Jack russel dood gebeten door amerikaansebuldog...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re: Jack russel dood gebeten door amerikaansebuldog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:41

Weet je.. wij maar hier reacties geven. Dat is wat de media spectaculair vind.
Dit verhaal is dus in de media gekomen, vermoedelijk door de eigenaren van de terrier.
Wat is hun doel daarmee?
De media heeft het dan zelfs over: de terrier is vermoord bla bla. Dat vinden ze fantastisch zo'n onderwerp. Weer wat vulling voor 'Hart v NL'.
Waarom willen die mensen dat op TV?
Daar kan je ook weer op verder borduren. Hadden zij ruzie met de eienaar van de bulldog? Kenden zij elkaar? Kenden zij die bulldog? Enz enz..

Zouden jij en ik zoiets op TV brengen? Denk er eens over.

Ik ondervind vaak dat verhalen meerdere kanten hebben. Al is de waarheid in het midden. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. Laat dat duidelijk zijn. Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:44

Als er hier een hond over de poort vliegt die 1 van mijn jacks grijpt zou ik ook meer dan woedend zijn.

Ik zou absoluut niet op tv willen, maar komt sbs dan met zijn camera in mijn snuit staan, zal ik van woede en verdriet vast wel wat in die camera blèren Haha!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:59

Runningkawa schreef:
Als er hier een hond over de poort vliegt die 1 van mijn jacks grijpt zou ik ook meer dan woedend zijn.
Ik zou absoluut niet op tv willen, maar komt sbs dan met zijn camera in mijn snuit staan, zal ik van woede en verdriet vast wel wat in die camera blèren

Precies! Dat bedoel ik ook.
Nu ga ik verder met huishouden Knipoog Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:00

Nu je het zegt, dat poetsen schiet hier ook niet op Haha!

Maar wat ik in die camera zou blèren zou ik wel menen Ja

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:18

Citaat:
Hondendrama 4: Brute dood hond Mini klap voor gezin Bemmel
Door MARC VAN ONNA

*knip*

Cor Stoffelen van de dierenambulance Midden-Betuwe, was er zondag bij. Hij zegt dat er met het karakter van de buldog niks mis is. „Het is een schat van een hond die de Jack Russell een pittige beet heeft gegeven. Dergelijk gedrag is honden eigen. Mensen hebben ook wel eens ruzie. Daarmee wil ik trouwens het gevoel van de eigenaar van Mini niet wegpoetsen, zelf zou ik ook boos zijn als mijn hond was doodgebeten. De eigenaar van de buldog moet denk ik voortaan beter opletten en het dier muilkorven.“

bron:
http://www.gelderlander.nl/

Wat een geitenwollensokken geleuter inderdaad. "Mensen hebben ook wel eens ruzie" volgens mij is dit gedrag totaal onnatuurlijk voor een hond. Maar ik heb wel vaker het idee gehad dat ze bij die dierenambulance graag dieren "vermenselijken."
Als een hond onderdanig is, hoort de dominante partij gewoon te stoppen, en niet in razernij door te bijten. En uit dit verhaal begreep ik dat de Am. Bulldog vanuit het niets kwam opduiken en de Jack Russel greep zonder aanleiding.
Euthanasie van die hond lijkt me dan de juiste oplossing.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:21

runningkawa schreef:
Dus jij vind het normaal dat een grote hond over het tuinhek jou tuin inspringt en daar je hond afmaakt?

Wat als daar volgene keer een kindje in de zandbak zit die vorige week verkeerd naar hem heeft gekeken?

Inderdaad! Dit kan echt neit hoor! En inderdaad, het is onverteerbaar dat de wet alleen kinderen beschermt maar geen honden.

Branca schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik dat normaal vind...
Een kind zal ook een ander verhaal zijn..
Je weet niet wat er is gebeurd, wie weet heeft de eigenaar van de bulldog de hond aangezet!? En wat is een tuinhek? Eentje van 1 meter of eentje van 20cm? enz enz Ze zullen ook wel gevochten hebben, de terrier en de bulldog.. Kennelijk is het van buiten naar binnen verplaatst, wat deden de eigenaren?
Wie kent het ECHTE verhaal? Wij toch niet?

Ik praat het heus niet goed, maar wij kunnen alleen gissen.

Wat is dat voor dubbel gedoe? Waarom is een kind een ander verhaal? Bijten is bijten. Voor een kind heeft het niet meer consequenties om gebeten te worden dan een hond. Zeker als een hond op eigen terrein verblijft en er niet om gevraagd om gebeten te worden. Deze hond is over het tuinhek gesprongen om hem dood te bijten. dit is met geen mogelijkheid goed te praten. En waarom ga jij ervanuit dat ze gevochten zullen hebben? dat zijn ook maar aannames.
Ook een dominante hond hoort niet een andere hond dood te bijten. Zelfs al had de jr hem uitgedaagd, dan had de hond het kunnen laten bij corrigerenn.

En als Branca ooit eens aangevallen wordt door een andere dominante hond en zij moet het onderspit delven, dan denk ik dat jij ook wel anders piept. Zeker als het op je eigen terrein is waar de andere hond binnendringt en jij jouw hond veilig waant.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 07-08-06 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:25

Branca schreef:
Runningkawa schreef:
Een hond die zomaar een ander dood, hoort niet zomaar weer op straat te komen.

Wie zegt dat dit zo is, 'zomaar'? Ik zie mijn hond regelmatig met zn knuffel schudden.. Nou als dat een echt hondje is, breekt ie gelijk zn nekkie. Een hond is geen mens.
Mijn hond pakt ook andere honden, puur uit dominantie. Een tijd geleden ook een terrier. Beiden los, de andere ook in gevecht. Ik dacht al aan het ergste. Maar werd gelukkig geen heel echt gevecht.
(Mensen stonden later wel bij me op de stoep: gingen naar de dierenarts .. en later stonden ze er weer.. met de rekening! Boos! )

Dat is toch hartstikke logisch, dat jij mag betalen als jouw hond een andere pakt uit dominantie?
Of ben ik nou gek?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:27

Ik vind jou niet gek nee. De dominante hond had aangelijnd moeten worden.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:28

ik vindt het absoluut niet kunnen, onze hond *groenendaeler, bijna 4 jaar, best dominant, gecastreerde reu* Heeft ook vaak ruzie met onze buurhond *sharpei, half jaar jonger, ongecastreerde reu* maar die springen geen van beide over een schutting heen.. en bij hun blijft het alleen bij grommen, buurman en mijn vader zijn vaak tegelijk weggegaan met wandelen en dan bij elkaar lopen, blijft echt alleen bij grommen..

En in het bos hebben wij onze dominante hond nooit aan de riem, zodra er een andere hnd aankomt komt die wel aan de lijn..

Maar wat ik wel belachelijk vindt, als er een kind wordt gebeten, wordt altijd op teletekst gezet vermoeden is dat het een pitt bull achtige is.. Maar als het geen pittbull achtige is.. dan is de ras onbekend.. Zo komen die honden ook wel met een slechte naam.. En dat vindt ik belachelijk

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:05

[quote= "Desiree"]Wat is dat voor dubbel gedoe? Waarom is een kind een ander verhaal? Bijten is bijten. Voor een kind heeft het niet meer consequenties om gebeten te worden dan een hond. Zeker als een hond op eigen terrein verblijft en er niet om gevraagd om gebeten te worden. Deze hond is over het tuinhek gesprongen om hem dood te bijten. dit is met geen mogelijkheid goed te praten. En waarom ga jij ervanuit dat ze gevochten zullen hebben? dat zijn ook maar aannames.
Ook een dominante hond hoort niet een andere hond dood te bijten. Zelfs al had de jr hem uitgedaagd, dan had de hond het kunnen laten bij corrigerenn.

En als Branca ooit eens aangevallen wordt door een andere dominante hond en zij moet het onderspit delven, dan denk ik dat jij ook wel anders piept. Zeker als het op je eigen terrein is waar de andere hond binnendringt en jij jouw hond veilig waant.
[/quote]

Is niet dubbel..
Een hond is wat anders dan een kind..in de ogen van een hond!
Goedpraten doe ik ook niet,..wel opletten he Knipoog

Er is verschil tussen doodbijten en dood door bijv schudden..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:09

Branca schreef:
Runningkawa schreef:
Een hond die zomaar een ander dood, hoort niet zomaar weer op straat te komen.

Wie zegt dat dit zo is, 'zomaar'? Ik zie mijn hond regelmatig met zn knuffel schudden.. Nou als dat een echt hondje is, breekt ie gelijk zn nekkie. Een hond is geen mens.
Mijn hond pakt ook andere honden, puur uit dominantie. Een tijd geleden ook een terrier. Beiden los, de andere ook in gevecht. Ik dacht al aan het ergste. Maar werd gelukkig geen heel echt gevecht.
(Mensen stonden later wel bij me op de stoep: gingen naar de dierenarts .. en later stonden ze er weer.. met de rekening! Boos! )

dwaallicht schreef:
Dat is toch hartstikke logisch, dat jij mag betalen als jouw hond een andere pakt uit dominantie?
Of ben ik nou gek?

Jij maakt het helemaal spannend, dwaallicht!
Mijn hond in mijn tuin.. terrier komt eraan. Mijne vliegt naar terrier, die vliegt terug. Beiden los.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:15

ok ok
als we het dan toch met mensen willen vergelijken:

sommige mensen verdienen op sommige momenten toch ook een klap>?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:18

runningkawa schreef:
Als een hond een ander zo ff hup afmaakt, is er maar 1 uitweg.
En dat is idd afmaken.
Jammer maar helaas.
Ras staat daar buiten, maar zo'n hond is gewoon niet te vertrouwen.
Zou er als eigenaar ook geen sec. over denkn, zou zo'n beest niet willen hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens...

een hond hoort een andere hond niet dood te bijten, welk ras het ook is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:22

Marshaha schreef:
ok ok
als we het dan toch met mensen willen vergelijken:

sommige mensen verdienen op sommige momenten toch ook een klap>?

Ik durf het nog wel grover te stellen

als iemand zomaar iemand vermoord, mag hij van mij ook een dodelijke injectie
Maar dit mag niet in Nl en nog meer helaas dat zulke gekken zelfs nog rond lopen na 5 jaar hotel

Gelukkig mag dit bij gevaarlijke beesten wel.
Daarom snap ik niet waarom hier niet.

de meeste valse honden zijn 100% van de tijd vals, maar dat af en toe is gewoon al niet acceptabel imo.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:22

hns schreef:
Het gaat erom dat de Amerikaanse Bulldog ontstaan is met de bedoeling om een vechthond te creeren voor de vechtpartijen die vroeger erg verbreid waren.
Daaraan heeft de AB nogal een slechte naam.

Ik heb niks tegen deze honden ik vind ze zelf mooi en een vriend van mij heeft ook zo een hond die echt geen vlieg kwaad doet.
Maar ohwee als je ergens al aan komt lopen met zo een hond kijken ze je al aan alsof je een crimineel bent.
Ik vindt het echt zo een onzin het zijn toch ook normale dieren met gevoelens en alleen maar omdat ze zo een attitude als 'vechthond' hebben worden juist die honden altijd zó door het vuil getrokken.
Laatst jaar waren er meer ongelukken met herdershonden in plaats van vechthonden!!
Dat ze daar maar eens een maatregel gaan nemen want met herdershonden wordt gewoon veels te veel gefokt.

Dat is niet waar, een ambull is van oorsprong niet gefokt om mee te vechten! Hier een klein stukje uit de geschiedenis:

In 1730 kocht Engeland van de NoordAmerikaanse Creek-indianen een lap grond dat nu het zuiden van de staat Georgia is en het duurde niet lang eer de eerste kolonisten er neerstreken. Die Engelse emigranten brachten hun hele hebben en houden, dus ook hun honden en vee mee. De kolonisten, meestal boeren, kwamen terecht in een vaak vijandige omgeving. Omheiningen bestonden er niet, tussen de boerderijen lagen soms enorme bosrijke en ontoegangelijke gebieden. De bulldog bleek van alle meegereisde rassen de meest geschikte bewaker en beschermer van de "settlers". Hij was een uitstekende waker, was bereid zijn leven te geven en om have en goed van zijn baas te beschermen. Zijn kracht en machtige kaken maakten hem tot een geduchte tegenstander voor de wolven en de coyotes. Het duurde ook niet lang of de bulldog werd bijzonder populair in Georgia.

Waak en verdedigingshond. Deze honden worden in amerika zelfs nu nog gebruikt als werkhond.
Ik vind het zo jammer dat omdat ze op de voor gevechten gebruikte honden lijken, worden ze meteen in dat hokje gezet. Terwijl als je goed kijkt, je ziet dat ze er bij lange na niet op lijken.

Heb er zelf een, nou als er een JRT keffertje aankomt en begint te blaffen, wat op de een of andere manier altijd bij haar gebeurd, dan rent ze weg, staart tussen de benen!! VAn mij mag ze wel wat manser worden ! ettertjes...

Wel vind ik het 'zomaar'over een tuinhek springen niet kunnen, maar de eigenaren van de JRT zullen niet zeggen dat dat beestje de AB misshcien wel terroriseert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:23

Hoe kan hij die nu terroriseren van achter een hek?
Zo erg dat de dog denkt te moeten doden? Hij ging hem zelfs nog achterna

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:27

We weten niet hoe dat is gegaan, maar als je voorbij loopt met je hond en aand e andere kant van het hek gaat zo'n jackie compleet uit zijn dak, dan zou die hond inderdaad over het hek kunnen gaan om hem zijn mond te snoeren...

Niet goed, vind ik, de eigenaar moet zijn hond daar gewoon aan de lijn doen, maar terroriseren kan in mijn ogen wel.
Bij ons woont er een oude man met 5 kleine keffertjes, gek wordt je ervan, kan me voorstellen dan de herder van de overbuurman daar ook eens korte metten mee gaat maken. Maar daar krijgt ie de kans niet voor, want overbuurman kent zijn hond Knipoog

*edit, stomme spelfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:31

Dus een keffende hond is genoeg aanleiding?
Bijten kan hij namelijk niet achter een hek.

Echt direct opruimen zo'n beest
brrr, dan is alles aanleiding genoeg...

En hier kent de eigenaar zijn hond niet, want dan was het niet gebuerd.
Nu zal de hond idd moeten lijden voor zijn stomme baas

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:34

Al zou de JR de AB geterroriseerd hebben..dat is niet een reden om als AB over het hek te springen en dat JR dood te bijten

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:00

Ik heb altijd geleerd, wanneer een hond 1x bloed proeft moet hij worden afgemaakt. Dat is dan heel spijtig voor de hond en de eigenaar maar ik zou dat beest gewoon niet meer vertrouwen in de buurt van wie dan ook, dier of mens.

Bij een goede vriendin van mij heeft 1 van haar honden een keer een lam doodgebeten, die hebben ze helaas ook moeten laten afmaken en dat is natuurlijk verschrikkelijk maar je kan zo'n hond dan echt niet meer vertrouwen vind ik.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:03

ik pas verder in deze discussie
denk dat het zinloos is. denk ook dat íedereen in dit topic namelijk het goed bedoelt, niemand het hele verhaal kent, niemand het goedkeurt wanneer een hond zomaar een andere hond zonder aanleiding dood, en we allemaal hondenliefhebbers zijn
Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:49

Marshaha schreef:
Oprtalj schreef:
ik ga met jou mee

wij hebben 4 jaar een bullterrier gehad (helaas overleden aan kanker vorig jaar) die is 3 jaar lang gebeten geworden door klein keffertje van overbuurvrouw.
en na 3 jaar gebeten te zijn geworden, deed ze een keer wat terug (hondje had verder niets overigens, maar had ook fout kunnen gaan)

En jij als baas hebt dat toegelaten dat jouw hond 3 jaar lang is gebeten? Onvoorstelbaar!
Dat kan je een keer overkomen maar daarna voorkom je dat toch.

Verder wil ik sommige mensen even uit de droom helpen dat het bijten en doden van kleinere honden niets met dominantie te maken heeft.
Alleen onzekere honden voelen zich bedreigd door een zoveel kleinere hond.
Maar het staat natuurlijk veel stoerder om het dominantie te noemen. Clown

Verder vind ik het triest dat sommige mensen nog steeds excuses proberen te verzinnen voor een hond die andermans tuin inspringt en een hond doodbijt.
Ook verbaasd het me dat er nog levende kleine honden rondlopen, als ik de verhalen hier zo hoor horen ze allemaal doodgebeten te worden omdat ze of teveel met hun staart omhoog lopen of teveel keffen of alleen maar voorbij rennen.

Het gaat hier niet om het ras dit is hondengedrag wat absoluut niet toelaatbaar is en ook absoluut niet normaal is.
Ik wil de "dader" weleens bij een grotere zelfverzekerde hond zien, ik weet nu al hoe zijn lichaamshouding dan is. Wedden dat hij dan niet zo "dominant" (zoals sommige dat willen noemen) is?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:57

Plucnk, je verwoordt precies wat ik wil zeggen.

Daarbij wil ik zeggen dat honden echt GEEN verschil maken tussen honden en kinderen. Nooit. Mijn oom is hondentrainer, en het eerste wat hij zegt is: NOOIT de hond alleen laten met een kind. Een hond zal een kind net zo corrigeren als hij dat bij een andere hond zou doen. Je moet donders goed uitkijken, want een hond ziet een kind al snel als een lager lid van de roedel, en die mag hij corrigeren. Met grootse gevolgen.
Dus dat is onzin.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:58

runningkawa schreef:
Marshaha schreef:
wel terretorium toch

wat bedoel je daarmee

Dani001, Toch zou ik niet de eigenaar willen zijn van zo'n bijt graag beest
Geef mij maar eentje die wel wat kan hebben

.

In principe heb je gelijk, en ik heb het dan ook helemaal niet over prive terrein, maar ik bedoel met dit verhaal alleen maar dat 1/ er veel 'hondenongelukken' voorkomen zouden kunnen worden mochten de baasjes hun verantwoordelijkheid nemen en het doen hoe het hoort en 2/ het niet altijd de grote 'gevaarlijke' honden zijn die de 'schuldige' of 'aanstoker' zijn. Vandaar.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:26

Berdien schreef:

Daarbij wil ik zeggen dat honden echt GEEN verschil maken tussen honden en kinderen. Nooit. Mijn oom is hondentrainer, en het eerste wat hij zegt is: NOOIT de hond alleen laten met een kind. Een hond zal een kind net zo corrigeren als hij dat bij een andere hond zou doen. Je moet donders goed uitkijken, want een hond ziet een kind al snel als een lager lid van de roedel, en die mag hij corrigeren. Met grootse gevolgen.
Dus dat is onzin.

Met deze redenatie ben ik het niet eens. Er is in deze discussie een aantal malen een verband gelegd tussen agressie t.o.v. van soortgenoten en agressie t.o.v. kinderen. Ik heb daarop al eerder aangegeven dat agressie t.o.v. soortgenoten echter volkomen los staat van agressie t.o.v. kinderen. Wat jij nu aanhaalt is correctiegedrag en dat is absoluut niet hetzelfde als agressie. Dat een correctie ook (onbedoeld) hard aan kan komen is een feit, zeker omdat een kind nooit hetzelfde zal reageren op een correctie als dat een andere hond zal doen. Daarom heeft je oom ook volkomen gelijk als hij zegt dat je honden nooit alleen samen moet laten met een kind. Maar het is echter iets totaal anders als de vergelijking tussen honden en kinderen die in deze discussie werd gemaakt.