Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:32

Tellie:
Maar als katteneigenaren hun tuin goed beveiligen zodat hun kat er niet uit kan is het toch niet nodig dat mensen zonder katten hun tuin beveiligen zodat er geen kat in kan?
Die laatsten hoeven zich toch niet aan te passen aan iets waar ze zelf niet voor gekozen hebben en wat door anderen te voorkomen is?

Natuurlijk kan er dan incidenteel ook nog eens een kat ontsnappen, maar ik denk niet dat daar iemand een punt van zal maken. Mensen gaan over het algemeen pas rare dingen doen als ze ergens stelselmatig last van hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:33

Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:34

Tellie schreef:
Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.

*ziet zichzelf al 9 hectare katproof maken* Dacht het toch maar niet.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:35

Tellie schreef:
Sorry daarvoor dan. Want iedere keer als ik in een topic iets lees over katten vs. honden. Dan zie ik het jou telkens maar weer op nemen voor honden en katten schijnen niets goed te doen? Maar dat zal dan wel aan mij liggen. In ieder geval, dan heb ik het verkeerd ingeschat.

Er zijn heel wat meer mensen die zich weinig aantrekken van wat hun katten veroorzaken, dan dat er mensen zijn die hun honden zomaar overlast laten veroorzaken, daarom. Het ligt dus niet aan de dieren, maar aan de mensen.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:35

Desiree schreef:
Wijk de Boeier in Lelystad. Zo staat het er in. Het moet haast wel in het dagblad van jullie komen te staan lijkt me.

Dat is een stuk van mijn huis af..... (gelukkig)
Maar mijn ouders wonen in een wijk der naast dus
zal ze ff op de hoogste gaan brengen. Want ze lopen
regelmatig met de hond in die buurt want de boeier
ligt naast een stuk bos.

EDIT: typfoutje
Laatst bijgewerkt door paddington op 06-10-06 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:36

Tsja. Zo kwam het gewoon op mij over. Ik heb me excuses al gemaakt.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:39

Supertje schreef:
Tellie schreef:
Sorry daarvoor dan. Want iedere keer als ik in een topic iets lees over katten vs. honden. Dan zie ik het jou telkens maar weer op nemen voor honden en katten schijnen niets goed te doen? Maar dat zal dan wel aan mij liggen. In ieder geval, dan heb ik het verkeerd ingeschat.

Er zijn heel wat meer mensen die zich weinig aantrekken van wat hun katten veroorzaken, dan dat er mensen zijn die hun honden zomaar overlast laten veroorzaken, daarom. Het ligt dus niet aan de dieren, maar aan de mensen.

Ik ben er wel een van, ik heb het beste met mijn katten voor, maar houd ook de buurt graag een beetje te vriend. Mijn balkon is afgezet, ze krijgen toch lekker frisse lucht, maar ze lopen niet iemand anders in de weg, en zijn tegen veel gevaren beschermd. Ze zijn blije vrolijke actieve dieren, die ook binnen hun instincten prima kwijtkunnen dmv spelletjes. Wil iemand zeggen dan wat hier zo ontzettend verkeerd aan is dat de katten buiten beter af zijn???

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:39

Anne_GTI schreef:
Tellie schreef:

Er was al gezegd dat het op het platteland toch al een iets ander verhaal was.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:05

JustNanno schreef:
Anne_GTI schreef:

Er was al gezegd dat het op het platteland toch al een iets ander verhaal was.

Platteland houdt ook ergens op Knipoog Toevallig is dat hier op 100 meter afstand.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:08

Tellie schreef:

Omdat wanneer ze beiden iets eraan doen ze er zeker van kunnen zijn dat ze niet in andere tuinen kunnen komen. Niet iedere katteneigenaar heeft het er voor over om zijn tuin te beveiligen, en dan is het probleem voor die persoon zonder kat er nog steeds.

MAar als iemand er nou NIET voor kiest om een kat te nemen, dan hoeft die er ook niet voor op te draaien. En iemand die daar WEL voor kiest, moet instaan voor de gevolgen. Dieren kosten geld. Als mensen daartoe niet bereid zijn, moeten ze geen dieren nemen.
Tellie schreef:

Ja en dan gaan sommige mensen rare dingen doen. En daar bovenop krijgen katteneigenare de naam asociaal te zijn.

Anne_GTI schreef:
Tellie schreef:

We praten nu wel over katten in de bouw, niet op het platteland.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:20

[quote="DesireeJa en dan gaan sommige mensen rare dingen doen. En daar bovenop krijgen katteneigenare de naam asociaal te zijn.

[/quote]

en mensen die er last van hebben krijgen de naam dierenbeul. terwijl ik me heel goed voor kan stellen dat je gek wordt van andersmans dieren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:37

Nou ja, een kat in de klem, dan ben je wel een dierenbeul.
Ik zou het dan anders oplossen als de eigenaar geen rekening met mij zou houden. Ik zou de kat vangen met de vangkooi en wegbrengen naar het asiel of zo.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:38

ik ga er na het lezen van dit bericht niet vanuit dat die klem voor een kat bestemd was....dus als er dan wel een kat inkomt ben je niet per se een dierenbeul?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:39

Ja maar een bunzing heeft vast niet minder pijn dan een kat.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:42

Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik vind het gewoon niet correct dat degene die de klem heeft gezet (ook al mag dat niet) de verantwoordelijkheid krijgt over de kat. Want die verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de eigenaren van de kat. Een kat snapt immers niet dat dat ding gevaarlijk kan zijn?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:45

DAt is waar.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:49

Desiree schreef:
Ik zou het dan anders oplossen als de eigenaar geen rekening met mij zou houden. Ik zou de kat vangen met de vangkooi en wegbrengen naar het asiel of zo.

Naar een asiel brengen vind ik ook weer wat te ver gaan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:50

Het is de enige optie. Er blijft dan niets anders over.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:52

Tellie schreef:
Desiree schreef:

Naar een asiel brengen vind ik ook weer wat te ver gaan.

Wat zou je er anders mee moeten doen? Als je de dierenambulance belt komen ze ook in t asiel...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:53

Dan kan je iedere loslopende kat naar het asiel brengen lijkt mij?
Dan blijf je ook op en neer rijden. Clown

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:58

Ik woon in een buurt waar erg veel katten wonen. Op het platteland met veel ruimte. Ons huis heeft zo´n twee jaar leeg gestaan. De buurkatten hebben dit terrein tot bezit gemaakt. Toen wij er kwamen wonen waren er dus veel katten van de buurt. Onze kat had daar erg veel last van. Wij jagen de katten weg met emmers water, lawaai en iets wat maar voor handen ligt. Zo hebben wij in enkele weken ervoor gezorgd dat de katten niet meer bij ons op het erf komen. Dit kan toch ook te realiseren zijn in ´kleine´tuinen? Daarvoor hoeft toch niet gelijk een vangkooi gebruikt te worden?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:01

Tellie schreef:
Dan kan je iedere loslopende kat naar het asiel brengen lijkt mij?
Dan blijf je ook op en neer rijden. Clown

MAar daarna is het ook rustig in je tuin! Knipoog

Coby schreef:
Dit kan toch ook te realiseren zijn in ´kleine´tuinen? Daarvoor hoeft toch niet gelijk een vangkooi gebruikt te worden?

Desiree schreef:
Katten zijn sneeky. Als ze weten dat ze niet welkom zijn, komen ze op een tijdstip dat je er niet bent. Hier zie je overdags nergens een kat, maar ze komen wel 's nachts. Hoe ik dat weet? Mijn vriend zette hier steeds een vangkooi in de hoop een bunzing te vangen want hij had een vermoeden dat die hier zat. Er zat echter iedere keer een kat in, ook steeds een andere.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:04

Het is wel rustig. Maar dan halen die eigenaren van die katten de kat weer uit het asiel en begint het verhaal weer van voor af aan. Zo blijf je bezig. Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:06

Dan breng ik ze verder weg. Heel simpel. Maar ik denk wel dat een eigenaar wel wat meer gaat oppassen zo. Ze zullen ook vast wel bij je komen aanbellen omdat je hun kat naar het asiel hebt gebracht. En dan is het dus tijd voor een goed gesprek.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:07

Bovendien kost n kat uit het asiel halen centjes, dus dat zal ook wel meehelpen!