Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:49

wat raar naadje dat er zo gereageerd werd !!
ik heb wel eens gebeld voor een reiger die vast zat en die is hij toch echt midden in de nacht los komen maken Haha!
en de dag erna werd ik gebeld dat het goed ging met het beest en het weekend erop kwam de vrouw langs met sleutelhangers, bedankt voor de melding !

(dit was dus ook DA purmerend....)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:52

naadje24 schreef:
Eightlegged schreef:
Hoe dan ook, ik hoop dat mijn gebrabbel wat mensen aan het denken zet. Het is allemaal te vanzelfsprekend.

Nogmaals dat was dus niet de bedoeling,maar er over door blijven kampen helpt je ook niks
zoals ik al zei,als het je echt zo dwars zit dat schakel je een MOD in om de titel te laten veranderen.....mij maakt het niks uit.
Komop, je snapt toch zelf wel dat mensen op de bres springen om de reputatie van hun organisatie niet helemaal de pan uit te laten vliegen Lachen Kijk als ik met een topictitel kom als "Instructeurs? je hebt geen moer aan ze!!" krijg ik ook allemaal mensen die hun hart komen uitstorten over hun instructeur, maar ook een hoop instructeurs die zichzelf willen verdedigen. Dan zeg ik toch ook niet "ach joh, er zit toch een kruisje rechtsbovenaan"?

naadje24 schreef:
Zwartwitje schreef:
Jep. Een waarheid als een Koe
Maar als je nog eens twijfelt, nodig ik je uit om eens een dagje mee te draaien als vrijwilliger in de dierensector, dan maak je het van dichtbij mee, echt leerzaam Lachen

Ik weet dat deze niet voor mij bedoeld is maar ik wou er toch even op reageren Tong uitsteken

Hij was eigenlijk vooral voor pascha7 bedoeld, want de opmerking die zij 2 pagina's eerder maakte schoot me echt in het verkeerde keelgat. Het is nu eenmaal zo dat veel te veel mensen het voor lief nemen dat er zoiets bestaat als vrijwilligerswerk. Dat terwijl binnen de meeste vrijwilligersorganisaties een werksfeer bestaat van collegialiteit, elkaar helpen en bijstaan; simpelweg omdat het zo keihard aanpoten is. Sommige mensen hebben daar geen weet van en beginnen, zodra de hulp even op zich laat wachten, in het wilde weg te tieren en dat vind ik erg.
GELUKKIG is de meerderheid van het publiek meelevend en dan heb ik het daarmee dus onder meer over jou! Begrijp me dus niet verkeerd Lachen

Nouja, nogmaals, ik vind het echt megabelachelijk dat zo iemand zo reageert aan de telefoon en naar ik begrijp ook nog aan het hoofd van de DA in Purmerend staat???

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:45

Vind het wel een lompe reactie van deze beste man. Hoe goed hij het ook bedoelt dat hij bij de dierenambulance werkt. Je kunt natuurlijk wel gewoon reageren..

Dan zal ik hier mijn goede ervaring met de dierenambulance van Streek dierentehuis Spijkenisse ook even ventileren..

2 weken terug, dacht ik wat eerder van mijn werk te vertrekken, zodat ik voor het donker thuis zou zijn..
Ik rij op mijn scootertje bij de Calandbrug, en zie ineens een kat in het open veld zitten, en dat vond ik zo'n rare gewaarwording, dat die kat hier bij een grote drukke snelweg, en een onbewoonde omgeving zat..
Ik mijn scootertje aan de kant gezet en bij die kat gaan kijken, maar hij liep op zijn dooie akkertje weg.. Op gegeven moment dacht ik tja wat nu, zal ik bellen of toch maar niet.. Dus ik stap weer op mijn scooter, en rij weg, aldaar passeer ik die kat, en zie hem miauwen.. En ik dacht dit klopt niet, dit is een huiskat die of verdwaald is of is gedumpt..
Ik heb de DA gebeld, en kreeg te horen dat het waarschijnlijk een een wilde kat is, en daar komen ze niet voor, ik geef aan dat het niet om een wilde kat gaat, maar een die naar mij zit te miauwen..
Ok zegt die man, we komen er aan.. Ik ben ondertussen bij de kat gaan zitten, en die was zo blij met mijn gezelschap, om hem bij me te houden heb ik hem een bakje slankie kaas gegeven, en daar viel hij zowaar op aan.. Nu was het precies spits, en dit is echt een drukke, en zeker voor een dier een angstaanjagende weg.. Ik heb er 45 minuten met die kat zitten wachten, toen ik ze zag aankomen, helaas moesten ze de weg afrijden, en ergens draaien, duurde ook nog eens 15 minuten..
Uiteindelijk waren ze er, en de man verontschuldige zich voor het feit dat ze me zo lang hadden laten wachten..

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:56

Gelukkig dan maar dat er bij andere DA vrolijkere mensen werken, want inderdaad die in Purmerend kunnen er wat van...

Maar o wee als het hondje wel de volgende ochtend dood aangetroffen was op die kruizing, dan krijg je een stukje in de krant dat de DA het beestje daar gevonden had en hoe erg het allemaal wel niet was....

Ik heb vorig jaar wel drie kwartier midden op een drukke weg gezeten met een kat die aangereden was door een auto, de jongen die voor me reed zag het gebeuren is wel gestopt ik dus ook boven op m'n rem. Samen hebben we de kat gevangen die op de andere kant van de weg bijna nog een keer aangereden werdt. Politie erbij om het verkeer te regelen, maar geen DA.. Toen ze er eindelijk waren, kregen we te horen "nou ja, hij gaat het toch niet redden"(dus waar maakten wij ons zo druk om). Agent was niet blij, de kat had zich onder mijn auto verstopt nadat hij weer ontsnapt was dus ik kon niet meer wegrijden.

Ik heb een paar maanden lang elke keer als ik daar reed dat arme katje op m'n netvlies gehad, dat bloedend en schreeuwend in m'n armen lag. Ben wel blij dat er dan zoiets bestaat als de DA, maar ik heb er ook niet om gevraagd om met dat beestje daar te zitten wachten.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:30

Ik zou zeker een brief schrijven naar de dierenambulance hoor (of naar de man)!! Waarom werk je er dan als je zo stom reageerd. Als ik daar zo zou werken en zoiets zou horen, zou ik er alles aan doen om dat beest te redden, maar gelukkig heeft de TS dat gedaan!!

En ik denk ook dat de meeste die er werken er wel alles aan zouden doen!

Hoe is het nou met die hond??

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:20

vervelend om dit zo te lezen, zelf nog nooit meegemaakt.
DA regio oost-groningen is zeer vriendelijk.
die komen gelijk als je belt over een hond oid.
maar ik kan me van hun kant ook voorstellen dat als je bv. voor een zieke hond moet rijden of voor een vogel die niet kan vliegen ofzo dat je dat eerst die hond doet.
Wat betreft mishandeling vind ik dat ze te weinig doen.
stel shetjes hier had geen water in het land en geen gras alleen dikke blubberbende, werden ook niet bijgevoegd.
zijn ze gaan kijken, en het oordeel was dat er genoeg plassen was voor die beestjes om uit te drinken.
maar dat is meer dierenbescherming dan dierenambulance gloof ik toch...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:50

Inderdaad fanny_loverr, daar kunnen wij helemaal niets aan doen en da's ook niet onze taak. Het is hier in Nederland zelfs zo beroerd geregeld dat ook de dierenbescherming er waarschijnlijk helmaal niets mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:02

sjorsie schreef:
dat is toch soms wel irritant op bok, Naadje24 heeft het duidelijk over purmerend en nu krijg je allerlei mensen, nee hoor bij ons niet!!! dat was de vraag ook niet pfff, wat die man deed is gewoon fout.

Nou zeg rustig maar hoor

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:30

nou.. de dierenambulance... breek me de bek niet open...

hadden een keer savonds een jong vogeltje gevonden.. was uit het nest gevallen.. helemaal onder de dons nog
ook de D ambu gebeld.. zeggen ze doodleuk: we bellen morgen nog wel om te kijken of hij nog leeft en dan komen we hem halen.... Boos! Boos! Boos!

vriendin van me had ook ooit een keer een hondje gevonden ergens.. die liep ook bij een drukke straat gewoon overdag
had ze de D ambu gebeld zeggen ze: als je hem hebt gevangen dan moet je maar weer even bellen Boos!
bij de dierenamulance hebben ze een vangstok... hoe kan je nou een hondje die je niet kent met je blote handen gaan vangen?? wie weet wat hij bij je doet.. uit angst Boos!

sorry.. ik heb eigenlijk ook niet veel vertrouwen in de D ambu..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:13

LimaGentle schreef:

hadden een keer savonds een jong vogeltje gevonden.. was uit het nest gevallen.. helemaal onder de dons nog
ook de D ambu gebeld.. zeggen ze doodleuk: we bellen morgen nog wel om te kijken of hij nog leeft en dan komen we hem halen.... Boos! Boos! Boos!

De nachtdienst rijdt meestal vanuit hun eigen huis en wij hebben ook regels dat de nachtdienst niet rijdt voor vogels. Wij hebben dienst tot 10 uur en daarna zou de nachtdienst het over moeten nemen. Maar die hebben we meestal niet, dus staat de wagen gewoon stil...
Heel soms bij een verkeersongeval dan wil de voorzitter die een wagen bij zn huis heeft staan nog wel eens rijden.

Citaat:
vriendin van me had ook ooit een keer een hondje gevonden ergens.. die liep ook bij een drukke straat gewoon overdag
had ze de D ambu gebeld zeggen ze: als je hem hebt gevangen dan moet je maar weer even bellen Boos!
bij de dierenamulance hebben ze een vangstok... hoe kan je nou een hondje die je niet kent met je blote handen gaan vangen?? wie weet wat hij bij je doet.. uit angst Boos!

Weer hetzelfde wat mijn collega's DA al uitgelegd hebben: we MOGEN NIET rijden voor loslopende dieren... Dacht jij nou echt dat wij iedere hond vastpennen aan die stok? Ik denk dat ik m in mijn hele loopbaan daar nog maar 1 keer gebruikt heb... Als jij die hond lokt en hij komt niet, dan is ie al lang weg tegen de tijd dat wij er zijn...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:17

shemar schreef:
Ik heb een paar maanden lang elke keer als ik daar reed dat arme katje op m'n netvlies gehad, dat bloedend en schreeuwend in m'n armen lag. Ben wel blij dat er dan zoiets bestaat als de DA, maar ik heb er ook niet om gevraagd om met dat beestje daar te zitten wachten.

Ons rayon is enorm groot. Eindhoven eo.
Dat loopt van Reusel tot Budel.

Als de wagen aan de ene kant is en er is een spoedje aan de andere kant, dan kunnen we goed anderhalf uur onderweg zijn. We mogen helaas geen licht- of geluidsignalen gebruiken en moeten ons aan dezelfde snelheids- en verkeersregels houden als normale weggebruikers.

Ik vind het heel vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten, ik weet zelf hoe frustrerend dat kan zijn. (met een spoedje in de auto terwijl je in de file terecht komt en geen kant op kan)

Maar het is voor ons echt onmogelijk om overal binnen 10 minuten te zijn!!
Wat de politie en de ambulance wel zou moeten kunnen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:20

Ik rij dus af en toe mee op de dierenambulance. Ja midden in de nacht (4 uur) een gans vangen is niet leuk. Maar ik weet wel dat wij naar iedere melding MOETEN gaan. Als wij het druk hebben zeggen we het er wel bij, want we hebben maar 1 ambulance.

Dus ik zou idd een brief schrijven want volgens mij zijn ze verplicht om op iedere melding af te gaan. Zelfs als ze het heel erg druk hebben. maar dan moeten ze er wel bij zeggen dat ze het druk hebben.
en ze moeten dan ook nog een prioriteiten stellen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:22

Iris82 schreef:
LimaGentle schreef:

De nachtdienst rijdt meestal vanuit hun eigen huis en wij hebben ook regels dat de nachtdienst niet rijdt voor vogels. Wij hebben dienst tot 10 uur en daarna zou de nachtdienst het over moeten nemen. Maar die hebben we meestal niet, dus staat de wagen gewoon stil...
Heel soms bij een verkeersongeval dan wil de voorzitter die een wagen bij zn huis heeft staan nog wel eens rijden.

Citaat:

Weer hetzelfde wat mijn collega's DA al uitgelegd hebben: we MOGEN NIET rijden voor loslopende dieren... Dacht jij nou echt dat wij iedere hond vastpennen aan die stok? Ik denk dat ik m in mijn hele loopbaan daar nog maar 1 keer gebruikt heb... Als jij die hond lokt en hij komt niet, dan is ie al lang weg tegen de tijd dat wij er zijn...

wat ben je dan voor een dierenambulance als je het dier niet eens de KANS geeft... hoe denk je dat dat over komt bij mensen die de dieren ambulance bellen en vervolgens te horen krijgt dat ze het zelf op moeten lossen...???
waarom word de dierenambulance dan gefinancierd???

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:24

LimaGentle schreef:
waarom word de dierenambulance dan gefinancierd???

Zodat mensen als jij erop kunnen afgeven, wat denk jij dan Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:24

Iris82 schreef:
LimaGentle schreef:

Citaat:

Wat is dat voor een aparte instelling als Dierenbescherming zijnde Verward Nou als dat de instelling is van een organisatie (vrijwillig of niet) dan denk ik dat ik mijn jaarlijkse vrijwillige bijdrage ook maar ga intrekken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-11-06 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:26

Cayenne schreef:
Wat is dat voor een aparte instelling als Dierenbescherming zijnde Verward

Voor zo'n hond moeten we rijden, benzine komt niet uit de sloot en zoveel geld is er heus niet beschikbaar bij de ambu. Om die reden mogen we niet rijden mits de hond gevangen is.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:27

Wil na al deze negatieve verhalen toch ook even mijn positieve verhaal vertellen. In het kort : onze flatcoated retriever is in de afgelopen oudejaarsnacht ontsnapt, is aangereden, en de man van de dierenambulance (regio Uden, vér buiten de regio waar wij normaal onder vallen, maar verder wilde er niemand komen, politie niet, dierenambulance eigen regio was niet bereikbaar) is tijdens die oudejaarsnacht uren bezig geweest om een dierenarts te vinden die onze hond wilde behandelen. Hij heeft ons de volgende dag persoonlijk nog opgebeld omdat hij heel graag wilde weten hoe het onze hond verder vergaan was. Helaas is onze lieve Clay een week later alsnog ingeslapen vanwege een gebroken ruggewervel, maar ik ben die lieve man tot de dag van vandaag dankbaar dat hij onze lieverd zo goed opgevangen en verzorgd heeft in die nacht !!! Wat mij betreft dus hulde aan de dierenbescherming, mensen die dit allemaal vrijwillig en met heel veel liefde doen !!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:28

Eightlegged schreef:
Cayenne schreef:
Wat is dat voor een aparte instelling als Dierenbescherming zijnde Verward

Voor zo'n hond moeten we rijden, benzine komt niet uit de sloot en zoveel geld is er heus niet beschikbaar bij de ambu. Om die reden mogen we niet rijden mits de hond gevangen is.

lekker is dat dan... dus iemand anders in gevaar brengen zodat jullie alleen de hond maar op hoeven te halen???
als dan het baasje de hond komt ophalen ook nog eens flink geld innen omdat jullie hem hebben 'opgevangen'?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:29

Daar kan ik best inkomen, maar dat de Nachtdienst al niet rijdt voor vogels? Wat nou als er ergens een zwaan of dergelijke ligt te creperen? Moet dat beest dan tot 9 uur smorgens wachten Verward

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:31

LimaGentle schreef:
lekker is dat dan... dus iemand anders in gevaar brengen zodat jullie alleen de hond maar op hoeven te halen???
als dan het baasje de hond komt ophalen ook nog eens flink geld innen omdat jullie hem hebben 'opgevangen'?

Flink geld.. sjongejonge jij hebt er wel verstand van he? En je dacht dat wij geen "gevaar" lopen op het moment dat we zo'n hond moeten vangen? Net zoveel hoor, vangstok of niet. Die dingen zijn overigens ook knap waardeloos wanneer een hond alle kanten op kan vliegen. Volgens mij kijk je een beetje teveel Animal Planet.

Wij hebben overigens niet zoiets als een nachtdienst, maar gewoon een dienst van 24 uur. Die loopt van 7 uur savonds tot 7 uur de volgende avond, en in die tijd moet je gewoon voor alles rijden wat binnen de regels valt. Daaronder valt dus geen loslopende hond, wel vogels.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:33

Eightlegged schreef:
LimaGentle schreef:

Flink geld.. sjongejonge jij hebt er wel verstand van he? En je dacht dat wij geen "gevaar" lopen op het moment dat we zo'n hond moeten vangen? Net zoveel hoor, vangstok of niet. Die dingen zijn overigens ook knap waardeloos wanneer een hond alle kanten op kan vliegen. Volgens mij kijk je een beetje teveel Animal Planet.

Wij hebben overigens niet zoiets als een nachtdienst, maar gewoon een dienst van 24 uur. Die loopt van 7 uur savonds tot 7 uur de volgende avond, en in die tijd moet je gewoon voor alles rijden wat binnen de regels valt. Daaronder valt dus geen loslopende hond, wel vogels.

ik ken veel mensen die te maken hebben gehad met de dierenambulance.. dus ik weet echt wel waar ik het over heb...
dat jullie 'gevaar' lopen daar hebben jullie zelf voor gekozen... jullie doen dat werk.. niet die mensen die een hond vinden...
net zoals bij de politie.. heb je ook kans op dat je neer geschoten word... risico van het vak

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:36

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, anders zou je het niet hebben over "flink geld". Ik kies niet voor gevaar lopen, ik kies voor dieren helpen. Net als de persoon die de ambu belt, je kan er ook voor kiezen om door te rijden.

De vergelijking met de politie vind ik de plank wel een heel eind mis slaan. Politie en dierenambulance zijn twee héél verschillende dingen. Bovendien wordt politie opgeleid en krijgen ze betaald, wij beide niet. Dat wil niet zeggen dat het gros van de medewerkers niet heel hard zijn best doet! Er zijn gewoon bepaalde dingen die wij niet mogen.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 28-11-06 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:37

Ik heb zelf gelukkig wel goede ervaring met de dierenambulance.(gouda) , ik had een vogeltje gevonden ide uit de boom was gevallen, en er was geen nest in de buurt ofzo. Dus toen heb ik ze gebeld, en zze zeiden dat ik het vogeltje warm moest houden, Ze hebben hem opgehaald en naar de vogelopvang gebracht.Haha!En daar hebben ze hem verzorgt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:40

Eightlegged schreef:
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, anders zou je het niet hebben over "flink geld". Ik kies niet voor gevaar lopen, ik kies voor dieren helpen. Net als de persoon die de ambu belt, je kan er ook voor kiezen om door te rijden.

De vergelijking met de politie vind ik de plank wel een heel eind mis slaan. Politie en dierenambulance zijn twee héél verschillende dingen. Bovendien wordt politie opgeleid en krijgen ze betaald, wij beide niet. Dat wil niet zeggen dat het gros van de medewerkers niet heel hard zijn best doet! Er zijn gewoon bepaalde dingen die wij niet mogen.

met die vergelijking bedoel ik meer te zeggen dat je ergens voor kiest.. en je kiest ervoor om dieren te helpen.. en dat je daarbij gevaar kan lopen dat is dan het risico van het vak...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 23:43

Eightlegged schreef:
God wat een intellect. Snap je nou echt niet dat ik baal van dit topic omdat de boel hier zo leuk word zwartgemaakt (en dan heb ik het niet eens over jou). En snap je dan ook niet dat ik enigszins verandering wil brengen in de negatieve toon van dit topic? Dus niks kruisje, kom op zeg Dromen

Zegt de intellect Slapen

Ik blijf het niet uitleggen en verontschuldigen en goed praten en ga er ook maar niet verder over door aangezien wij er toch niet uit komen aangezien je jezelf graag doordramt (net als bij eerdere topics he? Vork )

sjorsie schreef:
dat is toch soms wel irritant op bok, Naadje24 heeft het duidelijk over [***] en nu krijg je allerlei mensen, nee hoor bij ons niet!!! dat was de vraag ook niet pfff, wat die man deed is gewoon fout.

Amen,dank je Afgod

shemar schreef:
Gelukkig dan maar dat er bij andere DA vrolijkere mensen werken, want inderdaad die in [***] kunnen er wat van...

Maar o wee als het hondje wel de volgende ochtend dood aangetroffen was op die kruizing, dan krijg je een stukje in de krant dat de DA het beestje daar gevonden had en hoe erg het allemaal wel niet was....

Yep dat klopt,ze hebben zo'n prachtig krantje met wat ze allemaal doen (en goed dat ze dat doen natuurlijk) maar ook gezien wat een hoop sponsors!
uiteraard vermelden ze er niet in wat ze fout doen (en vraag maar aan vele op bokt vanuit [***] die zullen het beamen! )

LiNdA1986 schreef:
Hoe is het nou met die hond??

Ik heb nog niet kunnen bellen aangezien ik gisteren druk had en moest leren en ik vandaag de hele dag in examen zat
ik ga morgen zeker even bellen!

pubelia schreef:
Ik rij dus af en toe mee op de dierenambulance. Ja midden in de nacht (4 uur) een gans vangen is niet leuk. Maar ik weet wel dat wij naar iedere melding MOETEN gaan. Als wij het druk hebben zeggen we het er wel bij, want we hebben maar 1 ambulance.

Dus ik zou idd een brief schrijven want volgens mij zijn ze verplicht om op iedere melding af te gaan. Zelfs als ze het heel erg druk hebben. maar dan moeten ze er wel bij zeggen dat ze het druk hebben.
en ze moeten dan ook nog een prioriteiten stellen

Ik belde hem overduidelijk wakker,dit was door de telefoon goed te horen,toen ik de hond op zijn erf kwam brengen toen lag hij weer prins heerlijk te slapen en bleef dat ook doen ondanks dat alle honden aan sloegen en de lichten door de sensoren aan gingen en het dus overduidelijk was dat er iemand op zijn terrein aanwezig is....

LimaGentle schreef:
ik ken veel mensen die te maken hebben gehad met de dierenambulance.. dus ik weet echt wel waar ik het over heb...
dat jullie 'gevaar' lopen daar hebben jullie zelf voor gekozen... jullie doen dat werk.. niet die mensen die een hond vinden...
net zoals bij de politie.. heb je ook kans op dat je neer geschoten word... risico van het vak

idd! ik ben beveiliger van beroep en dat heeft ook risico's en ik krijg ook geen gevarengeld!
ik vind het werk gewoon leuk en sta er dan ook voor met risico's en al!