Mijn hondje is ook een boerenfox

Alleen een mannetje haha

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Met een herplaatser is op zich niks mis. Het probleem is dat er zoveel mensen ondoordacht fokken, goedkoop hondjes verkopen en zo voor een hoop nieuwe potentiele herplaatsers zorgen.
gootje12 schreef:Ik zeg alleen,,voor je weer een nest JR op de wereld zet,ga eens een avond op de sites van de asiels kijken ,Hoeveel en Watvoor jackies er in de asiels zitten.
Want dan schieten je de tranen in je ogen.Echt er zijn er zoveel ,die graag een eigen mandje willen.
Biepmiep schreef:Jaro_Lover schreef:Laat ze lekker!
Ik zou het ook wel willen..
Als ze weten wat ze doen is het toch goed?!
Ja en hoe weet jij dat of ze weten wat ze doen?
baroen schreef:Es79 schreef:@Globetje, mag ik vragen waarom je dat anders vind dan? Paarden en honden, voor mij is dat hetzelfde namelijk.
een paard krijgt 1 veulen, draagtijd vele maanden langer, aanschaf waar veel beter over nagedacht word. als er dan iets aan dat paard mankeert, dan is dat oliebol natuurlijk, maar dan word er niet verder mee gefokt bv. daarbij, worden de meeste paarden wel klinisch gekeurd voordat ermee gefokt word, althans zo zou dat gewoon moeten.
een hond, en dan bv een jack russell (in dit geval een jack hussel) krijgt gemiddeld 4 tot 6 pups. deze hond is niet onderzocht op erfelijke afwijkingen ( lensluxatie, pra, cataract, patella luxatie) er kan bv in het nest een hondje ( of meerdere) zitten die daar lijders van zijn, maar ook hondjes die drager zijn ( doordat 1 (of beide) van de ouderdieren wel erfelijk belast was) net zoals de TS , wil misschien pupkoper later ook weer fokken, maar goed, er zijn geen onderzoeken bekend, er is geen papier wat je uit kunt pluizen ( dus ook inteelt kun je niet uitzoeken) en hoppa, weer een nest wat belast is met erfelijke ziektes, en zo gaat het dan door.
fokken is geen kinderspel, dat doe je alleen als je het goed wilt doen, en dat houd niet alleen houden van je hondje in, of genoeg pupkopers hebben, dat houd in dat ouder dieren, lijnen waarmee je fokt, gezond zijn en iets positiefs bijdragen aan het honden bestand, want zelfs dan kun je er al genoeg ellende mee krijgen, en verantwoorde fokkers trekken daar lering en consequenties uit.
en kijk nou voor de gein eens op dierenasiels.com, en kijk zelf eens hoeveel jack achtige hondjes daar zitten, allemaal gefokt door mensen zoals de TS, omdat het zo leuk is..
pablopicasso schreef:Zeker weten conseqent anders krijg je van die hondjes die in het asiel belanden.
pablopicasso schreef:En ik kan er niks aan doen dat sommigen mensen een jack nemen en ze niet aan kunnen.
Mindfields schreef:pablopicasso schreef:En ik kan er niks aan doen dat sommigen mensen een jack nemen en ze niet aan kunnen.
Je kan in ieder geval zorgen dat er niet nog een nestje gefokt wordt. Je ontneemt de honderden Jacks in asiels de kans op een verdiend mandje. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Je hondje is heel leuk hoor trouwens, maar waarom nog meer hondjes de wereld in helpen terwijl er al zoveel zonder baasje zitten? Ik zou me schuldig voelen, en dat meen ik.
pablopicasso schreef:Hij hoeft ook niet liever en leuker te worden dat is hij al. Maar hier kunnen we nog heel lang over praten. Er zijn mensen die het nog erger maken. Ik geloof het al helemaal niet dat het asiel vol zit met pups uit pret nestje ik heb zelf in het asiel gelopen (is wel al heel lang geleden) maar er zitten genoeg honden waar gewoon een stamboom bij zit en in het asiel terecht komen van wege alergie of scheiding.
pablopicasso schreef:
Globetje schreef:Mijn enige opmerking was dan ook dat de mensen die nu een puppy nemen ook een Jack russel uit het asiel hadden kunnen nemen.
Joscaa schreef:Laat haar, als zij gewoon een leuke pup wilt!
Diablo schreef:Joscaa schreef:Laat haar, als zij gewoon een leuke pup wilt!
Ja, wat geeft het dat ze over een paar jaar in het asiel zitten? Als de topicstarter maar fun heeft gehad van het nestje.