'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 13:41

LimaGentle schreef:
ALLE honden zijn risicohonden Haha!
van chiwafwafs tot aan deense doggen


Daar gaat het dus hier helemaal niet om, voor de tigste keer., Het gaat erom dat honden die een waarschuwing hebben gehad voor aggressief gedrag vaak baasjes hebben die ook niet helemaal lekker zijn.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:43

JustNanno schreef:
LimaGentle schreef:
ALLE honden zijn risicohonden Haha!
van chiwafwafs tot aan deense doggen


Daar gaat het dus hier helemaal niet om, voor de tigste keer., Het gaat erom dat honden die een waarschuwing hebben gehad voor aggressief gedrag vaak baasjes hebben die ook niet helemaal lekker zijn.


en jij denkt dat dat zo'n onderzoek eerlijk gaat aangezien amerika het ook niet heeft op pitbulls...??

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:46

JustNanno schreef:
brendalevita schreef:
Daarom!al die domme stukjes elke keer,zonde van de tijd voor zon onderzoek.
Weet je laten ze eens tijd en geldt erin stoppen ,om ervoor te zorgen dat iedere hondenbezitter verplicht een opvoedings cursus of iets van die aardt moet doen.
Dan zou je deze rare onderzoeken een halt toe kunnen roepen Haha! .
En niet van allerlij rassen op een lijst gaan zetten Boos! ,pak de bazen maar eens aan is mijn mening en fokkers beter controleren.........


Als je nu eens wat minder selectief leest? Dat zou een stuk schelen!


Als jij nou eens minder selectief was tegenover de honden zou ook veel schelen,ik kan prima lezen maar interperteer dit anders

Anoniem

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:47

Ik denk juist dat er veel minder problemen zouden zijn (dan bedoel ik bijtincidenten) als mensen juist selectiever waren op honden.
Karakter is wel degelijk te fokken....

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:48

ach.. JustNanno is gewoon bezig om haar frustraties te uiten tegenover zogenaamde 'agressieve honden'... Ach gut

geit

Berichten: 1511
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: veenendaal

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:49

ik vind dat onderzoek echt achterlijk.
ten eerste omdat de honden rassen waar het over gaat voor de zoveelste keer in een slecht daglicht gezet worden.
en omdat de baasjes voor een groot deel ook slecht afgeschilderd worden.
baasjes van een chiwawa kunnen net zo goed halfe criminelen zijn.
en de chiwawa zelf kan ook agresief zijn.

roxiie

Berichten: 7841
Geregistreerd: 22-09-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:51

Wanneer bepaald iemand of een hondras agressief is? Agressie is niet ras gebonden, maar heeft met de opvoeding te maken..

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:51

Dat vindt ik ook snap het onderzoek best,en het gaat erover dat is bewezen dat de opvoeders van belang zijn,en foute mensen foute honden kweken..
Daarom hebben veel mensen dus wel al een oordeel over bepaalde rassen en dat vindt ik spijtig en vermoeiend

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:56

Lia_ schreef:
Ik denk juist dat er veel minder problemen zouden zijn (dan bedoel ik bijtincidenten) als mensen juist selectiever waren op honden.
Karakter is wel degelijk te fokken....



Ik heb niet voor niets gezegt dat ze moeten controleren op fokkers en op
opvoedings curcussen verplichten

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:02

LimaGentle schreef:
ach.. JustNanno is gewoon bezig om haar frustraties te uiten tegenover zogenaamde 'agressieve honden'... Ach gut



Hoe kom je hier nou weer bij? Ik heb nergens gezegd dat ik zulke honden niet mag. Dat is hier ook helemaal niet het punt?

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:04

JustNanno schreef:
LimaGentle schreef:
ach.. JustNanno is gewoon bezig om haar frustraties te uiten tegenover zogenaamde 'agressieve honden'... Ach gut



Hoe kom je hier nou weer bij? Ik heb nergens gezegd dat ik zulke honden niet mag. Dat is hier ook helemaal niet het punt?


JustNanno schreef:
Tja die cijfers zeggen dan denk ik wel genoeg? Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen...



Zo komt ze erbij, lijkt me.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:05

JustNanno schreef:
LimaGentle schreef:
ach.. JustNanno is gewoon bezig om haar frustraties te uiten tegenover zogenaamde 'agressieve honden'... Ach gut



Hoe kom je hier nou weer bij? Ik heb nergens gezegd dat ik zulke honden niet mag. Dat is hier ook helemaal niet het punt?




Als je nu eens wat beter leest? Dat zou een stuk schelen!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:05

owjaa. en je eigen antwoorden onthoud...

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:06

JustNanno schreef:
LimaGentle schreef:
ach.. JustNanno is gewoon bezig om haar frustraties te uiten tegenover zogenaamde 'agressieve honden'... Ach gut



Hoe kom je hier nou weer bij? Ik heb nergens gezegd dat ik zulke honden niet mag. Dat is hier ook helemaal niet het punt?



Maar waarom reageer je dan altijd alleen maar op deze onderwerpen?
Overal waar het over agressieve honden cq verboden honden reageer je altijd en vaak negatief,dus dan ga je het wel een beetje denken

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:09

Citaat:
Maar waarom reageer je dan altijd alleen maar op deze onderwerpen?
Overal waar het over agressieve honden cq verboden honden reageer je altijd en vaak negatief,dus dan ga je het wel een beetje denken


het is ook zo... ze heeft gewoon een hekel aan dat soort honden... maar waarom??? dat is de vraag... zou je dat misschien eens kunne vertellen JustNanno??

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:11

LimaGentle schreef:
Citaat:
Maar waarom reageer je dan altijd alleen maar op deze onderwerpen?
Overal waar het over agressieve honden cq verboden honden reageer je altijd en vaak negatief,dus dan ga je het wel een beetje denken


het is ook zo... ze heeft gewoon een hekel aan dat soort honden... maar waarom??? dat is de vraag... zou je dat misschien eens kunne vertellen JustNanno??


Ik heb er geen hekel aan? Dat staat ook nergens. Ik vind het alleen belachelijk dat mensen bewust zulke honden houden/fokken terwijl ze verboden zijn, That's all. En wat jij denkt, tja Haha!

En als jullie nu NOG niet snappen waar dit onderzoek over gaat, dan lijkt het me beter hier te stoppen.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:12

Dieuwke1989 schreef:


Zo komt ze erbij, lijkt me.


Tja, daar gaat het dus over de baasjes, en niet over de honden. Begrijpend lezen is misschien erg moeilijk Clown

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:13

Citaat:


Ik heb er geen hekel aan? Dat staat ook nergens. Ik vind het alleen belachelijk dat mensen bewust zulke honden houden/fokken terwijl ze verboden zijn, That's all. En wat jij denkt, tja Haha!

En als jullie nu NOG niet snappen waar dit onderzoek over gaat, dan lijkt het me beter hier te stoppen.


en waaruit maak jij op dat die honden verboden zijn die die 355 hondenbezitters in amerika hebben???

sorry... maar dit antwoord slaat dus totaal niet op de tekst die je in je beginpost heb geplaatst...

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:15

JustNanno schreef:
Dieuwke1989 schreef:


Zo komt ze erbij, lijkt me.


Tja, daar gaat het dus over de baasjes, en niet over de honden. Begrijpend lezen is misschien erg moeilijk Clown


en schijnbaar heb jij dus een hekel aan alle mensen die een volgens jou 'verboden hond' hebben...

de ene keer heb je het over de honden.. dan weer over de baasjes... wees eens duidelijk aub... je loopt er nu elke keer omheen te draaien

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:17

Ik ben duidelijk, maar kennelijk wil het niet tot je doordringen. Ik ben nergens negatief over de honden, maar alleen over de baasjes. En terecht dacht ik zo.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:18

JustNanno schreef:
Ik ben duidelijk, maar kennelijk wil het niet tot je doordringen. Ik ben nergens negatief over de honden, maar alleen over de baasjes. En terecht dacht ik zo.


daaaag justnanno... jij die alleen maar ik hokjes denkt!! Hamer

heb je alleen jezelf mee hoor...

imaudy
Berichten: 5126
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:21

Ieder ras heeft natuurlijk wel zijn aanleg. Probeer maar eens een golden schapen te laten drijven of met een engelse bull aan de jacht te gaan doen. Er zijn volgens mij ook niet veel windhonden die zwemmen terwijl de jachthonden er dol op zijn.
En honden die een aanleg hebben voor waak en verdediging zullen ook sneller gaan bijten.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:25

imaudy schreef:
Ieder ras heeft natuurlijk wel zijn aanleg. Probeer maar eens een golden schapen te laten drijven of met een engelse bull aan de jacht te gaan doen. Er zijn volgens mij ook niet veel windhonden die zwemmen terwijl de jachthonden er dol op zijn.
En honden die een aanleg hebben voor waak en verdediging zullen ook sneller gaan bijten.


laat nou die laatste zin niet waar zijn.. Haha!
het is algemeen bekend dat bv de zogenaamde 'vechthonden' veel minder snel bijten dan bv een herder of iets dergelijk
gewoonweg omdat een 'vechthond' veel meer kan hebben omdat ze harder zijn voor zichzelf.. dus die zullen juist niet sneller bijten Knipoog

fienntjen
Berichten: 180
Geregistreerd: 08-08-06

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:26

Tja, het klopt eigenlijk wel. Mensen die niet deugen zijn meer geneigd om een ''gevaarlijke'' hond te kopen. Een hond is pas gevaarlijk als je hem zo maakt.Wanneer die honden dan eens iets uitspoken, staat het meteen in de krant. En daardoor gaan ''mensen die wel deugen'' dan weer niet geneigd zijn om een dergelijk ras aan te schaffen.Terwijl die honden gewoonweg omzeep geholpen zijn door de baasjes.Rassen zoals schepers en dergelijke kunnen ook perfecte familiehonden zijn, maar je moet ze wel een vaste en tedere hand geven Haha! Dusja ...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:41

Sommige mensen weten echt niet wat begrijpend lezen inhoudt!

Het onderzoek wijst uit dat 30% van de baasjes van zgnd risicohonden (iedereen weet neem ik aan wat dit betekend?) gemiddeld 5x vaker in aanraking komt met justitie (wat dus niet wil zeggen dat alle eigenaren met justitie in aanraking komen). Van eigenaren van Niet als risico staand aangeschreven honden (daarmee zegt ze dus niet dat ze nooit een risico zijn) komt 1% in aanraking met politie (wat dus niet wil zeggen dat daar geen zware criminelen bij zitten)

Het laatste wat TS dus doet is mensen en honden over een kam scheren. Het enige wat ze doet is een onderzoek publiceren en zeggen dat ze het ermee eens is.

Ik ben het er ook mee eens, en mensen die zich nu nog steeds persoonlijk aangevallen voelen wanneer ze in bezit zijn van een risicohond......tja misschien zegt dat al wel genoeg Clown