Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

o0marije0o

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:56

daffene schreef:
Wuis schreef:
Misschien moet er eens een poll komen waar men zich het meest aan ergert

a) hondenpoep op straat
b) kattenpoep in de tuin
c)vogelpoep op auto en terras

Denk dat ik daar wel een mooie verwachting van kan maken Knipoog Zou inderaad maar eens zo'n poll moeten komen.

Ik vind kattenpoep het minst ergelijk. Katten graven eerst een kuiltje, dan poepen ze, dan graven ze het dicht. Niemand kan er meer op staan. En daardoor stinkt het ook niet.
Daarintegen ligt hondenpoep open en blood op de stoep.
En voegelpoep vreet in op lak, houd je lelijke plekken van over. Maar aan dat valt niets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:59

Nou het is inderdaad wel zo, hondenpoep ligt open en bloot op straat, (de meeste!!! met hier de nadruk op voordat iemand hier over komt zeuren Knipoog ) katten begraven het netjes.
Ik heb een grote tuin maar kom nooit kattenpoep tegen. In al die 16 jaar niet dat ik hier woon. Toch wonen er zeker 10 andere katten in de buurt. Nu weet ik niet of die hier niet durven scheiten omdat ik zelf een kat heb die zeer agressief is tegen andere katten (achter het glas dat wel, dreigen is voor haar genoeg, ze zal nooit uit zichzelf de confrontatie aangaan) of.. Haha! Clown Ik heb de laatste jaren trouwens houtsnippers op de tuin en ik denk dat de meeste katten daar ook niet graag in willen graven.
Voor diegene die ten einde raad zijn misschien nog een oplossing. Clown

Avanti, Koeien zijn herbivoren, hun mest bevat plantaardige delen en kan daarom in tegenstelling tot mest van carnivoren gebruikt worden om de tuin te bemesten.

Ik be zelf zeer tevreden over mijn buurt. Heb geen last van katten, honden, vogels of wat dan ook (nu moet ik zeggen dat ik zowieso niet snel 'last' heb van een dier, als je de positieve dingen van het dier afweegt tegen de negatieve, vind ik de positieve dingen veel belangrijker en groter).

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:00

als n kat jong is kan je t m maby leren aan n lijntje te lopen
wil je dat bij een oudere kat, dan ligt het aan t karakter van de kat denk ik dan jehebt goedzakken en neurootjes
de ene kat neemt t van je aan de andere kat vecht zich eruit en ik vind dat je dat dan moet respecteren en t verder moet laten
kijk het is mooi als de kat er goed op reageert hoor maar katten zijn GEWOON niet allemaal het zelfde... net dat mensen niet allemaal het zelfdee zijn waar dit topic n mooi bewijs van is

@wuis ow okeej

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:03

Mijn kat heb ik ook gewoon dingen geleerd hoor ! Ze reageert onmiddelijk op haar naam, en komt dan naar je toe , en reageert ook op Nee en Blijf.

Katten zijn meer buitenbeesten dan honden en katten begraven hun poep tenminste. Katten zijn leuke beesten (vind ik;iig die van mij)en als je er niet tegen kunt dat ze buiten lopen kan je altijd nog midden in de stad gaan wonen Clown

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:04

hhmm sorry hoor maar ik ga mijn kat nie als een hond behandelen
me katten luisteren en respecteren me, maar ik ga ze echt geen trukjes aanleren ofzo
mijn katten luisteren nog beter naar mij dan sommige honden die in de morgen al keihard beginnen te keffen omdat ze maar 1 kat zien
dus ik heb me zeggie weer gedaan toedeloe Doei!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:05

@ desiree; zoals je weet ben ik het met je eens dat katten beter niet van het erf van de eigenaar af moeten kunnen. Het lukt mij ook om 7 katten (en in de zomer alle opvangkatten waardoor ik er gemiddeld zo'n 15-20 heb) binnen mijn erfgrenzen te houden.

Maar ik wordt eerlijk gezegd wel een beetje moe van jouw kruistocht Slapen het lijkt wel alsof je je nergens anders meer druk over maakt- er zijn- lijkt mij belangrijkere dingen dan proberen kattenhouders op te voeden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:07

Ik ben het in grote lijnen met je eens Desiree,
al snap ik niet helemaal het doel van het weer opstarten van deze discussie.
Ook ik erger me rot aan de katten in de buurt. Wat voor schade zo'n kat nou aan kan richten?

- onze boom als schuurpaal gebruiken
-poep
-herrie als ze krols zijn, erg leuk
-vuilniszakken openkrabben met gevolg dat alles over straat ligt en niet wordt meegenomen
-ons konijn pesten als ie in zijn buitenhok zit
-er zijn verschillende katten die hier naar binnenkomen, lekker ben allergisch voor die beesten.
Verschillende hebben dus ook al een stevige schoen naar hun harses gekregen.

Maar er zijn nou eenmaal mensen die katten houden en ze buiten laten lopen.
Door daar telkens weer een topic over te starten los je niets op.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:10

En waarom kun je niets oplossen? Omdat de katteneigenaren alles alleen vanuit eigen oogpunt bekijken en scheit hebben aan anderen.
Ze denken dat het begraven van een poepje alles oplost (maar niet in de zandbak of moestuin van iemand). ZE bedenken ook niet aan de andere mogelijke dingen die katten kunnen uitvreten behalve poepen.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:12

over generaliseren gesproken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:13

Het is de enige conclusie die ik hieruit kan trekken. En natuurlijk weet ik wel dat lang niet alle katteneigenaren zo zijn. ER zijn er bij die hun verantwoording wel nemen.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:16

edit: laat maar, je hebt jezelf al verklaard

Desiree schreef:
En waarom kun je niets oplossen? Omdat de katteneigenaren alles alleen vanuit eigen oogpunt bekijken en scheit hebben aan anderen.
Ze denken dat het begraven van een poepje alles oplost (maar niet in de zandbak of moestuin van iemand). ZE bedenken ook niet aan de andere mogelijke dingen die katten kunnen uitvreten behalve poepen.

Als je zo'n problemen hebt met de katteneigenaars in je buurt, waarom ga je dan niet eens met hun praten ipv steeds zo'n discussie hier op bokt?

Ik vind het een beetje kinderachtig van jou dat je alle katteneigenaars over een kam gaat scheren.
Bij ons in de buurt hebben we meer last van de hondeneigenaars (asociaal, honden thuis laten blaffen, etc) en geen enkel probleem met de katten en hun eigenaren (de katten weten dondersgoed welke tuin ze wel in mogen en welke niet!). Maar dan ga ik toch ook niet zeggen dat ALLE hondeneigenaren zo zijn?

Overigens geef jij ook niet bepaald het goede voorbeeld voor hondeneigenaren... pas maar op, straks ga ik denken dat alle hondeneigenaren zo zijn. Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:18

Begin maar een topic over hondeneigenaren dan. Ik zal ook wel mee doen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:19

Desiree schreef:

Goh, en de honden eigenaren niet?
(Honden die mijn tuin in komen rennen en mijn kat willen grijpen op haar eigen terrein, met een eigenaar die er met een rood hoofd schreeuwend achteraan rent omdat ie zn hond niet heeft kunnen opvoeden?)
Om nog maar niet te spreken over alle stront die er op de stoep en in het plantsoen ligt..
Jij scheert iedereen over 1 kam.En dat slaat nergens op, er zijn namelijk vervelende katten eigenaren
en net zoveel honden eigenaren die overal schijt aan hebben!

Ik vind dit zo kinderachtig, van die katten (of honden) haters die elke mogelijkheid aangrijpen om erover te kunnen zemelen. Kan zijn dat de kat niet jouw favo dier is, laat het lekker rusten denk ik dan! Beide hebben voor en nadelen.
Zelf hou ik trouwens van katten, en honden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:19

Hihi, toch wel typisch dat mevrouw er weer een keer over heen leest.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:20

dwaallicht schreef:
Desiree schreef:

Goh, en de honden eigenaren niet?
(Honden die mijn tuin in komen rennen en mijn kat willen grijpen op haar eigen terrein, met een eigenaar die er met een rood hoofd schreeuwend achteraan rent omdat ie zn hond niet heeft kunnen opvoeden?)
Om nog maar niet te spreken over alle stront die er op de stoep en in het plantsoen ligt..
Jij scheert iedereen over 1 kam.En dat slaat nergens op, er zijn namelijk vervelende katten eigenaren
en net zoveel honden eigenaren die overal schijt aan hebben!

Ik vind dit zo kinderachtig, van die katten (of honden) haters die elke mogelijkheid aangrijpen om erover te kunnen zemelen. Kan zijn dat de kat niet jouw favo dier is, laat het lekker rusten denk ik dan! Beide hebben voor en nadelen.
Zelf hou ik trouwens van katten, en honden.

Desiree schreef:
Begin maar een topic over hondeneigenaren dan. Ik zal ook wel mee doen.

xx_Horsiex schreef:
Hihi, toch wel typisch dat mevrouw er weer een keer over heen leest.

je moet toch wel blind zijn he. HEb er al een paar reacties over gegeven. MAar als ik niet herhaal dan kan jij het niet volgen. Misschien ben je zelf niet zo slim als dat je denkt.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:22

@ Desiree ik weet niet of je het al ergens verteld hebt maar ik ben toch wel benieuwd naar jouw algemene mening over hondeneigenaren.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:23

Rhiannon schreef:
Als je zo'n problemen hebt met de katteneigenaars in je buurt, waarom ga je dan niet eens met hun praten ipv steeds zo'n discussie hier op bokt?

Inderdaad zeg... Volgens mij is het echt jouw 'way of life' geworden om mensen ervan te 'overtuigen' dat katten binnen horen. Heb je niets beters te doen? Slapen

Je kunt roepen wat je wilt, ik laat mijn katten lekker buiten.
Volgens mij ben jij pas tevreden als alle katten zijn uitgestorven, want je kruistocht leidt toch nergens toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:24

daffene schreef:
@ Desiree ik weet niet of je het al ergens verteld hebt maar ik ben toch wel benieuwd naar jouw algemene mening over hondeneigenaren.

nogmaals, start een topic erover en dan reageer ik wel.

Ik heb wel al op meerdere plaatsen gezegd dat ik me ook erger aan hondenpoep op de stoep, en ik kan je nog zoveel dingen opnoemen.

Shaar schreef:
Inderdaad zeg... Volgens mij is het echt jouw 'way of life' geworden om mensen ervan te 'overtuigen' dat katten binnen horen. Heb je niets beters te doen? Slapen

Je kunt roepen wat je wilt, ik laat mijn katten lekker buiten.
Volgens mij ben jij pas tevreden als alle katten zijn uitgestorven, want je kruistocht leidt toch nergens toe.

Pfoeh he, relativeren is ook een kunst he!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:25

@ Desiree,

jammer dat je niet openstaat voor een normale discussie, maar zo hatelijk gaat reageren.
Daarmee bereik je helemaal niks en vraag me dan ook af waarom je dan uberhaupt op een forum zit..als je toch niet openstaat voor de mening van een ander.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:26

ik zou er graag een topic over openen, maar het probleem is dat ik er me er echt niet zo druk over maak. dus als iemand anders zich geroepen voelt..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 19:28

dwaallicht schreef:
@ Desiree,

jammer dat je niet openstaat voor een normale discussie, maar zo hatelijk gaat reageren.
Daarmee bereik je helemaal niks en vraag me dan ook af waarom je dan uberhaupt op een forum zit..als je toch niet openstaat voor de mening van een ander.

En wat doet een aantal van jullie dan? Ik vind mezelf navenant best wel geduldig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:31

@ Desiree, jij hebt nog NIKS, HELEMAAL NIKS, gezegd op mijn arguement. De eerste keer niet, de tweede keer niet en nu ook niet. Jij ahd mij gevraagd om het te quoten voor de tweede keer, en toen ook kreeg ik geen reactie.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:32

Mijn poezen van 10 jaar zijn binnen poezen, maar mijn kater van 3 jaar een echte buitenkat, hij 'logeerd' bij de onderbuurvrouw die een tuin heeft totdat ik weer een woning met tuin heb. Mijn poezen vinden het heerlijk om op het balkon zich uit te rekken. Het verschil zit hem in de tijd als kitten, mijn poezen hebben tot hun eerste jaar altijd binnen gewoond. Toen ik een huis met een tuin kreeg zijn ze eerst gesteriliseerd en daarna de eerste 3 maanden enkel aan een tuigje buiten geweest. Mijn kater heeft de eerste ruim 12 weken als buitenkat op een boerderij geleefd, daarna tot 6 maanden als binnen kat en langzaam maar zeker weer buiten. Ik moest toen echter verhuizen en het eerste wat ik kon vinden had helaas geen tuin. Hij heeft hier eerst een poos binnen gezeten, daarna aan het tuigje de omgeving samen verkennen en na een maand zelf naar beneden. Dat is ruim 6-8 maanden heel goed gegaan en hij was 's avonds altijd binnen, zodra ik hem riep kwam hij zelf drie verdiepingen weer omhoog Lachen Op een gegeven moment besloot hij dat hij het fijner bij de onderbuurvrouw vond en hebben we die regeling getroffen dat hij bij haar mag logeren, zolang ik hem niet vergeet mee te nemen als ik eenmaal een huis gevonden heb *LOL*

Overigens erger ik me kapot aan eigenaren van honden die vanuit de deur er op uit gezonden worden om hun behoefte te doen. Aan agressieve honden die niet aangelijnd zijn. Aan hondeneigenaren die zien dat jij je hond aangelijnd hebt en gewoon hun (al dan niet agressieve hond) los laten lopen zonder aanlijnen. Vaak genoeg blokje omgegaan met de hond omdat "Truus" weer met de honden los loopt en weigert ze aan te lijnen. Honden die uitgelaten worden op de stoep terwijl er 10 minuten verderop een park is. Honden die uitgelaten worden op sportvelden waar duidelijk een bord "geen honden" staat. Honden eigenaren die hun hond laten opspringen tegen vreemden... ook slechte opvoeding, want opspringen is af te leren. Hondeneigenaren die duidelijk issues hebben met de opvoeding van hun hond en voorbij komen zeilen *LOL*

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:33

Heel even iets anders, het stukje wat in de eerste post is gequote vind ik echt belachelijk. Het is wel heel duidelijk dat die kat het niet leuk vind en omdat het baasje het wil wordt die kat aan een lijntje meegesleurd (staat er letterlijk) en moet een kat maar oog in oog staan met een hond. Nee, dat vind ik nou echt niet normaal. Raar zeg, dat die kat je dan krast... Vind het stuk ook helemaal niet representatief om een topic over te openen, want dit is een raar persoon en ben blij dat ik geen mensen ken die dat doen bij hun katje.
Is hetzelfde als je een onderzoek gaat doen en 1 iemand interviewt en daar een conclusie uit gaat trekken.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:36

dwaallicht schreef:
@ Desiree,

hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vraag me af wat je meegemaakt hebt dat je zo tegen katten bent. Heeft een kat een keer een prijswinnende tulp uit je tuin omgegooit ofzo?

Je ziet gewoon ook niet in dat het voor heeeel veel katten pure mishandeling is. Het enige wat jij doet is je zin door drijven en niet naar onze standpunten, argumenten tegen luisteren.