[FOTO] 18+ Spinnen sex!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: 18+ Spinnen sex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:18

Gaaf zeg. Nu maar hopen dat er ook baby's van komen. Hoe groot worden deze spinnen en hoe zijn ze te houden? Ik zou nl graag weer spinnen willen. Heb vroeger een roodknie gehad.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:24

Ik vind die grote spinnen echt helemaal geweldig! Heel stom hoor, maar ik vind die kleintjes die bij ons thuis lopen wel doodeng, terwijl ik zo'n beest zó op zou kunnen pakken...

Hoe giftig zijn ze dan? Als ze je bijten, wat kan er dan precies gebeuren. Dit is per spin verschillend neem ik aan? Wat gebeurt er als de spin op de foto je bijt?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:29

Spinnen zijn nou niet echt mijn favoriete dieren dus weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen Clown Foto's zijn wel erg mooi!

Hee maar als je zoveel jonkies krijgt he, waar laaaaaat je die allemaal? *Edit laat maar heb het al gelezen*
O ja ik zou jou nog een keer een foto pm-en van mij met een baboonspider op mijn hand... Omdat ze daar zeiden dat ze erg lief waren Vork en omdat jij zei dat het zeker geen lieverdjes waren. Even om te checken of het wel een baboonspider was. Ik maak morgen de foto digitaal ok

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:35

Gaaf, ik ben benieuwd naar de kleintjes, nooit geweten dat ze er zoveel kregen Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:45

Ik ben dus ook als de dood voor gewone huisspinnen, maar ik vind die joekels van jou altijd er gaaf!!
Ook supermooie foto's geworden! En idd de uitleg erbij is wel erg handig. Haha!

Ben ook wel benieuwd naar de babyfoto's straks.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:47

Het zijn absoluut gave foto's en naarmate je er meer naar kijkt, zijn ze ook een stuk minder "eng". Ik vind het wel enorm interessant en ook leuk dat je dit met ons gedeeld hebt!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:48

aa alles begint te kriebelen Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:47

Eightlegged schreef:
Berdien schreef:
Zag net dat je in Wierden woont, kan ik daar deze week nog veilig heen om langs de endurance winkel te gaan, of moet ik met een netje op pad? Knipoog

Daar woon ik bijna naast Haha! Haha! Haha!

Oh my! Dan ga ik inderdaad maar met netje op pad, en waarschuw me even mochten er wat lieverdjes van je zijn ontsnapt oke? dan stel ik mijn bezoek nog even uit Knipoog Haha! (stel er lift er ééntje mee.. Nagelbijten / Gniffelen )

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:45

Wat ontzettend gaaf om te zien zeg! Ja

Ben erg benieuwd naar de babies over een tijdje Lachen

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:48

Heel leuk om te zien, zeg!
Misschien een domme vraag hoor, maar heeft het vrouwtje een zwartere 'achterkant' als het mannetje, of zie ik dat verkeerd?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:20

Ik vind spinnen niet erg leuk, bij ons lopen in voor- en najaar ook van die grote spinnen door de kamer. Brrrrr.
Maar ik vind je foto's altijd erg mooi en de uitleg erbij is erg interessant.
Eightlegged: Je zei dat je nu ongeveer 100 (ja toch) van die spinnen hebt. Maar jij hebt toch nog veel meer exotisch spul in huis,
wat allemaal? Ben niet nieuwsgierig, wil het wel graag weten. Knipoog

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:26

Wat geweldig om te zien.
Zelf ben ik niet zo'n 'spinnenfanaat' maar zulke beestjes vind ik wel erg mooi om te zien. Lachen
Wat maakt dat vrouwtje veel kleintjes! Hou je ze ook allemaal? Lachen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:32

hebben al die spinnen ook een eigen naam en hoe hou je die spinnen nou uitelkaar ?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:36

pascha7,ze hebben wel erg duidelijke verschillende uiterlijke kenmerken...

daaraan hou je spinnen dus uit elkaar Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:40

kimmie261 schreef:
pascha7,ze hebben wel erg duidelijke verschillende uiterlijke kenmerken...

daaraan hou je spinnen dus uit elkaar Knipoog

bij mij is een spin een spin en ik kijk niet graag naar ze dus ik weet dus ook niet dat ze verschillend zijn

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:41

wat gaaf!! leuk ook dat je zo'n goede uitleg kan geven.

wat ik me alleen afvraag: moeten die kleine spinnetjes ook al eten? en hoe doe je dat dan, moet dan in elk van die plastic bakjes een stukje voer?
Bloos!

* ziet Eightlegged voor zich die dozen uitpakt en vervolgens in alle bakjes een kakkerlak dropt Nagelbijten / Gniffelen *

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:43

Op de laaste foto zie ik alleen maar pootjes... Haha!
ben echt bang voor spinnen vooral voor deze

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:44

evelinero,dat moet ze ook,al die 200 potjes open en dicht doen Tong uitsteken

gelukkig eten ze niet zoveel,dus hoef je het niet 3x per dag te doen,dat scheelt....

en pascha7,dat is dus juist het leuke aan de spinnen,je hebt zoveel soorten,met zoveel kleuren...echt heel mooi om te zien.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:46

Berdien schreef:
Oh my! Dan ga ik inderdaad maar met netje op pad, en waarschuw me even mochten er wat lieverdjes van je zijn ontsnapt oke? dan stel ik mijn bezoek nog even uit Knipoog Haha! (stel er lift er ééntje mee.. Nagelbijten / Gniffelen )

Wel eerst netjes afrekenen he, anders heb je m gestolen en ik heb net gelezen dat sommige spinnen best duur zijn...

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:10

Gaaf zeg Haha! ziet er wel erg ingewikkeld uit Nagelbijten / Gniffelen Clown
Achja zolang ze maar kinderen krijgen *LOL*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 00:06

Heheh bedankt voor de uitleg terwijl ik in de bios zat Fem Haha!
Melanie5 schreef:
Gaaf zeg. Nu maar hopen dat er ook baby's van komen. Hoe groot worden deze spinnen en hoe zijn ze te houden? Ik zou nl graag weer spinnen willen. Heb vroeger een roodknie gehad.

Deze soort is 1 van de grootste in het genus Avicularia, ze worden best groot, ongeveer 15 cm pootspanwijdte.

Kipje schreef:
Hoe giftig zijn ze dan? Als ze je bijten, wat kan er dan precies gebeuren. Dit is per spin verschillend neem ik aan? Wat gebeurt er als de spin op de foto je bijt?

Het is inderdaad per soort en vooral per werelddeel verschillend. Verwacht bij deze soort het gevoel dat iemand met een hamer op je vinger loopt te meppen Tong uitsteken Bij beten van spinnen uit Afrika en Azië kun je wat meer verwachten, een week goed ziek en flink pijn op de beetplek!

MarianneR schreef:
O ja ik zou jou nog een keer een foto pm-en van mij met een baboonspider op mijn hand... Omdat ze daar zeiden dat ze erg lief waren Vork en omdat jij zei dat het zeker geen lieverdjes waren. Even om te checken of het wel een baboonspider was. Ik maak morgen de foto digitaal ok

Verrek ja, da's waar ook Haha! Ik ben wederom heel benieuwd!

Berdien schreef:

Ik nodig je bij deze uit op de koffie Tong uitsteken Als je voor de ruitershop staat de eerste straat aan de overkant, aan je rechterhand. Nummer 91 Tong uitsteken

abigaillover schreef:
Heel leuk om te zien, zeg!
Misschien een domme vraag hoor, maar heeft het vrouwtje een zwartere 'achterkant' als het mannetje, of zie ik dat verkeerd?

Ze verschillen inderdaad iets, maar dat is niet ongewoon. Er zijn zelfs soorten waarbij de mannetjes zoveel van de vrouwtjes verschillen dat ze in de eerste instantie in verschillende genussen zijn ingedeeld!

sheela schreef:
Eightlegged: Je zei dat je nu ongeveer 100 (ja toch) van die spinnen hebt. Maar jij hebt toch nog veel meer exotisch spul in huis, wat allemaal? Ben niet nieuwsgierig, wil het wel graag weten. Knipoog

Even denken Clown Spinnen, schorpioenen, luipaardgekko's, micro gekko's, Afrikaanse reuzenslakken, een hoornkikker, muizen, gerbils, vissen, een katje ennum.. dat was m geloof ik Haha!

Ierepier schreef:
Hou je ze ook allemaal? Lachen

Nope, als ik ze verkoop kan ik weer een paar weekjes goedkoop voeren Tong uitsteken

pascha7 schreef:
hebben al die spinnen ook een eigen naam en hoe hou je die spinnen nou uitelkaar ?

Ze zijn goed te onderscheiden. De kleintjes wat minder als ze nog echt klein zijn, daarom zet ik wel overal op wat het is. Alle spinnen hebben een heel eigen latijnse naam, en die vind ik mooi genoeg! Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:38

Eightlegged schreef:
Berdien schreef:

Ik nodig je bij deze uit op de koffie Tong uitsteken Als je voor de ruitershop staat de eerste straat aan de overkant, aan je rechterhand. Nummer 91 Tong uitsteken

Vind ik helemaal goed Haha! Tong uitsteken Zolang je je harige vriendjes gewoooon in hun huisjes houd Tong uitsteken Als alles volgens plan gaat (en er géén spinnenuitbraak is in Wierden) breng ik donderdag een bezoekje aan de shop Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:45

We verwachten natuurlijk een uitgebreid verslag Vork

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:58

Eightlegged schreef:
Als jullie het zo vies vinden, dan kijk je toch lekker niet? Vork
Ik plaats dit voor mensen die het wèl interessant vinden, "bah" en "iehl" zit ik niet echt op te wachten, dank je Lachen

Op foto's vind ik spinnen best interressant, maar in het echt heb ik iets wat bijna fobie is Clown

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:10

hihi succes met namen bedenken voor die 120 spinnetjes Knipoog hm het lijkt me wel dat ze ,ze uitmekaar kan houden. als je er hele dagen mee bezig bent zie je de verschillen in uiterlijk en innerlijk wel (denk ik dan he hihi, veel kunnen mn ganzen ook niet uitelkaar houden terwijl ze voor geen meter opmekaar lijken: uiterlijk,stem en innerlijk niet)

hoe ga je die beestjes voeren dan?