wie ook saarlooswolfhonden fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmEm

Re: wie ook saarlooswolfhonden fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:56

Ik vind dat terughoudende ook heel mooi. Dat is ook een van de redenen waarom ik op het ras ben gevallen. Het hoeft van mij niet perse een allemansvriendje te zijn. Soms is het wel lastig omdat die van ons toch wel erg terughoudend is. Dus meenemen naar een drukke stad zou een drama voor hem zijn. Hoewel ik wel merk dat het steeds beter gaat. Hij is nu ongeveer 21 maanden, en een Saarloos is pas laat volwassen. Dus hij ontwikkelt zich nog wel even door, zowel fysiek als mentaal.

Een Saarloos staat niet echt bekend om zijn 'will to please'. Die heeft hij vooral als hij daar zelf ook het nut van in ziet. En hij ziet dat nut wat minder vaak dan ik zou willen Haha! . Een Saarloos is in ieder geval vrij eigenzinnig.

Ik moet veel stofzuigen! Hij is nu in de rui, dus nu zou ik om het super netjes te houden eigenlijk wel 2 x per dag moeten stofzuigen. In de niet verharende periode, eigenlijk toch wel 1 keer per dag. Dus dat is inderdaad een nadeel.

Graag gedaan!

Sonja_vR

Re: wie ook saarlooswolfhonden fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:51

EmEm schreef:
Ik ben overigens ook helemaal geen verenigingsmens. Maar ik heb er in dit geval wel begrip voor. Ik wil namelijk ook graag dat het ras blijft voortbestaan.

Jij weet misschien waar je aan begint bij zo'n hond, omdat je je goed hebt voorbereid en een echte liefde voor het beest voelt, maar er zijn ook mensen die een compleet verkeerd beeld hebben en dan vind ik het wel goed dat er een beetje 'gescreend' wordt.

Ik zou trouwens willen dat elke hond pas aan de koper wordt toegewezen na een beetje 'screening'. Dan zouden er een stuk minder honden in het asiel zitten.

Maar leuk dat er nog meer Saarloosliefhebbers zijn! Haha!
ik heb er wel begrip voor an sich , ik kan er alleen persoonlijk verrekte weinig mee Tong uitsteken

en idd, zoveel mensen die leuk een hond nemen en dan naderhand denken ..oops...toch niet helemaal wat ik dacht ...