politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AikePeer

Re: politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:35

idd het is zo krom als wat!dat rechtssysteem.
En het ergste is dat de mensen die die regels verzinnen de ballen verstand hebben van honden!
Zien geen verschil tussen de rassen laat staan tussen de karakters!
Ik dacht dat dicrimatie verboden was in NL! Een onschuldige hond aanzien als gevaarlijke hond vanwege zijn uiterlijk en hem daarom afmaken is geen discrimatie?
Ik hoop dat de regering dit zelf ook ooit in gaat zien!

Je moet dieren, net als mensen als individuen zien.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:40

idd dat vind ik dus ook en ik pleit dus ook voor een verplichte puppycursus en daarna met een halkf jaar een test

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:43

occh sommige mensen Boos!
Je hond ziet er echt uit als een hond die een vlieg niet eens kwaad doet. Ach gut

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:57

JustNanno schreef:
Een Ambull is verboden, want zijn niet erkend door de FCI en hebben dus geen FCI stamboom en vallen dus onder de RAD

oh wat kan ik mijn eigen hier iedere keer weer kwaad om maken. Iedere keer die eeuwige discussie welke honden nou wel en niet mogen...
Amerikaanse bulldogs zijn NIET verboden in nederland check de site van de ARFE..
Het gaat om pitbulls die verboden zijn en staffords zonder papieren.
En ja het is lastig als je een kruising hebt die onder een pitbullkruising valt.
Ikzelf zou er nooit een kopen zonder papier, ik vind het risico te groot dat ik mijn hond kwijt zal raken maar het word tijd dat ze niet alle "soorten" over 1 kam scheren.
Ik vind dat iedere hond die onder de wet valt een gedragstest moet ondergaan voordat er verder over geoordeeld kan worden of jouw hond gevaarlijk is. ik denk ook dat vele van deze honden daar met glans doorheenkomen.

Ik zou ook erg boos zijn als er bij mij politie voor de deur zou staan met zo'n verhaal over mijn hond.
Vooral omdat je zelf weet hoe het gedrag van je hond is.
Bij mij zijn er ook mensen die een blokje om lopen voor mijn hond, ik kan je vertellen een groter schaap kun je niet tegenkomen, beest is super zachtaardig tegen mensen en honden..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:26

deschels schreef:
oh wat kan ik mijn eigen hier iedere keer weer kwaad om maken. Iedere keer die eeuwige discussie welke honden nou wel en niet mogen...
Amerikaanse bulldogs zijn NIET verboden in nederland check de site van de ARFE.

De ARFE is geen erkende organisatie in Nederland dat is alleen de Raad van Beheer.
De Ambull is niet per definitie verboden in Nederland maar het is al wel gebeurd dat er een in beslag genomen is. Het is namelijk geen erkend ras in Nederland en je kunt er dus geen FCI stamboom bij krijgen.

Verder denk ik dat de discussie over hoe slecht deze wet wel is en dat er nog meer honden bijten vrij nutteloos. Deze wet wordt niet meer teruggedraait dus daar stopt het hondenleed in ieder geval niet mee.
Dat stopt alleen als mensen dit soort honden niet meer kopen, dan worden ze namelijk ook niet meer gefokt.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:30

zo vind ik ook de discussie over de FCI stamboom ondertussen ook vrij nutteloos worden.
De Ambull mag gewoon in nederland zolang er papieren van jawel het ARFE bijzitten.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:31

JustNanno schreef:
Tja, je kent de RAD kennelijk, en dan nog zo'n hond in huis nemen? Dom, heel dom, en dan niet achteraf lopen zeuren. Denk trouwens niet dat de AID zoiets gezegd zou hebben, of je hebt heel toevallig een verkeerde medewerker gesproken.

Als ik je hond zo zie, voldoet hij aan ALLE punten van een RAD hondje, dus heb je verschrikkelijk veel mazzel gehad!

En btw, het zou heel fijn zijn als je in het vervolg leestekens zou gebruiken.

sorry hoor,
maar jezus jij moet ook ALTIJD iets te zeuren hebben.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:34

deschels schreef:
zo vind ik ook de discussie over de FCI stamboom ondertussen ook vrij nutteloos worden.
De Ambull mag gewoon in nederland zolang er papieren van jawel het ARFE bijzitten.

nee zo is het dus ook niet, alleen eenam-bull die niet de uiterlijke kenmerken heeft van een rad hondje mag, en gelukkig zijn dit de meeste, maar er zijn er toch een aantal wel in beslag genomen, dus ook bij het aanschaffen van een Am-bull is het belangrijk om te weten waar je hem/haar vandaan haalt en wat voor type de fokker fokt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:35

deschels schreef:

Maakt helemaal niet uit of er wel of niet ARFE papieren bijzitten want de ARFE is niet erkend in Nederland.
Het is over het algemeen niet een ras wat voor wat betreft de uiterlijkheden onder de pitbull wet valt maar het is al wel eens verkeerd gegaan.
Het ras is namelijk niet erkend in Nederland, daar kan de ARFE helemaal niets aan veranderen.

De discussie over de FCI stamboom is niet nutteloos, dat is namelijk het enige wat nodig is om een hond niet onder de pitbull wet te laten vallen en dus vreselijk belangrijk.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:35

cloris schreef:
je hoeft het voor mij niet te typen hoor en weet ook dat er heel veel onduidelijkheid is.
Het gaat om uiterlijk wat ik net al schreef en jij nog eens aanhaalde.
Ik schreef dat het zeker niet ZONDER risico is, maar je kan het proberen een kennis van mij heeft dat gedaan en die is gevrijwaard nu.
In beslag nemen is zowiezo aan de orde gezien de politie al aan de deur geweest is, ze moet heel erg uitkijken want je verrader slaapt nooit.

wil je echt voor de safe gaan? hond in Belgie herplaatsen.

Dit wilde ik net gaan zegge,ik zou niet op mn gemak thuiszitten als je weet dat je zn hond hebt,die aan alle kenmerken voldoet.enm de politie al aan je deur is geweest!

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:38

deschels schreef:

Ja en als je die dus NIET hebt,kan je hoog en laag springen dat het aan Ambull is,maar zodra de kenmerken overeenkomen met hun punten,ben je nog de banketstaaf!

DUs hij is wel degelijk verboden,mits je papieren hebt!
Maar dat is dus hetzelfde verhaal met de staff

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:52

cloris schreef:
Rosita schreef:
Je verwacht toch geen problemen met hybride wolven? De Saarlooswolfhond en Tjechische Wolfhond bestaan toch al heel lang en als er iets níet bijt......... Knipoog

Ik doel op wolven gekruist met ander soort hondjes.. maar anyway ook bovenstaande jongens zijn niet leuk als ze worden opgefokt net als elke herder/bouvier/molosser/terrier enz
Een hond in verkeerde handen van enig formaat is nooit leuk Knipoog en met de Saarloos zijn al genoeg probs met die PRA

Bovenstaande jongens kún je niet op die manier opfokken. Vraag naar aan Bertus Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:53

wendy1 schreef:
deschels schreef:

Ja en als je die dus NIET hebt,kan je hoog en laag springen dat het aan Ambull is,maar zodra de kenmerken overeenkomen met hun punten,ben je nog de banketstaaf!

ARFE papier mogen NIET. Alleen FCI-papieren worden erkend door de overheid.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:54

Rosita schreef:
cloris schreef:

Ik doel op wolven gekruist met ander soort hondjes.. maar anyway ook bovenstaande jongens zijn niet leuk als ze worden opgefokt net als elke herder/bouvier/molosser/terrier enz
Een hond in verkeerde handen van enig formaat is nooit leuk Knipoog en met de Saarloos zijn al genoeg probs met die PRA

Bovenstaande jongens kún je niet op die manier opfokken. Vraag naar aan Bertus Knipoog

Da's een ander forum dames Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:58

ik heb ook een ambull en naar mijn weten is de ARFE niet herkend in nl.(al ist een mooi geplastificeerd papiertje met afstamming)maar goed...Ben blij in belgie te wonen en niet met deze wet te maken te hebben, want door de afgelopen topcs op bokt zou ik toch idd bang zijn mijn hond kwijt te raken in nl.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:59

Rosita schreef:
wendy1 schreef:

ARFE papier mogen NIET. Alleen FCI-papieren worden erkend door de overheid.
[/quote]

Dat bedoel ik ook!
Zag nu net dat ik dat er niet bij heb gezet,maar inderdaad alleen FCI!

Had te snel gereageerd en niet erbij gezet!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:11

Ik heb ook in een ander topic gelezen (over de gentle leader geloof ik) dat TS dus NIET van plan is zich aan de gestelde eisen te houden wb de muilkorfverplichting. Ze is namelijk van plan de hond een GL om te doen, ipv een muilkorf.

Dus nee, als de hond ingeslapen zou worden heb ik alleen medelijden met de hond, absoluut niet met TS. Die heeft het dan echt zelf verknald.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:36

nou als je een beetje kan lezen had je ook kunnen lezen dat ze datzelfde HIER heeft neergezet...
en ik vind dat dat haar eigen keuze is... kom op zeg door een paar zeiekrs in de buurt moet haar hond ineens als een vals kreng behandeld worden, terwijl het dier (waarschijnlijk) nog nooit iemand iets aan heeft gedaan....

en die herder die wel bijt mag gewoon rondlopen... zelfs jij moet dan toegeven dat er met 2 maten gemeten wordt...

maar als je geen medelijden hebt met de ts en het allemaal zo banketstaaf vind reageer dan gewoon niet meer... dan hoef je je ook nietmeer te ergeren en de andere mensen hier niet meer aan jou...

probleem opgelost...

( ik ken je verder niet en wil je echt niet persoonlijk aanvallen, maar mensen die door blijven zeuren ergeren gewoon een heel topic en das een beetje jammer)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:57

sexy_back schreef:
nou als je een beetje kan lezen had je ook kunnen lezen dat ze datzelfde HIER heeft neergezet...
en ik vind dat dat haar eigen keuze is... kom op zeg door een paar zeiekrs in de buurt moet haar hond ineens als een vals kreng behandeld worden, terwijl het dier (waarschijnlijk) nog nooit iemand iets aan heeft gedaan....

en die herder die wel bijt mag gewoon rondlopen... zelfs jij moet dan toegeven dat er met 2 maten gemeten wordt...

maar als je geen medelijden hebt met de ts en het allemaal zo banketstaaf vind reageer dan gewoon niet meer... dan hoef je je ook nietmeer te ergeren en de andere mensen hier niet meer aan jou...

probleem opgelost...

( ik ken je verder niet en wil je echt niet persoonlijk aanvallen, maar mensen die door blijven zeuren ergeren gewoon een heel topic en das een beetje jammer)

maar dat vinden de meeste, maar daar verandert de wet niet door. en DAT schijnen sommige niet te willen begrijpen of lezen of horen.

hoe lief, aardig enz de hond ook is en wat voor een kreng de herder van klaasje ook is, doet helemaal niet terzake...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:07

ik ga het topic denk ik maar laten sluiten want hier komt een hoop narigheid van en als ik dat van te voren had geweten had ik het niet eens geopend! wil wel degenen met normale reakties bedanken ook al ben ik op bepaalde punten niet met ze eens ik waardeer hun wel! dus allemaal bedankt!!
ps heb politie hier weer op de koffie gehad en het is goed verder zo hoef hem ook niet te muilkorven. en wat die herder betrefet dat gaan ze nu verder uitzoeken want ook daar waren meerdere klachten over!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 20:07

als er verder nog vragen zijn dan via pm thnx

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:53

priscilla schreef:
ik ga het topic denk ik maar laten sluiten want hier komt een hoop narigheid van en als ik dat van te voren had geweten had ik het niet eens geopend! wil wel degenen met normale reakties bedanken ook al ben ik op bepaalde punten niet met ze eens ik waardeer hun wel! dus allemaal bedankt!!
ps heb politie hier weer op de koffie gehad en het is goed verder zo hoef hem ook niet te muilkorven. en wat die herder betrefet dat gaan ze nu verder uitzoeken want ook daar waren meerdere klachten over!

Als je jezelf wat meer verdiept had in de pitbull wet en niet een of andere medewerker geloofd had die denkt een puppy te kunnen beoordelen zonder hem gezien te hebben terwijl de pitbull wet draait om uiterlijkheden had je van te voren kunnen weten dat er narigheid van kwam.

Een herder valt niet onder de pitbull wet dus dat is op geen manier te vergelijken.

En het is niet de schuld van de pibull wet maar van degene die deze honden fokken en kopen.
Als jij denkt boven deze wet te kunnen gaan staan wordt alleen je hond daar maar de dupe van.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:11

ThePast03, jij leest wel wat je quote of niet?

Narigheid, is narigheid op het forum, in dit topic, Die herder, da's een verhaal apart, en ze hoeft hem van de politie niet te muilkorven.

Dus ze staat niet boven de wet,het is in samenspraak met de wet.......
Priscilla, als diegene die je verlinkt heeft, nu nog maals de politie belt, wat gebeurt er dan? Of gaan ze de zeikerd zelf ook nog uitleggen waarom hij geen muilkorf om hoeft?

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:37

Toeties schreef:
ThePast03, jij leest wel wat je quote of niet?

Narigheid, is narigheid op het forum, in dit topic, Die herder, da's een verhaal apart, en ze hoeft hem van de politie niet te muilkorven.

Dus ze staat niet boven de wet,het is in samenspraak met de wet.......
Priscilla, als diegene die je verlinkt heeft, nu nog maals de politie belt, wat gebeurt er dan? Of gaan ze de zeikerd zelf ook nog uitleggen waarom hij geen muilkorf om hoeft?

Wat er dan gebeurd?dan komen ze gewoon haar hondje ophalen,en krijgt het beestje een spuitje!
Zoals ik al zei,snap niet dat dat dier nog daar thuis zit,had hem allang richting belgie in de auto gezeten!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:29

ja en nee wel of niet belangrijk ach wat maakt het nog uit....

het gaat erom dat priscilla een besluit heeft genomen.. en nu met de politie tot een oplossing is gekomen...

ik zou zeggen laat het verder rusten bokt zit al vol genoeg met onnodige discussies die tot aan het hiernamaals worden gevoerd en soms zelfs "over" gevoerd...