Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tellie schreef:Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.
Tellie schreef:Sorry daarvoor dan. Want iedere keer als ik in een topic iets lees over katten vs. honden. Dan zie ik het jou telkens maar weer op nemen voor honden en katten schijnen niets goed te doen? Maar dat zal dan wel aan mij liggen. In ieder geval, dan heb ik het verkeerd ingeschat.
Desiree schreef:Wijk de Boeier in Lelystad. Zo staat het er in. Het moet haast wel in het dagblad van jullie komen te staan lijkt me.
Supertje schreef:Tellie schreef:Sorry daarvoor dan. Want iedere keer als ik in een topic iets lees over katten vs. honden. Dan zie ik het jou telkens maar weer op nemen voor honden en katten schijnen niets goed te doen? Maar dat zal dan wel aan mij liggen. In ieder geval, dan heb ik het verkeerd ingeschat.
Er zijn heel wat meer mensen die zich weinig aantrekken van wat hun katten veroorzaken, dan dat er mensen zijn die hun honden zomaar overlast laten veroorzaken, daarom. Het ligt dus niet aan de dieren, maar aan de mensen.
Anne_GTI schreef:Tellie schreef:Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.
*ziet zichzelf al 9 hectare katproof maken* Dacht het toch maar niet.
JustNanno schreef:Anne_GTI schreef:*ziet zichzelf al 9 hectare katproof maken* Dacht het toch maar niet.
Er was al gezegd dat het op het platteland toch al een iets ander verhaal was.
Tellie schreef:
Omdat wanneer ze beiden iets eraan doen ze er zeker van kunnen zijn dat ze niet in andere tuinen kunnen komen. Niet iedere katteneigenaar heeft het er voor over om zijn tuin te beveiligen, en dan is het probleem voor die persoon zonder kat er nog steeds.
Tellie schreef:Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.
Anne_GTI schreef:Tellie schreef:Nee. Maar er zullen genoeg katteneigenaren zijn die dat niet nodig vinden of gewoon te lui zijn om hun tuin te beveiligen.
*ziet zichzelf al 9 hectare katproof maken* Dacht het toch maar niet.
Desiree schreef:Nou ja, een kat in de klem, dan ben je wel een dierenbeul.
Ik zou het dan anders oplossen als de eigenaar geen rekening met mij zou houden. Ik zou de kat vangen met de vangkooi en wegbrengen naar het asiel of zo.
Tellie schreef:Desiree schreef:Nou ja, een kat in de klem, dan ben je wel een dierenbeul.
Ik zou het dan anders oplossen als de eigenaar geen rekening met mij zou houden. Ik zou de kat vangen met de vangkooi en wegbrengen naar het asiel of zo.
Naar een asiel brengen vind ik ook weer wat te ver gaan.
Tellie schreef:Dan kan je iedere loslopende kat naar het asiel brengen lijkt mij?
Dan blijf je ook op en neer rijden.
Coby schreef:Dit kan toch ook te realiseren zijn in ´kleine´tuinen? Daarvoor hoeft toch niet gelijk een vangkooi gebruikt te worden?
Desiree schreef:Katten zijn sneeky. Als ze weten dat ze niet welkom zijn, komen ze op een tijdstip dat je er niet bent. Hier zie je overdags nergens een kat, maar ze komen wel 's nachts. Hoe ik dat weet? Mijn vriend zette hier steeds een vangkooi in de hoop een bunzing te vangen want hij had een vermoeden dat die hier zat. Er zat echter iedere keer een kat in, ook steeds een andere.