ik denk dat dit topic totaal de verkeerde richting uitgaat...
Dit is geen discussie over wel of niet in de bench, hier werd gevraagd naar tips, over hoe het beter zou gaan. (duidelijk zit de opstarter er ook enorm over in, hoort de hond niet graag janken, daarom startte ze dit topic op, en zit bijgevolg duidelijk met haar kleine spruit in

) Iedereen mag voor zichzelf uitmaken of ie al dan niet een bench wilt gebruiken... de opstarter van dit topic, heeft gekozen voor een bench (tenzij die van gedachte is verandert?

) en dus lijkt het me vrij nutteloos om elkaar verwijten naar de kop te slingeren...
Net zoals bij paarden en andere dieren, heeft iedereen zijn eigen methodes (denk maar eens aan zadelmak maken en opleren? de ene gooit het zadel er onmiddelijk op, terwijl de andere rustig eerst met een longeersingel zal longeren. De ene gaat er al gelijk mee springen, terwijl de ander verkiest om zijn paard eerst goed in evenwicht te rijden...Of het afspenen van veulens etc...)
Volgens mij kunnen wij, ook niet bepalen, wie er wel of niet geschikt is om een hond te houden. Misschien is die hond daar, wel veel gelukkiger, dan de hond van de persoon die iemand gaat vertellen dat die niet geschikt is om een hond de houden...daar kan je vanop afstand, zonder de persoon werkelijk te kennen, toch niet over oordelen?
Sorry, maar dit moest er even uit...