3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: 3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:50

Jup Jup.. Ik krijg dna 1 muisje en bokkers ze maken het prima we zijn vanacht elke uur eruit geweest om ze te voeden Lachen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:53

jesperlover schreef:

hoi! ja wat jullie allemaal zeggen over dood maken?? Verward ik doe het toch niet!!
Ik kan geen beesten vermoorden !! Ik houd ze lekker op een kruikje, ze krijgen babyvoeding
en hebben het heerlijk warm Haha! En als ze de natuur in gaan redden ze zichzelf absoluut niet. Ze zijn eenmaal gewent om voer voor hun neusje te krijgen dus.. Mijn vriendin neemt er 1 van me over als die zelfstandig kan eten/drinken en de andere 2 houd ik lekker.. Knipoog

leuk dat je ze bij je houdt! Dan verander ik ook mijn mening. Want zou niet graag in je buurt wonen als je ze zou vrijlaten Haha!
maar onthou wel dat ze nooit zo tam zullen zijn als een tamme muis of rat of hamster of om het even welk ander knaagdier. Lachen

succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:55

Dat is zo, ze zullen in ieder geval niet geschikt zijn om in een kooi of terrarium te houden, dat moet je je wel bedenken.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:00

als je ze vanaf begin af aan went is er niks aan de hand! heb vanmorgen toen ik voer voor mijn cavia ging halen gevraagt bij de dierenwinkel!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:02

Linnycally schreef:
Jup Jup.. Ik krijg dna 1 muisje en bokkers ze maken het prima we zijn vanacht elke uur eruit geweest om ze te voeden Lachen

Mooi dat jullie dat doen, tuurlijk. Maar uhm... één muisje... is goed bedoeld maar niet goed en niet leuk voor muisje!!
* Ratten en muizen zijn zeer sociaal, en horen niet alleen te worden gehouden *
quote uit tekst op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Murinae#Ra ... huisdieren

Dan kun je ze nog beter met z'n drieën bij elkaar houden dus.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:03

Tyrza schreef:
Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.

Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.

Hoe weet je dat ? je bent immers geen muis Knipoog

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:03

Ik heb ook een keer een baby muisje gevonden, een paar keer.
Meestal waren ze iets ouder, maar ik heb er ook een keer een gehad ook met zijn oogjes dicht.
Je moet ze lekker warm houden. Je kan zo'n coolpad in de magnetron leggen, en dan die op de bodem van een bakje leggen en lekker veel watten erin, zo blijven ze goed warm. Ik had nog een flesje met een pipetje waar ik koffiemelk indeed. En niet te veel lawaai laten horen. Je moet ze om het uur of om de 2 uur ('s nachts niet hoor Knipoog ) wat laten drinken. Maar meestal redden ze het niet, sorry. Dat kleintje van mij heeft het ook niet gered.

Wat wel leuk was, toen zat in namelijk nog op de bassischool, dat ik hem mee naar school moest nemen, omdat hij toch genoeg moest drinken en er niemand thuis was. Ik had hem in mijn laadje gedaan vol watten, en ik zat heel de tijd in mijn laadje te kijken. Dat was echt leuk Tong uitsteken
Misschien wel zielig, maar ik had geen keus. Ik kon hem ook niet thuislaten verhongeren.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:12

het spijt me zeer. maar de meeste doen een hoop moeite om die beesten weg te krijgen. bv uit huis, stal, voer.
en jij gaat ze grootbrengen?

nouja; ieder zijn mening.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:15

dat is toch haar onze Keus?? Wij vragen raad en niet reacties zoals dit..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:36

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! UNIEKE AANBIEDING!!!!!!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

NU GRATIS AF TE HALEN:

Unieke Strijense veldmuizen met een goede pedigree. In alle soorten en maten, in elke leeftijd. Maar dat is nog niet alles! Indien u nu 2 muizen koopt, krijgt u het nestje er gratis bij!!

BESTEL NU, KOOP LATER:

Jawel mensen, komend voorjaar zijn ze er weer: De Strijense kwettermus! Indien u nu besteld, krijg u ze komend voorjaar gratis met nest en ei!!!! Zie onze vorige aanbieding: viewtopic.php?f=1&t=549824&st=0&sk=t&sd=a

SLA NU UW SLAG!!!

PB mij voor meer informatie!!!

Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Vangen = kopen. Geen niet goed, mu(i)s terug garantie

Laatst bijgewerkt door Tyrza op 28-10-06 14:41, in het totaal 4 keer bewerkt

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 14:38

Huh????

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:39

Vangen is kopen moet er ook nog bij staan tyrza Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:03

jesperlover schreef:
als je ze vanaf begin af aan went is er niks aan de hand! heb vanmorgen toen ik voer voor mijn cavia ging halen gevraagt bij de dierenwinkel!

En dat is dus je reinste onzin. Ze worden nooit tam, dat is echt onzin. Lekkere dierenwinkel heb je dan dat ze dat zeggen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:11

Ik wilde net zeggen Eightlegged, helaas wordt er in meer dan 90% van de dierenwinkels verkeerde informatie verstrekt. Vooral juist over knagers.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:25

pretletter17 schreef:
Mooi dat jullie dat doen, tuurlijk. Maar uhm... één muisje... is goed bedoeld maar niet goed en niet leuk voor muisje!!
* Ratten en muizen zijn zeer sociaal, en horen niet alleen te worden gehouden *
quote uit tekst op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Murinae#Ra ... huisdieren

Dan kun je ze nog beter met z'n drieën bij elkaar houden dus.

En dit is ook helemaal waar! Muizen horen niet alleen! Als je ze al houd, wat nog steeds niet verstandig is, want ze worden toch nooit tam je kwelt ze alleen maar door ze in een hokje te houden. Hou ze dan alle 3.

Ooh ja en dierenwinkels praat er me niet over.. net weer en konijntje broodmager met allemaal plakpoep er vandaan gered. Ja, ik heb een hart voor dieren, maar hou het dan bij tamme dieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:33

Ik ga echt geen energie steken in het redden van een beest die mijn zadel heeft aangeknaagd, mijn deken heeft aangevreten en lekker bij mijn pony in zijn voerbak gaat zitten restjes weg eten Clown beter kwijt dan rijk... ik leg ze liever buiten neer, er komt snel genoeg een reiger of andere roofvogel of kat aan die de muisjes een warm plekje in hun buikje geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:35

en ja veldmuisjes worden niet tam, blijven schuwe dieren Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:45

bah muizen!!eng:P!!!
maar als ik er 1 zie ren ik snel weg en roep mn vader...en tja....die maakt ze dood met de schep:)zijn ze in 1 keer dood.. het is alleen maar vies ongedierte en ze maken ales kapot..gelukkig nog nooit 1 in het hooi gevonden...Lachen anders...Boos!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:46

Eightlegged schreef:
jesperlover schreef:

En dat is dus je reinste onzin. Ze worden nooit tam, dat is echt onzin. Lekkere dierenwinkel heb je dan dat ze dat zeggen *LOL*

Zo was ik eens in de dierenwinkel die had een rat zitten met een waarschuwing dat hij beet. Dus ik vroeg waarom dat zwangere vrouwtje tussen de mannetjes zat... Lips are sealed ze hebben haar er toen wel uitgehaald Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:50

sunshinelove schreef:
bah muizen!!eng:P!!!
maar als ik er 1 zie ren ik snel weg en roep mn vader...en tja....die maakt ze dood met de schep:)zijn ze in 1 keer dood.. het is alleen maar vies ongedierte en ze maken ales kapot..gelukkig nog nooit 1 in het hooi gevonden...Lachen anders...Boos!

Daar kan ik echt niet bij, wie is er nou in vredesnaam bang voor een muis?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:51

IK! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:54

Maar waarom? Dat iemand bang is voor haaien of krokodillen o.i.d. kan ik in komen, maar een muis? Verward Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:53

Wuis schreef:
@Billy: Waar mijn gevoel voor humor is? Dat had ik even in de kast laten staan. Tong uitsteken Nee even serieus het gaat je echt mateloos irriteren dat je als knaagdierliefhebber nooit anders dan zulke praat hoort over ze. Vandaar dat ik misschien een beetje overdreven reageerde. Knipoog

Ik heb al 20 jaar ratten en muizen, konijnen en zelfs cavia's gehad.
Dat neemt niet weg dat ik heel duidelijk verschil weet tussen huisdieren en ongedierte......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:58

OK dan verschillen wij daarover van mening. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:03

Ik ben doosbang voor muizen! Onze poes had er 1 naar binnen genomen en ik zag die muis rondrennen (poes was leuk aan het spelen met muis Afbeelding, daarvoor is poes erook) en ik gaf een gil en ging op de stoel zitten met mijn voeten erop.

Ik haat die beesten en we hebben dus poes genomen speciaal om die rot muizen weg te halen.