[FOTO] vogelspin eet een muisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Re: [FOTO] vogelspin eet een muisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:35

Nassie schreef:
Leuk om te weten dat spinnen kunnen denken (niet bod bedoelt ofzo), Maar ik zie een spin voor een spin aan voorderest denk ik niet verder..

Echt denken kunnen ze niet, het is meer een soort instinct.

gekkeils schreef:
Daar heb je der geen 100 voor nodig

Dus bij deze bepaal jij dat het niet goed is dat ik 100 vogelspinnen heb? Ga eens even snel wieberen?
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 01-11-06 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:36

100 spinnen ? zal je buurman/vrouw maar zijn Tong uitsteken ging spontaan verhuizen... maar wat moet je dr nou met 100 ??? ben je verzamelaar ? hahahahaa

en natuurlijk vind ik het ook heel zielig voor dat muisje...maarja thats nature he ? vroeger keek mijn vader altyd naar natuurdocemantaires en ik ma janken omdat die leeuw dat baby hertje opat Tong uitsteken zegt je pa ook nog doodleuk... ja zo gaat dat in de natuur haha toen had ie het helemaal gedaan Tong uitsteken

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:38

melaniepk schreef:
100 spinnen ? zal je buurman/vrouw maar zijn Tong uitsteken ging spontaan verhuizen... maar wat moet je dr nou met 100 ??? ben je verzamelaar ? hahahahaa

Verzamelaar, kweker, liefhebber.. jep Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:46

Mijn jongste van 7 jaar die vind spinnen dus helemaal geweldig, maar ondanks dat ik geen moeite heb met het voeren van levende insecten, zou het me toch tegen staan om levende zoogdieren te voeren. Vooral ook omdat ik al ruim 20 jaar ratten hou en ook nesten heb gehad e.d. Ik zou er geen problemen mee hebben om doodgeboren jongen te voeren of diepvrieskuikens. Slangen vind ik zelf geweldig en andere reptielen zoals baardagaam(pjes - worden nog best flink).

Ik vraag me af hoe een gezond dieet eruit ziet voor een spin en hoe vaak het nodig is om naast insecten, 'levend' of dood vlees te geven.
Van zo'n baby muis blijft niks over? hoeveel kan het gif verteren? in termen als kraakbeen e.d.
Laatst bijgewerkt door orri op 01-11-06 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:46

maar je verkoopt ze dus ook neem ik aan ? anders zit je dr straks met 1000 ipv 100 Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:47

orri schreef:
Mijn jongste van 7 jaar die vind spinnen dus helemaal geweldig, maar ondanks dat ik geen moeite heb met het voeren van levende insecten, zou het me toch tegen staan om levende zoogdieren te voeren. Vooral ook omdat ik al ruim 20 jaar ratten hou en ook nesten heb gehad e.d. Ik zou er geen problemen mee hebben om doodgeboren jongen te voeren of diepvrieskuikens. Slangen vind ik zelf geweldig en andere reptielen zoals baardagaam(pjes - worden nog best flink).
Ik vraag me af hoe een gezond dieet eruit ziet voor een spin en hoe vaak het nodig is om naast insecten, 'levend' of dood vlees te geven.

voedselwaarde van levend en dood vlees is miniem. Dus dat verschilt zowiezo. En in de grote zoo's geven ze ook alleen doodvoer.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:50

orri schreef:

Een spin kan stokoud worden op een dieet van alleen krekels. Een insect opzich zit weinig voedingswaarde aan, het gaat erom wat je in dat insect stopt - dit is namelijk wat je spin binnen gaat krijgen. Op het moment dat je de krekels een gevarieerd dieet geeft, zal je spin hartstikke gezond blijven. Een spinnendieet kan bestaan uit krekels, sprinkhanen en/of kakkerlakken. Sommige spinnenhouders kiezen ervoor om soms een muisje te geven, dit is vooral goede voeding voor vrouwen die verpaard zijn - een goede basis voor een gezonde cocon met eieren.

melaniepk schreef:
maar je verkoopt ze dus ook neem ik aan ? anders zit je dr straks met 1000 ipv 100 Tong uitsteken

Jep, ik handel ook. Het is leuk om op die manier contacten te krijgen in de spinnenwereld en zo krijg je ook regelmatig de kans om erg aparte of zeldzame spinnen te krijgen Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:53

Intrigrerend, dát zekers! Ja

Denk alleen niet dat het wat voor mij is. Zou ik constant huilend naast die bak staan.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:57

Quellian schreef:
Tja, mep dan eerst die muis dood.

Net zoals slangen-liefhebbers die levende kittens voeren, want die vechten zo lekker voor hun leven, in tegenstelling tot konijntjes.

Dit mogen misschien prima pics zijn, maar m'n nekharen gaan overeind bij het idee dat het muisje nog leefde.

Kittens? Nooit geweten dat slangen kittens krijgen.
Konijnen wel.

Maar die slangen van ons krijgen geen een van beide.

Verder hoe ik denk over levend en dood voer? Ik voer dood, diepvries muizen.
Toen ik de bal phytons nog had kregen ze wel levend, maar dat is om het jachtinstinkt te behouden.

Verder voor de ts. Ik wist ook niet dat het gebruikelijk was een spin een levend muisje te geven. Heb het iig nog nooit gezien met een spin.

Verder vind ik het wel een hele mooie spin !!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:59

Navidad schreef:
Konijnen wel.

Yup, op marktplaats wordt er zelfs voor gewaarschuwd, dus niet je kittens voor nop weggeven. Ik ben een keer finaal over m'n falie gegaan daar op het forum, maar ik ben dan ook een enorme katten-freak Bloos

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:33

Eightlegged schreef:
Nassie schreef:
Leuk om te weten dat spinnen kunnen denken (niet bod bedoelt ofzo), Maar ik zie een spin voor een spin aan voorderest denk ik niet verder..

Echt denken kunnen ze niet, het is meer een soort instinct.

gekkeils schreef:
Daar heb je der geen 100 voor nodig

Dus bij deze bepaal jij dat het niet goed is dat ik 100 vogelspinnen heb? Ga eens even snel wieberen?

Zeg ik dat, maarals dat je enige ding is kan je er net zo goed 4 nemen inplaats van 100 van die domme dieren .

nu ben ik naar school Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:36

Quellian schreef:
Navidad schreef:
Konijnen wel.

Yup, op marktplaats wordt er zelfs voor gewaarschuwd, dus niet je kittens voor nop weggeven. Ik ben een keer finaal over m'n falie gegaan daar op het forum, maar ik ben dan ook een enorme katten-freak Bloos

maar dan vind je het erg als ze kittens geven, maar bv biggen niet?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:36

Volgens mij zijn die spinnen intelligenter dan jij met zulke opmerkingen..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:37

Quellian schreef:

Njah goed het is en blijft toch het voedsel voor de grotere slangen. Tijgerphytons, boa's etc. De grotere varianten dus.
Die eten zelfs ook biggetjes.

Wij hebben ook een tygerphyton gehad, maar die at toen dood. Hij was nog niet zo heel erg groot dus het bleef bij ratten. maar we hebben hem eruit gedaan toen mijn broertje geboren werd.

Verder voer ik nu nog alleen maar dood Lachen

Maar goed weer ff ontopic Haha!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:39

@ katiavl ...

Of die beesten nou bij haar/hem [sorry profiel niet bekeken]
of ergens anders!!

Vind ook maar dat je domme opmerkingen maakt *bah*
Weet je wat zielig is : Mensen die 30 paarden houden en ze NIET te eten geven ---} dat is pas ZIELIG...

Die muis weet niet eens waar die is !!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:40

gekkeils schreef:

Zeg ik dat, maarals dat je enige ding is kan je er net zo goed 4 nemen inplaats van 100 van die domme dieren .

nu ben ik naar school Clown

Waar slaat dit dan op? Ieder heeft zijn eigen ding en laat iedereen gewoon lekker in zijn of haar waarde.
Ik ken zat mensen met 100 den spinnen/slangen of andere soort reptielen. En geloof me al die beesten zijn niet dom hoor.

Ieder heeft zijn eigen ding, dus laat ieder ook lekker zijn eigen ding hebben.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:41

Gaaf zeg! K had wel gedachte dat ze een muisje op konden, maar heb verder nog nooit een vogelspin zien eten! Mooie foto's hoor! Lachen
Wat belachelijk trouwens dat er zulke reactie's worden gegeven? :S Mag iemand niet zelf weten hoeveel spinnen die heeft, en wat ie ze te eten geeft?
Laatst bijgewerkt door Hinata op 01-11-06 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:44

Mooie scherpe foto's, en de spin is ook mooi!
Ik vind het alleen wel schrijnend dat het muisje nog leeft,

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:48

blijkbaar ben ik toch niet de enige die het vreselijk vind voor de levende dieren kijk in het wild kan het muisje nog proberen te vluchten maar hier heeft ie geen schijn van kans

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:52

Mooie foto's. Heel bijzonder. Leuk dat je spinnen verzameld. Heel veel succes verder. Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:37

Eightlegged schreef:

Een spin kan stokoud worden op een dieet van alleen krekels. Een insect opzich zit weinig voedingswaarde aan, het gaat erom wat je in dat insect stopt - dit is namelijk wat je spin binnen gaat krijgen. Op het moment dat je de krekels een gevarieerd dieet geeft, zal je spin hartstikke gezond blijven. Een spinnendieet kan bestaan uit krekels, sprinkhanen en/of kakkerlakken. Sommige spinnenhouders kiezen ervoor om soms een muisje te geven, dit is vooral goede voeding voor vrouwen die verpaard zijn - een goede basis voor een gezonde cocon met eieren.

Dat klinkt al beter Haha! Niet dat mijn zoontje oud genoeg is voor een eigen huisdier, maar dan mag hij dat wellicht wel als hij wat jaren ouder is (als in ouder dan 16 Knipoog ). Al zie ik hem liever een Afrikaanse Reuzenslak houden *LOL* of iets anders dat niet giftig is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:38

whoaaaaaaaaaaaaaahhhhh en die eten alleen blaadjes hoef je je niet schuldig te voelen wegens moord....

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:56

tita schreef:
blijkbaar ben ik toch niet de enige die het vreselijk vind voor de levende dieren kijk in het wild kan het muisje nog proberen te vluchten maar hier heeft ie geen schijn van kans

Hoe gaat een blinde muis in het wild vluchten? Nagelbijten / Gniffelen

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:07

tita schreef:

Zo een muis kan niet eens zien laat staan wegrennen...
Of liep jij al toen je baby was ??
Je kan beter jezelf zielig vinden,die muis zijn herseninhoud is volgens mij nog groter Cool

Start zelf een topic waar je erover kan mekkeren,
Maar verziek iemands topic niet

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:21

Wat blijft de natuur toch fascinerend (zo mooi en zo afschuwelijk).

En tja, over dood of levend voeren: ieder zijn eigen keuze.