De echte gezinshond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re: De echte gezinshond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:51

We hebben ons wel heel erg zeker verdiept in de aanschaf van deze hond... Als de vader en moeder ervan ons niet aanstonden zouden we d'r nooit genomen hebben.. KnipoogIk kijk eerder naar het karakter van de vader- en moederhond dan dat ik ervan uit ga hoe het ras over het algemeen is.
De vader en moeder wonen in een gewoon rijtjeshuis is een gezin met 5 kinderen. Het zijn onwijs lieve honden, maar je moet consequent blijven!

Het lijkt alsof ze nu al helemaal aangepast aan ons is, ze doet al helemaal mee met alles!
Vanacht heeft ze ook maar heel even gejankt, zo'n half uur bij elkaar. Dat hadden we niet verwacht!

Dit is d'r: http://i8.tinypic.com/257do46.jpg
Hier was ze net weer wakker ( ze slaapt nog best veel) en begon al weer wat moe te worden, omdat ze al veel gerend had.
Hier met haar nieuwe halsbandje. http://i8.tinypic.com/257drmb.jpg

Verdere verhalen krijgen jullie ook nog wel te horen!

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:33

Labrador of Duitse herder Knipoog

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:15

Mooie kop. Reutje? Labrador?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:34

Leuk puppie! Hou er rekening mee dat puppies heel veel moeten slapen. Een bench is ideaal, dan hebben ze echt een eigen veilig plekje waar ze ongestoord kunnen slapen.

Iemand schreef dat Border Terriers zo lief zijn, nou, ik heb er ook een maar die is echt niet vertrouwd met kinderen...
Ik zou nooit terriers aanraden want die zijn oorspronkelijk gefokt voor de jacht (to kill). En nou heb ik het niet over Yorkshire terriers Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:35

flicka schreef:
Leuk puppie! Hou er rekening mee dat puppies heel veel moeten slapen. Een bench is ideaal, dan hebben ze echt een eigen veilig plekje waar ze ongestoord kunnen slapen.

Iemand schreef dat Border Terriers zo lief zijn, nou, ik heb er ook een maar die is echt niet vertrouwd met kinderen...
Ik zou nooit terriers aanraden want die zijn oorspronkelijk gefokt voor de jacht (to kill). En nou heb ik het niet over Yorkshire terriers Knipoog

een terrier is niet gefokt voor alleen de kill (de jack is bv gefokt om de vos uit het hol te blaffen, zodat de jager hem kon doden), daarbij zijn terriers ( mits correct gefokt en opgevoed) prima gezins honden, alleen ze hebben een karakter wat je aan moet staan,zelfstandig, ondernemend en dat is ws wat ze niet tot de meest ideale gezins hond maakt voor sommige ( druk huishouden, kinderen,deuren die open bijven, geen of weinig tijd om de hond geestelijk bezig te houden), maar dat ligt dus meer aan de gezinnen dan aan de hond Haha!

en idd de border, dat de persoon die hier schreef dat ze ozooo lief zijn, er toevallig 1 heeft die dat is? dat is niet kenmerkend voor het ras, niet dat het nare honden zijn, zeker niet, maar fel? jazeker, echte terriers? absoluut.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:34

Ze slaapt inderdaad erg veel!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:05

Wat een leuke foto!!
Lekker koppie hoor!
Miss_Montana schreef:
En 'strijden' om de rangorde vind ik best ver gaan. Je moet het wel erg ver laten komen wil de hond de 'macht' overnemen, zo zijn honden van nature niet.

Zeker wel! Honden zijn van nature altijd aan het strijden om de rangorde te bepalen. Verdiep je maar eens in het gebrag van een wolf. Waarom is er dan 1 leider (de alfa-hond)? In elke kudde, roedel of groep heerst hierarchie Knipoog .
Waarom zal een hond op een mensenbeen rijden? Omdat ie er opgewonden van raakt Haha! ? Het heeft alles te maken met: kijk mij eens! Ik durf dit bij jou, jij bent ondergeschikt aan mij!
Als honden onderling spelen ligt er vaak een onder op, meestal de minst sterke (fysiek of mentaal) van de 2.

Niet elke hond (misschien de jouwe) is geschikt als alfa hond en zal deze positie ook niet ambieëren en ook wat minder dominant zijn. Maar heb je een dominante hond? Dan zul je kort en duidelijk moeten zijn. Dat wil niet zeggen dat je hem in een hoek trapt maar dat je gewoon streng maar rechtvaardig bent. Mijn hond is zo'n dominante, andere honden voelen dat en zijn dan ook duidelijk onderdanig naar hem, ze wachten af, spelen wanneer hij dat wil Bloos .
In huis (bij "zijn" mensen) weet ie precies hoe het zit en is zijn gedrag heel anders dan naar honden die we buiten tegenkomen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik hem nooit eens lekker knuffel als hij daar zin in heeft Haha! !

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:44

Cocker Spaniel!
Wij hebben er inmiddels 3, en het zijn echte kinderhonden. Die van ons zijn zo verliefd op kinderen! Als er visite komt met kinderen zijn beide partijen zoet! Knipoog
Ze zijn dan wel niet heel groot, maar ik vind het een leuke maat.
Ze hebben wel hun beweging nodig, maar welke hond niet? Lekker balletjes gooien op t strand of in het bos, geweldig vinden ze dat.
Ze hebben een heel vrolijk en lief karakter, en luisteren prima (is ook baas-afhankelijk vind ik trouwens hoor) en zien er superschattig uit Haha!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:04

Dat is zo! Een vriendin van mij heeft er ook één, wat een schatje! De maat lijkt mij juist perfect voor kinderen! Maar TS heeft er al één hè? Ook een snoepie, zo te zien!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 15:31

Ja, ze is hier nu bijna 2 dagen en is nu al helemaal lid van het gezin! Ze krijgt aandacht wanneer ze wil (zonder vaak ernaar te hoeven vragen Knipoog) en kan slapen wanneer ze wil.
Ze is nog maar (bijna) 8 week en ze is al zindelijk! Ze begint te piepen voor de schuifpui als ze moey poepen/plassen.

Ze is ook best waaks! De eerste ochtend bij ons had ze mijn vader nog niet door en hoorde alleen zijn voetstappen. Ze is toen gaan grommen en haar tanden aan het laten zien! Toen ze mijn vader zag was ze weer helemaal blij en vrolijk.

Elke ochtend als er iemand beneden komt van het slapen, is ze weer even entousiast en blj om diegene te zien.

We zijn al helemaal aan haar gehecht, ben benieuwd hoe ze er later uit komt te zien!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:25

sammie_44 schreef:
Ze is nog maar (bijna) 8 week en ze is al zindelijk! Ze begint te piepen voor de schuifpui als ze moey poepen/plassen.

Zo! dat is wel heel snel!
Dat hebben de vorige eigenaren vast met haar geoefend!! Knap hoor!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 18:19

Haha.. nee dat is dus de grap.
Ze is volgens mij een heel intelligente hond Haha!. Alles wat ze niet mag, doet ze ook niet meer!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:42

Klopt het dat Labradors vliezen tussen hun tenen hebben, omdat het echte waterhonden zijn? Dat had ik eens gelezen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:29

Ja hoor, gelukkig heeft iedere hond 'vliezen' tussen z'n tenen. Staat zo raar he van die loshangende teentjes.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 12:29

rosita, volgens mij hebben honden die gefokt ooit zijn om prooien uit het water te halen idd "meer" zwemvliezen tussen hun tenen dan bijv. werkhonden Ja

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:04

IMJ schreef:
rosita, volgens mij hebben honden die gefokt ooit zijn om prooien uit het water te halen idd "meer" zwemvliezen tussen hun tenen dan bijv. werkhonden Ja

Oh ja joh, gek dat dat mij nog nooit opgevallen is. Ik zit toch dagelijks, onder andere, tussen de tenen van allerlei honden te friemelen. Dat verhaal over de zwemvliezen mag je gerust naar het rijk der fabelen verwijzen hoor Knipoog.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 14:47

Toch wel hoor Rosita, voor de zekerheid maar even gegoogled en wat zag ik daar? Dat in de rasbeschrijvingen bij retrieverachtigen zwemvliezen tussen de poten erg rastypisch zijn.
ik qoute:
Citaat:
Door lijnteelt met hun nageslacht verkreeg men een typevast ras met
grote belangstelling voor het water. Kenmerkend voor het ras is dat de lendenpartij even hoog of hoger is dan de schoft. Een andere raseigenschap is de vorm van de voeten die tussen de tenen voorzien zijn van een soort zwemvlies. De hond is een uitstekende
apporteur en een robuuste en plezierige Retriever.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 15:53

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar wat voor kruising is het nu geworden?
Trouwens, een schatje hoor! Kan me voorstellen dat je daar meteen verliefd op was!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:36

IMJ schreef:
Toch wel hoor Rosita, voor de zekerheid maar even gegoogled en wat zag ik daar? Dat in de rasbeschrijvingen bij retrieverachtigen zwemvliezen tussen de poten erg rastypisch zijn.
ik qoute:
Citaat:
Door lijnteelt met hun nageslacht verkreeg men een typevast ras met
grote belangstelling voor het water. Kenmerkend voor het ras is dat de lendenpartij even hoog of hoger is dan de schoft. Een andere raseigenschap is de vorm van de voeten die tussen de tenen voorzien zijn van een soort zwemvlies. De hond is een uitstekende
apporteur en een robuuste en plezierige Retriever.

Niet alles wat je leest is waar;-) Zodra iemand mij het verschil kan laten ZIEN zal ik het geloven Knipoog.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:52

Het is een Australian Cattle Dog X Labrador geworden Haha!. Heb hier nog een topic over haar speciaal geopend, nog emer foto's.. Haha!