Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 18:50

Ik zou voor de kortharige Vizsla gaan. Ze zijn lief in de omgang en heel zachtaardig, leren snel. Ze verharen absoluut niet. Enigste nadeel is dat het jachthonden zijn en veel beweging nodig hebben.

Hier een foto van de Vizsla van mijn oom en tante:

Afbeelding

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:18

Oei, wij hebben hier in de buurt een vizsla lopen maar die is niet voor de poes Knipoog
Onze hollandse herder ook niet, dus die 2 durven het niet eens aan om het uit te vechten, dat was wel grappig om te zien.
Verder vind ik persoonlijk de (kortharige) hollandse herder dus top omdat we er zelf 1 hebben. Kwijlen niet veel, maar geen beginnershond.
Super luisteren, erg leergierig, waaks, onze is ook wel wat eenkennig. Een hond die ontzettend trouw aan de baas is, dit hoor ik van bijna alle HH eigenaren!

Verharen, sja dat doen ze wel Knipoog
Labradoodle hier in de buurt ziet er grappig uit! Lijkt me een lieve leuke hond.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:21

Ik zag dat de ridgeback genoemd werd, gezien je omschrijving denk ik NIET dat hij geschikt is.... Ze hebben een goede duidelijk opvoeding nodig en je wilde iets wat makkelijk iets leert....

Klinkt stom maar heb laatst bij iemand een kleine poedel gezien vond ik een leuk hondje, zijn intelligent, kwijlen en verharen niet Haha!. Gezien je een grote hond wilt valt dit af....

Ik zou toch voor iets gaan als een labrador ofzo....toch over het algemeen een makkelijker hond!

Maar er zijn nog heel wat vragen die beantwoord meoten worden:

Woon je in een klein huis, gaan jullie 3x per dag uitlaten en thats it? Ervaring met moeilijk honden (zo niet GEEN RIDGEBACK NEMEN)? Wil je een rustig hond, of een hyper ding (jachthonden vaak), eentje die goed bij je blijft (dan dus geen dalmatier of terrier of jachthond over het algemeen)....zo kan ik nog wel ff doorgaan Tong uitsteken

Ik ben gek van de ridgeback maar qua gemak zou een poedeltje wel grappig zijn!!!

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:29

Deense/Duitse dog! Oh ik ben daar echt helemaal fan van!

Maar hij kan wel eens na het drinken flink kwijlen....... Nagelbijten / Gniffelen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:41

Anna-Jelly schreef:
Oei, wij hebben hier in de buurt een vizsla lopen maar die is niet voor de poes Knipoog
Onze hollandse herder ook niet, dus die 2 durven het niet eens aan om het uit te vechten, dat was wel grappig om te zien.
Verder vind ik persoonlijk de (kortharige) hollandse herder dus top omdat we er zelf 1 hebben. Kwijlen niet veel, maar geen beginnershond.
Super luisteren, erg leergierig, waaks, onze is ook wel wat eenkennig. Een hond die ontzettend trouw aan de baas is, dit hoor ik van bijna alle HH eigenaren!

Labradoodle hier in de buurt ziet er grappig uit! Lijkt me een lieve leuke hond.

Het ligt natuurlijk ook aan de opvoeding Lachen .

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:45

manie schreef:
Een Rhodesian Rigdeback!
Afbeelding

inderdaad geweldige mooie honden!

of een friese stabij!.. super karakter!!!.. zelfreinigende vacht... erg gehoorzaam
en met nog veeel meer voordelen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:03

het allereerste wat in mij opkomt is de al genoemde duitse dog. lief, zachtaardig, maar ook waaks wat natuurlijk nooit weg is. Het ras is niet heel gemakkelijk op te voeden, maar met een beetje ervaring met andere rassen en evt. een puppycursus is het (voor een eerste keer) prima te doen. voor meer informatie over het ras kun je kijken bij http://www.nddc.nlen ook op http://www.duitsedog.tk

Het nadeel van deze honden is wel de prijs. 900 euro is heel gewoon. Mijn ouders en ik vonden dat gewoon te gek en zijn dus op zoek gegaan naar iets wat goedkoper was. We kwamen uit bij de laatste link. Redelijke prijzen voor een geweldige hond. Ga niet gauw in op advertenties van marktplaats, er zitten regelmatig 'rotte eieren' tussen.

De dog is er in verschillende kleurslagen. Er wordt beweerd dat gele doggen feller zijn dan zwart, blauw en harlekijn. Wij hebben voordat we deze dog hadden een geelgestroomde uit gele ouders. Hij was inderdaad heel fel en moest constant op zijn plaats gewezen worden. Of de bewering daadwerkelijk klopt is na 1 ervaring natuurlijk niet te zeggen, maar het is goed om in het achterhoofd te houden.

Ook hier staat erg veel informatie: http://members.lycos.nl/bladel/duitsedog/index.htm

Laat je weten wat het geworden is?

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:10

heej!
Onze hond Zelda heeft pups ^^ ze zijn 75% golden retriever en 25% labrador er zitten witte, blonde kort en langharige tussen, ze zijn nu 3 week oud en ze groeien op bij een kat :p en ja een kind me broertje dus en ook andere kinderen, en krijgen veel aandacht ^^
misschien lijkt het je wat dan mag je me wel pb-en Knipoog Zelda is lief zachtaardig, de vader ook dus waarschijnlijk zullen de pups dat ook wel zijn... dat kan ik nu nog niet echt zien. en dit soort honden houden iig van iets leren vooral als ze jong zijn hahah

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:12

enne ze hebben geen ziektes ofzo de ouders opas omas enz zijn ook gezonde honden ^^

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:15

Futurefox schreef:
witte herder

Absoluut mee eens!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:51

Een friese stabij. Wandeld graag erg lief voor iedereen en makkelijk iets te leren.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:53

wij hebben sind 9 maand een super border collie,
luisterd goed, wil graag leren, en helpt me zelfs de paarden uit de wei te halen!

niet super groot maar een echte aanrader als je buiten woont!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:57

orionneke schreef:
Klinkt stom maar heb laatst bij iemand een kleine poedel gezien vond ik een leuk hondje, zijn intelligent, kwijlen en verharen niet Haha!. Gezien je een grote hond wilt valt dit af....

Poedels heb je in maten hoor, en een koningspoedel is een grote hond!

http://www.realstandards.info/

Intelligence: Very high
Activity Level: Medium - but will not object to high levels of exercise
Character: Accepting, loyal, adaptable, gentle, obedient. Owners will tell you that they are intelligent enough to have a sense of humour.
Good with children?: High to medium, a good family dog
Good with other pets?: Medium
Good with strangers?: Accepting

Active very active, intelligent, and elegant. A proud dog who needs attention.
Poodles make good companions and are extremely loyal, sometimes to the point of being possessive. Well-trained Poodles are eager to please. The owner should be a competent trainer, as poodles can be willful if poorly trained. As a good working rule, if you do not train your standard poodle then you can sure that it will train you.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-07-06 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

marlijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:58

Rhodisian Ridgebacks zijn very cool... Go jij! Go jij!

of een rottweiler zijn ook echt schatjes als je ze goed opvoedt..

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:02

wij hebben thuis 2 duitse herders, en ze bevallen ons uitstekend! ze erg leergierig, en willen graag iets doen, en ze zijn heel vriendelijk in de omgang. wel verliezen ze tijdens de verharing bakken met haar! maar ook alleen dan, als ze niet verharen, laten ze ook geen haren los of wat ook.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:07

akita inu zijn ook heel leuk.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:11

Ik heb een Dalmatier, zie profiel voor veeeeeeeeel foto's!
Ze verliezen niet veel haar, hebben veel energie en zijn leergierig.

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:12

australian shepperds zijn ook erg leuk

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:14

kuikje schreef:
ik vind de Newfoundlander nog altijd een geweldige hond, voor de 2e keer hebben wij hem nu ook weer! Ze zijn heel vriendlijk en lief, verliezen wel vacht en na het drinken of na een lange wandeling kunnen ze wel eens kwijlen.
http://www.nnfc.nl/headers/main.jpg

De Leonberger is familie van de Newfoundlander.
Kijk ook eens op www.nnfc.nl

Idd, erg leuke honden! Wij hebben er ook 2 op stal!
Hebben een heel vriendelijk karakter! Echt leuke honden!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:14

Maris89 schreef:
Anna-Jelly schreef:

Dat is bij elke hond zo, de een is alleen wat makkelijker als de ander.
Maar waar doel je precies op, snap de quote van mij er niet helemaal bij... Verward

Maar euh TS.. Waarom bel je niet even met een hondentrainer o.i.d. bij jouw in de buurt, als je daar je verhaal doet, wat jij vind waar de hond aan 'moet' voldoen en welke karakter-eigenschappen jij belangrijk vind, lijkt het me dat zo iemand jouw ook wel een stuk op weg kan brengen.

Want hier word van een stabij naar een rodesian ridgeback geroepen, nouja dat ligt niet echt dicht bij elkaar dus veel wijzer zul je er denk ik ook niet uit worden, je ziet wel veel rassen bij langs komen...

lutje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:24

wij hebben 2 honden een flinke langharige en een heel erg kortharige en onze dierenarts heeft het bevestigd de lnagharige hond heeft meer onderhoud nodig in de zin van borstelen kammen en ontklitten maar verliest gewoon het gemiddelde aan haren en heeft zijn rui periodes onze kortharige hond hoef je vrij weinig aan te doen dan te zemen zeggen wij altijd maar het hele jaar door verhaart hij vreselijk en dat is ook wat onze dierenarts en de dierenarts van mijn opa en oma zei kortharige honden verharen vreselijk

mijn opa en oma hebben een briard aangezien je een leuke lieve makkelijk lerende en goed luisterende hond wil zou ik dat niet doen hij is leuk en lief maar luisteren ze hebben 1 baas heel duidelijk en de rest kan net zo goed een blokje om gaan want hij doet nooit meer dan het aller nodigste voor je

welke ze hiervoor een kruising van gehad hebben was een groenedaeler met een briard deze hond de groenedaeler dus is een herdersoort wat erg werkwillig is goed luistert en lief voor kinderen en ioedereen deze hond heeft een lange dichte vast maas is bij 5 minuten onderhoud per dag -2 dahgen goed te onderhouden door de dichte ondervacht succes en ik hoop dat je er wat mee opschiet

zelf hebben wij onder andere een goldenretriever maar als je een goed luisterende hond wil zou ik die rasen nooit doen ze denken negen van de tien keer doe het zelf maar zijn erg eigenwijs

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:26

wij hebben groenendaelers..

KarinRimaire

Re: Nieuwe hond; wie weet mooi groot ras, aantal voorkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:39

orionneke schreef:
Ik zag dat de ridgeback genoemd werd, gezien je omschrijving denk ik NIET dat hij geschikt is.... Ze hebben een goede duidelijk opvoeding nodig en je wilde iets wat makkelijk iets leert....

Ik zou toch voor iets gaan als een labrador ofzo....toch over het algemeen een makkelijker hond!

Maar er zijn nog heel wat vragen die beantwoord meoten worden:

Woon je in een klein huis, gaan jullie 3x per dag uitlaten en thats it? Ervaring met moeilijk honden (zo niet GEEN RIDGEBACK NEMEN)? Wil je een rustig hond, of een hyper ding (jachthonden vaak), eentje die goed bij je blijft (dan dus geen dalmatier of terrier of jachthond over het algemeen)....zo kan ik nog wel ff doorgaan Tong uitsteken

Ik ben gek van de ridgeback maar qua gemak zou een poedeltje wel grappig zijn!!!

Ben het met je eens. Wij hebben een Rhodesian Ridgeback. Ze hebben inderdaad een consequente opvoeding nodig. Heb je ervaring met honden en de tijd hiervoor, dan moet dat natuurlijk lukken.
Wij willen nooit meer wat anders dan een Ridgeback, onze Buster is bijna 2, heb er heel veel tijd ingestoken en hij is echt een wereldgozer.Maar je moet met dit ras wel weten waar je aan begint. Ze hebben oa veel beweging nodig. Het zijn super maar dan ook superhonden,maar niet voor iedereen weggelegd. Kijk voor info op www.rrcn.nl
de rasverening. Verdiep je in ieder geval voordat je aan welk ras dan ook begint goed in het ras. Informeer bij fokkers. En inderdaad, in het asiel zitten ook veel lieve schatten op een nieuw huis te wachten Lachen
Dit is onze Buster
http://pg.photos.yahoo.com/ph/karin_mei ... r=/9affre2

fotos door Bonnie v/d Born, op haar site staat de hele sessie van Buster www.webborn.nl
en ook fotos van meerdere andere rassen,misschien leuk om te bekijken Lachen
gr Karin
Laatst bijgewerkt door KarinRimaire op 28-07-06 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lutje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:39

J a nou die van mijn opa en oma is vorig jaar 29april overleden maar was een geweldige hond super met alles mara dat herken je waarschijnlijk wel hoor eigenlijk van alle mensen met groenedaelers hetzelfde

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:57

Anna-Jelly schreef:
Maris89 schreef:

Dat is bij elke hond zo, de een is alleen wat makkelijker als de ander.
Maar waar doel je precies op, snap de quote van mij er niet helemaal bij... Verward

Maar euh TS.. Waarom bel je niet even met een hondentrainer o.i.d. bij jouw in de buurt, als je daar je verhaal doet, wat jij vind waar de hond aan 'moet' voldoen en welke karakter-eigenschappen jij belangrijk vind, lijkt het me dat zo iemand jouw ook wel een stuk op weg kan brengen.

Want hier word van een stabij naar een rodesian ridgeback geroepen, nouja dat ligt niet echt dicht bij elkaar dus veel wijzer zul je er denk ik ook niet uit worden, je ziet wel veel rassen bij langs komen...

Sorry, ik had eigenlijk het eerste deel even vet moeten maken. Omdat jij op mij reageerde over de Vizsla, reageerde ik even terug dat het ook aan de opvoeding ligt.

[edit] * Vecht met de quotes Clown .