Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:dat zeg ik ook nergens. ik zeg wel dat het mogelijk is om kat netjes binnen te laten blijven. maar dan moet je er wel een beetje moeite voor doen, en zoals eerder gezegd, is dat vaak teveel gevraagd.
dees_daan schreef:I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.
__inge__ schreef:Zullen we maar weer ff on-topic gaan?
Rianneke schreef:dees_daan schreef:I rest my case. Maar kom niet hier zitten uithuilen als je kat is verongelukt. Dat heb je namelijk zelf veroorzaakt.
wil je dan ook eindelijk stoppen met dat gezeik dat je een kat binnen moet houden! niemand komt bij jou uithuilen hoor want tenslotte is het dan toch onze eigen schuld...__inge__ schreef:Zullen we maar weer ff on-topic gaan?
precies! want ik word een beetje moe van die zinloze discussies!
iig fijn dat je kat niet blijft hinken als die genezen is...vind dat er altijd zo zielig uitzien!
JustNanno schreef:Staat er dat ze aan een tuigje lopen? Nee dus. Maar ze luisteren prima. Ben er trouwens wel mee gestopt omdat ze er geen bal aanvonden.
Gevaren zijn er genoeg, dan hoef je ze niet extra op te zoeken. En dat doe je wel als je je kat buiten laat lopen.
Desiree schreef:mbkaatje schreef:Ahum!!
En waarom zou de vergelijking van een paard en een kat die allebei de hele dag binnen moeten blijven niet opgaan? Een paard die buitenloopt kan ook heel wat overkomen en eventueel veroorzaken. Maar dat wordt wel door de meeste noodzakelijk gevonden.
En nog een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat heb je dan zoal in huis om je katten te entertainen?
Maar ik hoop dat het katje waar het hier oorspronkelijk over gaat, snel weer beter wordt.
Paarden lopen niet los, die lopen in een wei binnen een omheining. MAar het gebeurt wel eens dat onverlaten de dieren los laten. Die komen dan op de weg terecht, veroorzaken een aanrijding, en WIE is er aansprakelijk? Juist, de eigenaar!
JustNanno schreef:Uhhm hallo, dat is heel knap hoor, kinderen en katten vergelijken. Kinderen kunnen erbij nadenken over de gevolgen. Katten doen dat niet. Een kind kan je zeggen dat een auto gevaarlijk i, dat kan je tegen een kat niet zeggen. Dus Skygirl, ook jouw argumenten kloppen van geen kant.
mbkaatje schreef:[
Ik bedoel ook "los in de wei". Dan kan er ook vanalles gebeuren en worden ze aan gevaren blootgesteld, en ze kunnen ook losbreken. Kijk maar naar Rubels: z'n been gebroken bij zo'n geval.
JustNanno schreef:Als ik hun naam roep komen ze als gekken aangestormd. Van kitten af aan heb ik ze dat aangeleerd. Ze weten ook dat ze dan wat lekkers krijgen.
Achter mijn flat ligt een veldje met daarachter een beek, daar ging ik wel eens met ze naar toe. Ging altijd prima, maar ze vonden het gewoon echt niet interessant. Kwamen ze binnen, dan was het gewoon speelkwartiertje.
JustNanno schreef:dus als jij later kinderen hebt mogen ze ook op een drukke straat spelen? Want dat willen ze zo graag?
Narco schreef:[
Volgens mij vergelijk jij kinderen ook met katten?!
Jeskoo schreef:Wij hebben 4 katten en hebben onze tuin bovenop de schutting voorzien van een stroomdraadje speciaal voor katten. De redenen hiervoor:
Nieuwbouwwijk met veel bouwverkeer en gevaren voor katten;
Raskatten die zo van de straat gestolen worden;
Wil niet dat mijn buren last hebben van onze katten;
Onze tuin is groot zat en ze kunnen heerlijk ravotten en spelen zonder dat ze gevaar lopen of bij een ander in de tuin hun behoeftes doen, dat doen ze keurig op de bakken. Dit is echt een ideale oplossing.
Desiree schreef:mbkaatje schreef:[
Ik bedoel ook "los in de wei". Dan kan er ook vanalles gebeuren en worden ze aan gevaren blootgesteld, en ze kunnen ook losbreken. Kijk maar naar Rubels: z'n been gebroken bij zo'n geval.
Citaat:heb ook 2 x een aangereden kat gehad en 1 ervan moest een pootje eraf en 1tjewas alleen helemaal open geklapt..arme beesjes.maar is goedgekomen.ze zijn naar een vriendin van mij gegaan en daar is er 1 doodgereden helaas...
maar bij een mens kan het ook net zo goed gebeuren.moet je dan ook maar binnen blijven?