{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:38

MAar het verkeer is wel overal hetzelfde in de bouw.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:39

dat zeg ik ook nergens. ik zeg wel dat het mogelijk is om kat netjes binnen te laten blijven. maar dan moet je er wel een beetje moeite voor doen, en zoals eerder gezegd, is dat vaak teveel gevraagd.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:40

JustNanno schreef:
dat zeg ik ook nergens. ik zeg wel dat het mogelijk is om kat netjes binnen te laten blijven. maar dan moet je er wel een beetje moeite voor doen, en zoals eerder gezegd, is dat vaak teveel gevraagd.

dat weet je niet he. of het mogelijk is om alle katten binnen te houden.. muis was net al naar buiten geslopen.. en gelijk weer achter de mugjes aan..
Ja nu gaan we flauw doen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:42

dees_daan schreef:
I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.

wil je dan ook eindelijk stoppen met dat gezeik dat je een kat binnen moet houden! niemand komt bij jou uithuilen hoor want tenslotte is het dan toch onze eigen schuld...

__inge__ schreef:
Zullen we maar weer ff on-topic gaan?

precies! want ik word een beetje moe van die zinloze discussies!
iig fijn dat je kat niet blijft hinken als die genezen is...vind dat er altijd zo zielig uitzien! Ach gut

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:43

Een antwoord van iemand die het het beste voor heeft met de katten

Toevallig wel ja! Gelukkig gaan ze heerlijk naar buiten en niet omdat ik dan werk ofzo.
Je schrijft dat je regelmatig een rondje buiten maakt met ze, ik neem aan dat ze dan bv aan een touw vast zitten omdat ze anders los lopen. Als het klopt dat je ze vast hebt dan vindt ik het vrij logisch dat je katten er geen reet aan vinden buiten. Ik zou ook niet aan touw buiten willen spelen!

Met elk dier kan er wat gebeuren hoeveel je ook van ze houdt. Volgens mij is jou gedachte dat alleen mensen die hun kat binnen houden gek van hun beestje.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:49

Het overkomt katten meer dan honden. HOnden lopen meestal los onder toezicht. Baasjes die hun honden zonder toezicht buiten laten lopen, zijn mijns inziens ook geen hond waard.

Je hebt meer loslopende katten dan loslopende honden, dus bijgevolg ook meer weggelopen katten en aangereden katten dan weggelopen honden en aangereden honden.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:51

Staat er dat ze aan een tuigje lopen? Nee dus. Maar ze luisteren prima. Ben er trouwens wel mee gestopt omdat ze er geen bal aanvonden.

Gevaren zijn er genoeg, dan hoef je ze niet extra op te zoeken. En dat doe je wel als je je kat buiten laat lopen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:02

Wij hebben 3 katten. 1tje is meestal binnen. De tweede is soms wel 2 dagen buiten, maar daarna is ze weer wat langer binnen en de 3e is alleen met erg slecht weer binnen. Alle katten zijn verschillend. Je kan katten inderdaad vergelijken met kinderen. Kinderen weten meestal wel dat ze moeten uitkijken. Katten meestal ook, maar als ze dat net die ene keer niet doen dan gebeuren er ongelukken.Of ze hebben bijv. de situatie verkeerd ingeschat en rennen er vlak voor langs, maar kregen toch nog en tik mee(zoals misschien wel bij de ts). Onze katten zijn binnen opgegroeid, maar toen in de zomer de tuindeuren open gingen en ze het kattenluikje doorkregen gingen ze vanzelf buiten de omgeving inspecteren. Heel voorzichtig en zo hebben ze alles goed leren kennen. Onze katten hebben binnen ook vermaak, maar ze vinden het ook leuk om een groot territorium te hebben en daar te kunnen jagen zoals ze in de natuur ook zouden doen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:16

Uhhm hallo, dat is heel knap hoor, kinderen en katten vergelijken. Kinderen kunnen erbij nadenken over de gevolgen. Katten doen dat niet. Een kind kan je zeggen dat een auto gevaarlijk i, dat kan je tegen een kat niet zeggen. Dus Skygirl, ook jouw argumenten kloppen van geen kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:47

Rianneke schreef:
dees_daan schreef:
I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.

wil je dan ook eindelijk stoppen met dat gezeik dat je een kat binnen moet houden! niemand komt bij jou uithuilen hoor want tenslotte is het dan toch onze eigen schuld...

__inge__ schreef:
Zullen we maar weer ff on-topic gaan?

precies! want ik word een beetje moe van die zinloze discussies!
iig fijn dat je kat niet blijft hinken als die genezen is...vind dat er altijd zo zielig uitzien! Ach gut

ehm ik denk dat je iets verkeerd hebt gedaan want dat heb ik niet gezegd Knipoog

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:55

JustNanno schreef:
Staat er dat ze aan een tuigje lopen? Nee dus. Maar ze luisteren prima. Ben er trouwens wel mee gestopt omdat ze er geen bal aanvonden.

Gevaren zijn er genoeg, dan hoef je ze niet extra op te zoeken. En dat doe je wel als je je kat buiten laat lopen.

Niet om je aantevallen hoor maar hoe luisteren jou katten dan?
Als ik tegen mijn kat zeg kom je of hier luistert ze niet ja alleen als ze er zin in heeft of als ik iets lekkers heb.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:01

Als ik hun naam roep komen ze als gekken aangestormd. Van kitten af aan heb ik ze dat aangeleerd. Ze weten ook dat ze dan wat lekkers krijgen.

Achter mijn flat ligt een veldje met daarachter een beek, daar ging ik wel eens met ze naar toe. Ging altijd prima, maar ze vonden het gewoon echt niet interessant. Kwamen ze binnen, dan was het gewoon speelkwartiertje.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:17

Desiree schreef:
mbkaatje schreef:
Ahum!!
En waarom zou de vergelijking van een paard en een kat die allebei de hele dag binnen moeten blijven niet opgaan? Een paard die buitenloopt kan ook heel wat overkomen en eventueel veroorzaken. Maar dat wordt wel door de meeste noodzakelijk gevonden.
En nog een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat heb je dan zoal in huis om je katten te entertainen?

Maar ik hoop dat het katje waar het hier oorspronkelijk over gaat, snel weer beter wordt.

Paarden lopen niet los, die lopen in een wei binnen een omheining. MAar het gebeurt wel eens dat onverlaten de dieren los laten. Die komen dan op de weg terecht, veroorzaken een aanrijding, en WIE is er aansprakelijk? Juist, de eigenaar!

Ik bedoel ook "los in de wei". Dan kan er ook vanalles gebeuren en worden ze aan gevaren blootgesteld, en ze kunnen ook losbreken. Kijk maar naar Rubels: z'n been gebroken bij zo'n geval.

Maar ik begrijp de voor- en tegenstanders best wel. Ik ben opgegroeid op een boerderij en daar hadden we altijd katten en die kwamen altijd buiten. Zo hoort het.
Nu woon ik een stadse (rustige) woonwijk, maar ik ben intussen ook al een kat verloren doordat hij aangereden is. Daar heb ik inderdaad geen katten. Toen ik twee nieuwe kittens kreeg, heb ik de tip gekregen o.a. van de dierenarts om ze in ieder geval een half jaar binnen te houden. Dan zouden minder naar buiten willen en minder ver gaan. Dat is zonder meer waar. De ene is meestal binnen of anders in de tuin en de andere blijft ook in de buurt. Dat wil overigens niet zeggen dat ze nooit iets zal overkomen, maar toch, ik doe mijn best.
Daarom mijn vraag ook aan JustNanno hoe zij het leuk houdt voor haar katten, en of ze wat voorbeelden kan noemen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:20

JustNanno schreef:
Uhhm hallo, dat is heel knap hoor, kinderen en katten vergelijken. Kinderen kunnen erbij nadenken over de gevolgen. Katten doen dat niet. Een kind kan je zeggen dat een auto gevaarlijk i, dat kan je tegen een kat niet zeggen. Dus Skygirl, ook jouw argumenten kloppen van geen kant.

Ja dat was idd een verkeerde vergelijking. Bloos

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:25

mbkaatje schreef:
[
Ik bedoel ook "los in de wei". Dan kan er ook vanalles gebeuren en worden ze aan gevaren blootgesteld, en ze kunnen ook losbreken. Kijk maar naar Rubels: z'n been gebroken bij zo'n geval.

Dat zijn van die gelukkig zeldzame maar verschrikkelijk stomme ongelukken. En losbreken, ja, dat gebeurt hier in het dorp wel eens ooit, dan die zijn paarden en dan weer van die.... Maar gelukkig loopt dat nog goed af. Zo'n paard komt niet plotseling vanachter een auto he.... daar is hij te groot voor. En dat scheelt. En verder zijn hier links en rechts weilanden. Katten zijn echter klein en die kun je gemakkelijk missen. Ik heb er wel eens eentje voor mijn auto gehad. Ik remde nog net op tijd gelukkig, maar ik schrok me kapot! Maar goed, dat is hier op het platteland. In de bouw is er toch weer minder overzicht, en meer verkeer, meer risico maar ook meer mogelijkheid om af te rasteren (een tuin afrasteren is nogal snel gedaan, anders dan zoveel hectare grond).

Ik zou als katteneigenaar in de bouw mijn tuin hoog afrasteren met bovenaan een stroomdraadje zodat de kat er niet overheen kan klimmen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:33

JustNanno schreef:
Als ik hun naam roep komen ze als gekken aangestormd. Van kitten af aan heb ik ze dat aangeleerd. Ze weten ook dat ze dan wat lekkers krijgen.

Achter mijn flat ligt een veldje met daarachter een beek, daar ging ik wel eens met ze naar toe. Ging altijd prima, maar ze vonden het gewoon echt niet interessant. Kwamen ze binnen, dan was het gewoon speelkwartiertje.

Ik kan me wel voorstellen waarom jij je katten binnen hebt! Als je op een flat woont gaat dat ook niet zo makkelijk.
Alhoewel wij vorig jaar nog in een appartement woonden ging mijn poes gewoon naar buiten, en nee....ik werk niet. Moest wel 4x per dag naar beneden/boven omdat ze weer naar binnen/buiten wilde om te eten of als het ging regenen bijv. Maar dat weerhield mij er niet van om haar naar buiten te laten! Ze was immers niet anders gewend.
Het is natuurlijk voor jou veel makkelijker om ze binnen te houden!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:36

JustNanno schreef:
dus als jij later kinderen hebt mogen ze ook op een drukke straat spelen? Want dat willen ze zo graag?

Volgens mij vergelijk jij kinderen ook met katten?!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:50

@MBkaatje: ik had een heel stuk getypt, maar is nu pleite...Morgen zal ik weer een poging doen...

@ Narco: Ja, snap je nu hoe krom die vergelijking is dan?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:53

Wij hebben 4 katten en hebben onze tuin bovenop de schutting voorzien van een stroomdraadje speciaal voor katten. De redenen hiervoor:
Nieuwbouwwijk met veel bouwverkeer en gevaren voor katten;
Raskatten die zo van de straat gestolen worden;
Wil niet dat mijn buren last hebben van onze katten;

Onze tuin is groot zat en ze kunnen heerlijk ravotten en spelen zonder dat ze gevaar lopen of bij een ander in de tuin hun behoeftes doen, dat doen ze keurig op de bakken. Dit is echt een ideale oplossing.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 22:56

Narco schreef:
[
Volgens mij vergelijk jij kinderen ook met katten?!

Kleine kinderen kunnen best met honden of katten vergeleken worden, in die zin dat ze de consequenties van hun acties niet kunnen overzien en dus ook zich niet bewust zijn van de gevaren van het verkeer. En daar moeten ze tegen beschermd worden.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:21

Jeskoo schreef:
Wij hebben 4 katten en hebben onze tuin bovenop de schutting voorzien van een stroomdraadje speciaal voor katten. De redenen hiervoor:
Nieuwbouwwijk met veel bouwverkeer en gevaren voor katten;
Raskatten die zo van de straat gestolen worden;
Wil niet dat mijn buren last hebben van onze katten;

Onze tuin is groot zat en ze kunnen heerlijk ravotten en spelen zonder dat ze gevaar lopen of bij een ander in de tuin hun behoeftes doen, dat doen ze keurig op de bakken. Dit is echt een ideale oplossing.

Helemaal top. Die zin over die raskatten mag eruit van mij;-) Mijn asielkatten zijn me net zo dierbaar als mijn raskatten en voor allemaal wordt binnenkort ook mijn tuin katveilig gemaakt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:54

Desiree schreef:
mbkaatje schreef:
[

Dat zijn van die gelukkig zeldzame maar verschrikkelijk stomme ongelukken. En losbreken, ja, dat gebeurt hier in het dorp wel eens ooit, dan die zijn paarden en dan weer van die.... Maar gelukkig loopt dat nog goed af. Zo'n paard komt niet plotseling vanachter een auto he.... daar is hij te groot voor. quote]

er zijn hier toch al een paar keer pony's doodgereden omdat ze ineens voor een auto kwamen.

snap niet dat jullie zo doorblijven zeuren over dat ze perse binnen moeten..bepaal dat voor je eigen en niet voor iemand anders.en open je eigen topic daar voor en ga niet iemand ze topic zitten verpesten AUB.
wordt een beetje iritant zeg..

TS hoop dat het snel weer beter gaat.heb ook 2 x een aangereden kat gehad en 1 ervan moest een pootje eraf en 1tjewas alleen helemaal open geklapt..arme beesjes.maar is goedgekomen.ze zijn naar een vriendin van mij gegaan en daar is er 1 doodgereden helaas...
maar bij een mens kan het ook net zo goed gebeuren.moet je dan ook maar binnen blijven?

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:11

Sjezus man, het gaat hier om de kat van TS. Die heup was flink uit de kom zo te zien op die foto.
Hoop voor jou en Muis dat ze snel opknapt.

Ik ga trouwens wel temmen, meisje wilde gewoon vertellen over haar kat en het ongeluk en geen verwijten over zich heen krijgen dat het haar schuld is en dat ze geen dierenliefhebber is omdat ze haar kat naar buiten laat.
Het vuile nare mens dat ze is, dat ze zomaar haat kat de keus geeft om naar buiten te gaan! Waar gaat de wereld heen! (sarcasme dus)

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:43

Citaat:
heb ook 2 x een aangereden kat gehad en 1 ervan moest een pootje eraf en 1tjewas alleen helemaal open geklapt..arme beesjes.maar is goedgekomen.ze zijn naar een vriendin van mij gegaan en daar is er 1 doodgereden helaas...
maar bij een mens kan het ook net zo goed gebeuren.moet je dan ook maar binnen blijven?

Ik ken geen 2 mensen die doodgereden zijn, ook geen 2 ponies trouwens. Misschien komt het bij katten toch iets vaker voor? Ik denk dat het belangrijk is dat mensen zich van hun verantwoordelijkheid bewust zijn. Een kat kan niet zelf 'beslissen' (het idee al...) of hij zich dood laat rijden of niet. Daarvoor heeft hij baasjes die bij aanschaf de zorg voor het dier op zich genomen hebben. Die zorg houdt ook in dat het dier geen gevaar of overlast voor de omgeving mag opleveren. Een kat die voor een auto langs rent over er onderdoor buitelt is een GEVAAR voor de omgeving.

Zolang er nog zo achteloos met deze dieren omgesprongen wordt zal er gerageerd blijven worden in dit soort topics. En het helpt hoor, echt wel. Niet onmiddelijk bij jullie natuurlijk maar er is altijd wel een meelezer die er nu wél over na gaat denken. Dat vertrouwen heb ik wel Haha!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 01:04

net of iemand zijn eigen expres dood laat rijden :S
en toevallig is het hier vlakbij al een paar keer gebeurd.
en zo kan je je paard ook wel niet meer in de wei zetten omdat er ook veel in de sloot komen te liggen enz..hoor je ook vaak.
open hiervoor even een ander topic ofzo AUB en ga niet dit topic verder verpesten..

NU ONTOPIC GRAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!