honden halsband met electrische shok? ervaring?? info??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: honden halsband met electrische shok? ervaring?? info??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:58

Helpt dat niet alleen tegen blaffen?

Ik heb nog nooit van dit apparaatje gehoord voor honden die overal tegen aanspringen. Overigens kunnen honden heel negatief op dit apparaatje reageren. Ze worden dan angstig en krijgen een soort van depressie. Hoeft overigens niet bij alle honden te zijn, maar ik ken wel enkele die hier niet goed op reageerden. Niet bedoeld om je af te kraken van ahhh wat zielughh ofzo hoor! Alleen als waarschuwing. En mischien moet je hem door iemand laten trainen of het zelf leren dat die niet steeds meer overal voor springt.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:21

ik heb niet het hele topic gelezen.
ik heb het 1 maal gehad met onze hond toevallig zag ik ze naar buiten liep ik ben de bosjes ingedoken en zo heb ik haar betrapt op het moment dat ze het uit ging heb ik me toch een lawaai gemaakt en ben haar flink op haar hielen gaan zitten sindsdien blijft ze in het hek.
klinkt misschien barbaars om je hond zo bang te maken maar wij wonen aan een hle drukke weg waar je 50 mag en geloof me dan heb je liever een hond die binnen de hekken blijft dan een platte hond.
gr gemma

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:25

AstraGirlie schreef:
Ik heb een hond gezien die ermee was 'getraind' en die loopt nu voortdurend angstig rond, te wachten op een schok. Hij is zijn vertrouwen voorgoed kwijt...

zo liep onze hond dus ook mee, als ze merkte dat ze iets fout deed dan nog voordat wij haar konden corrigeren liep ze al met de staart tussen dr poten achter ons en ook al negeerde je dat zolang je nog met haar bezig was of aan het wandelen kwam ze niet meer naast je lopen. Gelukkig heeft ze inmiddels goed vertrouwen in ons maar soms als ze eens de fout in gaat komt het nog wel voor.
Onder deze omstandigheden hebben we nog wel 2 diploma's behaalt, maar omdat het appèl gewoon verprutst is doen we nu behendigheid waar ze ook onder appèl is maar op een voor haar leukere manier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:30

Je hebt ze met afstands bediening en je kan ze dus corrigeren op het moment dat ze de fout in gaan.Het is niet zielig, aangereden worden is veel zieliger toch?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:33

Er zijn andere manieren om ze het aan te leren...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:39

Dat is niet altijd waar soms is er maar weinig wat echt werkt,ik heb een grote spaanse hond gehad nou ik heb een engelen geduld maar heb vele trainingen moeten volgen en toen ging het beter maar zeker nog geen 100%.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:41

Lijkt me eerst een kwestie van opvoeden, tegen een auto omhoog springen kan ook wel afgeleerd worden zonder teletac.
Die van ons sprong over het hek heen om naar een andere hond te kunnen (die op de weg liep), je weet het, wij zijn dus om de hoek gaan zitten, buurvrouw met haar hond langs laten lopen en op het moment dat de hond erover sprong zijn wij om de hoek gekomen en haar een flinke snauw gegeven, 2x moeten doen en nooit weer.

Als je vanaf het begin duidelijke grenzen stelt, de hond duidelijk maakt tot waar hij mag komen, dingen die absoluut niet mogen (bijv. op bank, tegen auto springen), als je elke keer de hond op tijd op de goeie manier straft dan kan er in mijn ogen niet gauw iets fout gaan. Overleg met de hondenschool hoe je iets moet aanpakken, als wij het niet weten en het werkt niet, zijn dat de eersten die we vragen en altijd hebben ze ons goeie tips kunnen geven. We hebben onze met behulp van hun tips dus ook het vechten afgeleerd. Bij mij bleef ze het doen, ik heb daar wat extra begeleiding in gehad en nu doet ze het ook niet meer bij mij (ze was overdreven beschermend en dominant).

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:44

ik ken dit apparaatje.. bij m'n verzorgpony's hebben hun hond dat ook, het is nog een jonge hond maar hij is zo gigantisch druk en rent het liefste de hele dag door, hij loopt ook wel vaak los maar hij is al heel vaak weggelopen, en hij luisterd(e) nergens naar, hij kreeg naar mijn idee ook te weinig aandacht want elke keer als wij kwamen sprong die boven op ons enzo en was gewoon heel blij (wij dus niet als die zo deed) maar sinds hij dat dingetje heeft loopt hij niet meer weg en gaat het heel goed.

Hoewel hij een paar dagen geleden wel weer is weggelopen maar toen hadden ze hem het bandje een keer afgedaan (doen ze dus niet weer).

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:46

hoi hoi,

wij hebben er eentje voor onze hond... maar het werkt volgens mij alleen bij het blaffen hoor!! onze hond balft namelijk al als er iemand langs loopt, aanbeld of de postbode wat in de brievenbus gooit.. werkt niet tegen het opspringen van auto's hoor.. kan je niet met hem op cursus??? is nog leuk ook Knipoog

groetjes wendy

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:09

Nee das een andere die ik bedoel werkt op afstands bediening en dan geef je een schok zodra de hond een fout maakt.

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:16

aah neej!!! gebruik alsjeblieft niet zo`n schok ding..
Zou je het zelf prettig vinden? Hoe zou jij er op reageren?
Ik zou knetterneidig worden...
Kzou zeggen.. neem de moeite ff om je hond te trainen..
Ik heb de gekste honden al gehad, en ze luisteren heus niet perfect..
Mr als ze trekken, kijharde ruk aan touw geven, zodat ze denken van... owjeej.. mn baas is er ook nog..
En duidelijk praten, en als je al zie dat je hond naar een auto kijkt, gelijk zeggen van: foei, af...
Alstie dan niet luisterd rukje geven...
En touwtrekken, daar kan je best wat aan doen...!!!
ga maar eens laten zien dat jij sterker dan je hond bent... kijharde ruk, boos worden..
Maar je moet ook wel spelen voor een goede band..
Sorry dat ik het zeg, maar zo`n schokding is gewoon stom... neem dan geen hond, doe hem weg, zodatie wel gelukkig wordt!!!!!!!

Groetjes en suc6

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:21

õnze hond loopt trouwens ook onder, voor en achter een rijdende auto.. hebben we zelf gewoon in de auto gaan zitten, en kijhard tuteren en neidig worden, en tik geven...
Hij luisterd nog niet perfect, maar ik heb nog nooit aan zo`n gekke halsband ged8... ben het ook zeker niet vanplan..
Arme beesten..
Maar okej, je wilde geen reacties zoals Dierenbeul..
..Je moet denken wat je zelf het beste vind, maar denk ook aan je hond!
Als je niet wil datie aangereden word, aan de ketting en halsband..

Groetjes Lachen an

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:58

ik ken iemand die er 1 gebruikte bij een hond die woonde op een boerderij, die kon niet los omdat hij alles aanviel.Van koe tot geit en het werkte heel goed.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:24

Mensen verwarren honden met mensen. Een hond is een hond en heeft een Alpha nodig. Net zoals mensen teveel lopen zeiken met paarden, doen ze dat ook met honden. De leider in een roedel doet ook niet alles met lieve woordjes. Die zet een hond meteen op zijn plaats met een flinke knauw.
Je moet dieren niet met elkaar gaan vergelijken. Het zijn ook geen mensen. Je werkt met straffen en belonen; luistert hij, dan zal hij niet meer gestraft worden. Honden denken niet zoals mensen. Ook ongelooflijk hoeveel mensen nog zeuren over een cursus. Lezen ze dan niet? Er moet nu actie ondernomen worden, niet een cursus van 3 maanden. Die hond kan binnen 5 minuten doodgereden zijn.
Ik ben het eens met die stroomafrastering. Als ze luisteren, hebben ze er ook geen last van. Zo leren ze. Een hond is ondergeschikt. Maak je van een hond een gelijke, dan gaat het fout. Zo werkt het niet in de natuur van een hond. Ik kan me voorstellen dat de TS al genoeg geprobeerd heeft, zeker bij een probleem als dat.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:01

Zelf heb ik ook een teletact. Vind het de enige oplossing voor mijn hond.

Merk dat veel van jullie hier dit zielig vinden, nou wat doet je paard dan achter stroomdraad. Is dit niet hetzelfde? Mijn hond weet tot hoever hij mag gaan. Ik geef hem eerste een opdracht.Luistert hij niet dan bestraf ik hem met mijn stem en een piepje via de teletac. Reageerd hij dan nog niet op de opdracht dat krijgt hij een licht stroomschokje. Het apperaat wat ik gebruik voor mijn hond heeft verschillende standen.
Doeska mijn hond heeft een heel slecht begin van zijn leven gehad. De eerste drie jaar is hij mishandeld en veel gegrepen door andere honden. Hierdoor is hij heel wantrouwend naar andere mensen toe. Nu kan hij gewoon los lopen i.p.v. in een hok of aan de ketting wat i.m.o. veel slechter is.
Ik geef toe dat een teletact geen ideale oplossing is. Maar bij ons werkt het goed. Mijn hond heeft af en toe de halsband om, meestal maar 1 keer in de 2 maand of zo. Om hem weer even te corrigeren. Dit corrigeren lukt helaas echt niet zonder dit apperaat.
Hij heeft ook met plezier de band om. Als ik ermee aan komt lopen kwispelt hij en doet gewoon zijn hoofd naar voren. Voor hem is het duidelijk hij weet precies waar aan hij aan toe is. En dat is hij door zijn slecht verleden echt nodig.

Ts ik zou het gewoon proberen maar hem wel goed in de gaten houden. Want mijn andere hond is abosolut niet geschikt voor een teletact. Ook zij is mishandeld en te nerveus voor een teletact. Begin ook laag en hou je hond goed in de gaten.
En ik kan begrijpen dat je zo snel mogelijk een oplossing zoekt want elke auto kan de laaste zijn.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:11

teletac is niet zielig, mits goed gebruikt. Maar ik vind het schandalig dat dit gebruikt wordt ter vervanging van simpelweg trainen en corrigeren, zoals dat in het geval van de ts zou zijn. dan is het imo gewoon gemakzucht. Ik heb op de vorige pagina een heel stuk getypt over hoe ze het gedrag van haar hond kan oplossen door gewoon met het dier te trainen, maar ik kan kennelijk net zo goed tegen de muur aanlüllen... sommige mensen willen het gewoon niet zien

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:03

ik heb de ergste honden die je voorkan stellen gezien en die zijn allemaal "normaal" weer gemaakt met behulp van positieve beloning. Niks gestraf geteletact. Het kan echt anders dan dit, alleen duurt het langer en intensiever het is maar waar je voor kiest.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:21

Helemaal mee eens malie, het is echt op te lossen , heb het zelf gezien op de hondenschool bij ons. Alleen niet in 1 2 3 zoals die halband. Het moet snel gaan vandaag....

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:30

Onze hond kreeg een schok als hij over een bepaalde grens ging. Omdat wij aan een drukke weg wonen en wij geen hek of iets dergelijks hebben (we hebben een eigen zaak met een groot terrein waar onze hond gewoon los loopt) waren we bang dat hij nog wel eens de straat op kon schieten en onder een auto terecht zou komen. Hij had vrij snel door waar de grens was en hij heeft de halsband nou niet meer nodig, hij loopt nu vrolijk rond en gaat niet verder dan de grens waar hij stroom kreeg.

Als je je hond een stroomstoot geeft als hij tegen een auto aanspringt, zal hij gauw genoeg door hebben dat als hij springt hij een stoot krijgt en hij zal er mee ophouden. Je zal zien dat je na een poosje geen halsband met stroom meer nodig hebt omdat hij weet dat hij het niet mag.

Wij + onze hond hebben er nu alleen maar positieve dingen aan; hij kan rustig rondlopen zonder halsband en wij hoeven niet bang te zijn dat onze hond aangereden wordt.

Het is niet zielig, eigenlijk kan je het zien als een corrigerende tik, je hond doet iets wat niet mag, je geeft hem een tik en hij leert dat hij het niet meer mag doen, als de hond het eenmaal helemaal door heeft, heeft hij de halsband niet meer nodig.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:32

Bij jou ging het goed, bij vele andere niet. Sommige honden kunnen niet omgaan met schokken die vaak te pas en te onpas worden gegeven door eigenaren die niet weten hoe het werkt.
Die worden bang en nerveus. Ik ben er nog altijd tegen...

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:35

So0p_ schreef:
Hoi allemaal,

Hebben jullie misschien ervaring met een hondenband met een 'schokapparaatje' ?
Wij zoeken er een voor onze labrador.
Hij springt namelijk tegen auto's op als ze rijden, en loopt er gewoon voorlangs!
Sam is al een keer aangereden (niets ernstigs niet dood of wonden ofzo) maar het maakt niets uit.
Hij blijft het maar leuk vinden al die auto's.
Wij wonen op het platteland en doen onze honden nooit aan de riem.

Onze andere hond heeft dit probleem niet!

We hebben alles al gepobeert maar niets helpt!
Hij blijft auto's maar leuk en gezellig vinden Tong uitsteken

Liever geen reacties van aaaaaaa.. wat zielig dierenbeul Stoom uit je oren
We willen namelijk niet dat hij nog een keer aangereden wordt en dan hele erge verwondingen heeft of dood is. Knipoog

aan de riem is trouwens geen optie Knipoog
hebben we al geprobeert..
hij gaat er gan mee spelen en toutje trekken, en op hondencursus zijn we ook al geweest.

Ik weet trouwens niet of dit hier hoort Knipoog

Ik werk in een dierenwinkel en ken dit wel, maar dan als anti-blafband. De hond krijgt een zacht schokje als hij blaft. Dus of de halsband voor dit doeleinde gebruikt kan worden, denk het niet...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:42

So0p_ schreef:
Ylana schreef:
Ik vermoed dat het gemakzucht van de eigenaar is.
Het is natuurlijk veel makkelijk om een knopje in te drukken waardoor je hond een optater krijgt dan dat je de hele tijd een riem in je handen moet houden... Bloos

dat is echt niet zo Knipoog

we hebben ook al aan de riem geprobeert maar dat gaat echt niet..

Zou ik het toch eens beter proberen.
Eigenlijk kunnen alle honden aan een riem lopen als je maar volhoud.
Als jullie hond nou in een gezin terechtgekomen was dan had dat ook gewoon gemoeten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:30

Aan de riem moet gewoon kunnen maar wees niet te zacht tegen de hond dat gebeurd nogal eens.Ik had een grote hond en die liet mij uit op een hondenschool is mij verteld wat ik moest doen, aaacchh wat zielig dat heb ik vaak gehoord als ze zagen hoe ik met hem trainde.Op de momenten dat hij weer eens een vogel of zo zag kreeg ik een harde ruk,ik gaf een dus danige ruk terug dat de hond naar achteren viel en ik zij dan hard FOEI.Na een paar keer was het toch echt over maar wees wel conseqent, verhef je stem laat duidelijk merken dat iets niet mag.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:57

Denise_Perla schreef:
Ik werk in een dierenwinkel en ken dit wel, maar dan als anti-blafband. De hond krijgt een zacht schokje als hij blaft. Dus of de halsband voor dit doeleinde gebruikt kan worden, denk het niet...

dit is een totaal ander ding, net als die anderen waarmee je een lijntje langs het erf hebt liggen en als hij daar overheen komt een schok krijgt.
Gewoon een halsband met schokapparaatje en voor jouw een bakje met knopje om in te drukken als je hem een schok wilt geven.
Ik blijf erbij dat zo'n ding niet door iedereen te gebruiken is, de argumenten van de TS vind ik waardeloos om dan meteen naar zo'n hulpmiddel te grijpen.