Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Welke hond hebben jullie (aankoop eigen hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:31

Ja naar het asiel gaan we zeker ook nog hoor, maar we willen ons eerste een beetje orienteren op verschillende "rassen" en hun gedrag Knipoog

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:33

Een Griffon Petit Brabancon..

Zal even een boekje pakken waar hij in staat omschreven:

Sterke punten:
* Vrolijk karakter
* Sterk
* Intelligent
* Leeft lang
* Gehoorzaam
* Geschikt voor zowel stad als platteland

Zwakke punten:
* Zijn nog geen nadelen bekend.

Grootte:
Gewicht:2,3-5 kg.

Lichaamsbeweging:
Past zich goed aan het stadsleven aan(ook platteland), kunnen ook een heel end lopen.

Uiterlijk verzorging
2 maal per jaar geplukt worden.

Voeding
Mijn hondje word heeeel snel te dik (hij jat nog wel eens kattebrokken..) en daarom krijgt hij 1x per dag eten en dat een klein bodempje vol (half handje)

Een foto van mijn hondje:
Afbeelding

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:33

Lysette, over het algemeen kan een grote hond meer verdragen van kinderen dan de kleine honden..
Ik heb toch al vaker gelijk gekregen van mensen die het wel met me eens zijn, dat ze liever een grotere hond hebben, omdat ze vaak zijn gebeten door kleine hondjes... ( jack russels, tekkels etc.)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:35

Wij hebben alledrie onze honden van SOS voor dieren Friesland.

2 Boomers, eigenlijk een dure naam voor vuilnisbakkenras. hartstikke lief en gezellig. Ja Beetje eigenwijze mutsen. Nagelbijten / Gniffelen Maar kunnen best luisteren.

En onze golden retriever. Das echt een scheet. Ja Die doet geen vlieg kwaad. Lachen

Wij hebben nooit gekeken naar een ras, maar gewoon naar het karakter, een grote hond wilde we graag. Met een vriendelijk karakter. Dat is het ook geworden. Ja

De 2 kleine hebben we pas 2 jaar later gekregen. Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:37

Wij willen ook vooral een hond met een rustig/lief/braaf karakter hoor, maar als je dat gaat vragen komen mensen toch meestal met rassen aan.

Heb je een site van dat SOS voor dieren in Friesland?

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:38

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:39

SAKKIA schreef:

Heb je een site van dat SOS voor dieren in Friesland?

Dan moet je even via www.dierenasiels.com naar Asiels in Nederland, dan op de J klikken, en daar staat hij. Ja

Ze hebben ook een eigen site maar daar staan minder de dieren zelf op. Dat is de site http://www.sosdier.nl/

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:42

Vaak kom je bij een bepaald karakter bij een bepaald ras uit!Wij hebben zelf een aantal ja testen gedaan via i-net welk ras t beste bij ons paste. Bij mij op de hondenclub zijn er2 mensen die hebben gewoon de verkeerde hond genomen die zijn heel rustig en houden niet van drukke honden loopt er naast hun een Jack russel en een Rottweiler. Daarom is t wel belangrijk te kijken welke hond bij jou past....ben je heel druk en wil je uren lang spelen met je hond moet je wel een wat actievere hond nemen!Zometeen klikt t niet moet je hem weg doen.....

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:45

Mandy_ schreef:
Vaak kom je bij een bepaald karakter bij een bepaald ras uit!Wij hebben zelf een aantal ja testen gedaan via i-net welk ras t beste bij ons paste. Bij mij op de hondenclub zijn er2 mensen die hebben gewoon de verkeerde hond genomen die zijn heel rustig en houden niet van drukke honden loopt er naast hun een Jack russel en een Rottweiler. Daarom is t wel belangrijk te kijken welke hond bij jou past....ben je heel druk en wil je uren lang spelen met je hond moet je wel een wat actievere hond nemen!Zometeen klikt t niet moet je hem weg doen.....

ja..en er worden al jaarlijks (te)veel honden 'afgedankt' Huilen

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:47

Ja daarom kan je je beter goed orrienteren voordat je zomaar een hond aanschaft!Als je niet echt van lang wandelen houd moet je geen windhond of een husky nemen, ook al is t maar net wat je je hond aanleerd 4x daags uitlaten of 10x maar bepaalde honden gaan gewoon stuiteren als ze te weinig beweging krijgen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:07

SAKKIA schreef:
Nee dat weten we wel, dat ze nooit alleen mogen met kleine kinderen. Daarom hebben mijn ouders de hond ook weggedaan toen wij kwamen....
Maar mijn moeder past nog wel op kinderen. Gelukkig zijn die kinderen wel een grote hond gewend, maar dan nog moet het gewoon een hond zijn diemet kinderen om kan gaan?

Wat ze met de hond willen? Tja, gewoon lekker mee wandelen en als een maatje zeg maar. Niet als een waakhond ofzo

WAt belachelijk dat jouw ouders dat gedaan hebben! Waarom hebben ze die honden dan eerst genomen?

GA jij dat ook doen als je kinderen krijgt, je hond dumpen? Dan kun je er beter nu meteen al niet aan beginnen.

WAT betreft beagles, dit zijn de meest zachtaardige honden die er zijn. DAarom worden juist deze honden gebruikt voor vivisectie omdat ze niet gaan bijten als laboranten pijnlijke en beroerde streken met ze uithalen. Dat zegt toch wel iets over dit ras niet waar?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:10

Niet zo snel oordelen Desiree je weet de rede niet....misschien heeft de hond toenderijd wel eens gebeten!!!

Relax...!!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 16:10

Oh Bloos
Ze hebben hem niet weggedaan hoor, sorry sorry, ze hebben gewoon geen neiuwe weer genomen. Het was al een oude hond. Mijn broer heeft nog wel een poosje de hond meegemaakt, maar ze hebben hem later laten inslapen omdat de hond helemaal af en oud was. Ze hebben toen gewoon geen neiuwe hond weer genomen. Ze woonden toen ook nog op een flat en er was met mijn broer er bij dus geen plaats voor een neiuwe hond.
Sorry voor mijn vergissing, maar ze hebben de hond dus niet weggedaan. Ze hebben toen de hond doodging dus gewoon geen nieuwe weer genomen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:48

Hehe, dat is een heel ander verhaal! Je schildert je ouders mooi af zeg....... Het valt dus mee.

En Mandy, ik mocht best oordelen want ik las uit het verhaal dat de hond weg moest zonder dat er een waarom bij genoemd werd. En dan ga ik er vanuit dat er ook geen waarom is.

Nu bleek die er ook niet te zijn maar de hond was dan ook niet weggedaan.

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:52

Nederlandse schapendoes heb ik Haha!
Teefjes zijn niet zo groot.
Maar wie ben ik, ik heb altijd een grote hond gehad dus vind dat klein Tong uitsteken
Kijk maar eens op www.schapendoes.nl Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:54

ik heb een voorbeeldig hondje. lief, leuk, luisterd, vrolijk. is een echte vuilnisbak, moeder Oostenrijkse pincher(erfhonden) vader whippet met boerenfox. de beschrijving van het ras van de moeder gaf bij mij de doorslag, en het puppy zelf natuurlijk.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:14

Ik ben de trotse eigenaar van een Border collie Haha!

De voor en de nadelen tja... Ik ben op zoek gegaan naar een hond, die veel beweging nodig heeft, behendig, slim en tevens een groot uithoudingsvermogen heeft.
Al deze punten zijn terug te vinden in een border collie. Lance is slim, lief, behendig, heeft veel uithoudingsvermogen en gaat door het vuur voor mij.

En zeer geschikte hond voor iemand die veel met zijn/ haar hond bezig wil zijn. Maar niet voor iemand die een leuke huishond zoekt, voor af en toe een leuke strandwandeling.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:08

nicole_wijh schreef:
Lysette, over het algemeen kan een grote hond meer verdragen van kinderen dan de kleine honden..
Ik heb toch al vaker gelijk gekregen van mensen die het wel met me eens zijn, dat ze liever een grotere hond hebben, omdat ze vaak zijn gebeten door kleine hondjes... ( jack russels, tekkels etc.)

Je kunt niet stellen dat een groot ras meer verdraagd dan een klein ras. Dat ligt niet aan grootte maar aan raskenmerken, opvoeding en nog zo veel meer zaken. Verdragen vind ik overigens een beetje een eng woord, klinkt als dingen die een hond eigenlijk niet leuk vindt en ook niet honds zijn maar ze maar moet ondergaan?
Veel mensen vinden het niet nodig om hun kleine hondjes op te voeden en daardoor kan ook een klein hondje ontsporen, net als iedere andere hond. Maar ligt dit dan aan de grootte?

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:27

Ik heb een keeshond en een Cavalier King Charles
De laatste komt uit het asiel.

foto's staan in mijn profiel Lachen

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:30

tja ik heb het niet op kleine hondjes,wij hebben een new foundlander

Forevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:48

Ik heb een labrador retriever! Lachen een zwarte (A)

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:45

Wij hebben al 8 jaar een Duitse herdershond van 10 jaar Ja

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:51

Desiree schreef:
Hehe, dat is een heel ander verhaal! Je schildert je ouders mooi af zeg....... Het valt dus mee.

En Mandy, ik mocht best oordelen want ik las uit het verhaal dat de hond weg moest zonder dat er een waarom bij genoemd werd. En dan ga ik er vanuit dat er ook geen waarom is.

Nu bleek die er ook niet te zijn maar de hond was dan ook niet weggedaan.

Had je nbog wel even normaal naar een reden kunnen vragen lijkt me. Je oordeeld direct al weer over iemand terwijl je de achtergrond helemaal niet kent.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:36

Ik heb ook een Heidewachtel van nu 2 jaar, ontzettende lieve hond. Ze is niet opgegroeid met kinderen, maar is er erg lief mee en ook dol op. Komt er iemand met een kinderwagen aan dan wil ze er het liefst even induiken, spelen met kinderen vindt ze super.
ook zijn ze erg gemakkelijk op te voeden, leergierig, actief, knuffelbaar en erg zachtaardig.

succes met de keuze Knipoog

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:21

ik zou zeggen; ga voor de cairn terriër !!!

wij hebben er ook 1. echt helemaal geweldig vind ik ze.
ze hebben karakter, zijn levendig erg goed met kinderen. die van ons staat al te kwispelen naar een poster waar een kind op staat *LOL* ik durf onze hond zo alleen te laten met het kindje van mijn zus (6 jaar oud) niet dat wij dat doen, maar het zou zo maar kunnen.
ze moeten 1 x in de 4 maanden naar de plukker, om de lossen haren te verwijderen. ze ruien dus niet. ook heerlijk.

ze zijn over het algemeen waaks en hebben een eigen willetje. die van ons luisterd bv wel naar mij, maar niet naar mijn moeder Clown

ik ben er iig helemaal weg van Ja