Konijn eet niet meer, help!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Konijn eet niet meer, help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:55

Hopen dat verder alles maar goed gaat, het is in elk geval een begin dat hij weer íets eet!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 18:53

Ja, dat wel he Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:09

Ik heb helaas ook ervaring met konijnen met buikpijn. Ook heb ik een tijd op een konijnenforum gezeten. Steeds meer dierenartsen raden aan om een konijn geen korrels te geven. Korrels en gemengd konijnenvoer zijn eigenlijk niet ontwikkeld om een konijn oud te laten worden. De bedoeling ervan is dat het dier snel groeit en dus jong slachtrijp is. Veel konijnen krijgen buikpijn van korrels en sommige gaan er uiteindelijk zelfs aan dood omdat ze verstopt raken. Het belangrijkste voor een konijn is veel en goed hooi en natuurlijk vers water. Als je dat combineert met groente en fruit voor de nodige vitamientjes heeft een konijn helemaal geen korrels nodig en heeft hij zelfs een betere kans om oud te worden zonder korrels. Dit geldt trouwens niet voor cavia's, want die zijn veel gevoeliger voor vitaminetekorten. Als je een cavia gemengd caviavoer geeft moet je dan ook heel goed opletten dat hij de korrels ook opeet, want daar zitten de vitamines in. Laat je cavia de korrels in het gemengde voer liggen dan kun je beter overgaan op alleen maar korrels. Uiteraard moet ook een cavia altijd beschikking hebben over hooi en vers water.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:03

en weer wat geleerd.... alhoewel ik denk dat er best uitzonderingen op de regel zijn... want op schopol voeren we nooit anders als korrels (ja groenvoer krijgen ze ook) maar ze leven allemaal hardstikke lang... ??? zou het soms ook liggen aan de huisvesting??

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:56

Ik geef mijn nijnen niet elke dag biks. Ze krijgen het maar een paar maal in de week, soms 2 weken niet. Verder voer ik elke dag hooi, gedroogd bruin brood, fruit en groente. Soms ook wat muesli zonder suiker. Doen ze het prima op hoor.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:06

Bij ons krijgen ze elke dag een pot die ze met 5 delen, nu zonder Jip, wij hebben er nog nooit problemen mee gehad.
Ze zitten wel heel het jaar buiten.
Maar ik kan best verstaan dat een nijn die binnen zit geen korrels nodig heeft...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:12

ja dat geloof ik ook wel ja... maar goed het hangt ook af van het konijn... lijkt mij...

(heb mijn naam veranderd zie onderschrift)