Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justnon

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 11:37

Meissie17 schreef:
IK zou ook idd geen pup nemen maar gewoon een volwassen hond kopen, verder moet je wel veel met een hond lopen je moet hem toch anderhalfuur per dag uitlaten Knipoog of jullie moeten nog een tuin hebben waar die ook in kan lopen.

maar opzich vind ik het zat kunnen

Een pup mag zeker de eerste maanden geen anderhalf uur per dag lopen, en de pup die wij willen (een bordeaux dog) mag niet zoveel lopen, je moet dat opbouwen natuurlijk maar bij een uurtje naar het bos of stradn houd het echt op, het is maar net wat voor ras je neemt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:31

thaollat schreef:
Heyhey ik heb samen met mn vriend een labrador pup,,
ze is van 8 tot 12 en 1 tot 4 alleen thuis..in de keuken..
want in de woonkamer maakt ze spullen stuk.. in de keuken gaat het beter.
Dus t kan wel!!
als mn vriend thuis komt gaat hij meteen met r naar het park en savonds ook..

Het kan omdat ze in de keuken niets heeft om haar frustraties op te botvieren. Het kan omdat jullie dat denken. Maar hoe zou die pup het ervaren? Ik vind het niet kunnen.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:33

Desiree schreef:
thaollat schreef:
Dus t kan wel!!

Het kan omdat ze in de keuken niets heeft om haar frustraties op te botvieren. Het kan omdat jullie dat denken. Maar hoe zou die pup het ervaren? Ik vind het niet kunnen.

Hoe een dier iets ervaart kun je nooit achterkomen, dus wie weet vind de pup het wel best zo, lekker beetje rustig slapen en spelen en wanneer baasje thuiskomt lekker naar buiten en daarna weer lekker slapen. je weet het niet

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:48

Vehlan schreef:

thaollat schreef:
Dus t kan wel!!

Hoe een dier iets ervaart kun je nooit achterkomen, dus wie weet vind de pup het wel best zo, lekker beetje rustig slapen en spelen en wanneer baasje thuiskomt lekker naar buiten en daarna weer lekker slapen. je weet het niet
[/quote] van vehlan Haha!

ja en daarom gaat hij slopen en lawaai maken

toe nou dat denk je toch niet echt

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:54

Wie zegt dat ie lawaai maakt? en ja het slopen kan verveling zijn maar kan ook zijn omdat zijn tandjes doorkomen en dan zoeken ze vaak wat te kauwen, er wordt altijd gelijk zegt ja dat komt omdat ie alleen is, zoals ik al zei je weet niet wat zo'n pup denkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:15

ze maakt geen lawaai.. heb ik ook nergens gezegt volgens mij...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:16

Vehlan schreef:

In de woonkamer sloopt hij dingen. Dat zegt wel iets hoor. Verveling misschien? Mijn honden zijn ook in de woonkamer maar slopen niets. Ja, heel soms, ze hebben iets tegen balpennen. en het komt maar heel zelden voor en ik denk WEL uit frustratie dat we ze alleen gelaten hebben. MAar ze zijn eigenlijk bijna nooit alleen. Nooit langer dan een halve dag en ook dat vermijd ik liever.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:20

Ik hoop dat er goede fokkers op dat BD-forum zitten. Maar ja, jouw beslissing is allang genomen. Laat ik maar gaan kijken naar de honden die het slechter hebben en alle hondjes van Nederland rustig in de keuken laten zitten. Per slot van rekening worden ze toch uitgelaten........

Nog één keertje dames, een hond is een ROEDELDIER. Dat betekent dat hij zich veilig en plezierig voelt bínnen de roedel, níet als hij met een geleegde blaas tegen de keukenmuren aan zit te kijken in zijn eentje.

Misschien moet je maar eens in het asiel gaan kijken en meteen ff kijken waarom die honden zoals weggedaan worden. www.dierenasiels.com is een mooi startpunt.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:31

Rosita schreef:
Ik hoop dat er goede fokkers op dat BD-forum zitten. Maar ja, jouw beslissing is allang genomen. Laat ik maar gaan kijken naar de honden die het slechter hebben en alle hondjes van Nederland rustig in de keuken laten zitten. Per slot van rekening worden ze toch uitgelaten........

Nog één keertje dames, een hond is een ROEDELDIER. Dat betekent dat hij zich veilig en plezierig voelt bínnen de roedel, níet als hij met een geleegde blaas tegen de keukenmuren aan zit te kijken in zijn eentje.

Misschien moet je maar eens in het asiel gaan kijken en meteen ff kijken waarom die honden zoals weggedaan worden. www.dierenasiels.com is een mooi startpunt.

Jouw mening is allang duidelijk, ik weet niet wat je nou verder met deze info wil bereiken, je punt is duidelijk, en 3 x hetzelfde antwoord neerzetten heeft ook niet veel zin. sommige mensen denken anders dan jij, deal with it!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:47

mwah, beetje tegengas tegenover alle domme reacties die zeggen dat je je hond gerust in zijn eentje thuis mag laten kan geen kwaad hoor. En soms moet je eens iets herhalen voor iemand bereid is er over na te denken.
Net hondentraining, en daar ben ik ook niet te beroerd voor;-) Keer op keer op keer op keer........ of denk je dat dat ook in één keer klaar is?

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 13:52

Rosita schreef:
mwah, beetje tegengas tegenover alle domme reacties die zeggen dat je je hond gerust in zijn eentje thuis mag laten kan geen kwaad hoor. En soms moet je eens iets herhalen voor iemand bereid is er over na te denken.
Net hondentraining, en daar ben ik ook niet te beroerd voor;-) Keer op keer op keer op keer........ of denk je dat dat ook in één keer klaar is?

Wat heeft hondentraining nou te maken met een mening doordrammen, acepteer gewoon dat er mensen zijn die er een andere mening op na houden dan jij, en het 3 x herhalen laat mensen niet nadenken maar komt ronduit irritant over. Ik ben gerust bereid om naar mensen te luisten anders zet ik niet zo'n berichtje neer, maar de berichtjes van jou zijn gewoon totaal niet vriendelijk en komen heel drabberig over, ik heb ook al aangegeven dat ik je punt begrijp en dat ik het met een aantal dingen eens ben maar goed om een verhaal kort te maken, laten we het leuk houden!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:57

Idd laten we het leuk laten!!
die honden zijn al zielig genoeg!!

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 14:17

thaollat schreef:
Idd laten we het leuk laten!!
die honden zijn al zielig genoeg!!

Precies!!!! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:34

Jammer dat hier alleen mensen reageren met goede ervaringen. Dat zijn de honden die zich er bij neerleggen en geen lawaai maken en voor burenoverlast zorgen. Wat niet wil zeggen dat de honden gelukkig zijn met de situatie.

Nooit zie je de baasjes reageren waarvan de honden inmiddels in het asiel zitten omdat die een hond hadden die zichzelf niet zo makkelijk bij de situatie neerlegde en waarvan de situatie onhoudbaar werd. Dat soort mensen schaamt zich blijkbaar om dat toe te geven of geeft de schuld aan de hond.

Ook hier zie ik weer vergelijkingen naar honden die het nog slechter hebben.
Als je een dier neemt zorg je er toch voor dat zo'n hond het best mogelijke leven kan leiden en daar ga je daar niet op beknibbelen omdat er honden zijn die het nog slechter hebben?

Er bestaat geen hond die je een plezier doet met elke dag weer 8 uur alleen te zijn (ja misschien de honden die je bij Blokker koopt), het is puur voor het plezier van de baas.
Wil je echt graag een hond, ga dan op zijn minst parttime werken zodat je hond niet langer dan 4 uur per dag alleen hoeft te zijn.
Kan of wil je dat niet wees dan niet egoistisch en neem geen hond maar kijk naar een huisdier wat er geen problemen mee heeft om elke dag 8 uur alleen te zitten. Zoals hier al gezegd: 2 katten bijvoorbeeld.

Omdat tegenwoordig zoveel mensen hun hond 8 uur per dag alleen laten wil nog niet zeggen dat dat hondvriendelijk is. Denk zelf goed na, de slechte verhalen krijg je echt niet te horen.
Er zijn maar weinig mensen die dat eerlijk toe durven geven.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:38

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:49

avanoort schreef:
@ Vehlan

viewtopic.php?f=73&t=646176&st=0&sk=t&sd=a

Ik wordt er ook een beetje moe van om alsmaar te worden afgezeken door ....het lijken bijna wel "naturals".!!!!!

ja ik ook Slapen , maar ik werd al gewaarschuwd voor ze, maar lekker negeren dus! Sigaar

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:51

hahah, je hebt helemaal gelijk, het ultieme gedrag van een roedelleider: negeren!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:52

Vehlan schreef:
ja ik ook Slapen , maar ik werd al gewaarschuwd voor ze, maar lekker negeren dus! Sigaar

Gelijk heb je! Gewoon negeren en alleen luisteren naar degene die je vertellen wat je graag wilt horen.
Dat is nog eens in het belang van je a.s. hond!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:54

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar bij deze toch even mijn ervaring en onze manier hoe wij het doen.

Ik heb een Jack Russel. Toen wij hem kregen was hij 9 weken. Ik had geluk op dat moment was ik dik 2 maanden thuis. Ivm met einde van school en op zoek naar werk. Ik had dus even de tijd voor een puppy. We zijn eigenlijk meteen begonnen met een bench aan de andere kant van de kamer. Dit hebben we opgebouwd. Hondje in de bench..even paar minuten buiten staan, daarna steeds wat langer opgebouwd, tot een uur weg, dus het hondje in de bench.
Hij was er na een paar weken wel aangewend. Ook na het laatste rondje buiten 's avonds, hondje kreeg eerst een koekje en daarna de bench in. Ik ging dan gewoon nog even op de bank tv kijken, hij kon ons dan ook gewoon zien en horen. De eerste paar weken heeft hij gejankt, en nog is gejankt.. Dit volkomen genegeerd en na een kleine 2 weken was dit over en was de bench zijn lievelingsplek geworden. Na een vier/vijf weken stond de bench altijd open en ging hij er zelf in als het "bedtijd" was.
Maar nadat ik twee maanden thuis ben hem was geweest, en er de eerste paar nachten 's nachts mijn bed voor uitging, moest ik dus aan het werk. Gelukkig werk ik hier maar 5 min. vandaan en dus laat ik mijn honden (we hebben er inmiddels twee) 's ochtends uit rond half 8, dan ga ik werken en laat ik ze uit om half 1. Dan ga ik weer werken en worden ze uitgelaten om half 6. En 's avonds natuurlijk nog. Meestal gaan ze 's avonds ook mee naar stal. Ze komen niets tekort en slopen niets.

Succes ermee!

Edit: Ik vergeet erbij te zeggen dat ze op woensdag en vrijdag lekker de hele dag bij mijn ouders zijn, dus dan niet alleen zijn.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:58

ThePast03 schreef:
Vehlan schreef:

Gelijk heb je! Gewoon negeren en alleen luisteren naar degene die je vertellen wat je graag wilt horen.
Dat is nog eens in het belang van je a.s. hond!

Je moet echt leren je "attitude" aan te passen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:07

avanoort schreef:
Je moet echt leren je "attitude" aan te passen!

Persoonlijk vind ik dat ik mezelf nog heel netjes gedraag als je kijkt wat voor een beschuldigingen er hier over mij geplaatst worden Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:14

Dat is een logisch gevolg ja, je bereikt hier niets mee.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:14

Vehlan schreef:
Meissie17 schreef:
IK zou ook idd geen pup nemen maar gewoon een volwassen hond kopen, verder moet je wel veel met een hond lopen je moet hem toch anderhalfuur per dag uitlaten Knipoog of jullie moeten nog een tuin hebben waar die ook in kan lopen.

maar opzich vind ik het zat kunnen

Een pup mag zeker de eerste maanden geen anderhalf uur per dag lopen, en de pup die wij willen (een bordeaux dog) mag niet zoveel lopen, je moet dat opbouwen natuurlijk maar bij een uurtje naar het bos of stradn houd het echt op, het is maar net wat voor ras je neemt

Ja nee dat weet ik maar een hond is meer dan de helft van zijn leven "groot" haha Knipoog

eveline_B

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jull

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:21

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie een pup aangeschaft, dus de eerste 2 weken thuisgebleven en daarna tussen de middag naar huis om de pup uit te laten. Eén dag per week waren we vrij. Ik deed van alles met de hond om te zorgen dat ze aan haar trekken kwam: veel spelletjes en veel korte wandelingen en daarnaast trainen en cursus. Maar ik zou een volgende keer nooit weer op deze manier aan een pup willen beginnen. Voor onze pup waren die twee weken vakantie van ons te kort en de overgang naar 2 x 4 uur alleen zijn was te groot. Ze was er toch gestresst door en dat vind ik achteraf jammer en niet goed. Ze heeft er geen verlatingsangst door gekregen, maar dat had heel goed kunnen gebeuren. Gelukkig had ik vrij snel iemand die overdag op haar wilde passen en waarmee ik op 1 lijn zat qua opvoeding.
Als ik in dezelfde situatie weer een hond zou nemen kies ik voor een volwassen herplaatser. Er zullen misschien wel pups zijn die het prima vinden en zich bij de situatie neerleggen, maar van tevoren weet je natuurlijk niet hoe dat bij jouw pup is en je hebt je er als baas zijnde wel aan aan te passen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:25

avanoort schreef:
Dat is een logisch gevolg ja, je bereikt hier niets mee.

Ach zolang ik pb's krijg van mensen die er wel blij mee zijn dat ik de andere kant laat zien zal dat wel meevallen.
Er lezen ook mensen mee die wel willen zien dat het niet altijd zo goed gaat zoals in dit topic wordt geschreven.

Weet je, ik probeer ook helemaal niets bij jou te bereiken. Jij bent al overtuigd en staat niet meer open voor andere ervaringen. Maar er zijn wel degelijk mensen die alle ervaringen willen lezen en niet alleen de goede.