Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:31

Moet je lezen:

Ik hoop dat er goede fokkers op dat BD-forum zitten. Maar ja, jouw beslissing is allang genomen. Laat ik maar gaan kijken naar de honden die het slechter hebben en alle hondjes van Nederland rustig in de keuken laten zitten. Per slot van rekening worden ze toch uitgelaten........

Nog één keertje dames, een hond is een ROEDELDIER. Dat betekent dat hij zich veilig en plezierig voelt bínnen de roedel, níet als hij met een geleegde blaas tegen de keukenmuren aan zit te kijken in zijn eentje.

Misschien moet je maar eens in het asiel gaan kijken en meteen ff kijken waarom die honden zoals weggedaan worden. www.dierenasiels.com is een mooi startpunt.

Sommige mensen....ik snap er niets van hoe die denken.......

Een hond wordt niet geboren met verlatingsangst hoor, dat wordt gekweekt door mensen die er geen verstand van hebben. In het bovenstaande topic staan ook goede ervaringen van mensen die een kennel gebruiken.
Prima hij voelt zich veilig in de roedel, maar dat neemt niet weg dat ik bepaal wanneer die roedel thuis is hoor. Want voordat je het weet: eet hij van jouw bord en slaapt hij in jouw bed, en waarom "ach het is een roedeldier en hij wil er zo graag bijhoren".

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:34

AstraGirlie schreef:
Tuurlijk, en wat is hierop het antwoord van de hond? Vernielen....De hond geeft toch aan dat hij er wel problemen mee heeft. Dat heeft helemaal niets te maken met roedelleideronzin, een hond is een juist een roedeldier, die moet contact hebben en voldoende afleiding. Dan moet jij er juist zijn als roedelleider als je een pup neemt.

Een niet beleerde hond is een wild dier dat nog niet geleerd heeft om zich aan te passen aan de regels van de mensen. En door er juist altijd te zijn, kweek je juist problemen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:36

Ik ben het grotedeels met de bovenstaande reactie van avanoort eens.
Wel is het een feit dat je hond nu aan het puberen is. Maar je kunt de hond best leren om langere tijd alleen te zijn (spreek uit ervaring en mijn honden zijn daardoor niet zielig of zo).
Wij hebben nu een zes maanden oude Leonberger. Ik heb geluk, ik heb inmiddels een baan waarbij mijn hond met mij mee kan.
Maar vroeger zat ik in dezelfde situatie als jij met onze vorige hond. Wij moeste twee dagen overbruggen dat we allebei de hele dag werkten en ik ging net als jij in mijn lunchpauze de hond uitlaten (woonde tegenover mijn werk).
Ik stond 's ochtends eerder op om een flinke wandeling te maken en de hond te laten spelen en rennen. Daarna ging ik naar het werk. In de lunchpauze liet ik de hond ook weer lekker spelen en rennen buiten. Thuis zat ze in de (grote) keuken. Daar kon niets kapot. De hond had een kauwkluif tot haar beschikking en een fijne plek om te liggen. (een bench vind ik voor zo'n lange tijd geen fijne oplossing). In het begin ging mijn buurvrouw wel eens even stiekem door het raam kijken voor me, om te kijken hoe het ging. Meestal lag de hond dan lekker te slapen.
Dus voor jou: als je de hond in de keuken kwijt kunt, waar hij geen kwaad kan...gewoon doen. En van te voren en tussen de middag en 's avond flink ravotten... Dan leert de hond dat zijn rustmomenten zijn op het moment dat jullie weg zijn.
Onze vorige was een kruising rotweilerX herder en die is op die manier heel oud geworden bij ons. Gelukkig heeft ze de laatste drie jaar nog meegemaakt dat ze met me mee mocht naar mijn nieuwe werk...dat vond ze geweldig..maar ze lag dan ook de hele tijd te slapen...dat was ze gewend... Maar ik vond het zelf wel fijn dat ik haar mee kon nemen!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:38

Door het weggaan en alleen laten, krijg je geen respect van je hond hoor, dat komt juist door de omgang en actie ermee....

Natuurlijk laat je wel eens je hond alleen, maar dit moet zeer langzaam aangeleerd worden en voor een pup zeker niet zo lang. Ofwel is de periode echt te lang voor die pup ofwel is het niet goed aangeleerd. Want het is geen kwestie van wennen eraan. Dan gaan ze juist vernielen. Een hond in een grote tuin heeft voldoende dingen om zich bezig te houden, maar in een keuken nu eenmaal niet.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:38

Apolly2: helemaal eens!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:40

AstraGirlie schreef:
Door het weggaan en alleen laten, krijg je geen respect van je hond hoor, dat komt juist door de omgang en actie ermee....

Natuurlijk laat je wel eens je hond alleen, maar dit moet zeer langzaam aangeleerd worden en voor een pup zeker niet zo lang. Ofwel is de periode echt te lang voor die pup ofwel is het niet goed aangeleerd. Want het is geen kwestie van wennen eraan. Dan gaan ze juist vernielen. Een hond in een grote tuin heeft voldoende dingen om zich bezig te houden, maar in een keuken nu eenmaal niet.

Wat nou respect, ik ben een roedelleider, ik hoef geen respect van ondergeschikten, want zo werkt het niet.
Ja, interactie is goed voor het vormen van een band met elkaar, maar dat neemt niet weet dat de roedelleider de besluiten neemt en NIET de hond.
En dan, op de lange duur, krijg je een waardevolle band, met idd RESPECT! En niet andersom!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:53

Je hond alleen laten heeft niets te maken met respect afdwingen van jou als leider hoor. De hond wordt hooguit vervelend en gaat dingen vernielen. Waar is dan jouw positie? En hoe wou jij het dan oplossen? Door hem aan een ketting te leggen zodat hij niets kan doen om jouw roedelspullen niet te vernielen? Je hond alleen kunnen laten is een kwestie van training van jouw kant, dat is het belangrijkste. Ok, jij als roedelleider zou het initiatief moeten nemen om te spelen, aandacht te krijgen, enz... maar echt niet door weg te gaan de hele dag lang. De hond neemt op 'jouw' besluit dan het volgende besluit, namelijk vernielen !
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 30-08-06 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:57

Het heeft er wel mee te maken: een roedelleider maakt de keuze's, en de hond vervolgens ook (hij maakt dingen stuk), dit is dus het gedrag wat hij moet afleren, hij mag geen zelfstandige keuze's maken, tuurlijk hij mag een bot pakken en drinken uit een waterpak, maar daar blijft het dan bij.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:59

Ik kan alleen zeggen dat ik het niet eerlijk vind een hond in huis te nemen als je fulltime werkt. Dat is 8 uur lang stel nog is 8 uur lang zou slapen (misschien 6 uur) dat is dus 16 uur dat de hond alleen is. Dus van de hele dag zie je de hond maar 8 uur a 10 uur. Dat is minder dan de helft van de 24 uur. Dus het beestje moet zich zolang zelf vermaken. Als je de hond bij ons uit het asiel had gehaald had je deze niet eens meegekregen en een verantwoordelijke fokker zou deze inderdaad ook niet verkopen. En kom niet nog is aan met ze moeten er ook hun geld mee verdienen.... die mensen geven niet om die beestjes dat zijn meestal geen goeie fokkers. De goeie, geen broodfokkers, zoeken voor hun hond een goed tehuis.
Ik zeg andere baas, want een bench vind ik helemaal niks en puppycursus heeft ook echt geen nut, maar na alles gelezen te hebben heb ik het gevoel dat je alleen dingen wil lezen die zeggen dat je de hond moet houden en niet dingen zoals dit. Start dan alsjeblieft geen topic.

Ooh ja @ avanoort is het normaal dat de roedelleider leden van de roedel alleen laten? Nee, dus hij staat er dan alleen voor zonder roedel dan is deze automatisch de leider van zijn eigen roedel. Wat dan weer geen roedel is, want hij is alleen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:02

Jahjah.. even een update..

Ben nu vanmorgen in stromende regen gaan wandelen.. lekker gerend..
k kwam vanmiddag thuis niks gesloopt!!
ben weggegaan en heb dr een kluif gegeven..
dus ben straks benieuwd!!
ze is nu dus in de keuken. en ben vanmiddag weer naar park gegaan,,

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:04

Heel apart hoe jij op 16 uur komt, ik tel echt maar 8 uur, dat komt waarschijnlijk omdat die van mij in mijn slaapkamer slaapt, haha.
Een roedelleider laat inderdaad zijn roedel weleens alleen ja, kijk maar bij de wolven.
Maar goed je bericht zegt meer over jezelf dan over mij: puppycurcus heeft geen nut??

Een puppycurucs leert een baas om te gaan met de hond!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:05

thaollat schreef:

Spannend, laat je het even weten?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:05

weet je wat ik nog het mooie vind van alles..
Waar ik Milou heb gekocht. was bij een fam. die hun 2e nestje hadden.. erg aardig stel! volwassen goed verzorgde moeder hond alle pups goed tehuis..
maar deze fam... werkt ook gewoon fulltime!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:06

Tuurlijk! Er moet toch brood op de plank komen!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:06

avanoort schreef:
thaollat schreef:

Spannend, laat je het even weten?

Morgen om 8 uur smorgens hoor je het!!
want ga vanavond niet achter de pc.. krijgt mn hond nog een half uur minder lang aandacht kan k dan weer van die 8 off ehh was et nou 16 uur bij tellen..?!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:07

Tja, dat ligt eraan of hij in je slaapkamer slaapt, hahahahaha

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:09

neej.. ze slaapt in de woonkamer dat dan weer wel..
gezellie bij de 2 cavias!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:10

Oei, maar die horen dan ook bij de roedel he, ehm trek maar van die 8 uur af dan he,,,,hahahaha
Leuk profiel heb je!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:12

Leuk dat ze niets gesloopt heeft!
Misschien heeft ze een favo- speeltje ontdekt? Vingers aflikken

In de huidige maatschappij kan je bijna niet anders dan je hond alleen te laten. Maar leer het hem dan opbouwend aan. en als je echt 8 uur per dag weg bent, schakel dan een wandeldienst in of zorg dat je voor vertrek de hond moe en voldaan achterlaat door een lange wandeling te maken, de hond los te laten ravotten en spelen. Als je echt wil weten hoe je respect van je hond kan krijgen, lees dan het boek van Jane Feddel eens. Daar staan bruikbare en gegronde tips in. (baseer je omgang naar het leven in de wolvenroedel, hoe krijgt de alpfa wolf respect van zijn onderdanigen? Beslist niet door de roedel aan zijn lot over te laten voor een paar uur ). (zegt zus astragirlie)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:14

Dankje! k ga even kijken of ik het boek in de bieb kan lenen..

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:15

Dit soort topics levert toch wel wat reacties op zeg, ik heb er zelf zoals jullie misschien gezien hebben ook 1 lopen en die loopt ook goed, veel verschillende meningen en adviezen en aan sommige heb je ook echt wel wat. Vork

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:16

en andere moet je gewoon negeren en naast je neer leggen Dromen Dromen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:16

Vehlan schreef:
Dit soort topics levert toch wel wat reacties op zeg, ik heb er zelf zoals jullie misschien gezien hebben ook 1 lopen en die loopt ook goed, veel verschillende meningen en adviezen en aan sommige heb je ook echt wel wat. Vork

Maar aan sommige ook niet..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:17

ik had jou al een pm gestuurd;)

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:18

pubelia schreef:
ik had jou al een pm gestuurd;)

Mij?? of bedoel je thaollat?