongelukkige combinatie voor "zachte" opvoeders. Zowel de rottweiler als de Rhodesian Ridgeback zijn waakhonden/erfhonden en niet voor de poes. De RB wordt ook gebruikt voor de jacht op groot wild en barst van de energie. Hij zou nu goed aan de fiets kunnen dus als je uit school komt is een half uurtje fietsen niet verkeerd. Rustig opbouwen.
Verder zou ik eens gaan googelen voor hulp bij de opvoeding. En een boek lezen over zowel de rottweiler als de RB.
marleen_usar schreef:Slaan met stukken pijp, schoppen en andere hard handigheden daar lees ik snel over heen,ik vind dat een allerlaatste manier om een hoond te laten luisteren.Met geweld het voor elkaar krijgen dat een hond luisterd vind ik niet kunnen,logisch dat een beest dan gaat luisteren ze worden bang van de baas.
Bandos schreef:Beste Tieme,Billy en Stef,jullie weten tenminste wat te doen bij een hond die de eigenaar aanvalt!!En de rest die zo ontzettend kinderachtig reageren,ach die zijn niet zo kundig dat ze met zo'n hond om kunnen gaan.Sorry maar met zulke domme opmerkingen kan ik helaas helemaal niets!!Dus wat ze ook uitkramen ik reageer niet eens meer.Allemaal verspilde energie,die ik liever gebruik om fijn mijn roedel te leiden.Groetjes voor de echte honden kenners..
HardcoreLady schreef:Noem is een domme opmerking dan?
Dat wij het rare vinden dat je je hond gaat slaan en schoppen?
Pff..
Rosanne_ schreef:Als een hond iemand aanvalt, is er iets mis gegaan in de opvoeding.
Mijn 2e hond luistert nu super goed, hij zal nooit mensen meer bijten of aanvallen, behalve als het te veel word, maar als wij zoiets verwachten gaat hij naar z'n hok, als er mensen op visite zijn bv.
Nee, nooit dat ik mijn hond een trap zou geven hebben ze ook absoluut niet nodig, ze luisteren prima!