Janken!!!!!!! in de bench

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Janken!!!!!!! in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:12

Snackie schreef:
veel mensen zijn tegen een bench?waarom,je sluit je dier op tenslotte op.

ik heb ze liever in de becnh,dan in huis,kan ik elke dag mijn huis gaan schoonmaken, no thanks

Ja, je mocht eens wat moeten doen omwille van je hond. Neem dan geen hond? Hoef jij zijn rotzooi niet op te ruimen en hoeft de hond niet in een kooitje te zitten.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:17

Diablo schreef:
Snackie schreef:

ik heb ze liever in de becnh,dan in huis,kan ik elke dag mijn huis gaan schoonmaken, no thanks

Ja, je mocht eens wat moeten doen omwille van je hond. Neem dan geen hond? Hoef jij zijn rotzooi niet op te ruimen en hoeft de hond niet in een kooitje te zitten.

Als mijn hond iedere dag mijn huis zo slopen, maar ik zou haar ook niet weg willen doen, dan zou ik haar ook in een bench zetten als ik weg ben. Het is niet zielig zolang de bench maar groot genoeg is, en ze niet kan vervelen, waar ze ook gewoon kan drinken.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:05

Billy schreef:
BlanCarla schreef:
Als je de pup er dan uithaalt, bevestig je zijn angst, en je gaat zijn 'negatieve' gedrag in feite belonen, wat natuurlijk totaal fout is !! Nee, wat je eventueel wel kan doen is, zodra hij 2 minuten stil, is, even naar binnengaan, hem een knuffel geven, belonen met woorden, hem er even uitlaten ofzo. Zo weet hij dat het goed is wat hij doet. Knipoog

Er staat nergens dat ik de pup er dan uithaal.
Ik doe het zo: De eerste nachten slaapt de pup bij mij op de kamer. Als ze dan s nachts wakker wordt, pak ik haar op, zet haar buiten voor een poep en een plas, en zet haar weer in de doos na een knuffel.
Overdag loopt ze los, ze valt op schoot in slaap, als ze slaapt leg ik haar in de bench.
Als ze wakker wordt, piept ze even, en dan haal ik haar er weer uit, en gaat ze buiten een poep en een plas doen.
Op deze manier leert ze heel makkelijk de bench aan, zonder paniek en verlatingsangst.
Deze pup heeft de mazzel, dat ik al een andere Jack heb, waarmee ze samen in de bench zit. Dat gaat perfect, ze liggen heerlijk tegen elkaar aan te slapen.

Waar ik op reageerde was, dat mensen een pup nemen, in de bench gooien, en dan laten gillen tot ze uitgeput zijn en van ellende stil worden. Dat vind ik dierenmishandeling.
De vergelijking met een kind kun je al helemaal niet maken dat slaat nergens op Lips are sealed

nu vertel je wel een heel ander verhaal Knipoog het kwam echt zo over, dat je de pup eruit haalde, zodra die jankte, maar nu maak je duidelijk, dat je de pup er pas uithaalt, nadat hij een poos geslapen heeft, en dan 'vraagt' (lees: jankt) om een plas ofzo te doen. En dat is natuurlijk niet meer dan normaal !!

Dat van de pup dan in de bench doen als die slaapt, oké, dat is mss wel een handig idee, geen gezeur van de pup, maar of het dé methode is?
vanaf de pup slaapt, ga je hem verlaten? wat doe je dan, als je een keer weg moet, en de pup slaapt nog niet? ik kan me niet voorstellen, dat je hem elke keer eerst in slaap gaat sussen?
En als je hem met de andere Jack in de bench kan stoppen, gaat hij gewoon het gedrag van de andere over nemen (imitatiegedrag !!) en gaat ie al snel bij zichzelf zeggen, dat een bench zo erg toch wel niet is, want die andere hond gedraagt zich heel normaal en rustig.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:13

ik denk dat dit topic totaal de verkeerde richting uitgaat...
Dit is geen discussie over wel of niet in de bench, hier werd gevraagd naar tips, over hoe het beter zou gaan. (duidelijk zit de opstarter er ook enorm over in, hoort de hond niet graag janken, daarom startte ze dit topic op, en zit bijgevolg duidelijk met haar kleine spruit in Ach gut ) Iedereen mag voor zichzelf uitmaken of ie al dan niet een bench wilt gebruiken... de opstarter van dit topic, heeft gekozen voor een bench (tenzij die van gedachte is verandert? Knipoog ) en dus lijkt het me vrij nutteloos om elkaar verwijten naar de kop te slingeren...

Net zoals bij paarden en andere dieren, heeft iedereen zijn eigen methodes (denk maar eens aan zadelmak maken en opleren? de ene gooit het zadel er onmiddelijk op, terwijl de andere rustig eerst met een longeersingel zal longeren. De ene gaat er al gelijk mee springen, terwijl de ander verkiest om zijn paard eerst goed in evenwicht te rijden...Of het afspenen van veulens etc...)

Volgens mij kunnen wij, ook niet bepalen, wie er wel of niet geschikt is om een hond te houden. Misschien is die hond daar, wel veel gelukkiger, dan de hond van de persoon die iemand gaat vertellen dat die niet geschikt is om een hond de houden...daar kan je vanop afstand, zonder de persoon werkelijk te kennen, toch niet over oordelen?

Sorry, maar dit moest er even uit... Vork

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:21

Je hebt niet goed gelezen. Ik heb verteld wat er met de pup gebeurde, kwoot me maar dan waar ik verteld heb waar ik een gillende pup uit de bench haal. Je moet mijn woorden niet verdraaien, daar hou ik niet van

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:24

BlanCarla schreef:
En als je hem met de andere Jack in de bench kan stoppen, gaat hij gewoon het gedrag van de andere over nemen (imitatiegedrag !!) en gaat ie al snel bij zichzelf zeggen, dat een bench zo erg toch wel niet is, want die andere hond gedraagt zich heel normaal en rustig.

Je snapt het niet echt he
Als Zarah samen met Pepper in de bench zit, is ze niet alleen, dus niet bang.
Dat heeft niks te maken met Peppers gedrag, maar met het feit dat ze gezelschap aan Pepper heeft. Samen zijn ze een ieniemienie roedeltje, waardoor Zarah zich niet verlaten hoeft te voelen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:29

BlanCarla schreef:
ik denk dat dit topic totaal de verkeerde richting uitgaat...
Dit is geen discussie over wel of niet in de bench, hier werd gevraagd naar tips, over hoe het beter zou gaan. (duidelijk zit de opstarter er ook enorm over in, hoort de hond niet graag janken, daarom startte ze dit topic op, en zit bijgevolg duidelijk met haar kleine spruit in Ach gut ) Iedereen mag voor zichzelf uitmaken of ie al dan niet een bench wilt gebruiken... de opstarter van dit topic, heeft gekozen voor een bench (tenzij die van gedachte is verandert? Knipoog ) en dus lijkt het me vrij nutteloos om elkaar verwijten naar de kop te slingeren...

Net zoals bij paarden en andere dieren, heeft iedereen zijn eigen methodes (denk maar eens aan zadelmak maken en opleren? de ene gooit het zadel er onmiddelijk op, terwijl de andere rustig eerst met een longeersingel zal longeren. De ene gaat er al gelijk mee springen, terwijl de ander verkiest om zijn paard eerst goed in evenwicht te rijden...Of het afspenen van veulens etc...)

Volgens mij kunnen wij, ook niet bepalen, wie er wel of niet geschikt is om een hond te houden. Misschien is die hond daar, wel veel gelukkiger, dan de hond van de persoon die iemand gaat vertellen dat die niet geschikt is om een hond de houden...daar kan je vanop afstand, zonder de persoon werkelijk te kennen, toch niet over oordelen?

Sorry, maar dit moest er even uit... Vork

Je hebt helemaal gelijk, maar het is af en toe heel makkelijk om de andere kant op te gaan dan waar de topic voor bedoeld is.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:57

Ik (TS) lees het nog wel een beetje door maar wilde eigenlijk niet meer reageren, het topic gaat opeens een hele (vijandelijke en welles niettes) kant op.

Ik heb inderdaad gekozen voor een bech, en niet omdat ik het leuk vind om mijn hond op te sluiten maar om hem een veilig plekje te bieden.
Als een pup even alleen moet zijn voelen ze zich over het algemeen veiliger in een bech dan in een reuzachtig grote kamer.
Ook heb ik haar liever in de bench zodat ze niet kan gaan knagen om allerlei dingen wat gevaarlijk kan zijn voor een pup, ze kan dingen binnen krijgen wat ze niet binnen hoort te krijgen of ze kan een elecktriciteits snoer te pakken nemen.

Daarom heb ik gekozen voor een bech, maar ze is er tot nu toe nog niet ingeweest.
Misschien jankt ze ook omdat de bech te groot is, dan geeft het haar nog niet een gevoel van veiligheid, maar ik ga vanmiddag een kleinere bech ophalen, is kijken hoe dat gaat.

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:35

Citaat:
brrrrr, ik had gehoopt dat we de tijd van blikjes gooien enz wel eens voorbij waren, blijkbaar blijven mensen toch hardnekkig, en of het gewerkt heeft? dat zal best in sommige gevallen. maar dat maakt een methode nog niet oke.

mijn honden kunnen ook in de bench, geen enkel daarvan heeft het ooit uit moeten gillen of janken in de bench, geen enkele heb ik vreselijk moeten laten schrikken om maar aub aan de bench te wennen. ik vind het het misbruiken van een hulpmiddel op deze manier, koste wat kost de hond binnen een bepaalde tijd dwingen tot het stil verblijven in hun kooitje. nee sorry, ik sta hier niet achter.

Citaat:
Ik snap niet hoe jouw dierenarts heeft kunnen zeggen dat je maar moet gooien met een blikje tegen de bench aan. Ik vind het onnodig om een dier bang te maken, zodat ie niet meer blaft, jankt en dat soort dingen meer. Ik zeg niet dat jij dat nooit had moeten doen, je krijgt een tip van een dierenarts, dus je zou verwachten dat ie wel enige kennis van zaken had.

Ik snap jullie reactie, het is ook uit ons oogpunt niet vriendelijk om een pup te laten schrikken. Zouden we bij baby's ook niet doen, maar puppy's zijn geen baby's...
Mijn hond schrok er inderdaad van, maar werd ook direct beloond als ze een tijdje stil was. Ik heb het een week op een vriendelijke, rustige manier geprobeerd. En geloof me, het boeit me geen reet in welke tijd ze stil kon zijn in de bench, ik ben altijd thuis, dus daar doe ik het niet voor. Het was alleen zo dat ze na een week geen stem meer had, ze kon werkelijk niks meer door al het janken en blaffen.
Ik heb de methode van de dierenarts gebruikt en zou het bij een volgende pup zo weer doen. Als ik zie hoe rustig ze na een paar dagen in de bench lag te slapen... het is een slim hondje en ze snapt de bedoeling nu. Dat ik dat d.m.v. een blikje heb aangeleerd daar kan ik niet wakker van liggen. Ik heb het een aantal dagen moeten gebruiken, nu totaal niet meer.
Mijn probleem opgelost, en mijn pup tevreden in de bench... dat was wat ik wilde.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:43

Ach Lesley soms werkt de vriendelijke methode en soms moet je wat harder zijn. Zolang je zelf alleen maar het juiste effect merkt heb ik er geen moeite mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:50

Diablo schreef:
Snackie schreef:

alles,maar dan ook alles, doe ik voo rmijn hond.
maar ze mogen niet los in huis als ik weg ben.
aangezien de ene nu net uit de wissel periode is,en de ander,hoe vroeg het ook is,aan de wissel periode begint..

en nu ze toch aan de bench gewend zijn,laat ik ze er makkelijk in.

en of ze 1 plasje doet op het krantje, of 1 in huis,en het door het hele huis baggerdm no thanks.