nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 23:02

ThePast03 schreef:
rockey schreef:

dit is geen illegale hond en zijn vader heeft papieren en een stamboom erbij, in zijn stamboom zitten zelf 4 kampioenen Lachen

Ik vind je hondje prachtig en wil je topic absoluut niet verpesten maar als de vader een American Bulldog is kan hij onmogelijk officiele FCI papieren hebben. Zal wel over een arfe papiertje gaan Knipoog

Vwb de pitbull wet is het ook niet belangrijk of de ouders een FCI papieren maar je hond zelf.
Als die ze niet heeft en hij gaat uiterlijk op een pitbull achtige lijken heb je toch echt een probleem.

Ik hoop voor je dat hij er niet op gaat lijken.

ik wil toch nog even iets zeggen, en dan wil ik graag dat er gewoon reacties over de pup zelf gemaakt worden,
ik ken zooooveel mensen die allemaal kruisingen hebben tussen die echte vechtshonden, en nog geen 1 hond die afgemaakt is, in beslag genomen of wat dan ook, en die zijn toch echt wel veel beter gelukt dan mijn summertje hoor Ach gut Clown

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:06

Wat een schatje!
aparte kruising maar is erg leuk gelukt! al vind ik de pups errug groot zo naast mama Nagelbijten / Gniffelen maar zo ken ik ook een iel ponytje waar ineens onverwachts een groot veulen uitkwam wat ook allemaal goed is gegaan Lachen

en dat gedoe over pitbull...ik vind het nogal meevallen hoor! laat het hondje eerst maar eens uitgroeien en kijken hoe hij er dan uitziet, word vast een mooi beestje, ik eis snel nieuwe foto's Haha!
ik ken meer jacks die er iets aparts achter hebben zitten en er niet als jack uitzien en kenmerken hebben die onder de pitbull-wet vallen, maar niemand die er iets van zegt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:08

Als er wat van gezegd wordt ben je al te laat!

Geloof dat jullie dat niet helemaal beseffen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:15

JustNanno, ik kom veel in het asiel en ook op hondenclubs etc, denk dat ik wel weet waar ik het over heb Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:17

Je kop in het zand steken heet zoiets. Maar ja er zit eigenlijk ook weinig anders op.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:19

Ahh wat een lieverd dat koppie Kwijl

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:24

ach mocht het er op aankomen ff dna laten ondezoeken van pup+papa+mama, heb je meteen bewijs wat er nou precies achterzit, maar er moet wel heel wat gebeuren voordat iemand je hond in beslag gaat nemen
ja als iemand een melding maakt van een "pitbull-achtige hond" en ze je adres meegeeft, of als ie echt de uiterlijke kenmerken gaat krijgen en in het asiel terecht komt, maar ik ga er vanuit dat je hem lekker zelf houd Haha!
ik ken zelfs een jack waar iets van een bull inzit die mee naar de hondelcub gaat en naar de trimsalon en alles, nog nooit problemen mee geweest, en das niet de enige Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:29

wat praten mensen er makkelijk over volgens mij weet de helft niet waar ze het over hebben en hoe streng de pitbullwet wel niet is grote kans dat deze hond er dus onder valt als ik rocky was dan zou ik eerst toch eens goede informatie vragen en dan niet aan een dierenarts die er geen verstand van heeft maar aan een kenner want al is de wet oud niet eens elke dierenarts weet wat het inhoud

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:35

Renske_ schreef:
ach mocht het er op aankomen ff dna laten ondezoeken van pup+papa+mama, heb je meteen bewijs wat er nou precies achterzit, maar er moet wel heel wat gebeuren voordat iemand je hond in beslag gaat nemen
ja als iemand een melding maakt van een "pitbull-achtige hond" en ze je adres meegeeft, of als ie echt de uiterlijke kenmerken gaat krijgen en in het asiel terecht komt, maar ik ga er vanuit dat je hem lekker zelf houd Haha!
ik ken zelfs een jack waar iets van een bull inzit die mee naar de hondelcub gaat en naar de trimsalon en alles, nog nooit problemen mee geweest, en das niet de enige Knipoog

DNA bewijs is NIET afdoende, en de hond wordt alsnog afgemaakt.

Citaat:
JustNanno, ik kom veel in het asiel en ook op hondenclubs etc, denk dat ik wel weet waar ik het over heb Knipoog

Hier ga ik maar niet eens op in. Je weet dan ook dat de vader hier niet legaal is, en deze pup dus al helemaal niet mag.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:42

dan nog, het is rockey's pup zij is er blij mee en terecht!
bovendien maak ik zelden mee dat er een hond daadwerkelijk in beslag word genomen en af word gemaakt, ja in een asiel als herplaatser met de uiterlijke kenmerken die eerder genoemd zijn wel, gewoon een leuk schattig huishondje bij een particulier echt niet of er moet gericht melding van gemaakt worden en ik neem niet aan dat rockey's buren zo haatdragend zijn en zoveel verstand van honden hebben om een melding te maken omdat deze hond heel misschien weleens onder de pitbullwet zou kunnen vallen
meeste hondenclubs doen dit touwens ook niet, of het moet om een onhanelbare agressieve hond gaan die weleens onder de pitbullwet zou kunnen vallen

op papier staat alles heel strikt aangegeven, de praktijk is echter heel anders.

deze discussie komt toch niet ten einde, dus laat het maar hierbij, anders is rockey's topic dalijk verpest&op slot en dat is niet de bedoeling!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:42

Renske_ schreef:

sorry renske, maar je weet echt niet waar je over praat.

het gaat niet om dna, het gaat niet om bewijzen welke ouders er achter zitten, het gaat om de uiterlijke kenmerken van een hond, of het nou een kruising jack X bulldog is, een pointer X boxer een wat dan ook.
je hond komt niet in het asiel als hij afgepakt word, hij word in beslag genomen , zit ergens in een achteraf kenneltje in afwachting van de spuit.

er word hier niet gezegd dat de hond geen schatje is, er word hier niet gezegd dat hij per defenitie onder de RAD valt, daar is hij nog te jong voor, maar het risico is zeer zeker aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:43

Regels zijn regels en wetten zijn wetten, Maar het blijft háár keuze om hier iets of niets mee te doen..
Er is alleen een verhoogt risico op een minder leuk einde.
Maar TS is nu op de hoogte van de wetgeving, dus ik denk dat het ook voor haar het leukste is om alleen nog maar positieve/leuke reacties te plaatsen..
\zij is immers érg blij met d rnieuwe aanwinst dus laat haar er dan ook van genieten dat ze dat kan delen.

Ik vind het een geweldig mooie pup om te zien, maar dat heb ik je ook al gepbt Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:44

MAar daar klopt niets van Baroen. Je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. En iedereen heeft recht om zijn onschuld te bewijzen. Dit is te gek voor woorden! Het is MOORDlust!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:45

Desiree schreef:
MAar daar klopt niets van Baroen. Je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. En iedereen heeft recht om zijn onschuld te bewijzen. Dit is te gek voor woorden! Het is MOORDlust!

mijn hemel...... desiree, dat is een compleet andere discussie, ja er klopt geen reet van , mee eens, maar de wet IS er, daar kun je niet om heen, dan kun je wel gillen hoe oneerlijk het is en hoe het niet klopt, daar verandert het nu niet mee, en offer je dus geen honden voor op

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:46

Lavandula schreef:
Regels zijn regels en wetten zijn wetten, Maar het blijft háár keuze om hier iets of niets mee te doen..
Er is alleen een verhoogt risico op een minder leuk einde.
Maar TS is nu op de hoogte van de wetgeving, dus ik denk dat het ook voor haar het leukste is om alleen nog maar positieve/leuke reacties te plaatsen..
\zij is immers érg blij met d rnieuwe aanwinst dus laat haar er dan ook van genieten dat ze dat kan delen.

Ik vind het een geweldig mooie pup om te zien, maar dat heb ik je ook al gepbt Knipoog

heeft TS dan al weer gereageerd? of lees ik daar over heen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:49

baroen schreef:

het gaat niet om dna, het gaat niet om bewijzen welke ouders er achter zitten, het gaat om de uiterlijke kenmerken van een hond, of het nou een kruising jack X bulldog is, een pointer X boxer een wat dan ook.
je hond komt niet in het asiel als hij afgepakt word, hij word in beslag genomen , zit ergens in een achteraf kenneltje in afwachting van de spuit.

er word hier niet gezegd dat de hond geen schatje is, er word hier niet gezegd dat hij per defenitie onder de RAD valt, daar is hij nog te jong voor, maar het risico is zeer zeker aanwezig.

ik zeg ook helemaal nergens dat hij in het asiel terchtkomt na in beslag name
en een hond wordt niet zomaar in beslag genomen, ook niet als hij a'lle kenmerken heeft, dan moet er iemand eerst melding maken van een 'verdachte hond" hoe weten ze anders dat jij zo'n hond hebt..??

en wat ik over het asiel zei was dat als deze hond in het asiel terecht zou komen, bv als rockey hem dus niet zelf zou houden maar daar heen bracht, dat hij dan wrsch wel een probleem zou hebben als hij wanneer hij uitgegroeid is iodd aan de kenmerken zou voldoen

verder vind ik heel deze wetgeving te belachelijk voor woorden maar daar is al eens een topic over geweest.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:52

ook als je gewoon over straat loopt en een agent ziet je hond dan kan die in beslag genomen worden en je wil niet weten hoeveel mensen er in de buurt kunnen bellen dat zijn er heel wat meer als je zou denken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:53

Als mensen zich alles maar laten welgevallen, dan zal de wet zowiezo niet gewijzigd worden. Mijn honden zien er totaal niet pittbull achtig uit. MAar als ik er zo een bij had zitten, probeer die maar eens bij me weg te halen! Probeer mijn KINDEREN (ja, zoveel hou ik van ze!!!!!) maar eens van me weg te nemen!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:54

daar heb je het dus alweer, anderen moeten die melding maken en die moeten dan ook maar net weten welke wetgeving er is en aan welke eisen de hond moet voldoen.

geloof trouwens ook niet dat rockey in een woonwijkje woont waar iedereen alles van elkaar in de gaten houd Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 23:56

Renske_ schreef:
baroen schreef:

ik zeg ook helemaal nergens dat hij in het asiel terchtkomt na in beslag name
en een hond wordt niet zomaar in beslag genomen, ook niet als hij a'lle kenmerken heeft, dan moet er iemand eerst melding maken van een 'verdachte hond" hoe weten ze anders dat jij zo'n hond hebt..??

en wat ik over het asiel zei was dat als deze hond in het asiel terecht zou komen, bv als rockey hem dus niet zelf zou houden maar daar heen bracht, dat hij dan wrsch wel een probleem zou hebben als hij wanneer hij uitgegroeid is iodd aan de kenmerken zou voldoen

verder vind ik heel deze wetgeving te belachelijk voor woorden maar daar is al eens een topic over geweest.

het kan dus wel, er zijn meerdere gevallen van bekend, surveillerende agenten op straat.
en de Ts moet , als ze hem ergens heen brengt, ook niet naar het asiel brengen, maar herplaatsen in Belgie, dat is wat er gezegd werd Knipoog

ja de wetgeving is belachelijk, maar hij is er nu wel.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:36

Desiree schreef:
Als mensen zich alles maar laten welgevallen, dan zal de wet zowiezo niet gewijzigd worden. Mijn honden zien er totaal niet pittbull achtig uit. MAar als ik er zo een bij had zitten, probeer die maar eens bij me weg te halen! Probeer mijn KINDEREN (ja, zoveel hou ik van ze!!!!!) maar eens van me weg te nemen!

tuurlijk desiree, lees jij wel berichten hierover?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:45

Ik lees dit topic net, wil me nergens mee bemoeien want ik heb er absoluut geen verstand van..
Maar hoezo valt deze pup onder de pitbullwet als geen van de ouders een pitbull is? Of heeft dat alleen met het uiterlijk ofzo te maken?

Wel een heerlijke pup om te zien trouwens! Lekker koppie zit er op. Veel plezier ermee! Lachen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:47

ho wacht laat maar, amerikaanse bulldog valt natuurlijk onder pitbull..Sorry!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:47

Desiree schreef:
Als mensen zich alles maar laten welgevallen, dan zal de wet zowiezo niet gewijzigd worden.

Deze Wet zal nooit meer terug gedraaid worden eerder aangescherpt. Dat weet zo'n beetje iedereen die zich in de hondenwereld verdiept.
Wat nu nodig is is voorkomen dat er meer rassen onder de RAD regeling gaan vallen, dus het is heel belangrijk dat die rassen zorgvuldig gefokt worden en bij de juiste mensen terechtkomen.

Door het fokken en kopen van pitbull achtigen loop je alleen nog meer risico dat er meer rassen toegevoegd gaan worden.
Het zal wel net zo gaan als in 1993: Iedereen dacht dat het wel allemaal mee zou gaan vallen en huilen als het te laat is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:50

mistery schreef:
ho wacht laat maar, amerikaanse bulldog valt natuurlijk onder pitbull..Sorry!

De Ambull valt niet per definitie onder de pitbull wet maar er zijn al wel een paar exemplaren van dit soort in beslag genomen.
Het gaat niet om wat voor ouders de hond heeft maar om hoe de hond er zelf uitziet. Voldoet hij aan de normen van de Pitbull wet dan wordt hij in beslag genomen en afgemaakt.

Dit zijn echt niet allemaal kruisingen Pitbulls er is bijvoorbeeld ook een kruising Labrador/Pointer in beslag genomen.

Punt is dat als jij geen officiele FCI stamboom bij je hond hebt je niet kan aantonen dat het geen pitbull is. Zo zit het simpel uitgelegd een beetje in elkaar.