Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:56

Je mag inderdaad van geluk spreken als er allemaal mensen wonen die het kunnen hebben, want de meeste mensen die ik ken, kunnen dat niet waarderen. Zelfs de mensen die zelf ook katten hebben...

Noppes

In principe vind ik dat je alleen een kat moet nemen als je er ook werkelijk de ruimte voor hebt en de gelegenheid om het diertje naar buiten te laten, ook al is die ruimte beperkt tot een tuin. Katten horen gewoon naar buiten te kunnen.
Zelf vind ik het niet altijd even fijn dat er zoveel katten in onze tuin zitten [jagen op vissen in de vijver/doen hun behoefte] maar dat is weer een ander punt.

DiantaM

Desiree schreef:
Als je kon lezen, had je gezien dat er ook nog andere argumenten zijn dan alleen de ontlasting van een kat in je tuin. Jij doet duidelijk verder niets met je tuin. MAar er zijn mensen die er een moestuin hebben aangelegd of een zandbak. En andere mensen kweken kanaries in een mooie grote voliere. En daar komt jouw kat dan en die springt er tegen aan. Weer anderen willen hun konijntje wat meer ruimte geven in hun tuin, komt jouw kat hun konijntje in HUN tuin doodbijten (een paar maanden terug was hier nog een topic over omdat iemand dat overkomen was). MAar dat kan jou duidelijk geen moer schelen want voor jou bestaan die problemen niet, het zijn immers niet JOUW problemen.
.

Heb ik ergens gezegd dat het mij geen moer kan schelen? Die problemen bestaan hier niet, niemand heeft hier een zandbak, of andere dingen die jullie aanbrengen. Daarbij komt mijn kat niet verder dan deze straat, en komt al helemaal niet bij mensen in de buurt.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:57

Juist vissen in de vijver ook al zoiets. Wat mensen wel niet moeten doen om die vijvers af te schermen zodat de katten er niet bij kunnen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:58

ja en dan hangt er een net over en kunnen ze die hele vijver niet meer zien met de mooie lelies en vissen er in. En dan hebben ze er ook geen liefhebberij meer aan.

Daarom Tulandro, omdat die problemen in jullie straat niet bestaan (ben blij dat ik er niet woon...) moet je daar maar nooit vandaan verhuizen want ik denk dat dat een grote uitzondering is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:59

_Michelle__ schreef:
Je mag inderdaad van geluk spreken als er allemaal mensen wonen die het kunnen hebben, want de meeste mensen die ik ken, kunnen dat niet waarderen. Zelfs de mensen die zelf ook katten hebben...

Dat kan ik me gewoon echt niet voorstellen. Een kat is zo anders dan een hond, een hond is gewend om binnen te zitten en te luisteren naar de mens. Een kat kan dat niet, die komt niet als je hem of haar roept. Het is gewoon niet te vergelijken. Hier in de buurt wonen echt veel katten, en iedereen is er ook dol op. Mocht iemand dat niet zijn, dan zeggen ze het zeker niet. Ik vind het leuk om een andere kat te zien, net zoals ik het leuk vind om vogels te zien in mijn tuin.
En met onze tuin wordt heel veel gedaan hoor, mijn moeder heeft ook allemaal fruit en groente wat ze hier verbouwd, maar wij kunnen ons er doodgewoon niet aan ergeren! Ik heb mijn moeder nog nooit over kattendrollen gehoord, en mijn moeder is een grote tuinfanaat. Het is voor ons misschien net zo normaal als voor jullie een vogel te zien.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:00

Desiree schreef:
ja en dan hangt er een net over en kunnen ze die hele vijver niet meer zien met de mooie lelies en vissen er in. En dan hebben ze er ook geen liefhebberij meer aan.

Daarom Tulandro, omdat die problemen in jullie straat niet bestaan (ben blij dat ik er niet woon...) moet je daar maar nooit vandaan verhuizen want ik denk dat dat een grote uitzondering is.

Ik ben al 5x verhuisd in mijn leven. Altijd hetzelfde verhaal. En ook daar wist iedereen wiens kat het was, we hebben zelfs in een straat gewoond waar 3 buurvrouwen katten uit hetzelfde nest hadden.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:01

Ja daarom mag je ook van geluk spreken. Ik zou er bij mijn moeder niet mee aan hoeven te komen! Fijn voor je kat(ten) dat de mensen het leuk vinden, maar hoop ook echt dat ze er geen problemen mee hebben... Lachen

Zo jullie vinden wel de beste buurten voor katten Tong uitsteken Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:03

Ik heb nog nooit in een buurt gewoond met veel kattenliefhebbers. Gelukkig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:03

Desiree schreef:

Misschien is het op het platteland gewoon anders, daar is het een overlast, hier halen men ze uit liefde in huis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:04

_Michelle__ schreef:
Juist vissen in de vijver ook al zoiets. Wat mensen wel niet moeten doen om die vijvers af te schermen zodat de katten er niet bij kunnen...

Ach dat moet je toch voor de reigers dus dat vind ik het probleem niet zo.

Wel vind ik het erg dat ik mijn honden in de gaten moet houden omdat anderen hun huisdieren in mijn tuin laten lopen, dat ik het buitenhok van mijn cavia;s heb moeten aanpassen omdat andermans huisdieren met hun poten door het gaas naar mijn cavia's zaten te hengelen.
En al had ik die problemen niet, ik wil gewoon niet ongevraagd andermans huisdieren in mijn tuin.

Alle kattenbezitters die hun kat buiten laten zeggen altijd dat niemand er problemen mee heeft.
Logisch op het moment dat ze dat moeten toegeven moeten ze ook toegeven dat hun huisdieren anderen last bezorgd. Of je dat zelf overlast vindt doet er niet toe het gaat erom hoe een ander het ervaart van dieren waar ze zelf niet voor hebben gekozen.

Een laatste voorbeeld: Toen mijn ouders nog leefde hadden ze buren waarvan hun zoontje allergisch was voor katten. De huizen hebben een aan het huis vastgebouwde schuur met schuin dak.
Via dat dak is een kat in de slaapkamer van het buurjongetje gekomen en bij hem in bed gekropen.
Behalve de schrik ook nog eens een zware asmatische aanval.

De eigenaren van de kat vonden het allemaal overdreven.....

En Tulandro: Ik heb wel degelijk last van andermans katten maar ik klaag niet. Dus of mensen wel of niet klagen is nu niet bepaald een graadmeter of mensen het wel of niet leuk vinden.

Als iemand een huisdier wil neemt hij er zelf weleen, daar heeft hij jouw huisdieren niet voor nodig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:05

Tulandro schreef:
Desiree schreef:

Misschien is het op het platteland gewoon anders, daar is het een overlast, hier halen men ze uit liefde in huis.

Ik woon pas sinds 2 jaar op het platteland. Voorheen in de stad Eindhoven, in de bouw alwaar ik 3x verhuisd ben geweest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:06

Tulandro schreef:

Omg wat ga je nog meer verzinnen?

Op het platteland is het juist geen overlast, daar hebben katten de ruimte en de vrijheid om los te kunnen lopen. In woonwijken niet meer.

Nogmaals nog niet zolang geleden liepen de honden ook gewoon los in de buurt, dat kan ook niet meer omdat ze teveel overlast veroorzaken.
Hetzelfde geldt voor katten, maar zolang jij denkt dat iedereen het schitterend vindt om jouw kat in hun tuin te hebben zul je met die plaat voor je kop blijven zitten.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:07

Onze kat loopt altijd buiten ..,,
en hij komt altijd terug krijgt hier eten Knipoog
hijs al erg oud dus erg ver weg gaat ie niet en je kat niet naar buiten doen vind ik ook zo zielig.. neem dan een schildpad fsow Tong uitsteken haha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:10

Miss_m schreef:
Onze kat loopt altijd buiten ..,,
en hij komt altijd terug krijgt hier eten Knipoog
hijs al erg oud dus erg ver weg gaat ie niet en je kat niet naar buiten doen vind ik ook zo zielig.. neem dan een schildpad fsow Tong uitsteken haha

Een hond is OOK zielig omdat hij nergens los mag. En ook voor katten zal het ooit zover komen dat ze niet meer los mogen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:13

Nou, dat moet ik nog zien gebeuren. Dat kan ik me nou net niet voorstellen.

Ik woon trouwens in de randstad en honden mogen hier gewoon los hoor, mits de troep van ze opgeruimd wordt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:28

ThePast03 schreef:
Tulandro schreef:

Omg wat ga je nog meer verzinnen?

Op het platteland is het juist geen overlast, daar hebben katten de ruimte en de vrijheid om los te kunnen lopen. In woonwijken niet meer.

Nogmaals nog niet zolang geleden liepen de honden ook gewoon los in de buurt, dat kan ook niet meer omdat ze teveel overlast veroorzaken.
Hetzelfde geldt voor katten, maar zolang jij denkt dat iedereen het schitterend vindt om jouw kat in hun tuin te hebben zul je met die plaat voor je kop blijven zitten.

Waarom reageer je zo fel en gemeen? Ik woon hier in een rustige wijk, aan een groot park. Onze kat komt niet verder dan deze straat, dat betekent dat hij te maken heeft met misschien 5 families. Nee, daar hebben wij geen problemen mee, 3 daarvan hebben zelf katten en de anderen honden. Ik loop niet met een plaat voor mijn HOOFD, maar ik praat wel vaak met mensen in mijn straat, zo weet je wat men denkt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:58

Onze 3 katten komen wel buiten, maar dan in een ren die we speciaal voor hen gebouwd hebben.
Waarom? Omdat ik a) het niet nodig vind dat andere mensen last hebben van mijn huisdieren
en b) omdat er genoeg halve zolen rondlopen die niet een emmer water op zn beest gooien maar een baksteen o.i.d.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:05

Tulandro schreef:
Waarom reageer je zo fel en gemeen? Ik woon hier in een rustige wijk, aan een groot park. Onze kat komt niet verder dan deze straat, dat betekent dat hij te maken heeft met misschien 5 families. Nee, daar hebben wij geen problemen mee, 3 daarvan hebben zelf katten en de anderen honden. Ik loop niet met een plaat voor mijn HOOFD, maar ik praat wel vaak met mensen in mijn straat, zo weet je wat men denkt.

Als je dit al gemeen vindt?
Fel word ik omdat je je verhaal steeds aanpast. Eerst zeg je dat katten geen krassen maken op auto's omdat ze hun nagels niet uit hebben als ze lopen. Dan snap je niet waarom mensen zich druk maken over die kleine stinkende drollen en uiteidenlijk heb jij alleen op adressen gewoont waar alleen mensen woonde (of wonen) die het fantastisch vinden dat jouw huisdieren in hun tuin lopen.

Prachtig sprookje en voor jou misschien deels waarheid. Maar de realiteit is gewoon dat heel veel mensen last hebben van andermans katten in hun tuin. En die kant lijk je gewoon niet te willen zien.
Omdat de mensen niet klagen? Dat doet bijna niemand, of het zijn dierenliefhebbers die er verder geen ruzie over willen of het zijn mensen die hun eigen maatregelen treffen. Dat laatste wil je je kat liever niet aandoen lijkt me.

Blijf me toch afvragen van wie al die kattenlijkjes zijn die ik regelmatig langs de kant van de weg zie liggen. Verdrietig (En waarvoor ik de dierenambulance bel om ze op te laten halen).

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:40

Joey en Moor zijn alletwee altijd (2jaar) binnen katten geweest, ze gingen dagelijks in de ren.. maar zwerver Jojo kon dit niet meer, hij ging protesteren...
Nu lopen ze alletwee buiten, poepenin de kattenbak die buiten staat, liggen voornamelijk achter onze tuin in de brandgang of in de tuin...
In andermans tuinen komen doen ze, nadat ze een paar keer flink aangepakt zijn met water niet meer.. ze blijven nu bij huis!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:43

Desiree schreef:
Ik vind dat mensen katten op eigen terrein moeten houden, tenzij ze op het platteland wonen. MAar in de bouw kun je echt niet iemand anders met je kat opzadelen.

inderdaad! Ik heb er een vreselijke hekel aan als andermans katten hier in de tuin zitten. Zeker gezien onze voilieres en vijver..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:53

Wij houden ze binnen, 4 van de 5 is al over de 10 jaar dus die hoort al niet meer buiten volgens ons.
1 is nog 6/7 en die is regelmatig buiten..
Maar ik heb ze het liefst binnen Lovers zeker als het onweert enzo Scheve mond .

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 19:55

Het meest erger ik me nog aan de mensen die ontkennen dat hun kat andere mensen overlast bezorgd of zeggen dat wilde dieren dat ook doen en de overlast als een lachertje wegwuiven.
Zeg dan gewoon eerlijk dat je er schijt aan hebt dat jouw huisdier een ander overlast bezorgt en dat je zelf het risico neemt dat hij/zij wordt doodgereden, doodgebeten of vergiftigd.

Het is een keuze die je (nu nog) mag maken in dit land, maar zoek geen excuses waarom anderen mensen er volgens jou geen last van mogen hebben.

Iedere kitten en bijna elke (buiten)kat die je uit het asiel haalt went aan een buitenren of goed afgesloten tuin, dus laat dat ook geen excuus zijn bij een eventuele volgende kat.

Als je een huisdier neemt neem je een verantwoordeijkheid en een van die verantwoordelijkheden is dat je huisdier geen overlast bezorgt aan andere mensen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:34

Waarom gaat het tot nu toe bijna alleen over de overlast die buitenkatten voor andere mensen die er niet om hebben gevraagd geven!

Je stelt je katten aan zoveel gevaar bloot, ik snap dat werkelijk niet.

Dan nog de stelling dat een kat buiten 'hoort' te zijn...dat is ook onzin. Katten kun je binnenshuis en evt in een ren net zoveel uitdaging geven als dat ze buitenlopen, met als enige verschil: ze zijn veilig.

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:57

Toen ik nog bij mijn moeder woonde had ik twee katten die lekker naar buiten konden. één van hen werd aangereden en is er weer bovenop gekomen, maar toch wilde deze weer naar buiten. Toen ik samen ging wonen ging ik in een flatje wonen en kon de katten niet meenemen, omdat ze gewend waren om buiten te komen. Ik vind het zielig om een kat dan binnen op te sluiten.

Nu hebben mijn vriend en ik ook 2 katten die alleen maar binnenkomen. Wij hebben geen tuin waar we een ren in kunnen plaatsen, want we hebben een balkon. De één (Nemo) vind het al eng als we de achterdeur opendoen. Hij vlucht snel wel en zien hem pas weer wanneer de deur dicht gaat (hij heeft als kitten zijnde iets meegemaakt buiten wat wij niet weten. Hij komt uit het asiel). De ander (Lucky) vind het enig mo naar buiten te kijken of als er een duif op het balkon zit. Ik zou hem graag naar buiten willen laten, maar het kan gewoon niet, helaas. Hoe ik mijn katten binnen meemaak heb ik het idee dat ze het reuze naar hun zin hebben. Ze komen wanneer we ze roepen (het lijken stiekem honden Nagelbijten / Gniffelen ) en heb niet het idee dat ze iets missen, want ze zijn beiden nog nooit buiten geweest sindsdat wij ze hebben en dat is al vanaf kitten af aan.
Naar mijn mening kunnen ze dus net zo goed binnen als buiten zitten. Binnen zitten ze ook nog eens lekker veilig zonder enig verkeer die ze van hun sokken af kunnen rijden.