Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:07

@linda_arnold
Ik bedoel het in ieder geval niet negatief naar de TS toe. Maar het is al eerder gezegd in dit topic. De TS heeft geen probleempje met de hond maar een probleem.
Om een probleem op te lossen heb je objectiviteit en kennis van zaken nodig.
Ik heb mijn twijfels, maar laten we er even vanuit gaan dat TS de kennis in huis heeft...Dan mist ze nog de objectiviteit.
Probleempjes kunnen prima opgelost worden met hulp d.m.v. boeken, maar problemen in de categorie van TS daar heeft ze toch echt begeleiding bij nodig.

Het is trouwens erg rustig op mijn werk, vandaar dat ik zo vaak reageer Clown

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:19

Je moet inderdaad bij zo'n hond een echte gedragstudie maken, kijken hoe zijn lichaamshouding is, en van daaruit zoeken naar de oorzaak en oplossingen. Niet altijd makkelijk... maar wel hard nodig bij zo'n grote problemen. In boeken staat wel standaard uitleg over gedragsproblemen, maar de exacte oorzaak bij jullie thuid zal je toch zelf moeten vinden....

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:57

Dieren opvoeden is mijn werk, maar je weet het blijkbaar Rietveld en met jouw reacties is TS zeker niet geholpen.

Ze heeft gelijk als ze niet meer reageert.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:01

Er zijn genoeg goede tips gegeven waar ze aan kan denken, maar alleen een therapeut ter plaatse kan dit helemaal oplossen als het zo niet lukt... teken dat er toch iets niet goed loopt bij wat ze doet.
Er kunnen altijd omstandigheden zijn (de relatie met andere hond bvb. ) die wij niet kunnen zien...
Van de ene dag op de andere zal het zeker niet op te lossen zijn...
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 05-12-06 18:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:02

Nope, ik zeg juist dat ik het niet weet. Dat ze naar iemand toe moet gaan met haar hond of iemand bij haar thuis moet uitnodigen die echt verstand er van heeft.

Voor de rest pretendeert iedereen hier het beter te weten dan ik, want jullie durven zonder de hond gezien te hebben een advies te geven.

Als jij dieren kan opvoeden vanaf internet haboshof dan ben jij inderdaad beter dan ik dacht!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:16

Als je goed leest, dan kun je zien dat ook ik een therapeut aanraad. Verder geef ik algemeen advies.

Jullie leveren commentaar en verder kan TS daar niet heel veel mee, bovendien zegt ze zelf dat ze niet aan de therapeut wil.

En ik denk dat ik , met meer dan 40 jaar ervaring, er wel een klein beetje verstand van heb.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:19

Ik heb berichten vol met eventuele tips gegeven eerder, dus iets beter lezen aub...
Ze heeft trouwens een uitgebreide pb gehad met mogelijke oorzaken van me.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:26

Citaat:
@linda_arnold
Ik bedoel het in ieder geval niet negatief naar de TS toe. Maar het is al eerder gezegd in dit topic. De TS heeft geen probleempje met de hond maar een probleem.
Om een probleem op te lossen heb je objectiviteit en kennis van zaken nodig.
Ik heb mijn twijfels, maar laten we er even vanuit gaan dat TS de kennis in huis heeft...Dan mist ze nog de objectiviteit.
Probleempjes kunnen prima opgelost worden met hulp d.m.v. boeken, maar problemen in de categorie van TS daar heeft ze toch echt begeleiding bij nodig.

Het is trouwens erg rustig op mijn werk, vandaar dat ik zo vaak reageer

Zowel Haboshof als Rietveld willen graag helpen, al dan wel ieder met hun eigen visie................

De TS vraagt om advies, wat ze ook heel veel gekregen heeft, maar de keuze zal ze zelf moeten maken en zelf over moeten beslissen. Je kunt haar niet een kant opduwen toch......................

Ze heeft ongetwijfeld het beste met het dier voor, dus misschien een klein beetje inleven in haar gedachtes ipv van ze onderuit te halen...............................? Clown

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:29

Fijn , dan hoef ik me er niet meer mee te bemoeien.

( Jouw tips??? Eerst is het een onderdanige hond en dan een dominante , bench-training en een therapeut, goed zo , je komt er wel, AstraGirlie)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:15

tja, wat moet ik zeggen......... het uit een boekje willen doen ... ben bang dat dit niet gaat werken..

Waarom niet gewoon naar een gedragsdeskundige? dat snap ik nou niet

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:53

TS, wat doet de hond als jullie thuiskomen?

Mijn mening is dat hij verlatingsangst heeft, en daardoor onzindelijk wordt. Hij heeft een snellere stofwisseling omdat hij bang is.

Een bench kan helpen als je hem kan leren dat dat een goede plek is, maar het is symptoombestrijding, maar je kan op deze manier wel het gedrag doorbreken.

Als je hem vers vlees gaat voeren, produceert hij ook minder ontlasting, voer hem alleen 's morgens, dat heeft ie in ieder geval voor de nacht alles leeg van binnen....
Dan moet je nog proberen de verlatingsangst te overwinnen... bench!

Ik had een paar weken terug precies hetzelfde met de echt altijd zindelijke hond van mijn ouders, die was bij ons te logeren en opeens ging ze in huis poepen, ook als ze alles al gedaan had en een uurtje alleen was geweest (niet alleen, met onze honden, maar goed)
Ik heb haar in de bench gedaan op het laatst, en het voer aangepast, en meteen was het over.
Ik vind een bench echt het proberen waard in dit geval.
Succes!!

maar nogmaals, vanachter de computer is het moeilijk oordelen, want wat is zijn lichaamshouding als hij plast? bang, of helemaal niet?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:55

haboshof, ik had nog nergens gelezen dat het ging over de grotere hond, niet over de kleine, vandaar dit misverstand. Dit hebben we trouwens per pb duidelijk gemaakt. En bench training zou inderdaad kunnen helpen samen de adviezen van een echte therapeut inderdaad. Ik blijf erbij dat je hond ook in het echt moet kunnen observeren om het hele plaatje te snappen.

Voor de rest,
Als je het niet vriendelijk kunt houden zegt dat meer over jouw persoon dan over mij .... Slapen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:05

@ TS

Deze hond neemt gruwelijk een loopje met jullie en komt er nog mee weg ook! Plassen uit angst is dit niet, dit is een dominatie probleem... Hond is duidelijk de baas en jullie niet Knipoog

Misschien eens goed op zijn flikker geven als het gesodemieter weer begint, want begreep uit je tekst dat hij bij zijn voormalige baasje zijn behoefte niet in huis deed?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:05

Rosita schreef:
TS kan haar probleem maar op één manier oplossen volgens mij. En dat advies, een gedragstherapeut bellen, wat al meerdere keren gegevens is lijkt niet opgevolgd te worden.

En dan straks weer huilen dat ze 'alles gedaan hebben' en die hond dood maken zeker......

Pardon??
Wie heeft het daar in godsnaam over! Ik wil zoiets niet eens lezen in mijn topic!!
Wat denk je wel niet!
Ik geef om dat beest hoor, anders ben iki niet op zoek naar oplossingen!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:11

Dank je linda_arnold!

Mensen, mensen... geen ruzie maken!
We willen het eerst op onze wijze oplossen met tips die gegeven zijn.
Het loopt storm nu, ik kan alle berichten niet eens meer bijhouden!
Mocht dit niet baten, dan gaan we wellicht naar een gedragstherapeute.
Imo hebben we er zeker een hele hoop aan gedaan en we blijven vechten. Ja

Schimmelig schreef:
@ TS

Deze hond neemt gruwelijk een loopje met jullie en komt er nog mee weg ook! Plassen uit angst is dit niet, dit is een dominatie probleem... Hond is duidelijk de baas en jullie niet Knipoog

Misschien eens goed op zijn flikker geven als het gesodemieter weer begint, want begreep uit je tekst dat hij bij zijn voormalige baasje zijn behoefte niet in huis deed?

Dit denken wij EN de oude eigenaresse ook, zij is hier nog 2x op bezoek geweest en zij weet ook dat hij absoluut NIET bang voor ons is!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:15

Dus... Op cursus (trainingskamp Whoosh! ) o.i.d., of billenkoek? Jij bent de baas, niet MR. Hond

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:17

Schimmelig schreef:
Dus... Op cursus (trainingskamp Whoosh! ) o.i.d., of billenkoek? Jij bent de baas, niet MR. Hond

Haha, nee we proberen het rustig en diervriendlijk aan te pakken! Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:19

En dan is de lichaamshouding tijdens het plassen zeer belangrijk, dat je die eens bestudeerd. Hij moet zich dan de meerdere voelen en zijn territorium markeren. Ziet het er ook zo uit? Zijn jullie wel genoeg leider dan? Kent hij de basiscommandos enzo verder...En laten jullie hem ook in zijn leidersrol naar de andere hond toe. Je moet die namelijk wel respecteren.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:20

Myfairytale schreef:
Schimmelig schreef:

Haha, nee we proberen het rustig en diervriendlijk aan te pakken! Haha!

Je moet een hond behandelen zoals een andere hond hem ook zou behandelen, als zijn roedelleider...
Maak van een hond in ieder geval nooit een mens, dan zal hij zichzelf boven jou plaatsen (beetje zoals nu het geval is denk'k?) Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:22

AstraGirlie schreef:
En dan is de lichaamshouding tijdens het plassen zeer belangrijk, dat je die eens bestudeerd. Hij moet zich dan de meerdere voelen en zijn territorium markeren. Ziet het er ook zo uit? Zijn jullie wel genoeg leider dan? Kent hij de basiscommandos enzo verder...En laten jullie hem ook in zijn leidersrol naar de andere hond toe. Je moet die namelijk wel respecteren.

Hier maakt het niet veel uit of hij zijn linker-, of rechterpoot op tilt denk'k Clown
Waarom zou je respect tonen voor zijn dominante gedrag richting de andere hond Verward
Dat moet je imo nóóóit doen > daar werk je dit gezeur alleen maar in de hand mee

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 05-12-06 20:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:23

Ja, misschien wel... Bloos We vinden het te gauw te zielig om hem aan te pakken... Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:25

Myfairytale schreef:
Ja, misschien wel... Bloos We vinden het te gauw te zielig om hem aan te pakken... Bloos

Geen wonder dat hij dan een loopje met je neemt TS....

Wist je bij aanschaf dat dit een hond met 'gebruiksaanwijzing' was?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:25

Hij is trouwens altijd erg blij om ons te zien en komt ook steeds naar ons toe... dus bang is hij echt niet!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:27

Schimmelig schreef:
Myfairytale schreef:

Geen wonder dat hij dan een loopje met je neemt TS....

Wist je bij aanschaf dat dit een hond met 'gebruiksaanwijzing' was?

Ik wist wel dat hij een kat dood gebeten had, maar dit wist ik allemaal niet... en natuurlijk straffen we hem wel als hij wat stouts doet, maar misschien nog niet hard genoeg.
De vorige eigenaresse was strenger...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:28

Wees net zo streng, of strenger. Dat lijkt mij iig de beste oplossing voor dit betreffende probleem. Zijn er nog andere problemen met dit hondje?