Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:56

timokyana schreef:
Ylana schreef:
En ik denk dat dáár het probleem ligt.
niet bij de wet, maar bij mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten!

vind jij 900 euro voor een duppie op de eerste rij zitten?

Ik ben het wel met jullie eens dat ( wij) ons vantevoren beter hadden moeten inlichten over ras eigenschappen.
maar bij het kopen van mijn Ab dacht ik niet na over de pitbull of stafford en de gelijkenis ervan.
En daarbij kreeg ik een heel mooi stamboompapier, achteraf dus niet herkend.
ik ben blij met de rad, wat betreft voorlichting en dat het meer in het nieuws komt.
Toch ben ik wel voor een aanpassing van de wet!
ik weet niet (heb het niet met eigen ogen gezien) of het er daadwerkelijk zo aan toe gaat als in het filmpje van de link,maar dat vind ik als dit waar is dus absoluut niet kunnen.

Ik geloof dat jij was bedrogen door een 'fokker' toch?
Dan slaat mijn quote niet op jou Knipoog
Ik had het over mensen die (hoogstwaarschijnlijk) wel van de wet afweten, maar liever € 850,00 willen besparen dan een goede hond aanschaffen. (Ik heb het nu even over de prijzen van de argentijnse dog.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:01

Ilindra schreef:
dees_daan schreef:
bij mn onderschrifd had ik niet eens nagedacht,

en bij de aanschaf van de hond ook al niet.....
Kan hier echt chagerijnig over worden, gewoon maar meehuilen zonder je eerst ergens in te verdiepen.

nou ja zeg! als je je niet in kunt houden en normaal kan praten, ben ik uitgepraat met jou!
edit: en ik bedoelde nagedacht, niet mn onderschrifd linken met deze discussie, ik heb er wel over nagedacht toen ik het in mn onderschrifd zette, en heb ook de hele site bekeken enz... dus heb er wel degelijk over nagedacht en me erin verdiept..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-06 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:02

Doei, doei

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:04

De hondenfokkerij is voor een groot deel gewoon u vraagt wij fokken, een stamboekpapier is lang niet altijd een garantie voor een goede hond, frauderen is gemakkelijk en de stamboeken hebben weinig macht. En ja dat levert problemen op met gezondheid en karakters.

Honden die onder de RAD zouden kunnen vallen zijn ook populair bij mensen die een hond willen om er stoer en gevaarlijk uit te zien en zullen dat gedrag ook vaak in de hond stimuleren.
@Illindra hoe groot is het percentage honden dat onder de RAD in beslag genomen wordt met zo'n eigenaar?
En wat is het ras dat de meeste bijtincidenten veroorzaakt? Mij staat iets bij van lab of retriever?

NB: ik ben voor de intentie van de RAD wet om de gevaarlijke rassen en uitwassen ervan uit te roeien, maar daarvoor moeten niet alleen de dieren, maar ook de mensen die de boel verpesten aangepakt worden. Anders vinden die wel elke keer een nieuw ras om hun buren mee te intimideren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:08

Ilindra schreef:
Doei, doei

Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:15

tamary schreef:
En wat is het ras dat de meeste bijtincidenten veroorzaakt? Mij staat iets bij van lab of retriever?

Dat is niet bekend maar wordt nu onderzocht:
http://www.hondenbescherming.nl/8_links ... beten.html
Logischerwijs zullen er meer bijtincidenten zijn met retievers omdat er daar nu eenmaal ook heel erg veel van zijn Knipoog
Zulke cijfers krijg je natuurlijk nooit helemaal zuiver omdat veel incidenten niet gemeld worden en er heel erg veel kruisingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:19

wij hebben zelf (toen was ik nog heel klein)
dobermanns en stabei's enz gehad, maar die waren agressiever tegen andere honden dan onze staff die we nu hebben (niet dat ze beten maar wel grommen en ze kwamen dus ook niet los bij andere honden) en [naam] is nu 3x aangevallen door een hond, en dat was telkens een stabei, dus vraag me af of de staffordse nou echt wel zo agressief zijn

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:20

Omdat één hond niets doet, houdt dit niet in dat geen één hond iets doet...
Ik vind dit altijd zo'n typische opmerking altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:21

Ylana schreef:
Omdat één hond niets doet, houdt dit niet in dat geen één hond iets doet...
Ik vind dit altijd zo'n typische opmerking altijd!

is ook niet 1 hond, kom heel vaak staffs tegen, zijn er heel veel hier in de buurt, nooit problemen mee gehad..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:23

Meiske, er zijn zóveel meer staffs dan alleen de jouwe of die gene bij jou uit de buurt!
Omdat mijn KWPN-er en de KWPN-ers uit mijn omgevening nooít bokken, bokt geen één KWPN-er natuurlijk! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:28

Ylana schreef:
Meiske, er zijn zóveel meer staffs dan alleen de jouwe of die gene bij jou uit de buurt!
Omdat mijn KWPN-er en de KWPN-ers uit mijn omgevening nooít bokken, bokt geen één KWPN-er natuurlijk! Knipoog

dat snap ik ook wel, ik zeg alleen wat ik zie, en dat is dat de staffs hier in de buurt en vriendenkring niet agressief zijn, en andere rassen wel, dan vraag ik me af waarom de staffordse dan wel onder een wet vallen en de rest niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:37

Staffords met papieren vallen ook niet onder de wet......
Misschien moet je je toch echt eens gaan verdiepen in deze materie voor je van alles roept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:40

Ilindra schreef:
Misschien moet je je toch echt eens gaan verdiepen in deze materie voor je van alles roept.

van alles roept? ik geef mn mening vertel wat ik zie van de staffs, ken ong zo'n 15 staffs als het er niet meer zijn, en geen van allen is agressief, mijn mening is dat alle honden vals gemaakt kunnen worden, maar de staffordse zijn daar gevoeliger voor, die heb je sneller agressief dan andere rassen, en als er mensen stoer mee gaan lopen doen, en die honden gaan opjutten, tja dan worden ze agressief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:50

Nogmaals: Staffords met papieren vallen NIET onder de RAD!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:51

Ilindra schreef:

dat weet ik wel!!! ik heb het toch ook niet over staffords met papieren? heb het in staffordse over het algemeen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:54

Ilindra schreef:

Duidelijk, maar aan welke eisen moet een fokker voldoen om geldige papieren bij een pup te krijgen? contributie betalen of is er meer? En hoe herken je geldige papieren als koper?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:58

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:02

Ilindra schreef:

als je 2 staffords heb MET stamboom en ze hebben de MAGtest niet gedaan en die krijgen een nestje dan heb je ook een RAD hond!!!!
krom toch? terwijl er bij de ouders van deze hond wel een MAGtest is gedaan dus die hebben wel maatschappelijk aanvaardbaar gedrag dus zou je denken dat de honden in kwestie ook niet agressief zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:07

Dan laat je ze die test toch gewoon wel doen voor je gaat fokken Verward

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:09

Ilindra schreef:

zal je eens sterker vertellen... een vriendin van me had 2 honden MET stamboom.. amstaffs... en die heeft de RVB opgebeld hoe en wat te doen als ze een nestje wou... ER WERD GEEN WOORD OVER GESPROKEN OVER DE MAGTEST!!!
dus die heeft een nestje gekregen... heeft de dekkaarten opgestuurd en de RVB zegt doodleuk dat ze geen stamboom krijgen!!!
nou dan zit er in de voorlichting toch echt iets goed fout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:22

Ilindra schreef:

volgens mij denk jij er wel heel makkelijk over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:26

Als ik ergens niet makkelijk over denk is het wel fokken met werkhonden, weet namelijk iets te goed wat de consequentie is van zomaar raak fokken.......
Daarom vind ik dat je zowel als fokker als koper je verantwoordelijkheid zelf moet nemen en niet moet afschuiven op anderen.
Verder ben ik nu wel klaar met deze discussie, nogmaals de RAD zit helder en duidelijk inelkaar en als je je maar een beetje verdiept in de materie is er zat over te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:31

Ilindra schreef:
Als ik ergens niet makkelijk over denk is het wel fokken met werkhonden, weet namelijk iets te goed wat de consequentie is van zomaar raak fokken.......
Daarom vind ik dat je zowel als fokker als koper je verantwoordelijkheid zelf moet nemen en niet moet afschuiven op anderen.
Verder ben ik nu wel klaar met deze discussie, nogmaals de RAD zit helder en duidelijk inelkaar en als je je maar een beetje verdiept in de materie is er zat over te vinden.

als ik het zo hoor van limagentle vind ik het niet zo makkelijk inelkaar zitten, en ik vind het helemaal niet normaal en echt niet kunnen dat die beestjes zo verwaarloosd worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:55

er zijn toch wel bokkers die em wel tekenen willen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 18:56

dees_daan schreef:
er zijn toch wel bokkers die em wel tekenen willen?

ja hoor Haha! ik heb al een aantal pb-tjes gekregen van mensen die willen helpen Haha!
en heb jij al wat handtekeningen??? Haha!