Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesperlover schreef:
hoi! ja wat jullie allemaal zeggen over dood maken??ik doe het toch niet!!
Ik kan geen beesten vermoorden !! Ik houd ze lekker op een kruikje, ze krijgen babyvoeding
en hebben het heerlijk warmEn als ze de natuur in gaan redden ze zichzelf absoluut niet. Ze zijn eenmaal gewent om voer voor hun neusje te krijgen dus.. Mijn vriendin neemt er 1 van me over als die zelfstandig kan eten/drinken en de andere 2 houd ik lekker..
Linnycally schreef:Jup Jup.. Ik krijg dna 1 muisje en bokkers ze maken het prima we zijn vanacht elke uur eruit geweest om ze te voeden
Tyrza schreef:Ik doe ze altijd in een plastic zakje en sla het zakje heel hard tegen de muur. Zijn ze ook op slag dood. Is eng voor jou, maar ze merken er niets van.
Ik doe het bv ook vaak met de muizen die door mijn katje gevangen zijn en bv al een pootje of ruggetje hebben gebroken. Heel sneu dan.
jesperlover schreef:als je ze vanaf begin af aan went is er niks aan de hand! heb vanmorgen toen ik voer voor mijn cavia ging halen gevraagt bij de dierenwinkel!
pretletter17 schreef:Mooi dat jullie dat doen, tuurlijk. Maar uhm... één muisje... is goed bedoeld maar niet goed en niet leuk voor muisje!!
* Ratten en muizen zijn zeer sociaal, en horen niet alleen te worden gehouden *
quote uit tekst op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Murinae#Ra ... huisdieren
Dan kun je ze nog beter met z'n drieën bij elkaar houden dus.
Eightlegged schreef:jesperlover schreef:als je ze vanaf begin af aan went is er niks aan de hand! heb vanmorgen toen ik voer voor mijn cavia ging halen gevraagt bij de dierenwinkel!
En dat is dus je reinste onzin. Ze worden nooit tam, dat is echt onzin. Lekkere dierenwinkel heb je dan dat ze dat zeggen
sunshinelove schreef:bah muizen!!eng:P!!!
maar als ik er 1 zie ren ik snel weg en roep mn vader...en tja....die maakt ze dood met de schep:)zijn ze in 1 keer dood.. het is alleen maar vies ongedierte en ze maken ales kapot..gelukkig nog nooit 1 in het hooi gevonden...anders...
Wuis schreef:@Billy: Waar mijn gevoel voor humor is? Dat had ik even in de kast laten staan.Nee even serieus het gaat je echt mateloos irriteren dat je als knaagdierliefhebber nooit anders dan zulke praat hoort over ze. Vandaar dat ik misschien een beetje overdreven reageerde.