Honden zonder toekomst!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woestein

Re: Honden zonder toekomst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:15

Ik vindt het vreselijk wat er allemaal gebeurd in het buitenland...
Wij Nederlanders verstaan onder dierenliefde toch heel wat anders, al is er ook hier in ons land genoeg dierenleed te vinden..

Wij hebben in al onze hondenjaren (dus jaren dat we honden bezitter zijn.. Knipoog ) al meerdere honden gehad..
* Rakker.. kruising koningspoedel, zat in het asiel en was dus geen 2 zoals ze daar melden maar 8... heeft maar een paar jaar bij ons mogen leven..
* Sendy, gered van de verdrinkingsdood als puppie van 5 weken oud..
* Droepie, in huis genomen omdat de eigenaar er niet meer voor kon zorgen..
* Roy, kruising Hollandse herder, ook uit het asiel en ja hoor weer bleek de hond ouder te zijn dan vermeld..
* Trixie, Jack bij een broodfokker vandaan, diertje is nu bijna 9 en heeft artrose door het hele lichaam..

Dus allemaal honden die hier in Nederland niet meer gewenst waren bij hun vorige baasje...

En ja toen had iemand hier van Bokt een hondje via SOSStrays vandaan..
Een organisatie uit Belgie.
Tuurlijk moest ik ook even kijken op de site en daar viel mijn blik op dit hondje:
Afbeelding
Hoef er niet bij te zeggen denk ik dat ik gelijk verkocht was en zodoende is 14 december 2003 deze kanjer bij ons gekomen.
Ondanks dat er genoeg honden in de Nederlandse asiel's zitten vond ik na alle honden die wij (gehad)hebben het best wel mogenlijk om dus 1 uit het buitenland te halen.
Of ik het weer zou doen...
Weet ik niet, heb het zeer getroffen met Skylos en het is dan ook een super hond!

Maar al met al ik hoop dat alle honden en katten en andere dieren op een goede plek terecht zullen komen, hier in Nederland of elders of in eigen land of als het diertje een medisch/karakter probleem heeft in de honden/katten/dieren hemel (want ik zie/hoor ook wel eens verhalen van honden die naar Nederland kunnen komen maar die al zoveel leed mee hebben gemaakt dat het misschien wel beter is om zulke dieren een spuitje te laten krijgen).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:15

Als je steeds meer honbden uit het buitenland haalt, en dus de honden in NL geen kans meer krijgen
zullen idd de asielen altijd vol blijven ja Lachen

Dit is geen reactie op jou he woestein Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:54

xXVeronaXx schreef:
Als je steeds meer honbden uit het buitenland haalt, en dus de honden in NL geen kans meer krijgen

Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:58

Cinnepin schreef:
Ik ben het met alle posts van verona eens!!

En hier in Nederland zijn de asiels ook niet helemaal geweldig
Mijn ouders hebben een kruising bordercollie uit het asiel. Beestje is nu 1 jaar, was toen een half jaar.
Ze was vreselijk mager en vies. Overal bang voor ( vooral voor mannen ) ze is gelukkig een stuk gegroeit en er zit vlees aan en haar vacht glimt.
Wel is ze bang voor geluid van buiten van vrachtwagens en motoren en nog steeds voor mannen, dit dier is in het asiel geboren dus ze heeft geen nare ervaringen opgeaan voor het asiel, zo zie je maar weer dat het niet altijd goed is in een asiel.

Dat is niet zo mooi, maar is gelukkig niet bij alle asielen zo. Bij mij in het asiel hebben ze laatst nog een wetterhoun pup bij de weg weggehaald. Echt nog een kleine puppie. En die zijn ook nog best eens wat geld waard.
Maar in ieder geval, wat ik wilde zeggen, een hond met pups, of een pup alleen, hoort niet in het asiel maar in een pleeggezien. Zo gebeurt dat ook bij 'mijn' asiel. Ook met katten trouwens.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:33

xXVeronaXx schreef:

Oh nee hoor. ER zullen altijd mensen zijn die het dichtbij zoeken.

Nu hebben honden in het buitenland een kans en in Nederland ook nog steeds.

Ik ben er GEEN voorstander van om de honden in het buitenland te laten kreperen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:57

Ik ben ook geen voorstander ervan om wat voor dier dan ook te laten creperen hoor Knipoog

Maar als je meer honden uit het buitenland haalt komen er dus steeds meer honden in nederland,
en zullen de asielen ook voller komen te zitten,
dat is meer dan logisch!
Dus eerst zorgen dat dat is opgelost en ga dan in het buitenland kijken Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:00

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:13

Ik weet heus wel dat het zielig is, en dat deze dieren het verdienen om een goed leven te lijden.

Maar helaas heeft een eigen land zijn eigen problemen die hij zelf moet oplossen, helaas lopen er hier ook nog genoeg verwaarloosde honden rond, en alleen in een asiel zitten hier in NL is echt geen optie, denk je dat dat leuk is voor zo'n hond om hun hele leven in een asiel te zitten, nee! dan gun ik het ze liever dat ze hun rust krijgen die ze verdienen.
Oke dat klonk hard maar het is wel de waarheid

Ik ben overigens vegetarier, (eigen principe) en ik heb echt alles over voor dieren, ze zijn echt heilig voor me hoor Lachen

Als je iets wilt oplossen, zouden andere landen naar het betreffende land moeten gaan en ze overtuigen over de rechten van dieren, de mensen voorlichting geven en een wet voor ze open stellen Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:13

In dat filmpje wordt er niets opgelost maar sterft de hond een gruwelijke dood. Die landen moeten het zelf oplossen ja. Alleen doen ze het niet. En dan?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:26

Ja het is vreselijk, maar geloof niet dat dat alleen maar in dat land gebeurt, het zal hier vast en zeker ook gebeuren Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:27

Ehm, nee, hooguit een enkele keer. Zoals met Bobo bijvoorbeeld. En toen stond Nederland op z'n achterste poten. En die vent kon niet meer in zijn eigen huis verblijven.

In spanje is er geen haan die er naar kraait. DAt is het verschil.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:36

Dat is omdat hier de wetten anders zijn en de dieren hier rechten hebben.

Je moet de honden er niet weghalen, je moet het via de mens oplossen, het weghalen heeft geen enkele zin

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:46

bnb schreef:
Billy schreef:
Nee, maar ik vind het belachelijk zoals hier die buitenlandse honden door je strot gedrukt worden. Alsof het mijn fout is dat buitenlanders niet behoorlijk met beesten om kunnen gaan, alsof ik de ellende van een ander op moet lossen, en alsof ik geen recht van spreken heb als ze allerlei rottigheid mee naar Nederland nemen, en alsof ik geen echte hondenliefhebber ben als ik liever een rashond uit het nest heb als een zielig geval uit een ander land. Dat schuldgevoel laat ik me niet aanpraten. Laat elk land zn eigen sores maar oplossen op hondengebied, zorg eerst maar dat hier de asiels leeg zijn....

Ik denk, Billy, dat met zo'n attitude, voor jou vriendschap ALTIJD een illusie zal blijven!!!!!!

Niet netjes bnb, op de persoon spelen als die iets zegt wat je niet bevalt...
Zegt wel wat over je houding.
Bij mij gaan mensen voor dieren, mijn dieren gaan voor vreemde dieren en nederlandse dieren gaan voor buitenlandse.
Het hemd is nader dan de rok Haha!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 11:08

Toe maar.......heet jij toevallig Wilders van je achternaam?????

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 11:17

Nee, geen Wilders.
Als dit jouw manier van een discussie voeren is, geloof ik dat wij uitgepraat zijn. Ik hoef mijn punt nl niet te maken door te proberen mijn gesprekspartner te beledigen of af te branden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:20

en weer met verona eens, het zouden mijn eigen woorden kunnen zijn Ja

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:52

Moderatoropmerking:
Het zou fijn zijn als de discussie on-topic kon blijven zonder op de man gespeelde posts of vergelijkingen met politici met slechte kapsels.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:11

Verschrikkelijke wat er in het buitenland met huisdieren gebeurd! Wij hebben sinds jan. dit jaar ook een hond uit Spanje. Het is zo'n lieverd. Maar hij is wel weggekocht bij een broodfokker, waarschijnlijk waren de omstandigheden daar niet echt diervriendelijk. Achteraf bedenk ik me wel, schiet je er iets mee op om honden daar weg te kopen bij broodfokkers? Zo'n fokker interesseerd het niet aan wie hij verkoopt toch. Hij fokt wel weer nieuwe!
De zwerfhonden die opgevangen worden daar zijn natuurlijk weer een ander verhaal. Alhoewel ik denk dat het naar Nederland halen van deze honden geen oplossing is. Voor de hond op dat moment natuurlijk wel maar op langere termijn voor honden in het algemeen niet.
Eerst zullen de opvattingen van de mensen daar moeten veranderen. En ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren.

Wat een verschrikkelijk fimpje trouwens van die man met die herdershond en die stok. M'n hart sloeg er 3x van over en ik zou die man nou wel eens met die stok....
Maar waar teken ik nu voor als ik dat invul, het is allemaal in het spaans, zegt me niets.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:08

@ Narco, dat was ook mijn eerste gedachte toen ik dat filmpje zag Scheve mond

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:43

Desiree schreef:
Ik heb nog liever dat honden in het buitenland HIER in het asiel zitten dan daar tussen die kl.tespanjaarden.
Zie hier als je nog neit overtuigd bent:
http://www.20minutos.es/noticia/152315/ ... erro/lado/
En op deze pag kun je tekenen
http://firmas.amnistianimalmadrid.org/ley/

Maar als je zo gevoelig bent op dat gebied als ik.... kijk dan niet.

Maar je zult dan wel begrijpen dat opvang van die dieren noodzakelijk is.

Weet je wat ik nou niet begrijp? Dat er mensen zijn die doorfilmen.
Overigens, als er in Nederland iemand een stel jonge katjes lanceert mbv. een trampoline, dan staat dit toch niet garant voor de rest van de bevolking?
Hondjes die in de fik worden gestoken in Amerika maakt dat er verder geen dierenliefhebbers wonen?

Ik bewonder je gedrevenheid Desiree, maar dierenleed vind werkelijk overal plaats, ook in Nederland. Dat er een nationale wet wordt aangenomen zet zoveel meer zoden aan de dijk dan buitenlandse honden in Nederland te adopteren.
Laatst bijgewerkt door Yabloko op 14-10-06 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:46

Narco schreef:
Verschrikkelijke wat er in het buitenland met huisdieren gebeurd! Wij hebben sinds jan. dit jaar ook een hond uit Spanje. Het is zo'n lieverd. Maar hij is wel weggekocht bij een broodfokker, waarschijnlijk waren de omstandigheden daar niet echt diervriendelijk. Achteraf bedenk ik me wel, schiet je er iets mee op om honden daar weg te kopen bij broodfokkers? Zo'n fokker interesseerd het niet aan wie hij verkoopt toch. Hij fokt wel weer nieuwe!
De zwerfhonden die opgevangen worden daar zijn natuurlijk weer een ander verhaal. Alhoewel ik denk dat het naar Nederland halen van deze honden geen oplossing is. Voor de hond op dat moment natuurlijk wel maar op langere termijn voor honden in het algemeen niet.
Eerst zullen de opvattingen van de mensen daar moeten veranderen. En ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren.

Wat een verschrikkelijk fimpje trouwens van die man met die herdershond en die stok. M'n hart sloeg er 3x van over en ik zou die man nou wel eens met die stok....
Maar waar teken ik nu voor als ik dat invul, het is allemaal in het spaans, zegt me niets.

Dit is om een nationale wet tegen dierenmishandeling te bewerkstelligen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:56

Paraat schreef:

Weet je wat ik nou niet begrijp? Dat er mensen zijn die doorfilmen.
Overigens, als er in Nederland iemand een stel jonge katjes lanceert mbv. een trampoline, dan staat dit toch niet garant voor de rest van de bevolking?
Hondjes die in de fik worden gestoken in Amerika maakt dat er verder geen dierenliefhebbers wonen?

Ik bewonder je gedrevenheid Desiree, maar dierenleed vind werkelijk overal plaats, ook in Nederland. Dat er een nationale wet wordt aangenomen zet zoveel meer zoden aan de dijk dan buitenlandse honden in Nederland te adopteren.

ja, dat zijn er meer die zich dat afvroegen, dat rustig doorfilmen. Ik zou dat zeker niet gekund hebben. Ik had ingegrepen, desnoods met gevaar voor eigen leven. Maar op Europees niveau zou eht mooi zijn als dieren niet meer door de wet als een artikel zouden worden beschouwd dat je kapot kan maken maar als levend wezen dat je kunt mishandelen en dat kan doodgaan als gevolg daarvan. MAar als we daarmee nu eens begonnen in NEderland, DAT zou al heel wat zijn. Daarom als er straks verkiezingen zijn, let daar op bij de partij waar je op stemt.

Het zet inderdaad geen zoden aan de dijk om buitenlandse honden te adopteren, maar voor zo'n buitenlandse hond zet het WEL zoden aan de dijk. En daar gaat het mij om.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:39

Ja, net als dat het zoden aan de dijk zet als je een hond uit een Nederlands asiel haalt. Dat is voor die hond ook erg fijn...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:41

Billy schreef:
Ja, net als dat het zoden aan de dijk zet als je een hond uit een Nederlands asiel haalt. Dat is voor die hond ook erg fijn...

Toen de oude man bij zonsopgang over het strand liep, zag hij voor
zich uit een jongeman zeesterren oppakken en in zee gooien.
Hij haalde hem in en vroeg hem waarom hij dat deed.
Het antwoord was dat de zeesterren zouden sterven als ze in de
ochtendzon zouden blijven liggen.

"Maar het strand is kilometers lang en er zijn miljoenen zeesterren,"
zei de ander.
"Wat voor verschil maakt het als u die moeite doet`?"

De jongeman keek naar de zeester in zijn hand en gooide die in de
veilige golven.
"voor deze maakt het verschil", zei hij....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 15:53

Die is oud...
Maar het verschil is dus individueel voor de hond, daar heeft een hond in een Nederlands asiel net zoveel recht op als een in een buitenlands asiel....