Hier een foto van de Vizsla van mijn oom en tante:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna-Jelly schreef:Oei, wij hebben hier in de buurt een vizsla lopen maar die is niet voor de poes
Onze hollandse herder ook niet, dus die 2 durven het niet eens aan om het uit te vechten, dat was wel grappig om te zien.
Verder vind ik persoonlijk de (kortharige) hollandse herder dus top omdat we er zelf 1 hebben. Kwijlen niet veel, maar geen beginnershond.
Super luisteren, erg leergierig, waaks, onze is ook wel wat eenkennig. Een hond die ontzettend trouw aan de baas is, dit hoor ik van bijna alle HH eigenaren!
Verharen, sja dat doen ze wel
Labradoodle hier in de buurt ziet er grappig uit! Lijkt me een lieve leuke hond.
manie schreef:Een Rhodesian Rigdeback!
Futurefox schreef:witte herder
orionneke schreef:Klinkt stom maar heb laatst bij iemand een kleine poedel gezien vond ik een leuk hondje, zijn intelligent, kwijlen en verharen niet. Gezien je een grote hond wilt valt dit af....
kuikje schreef:ik vind de Newfoundlander nog altijd een geweldige hond, voor de 2e keer hebben wij hem nu ook weer! Ze zijn heel vriendlijk en lief, verliezen wel vacht en na het drinken of na een lange wandeling kunnen ze wel eens kwijlen.
http://www.nnfc.nl/headers/main.jpg
De Leonberger is familie van de Newfoundlander.
Kijk ook eens op www.nnfc.nl
Maris89 schreef:Anna-Jelly schreef:Oei, wij hebben hier in de buurt een vizsla lopen maar die is niet voor de poes
Onze hollandse herder ook niet, dus die 2 durven het niet eens aan om het uit te vechten, dat was wel grappig om te zien.
Verder vind ik persoonlijk de (kortharige) hollandse herder dus top omdat we er zelf 1 hebben. Kwijlen niet veel, maar geen beginnershond.
Super luisteren, erg leergierig, waaks, onze is ook wel wat eenkennig. Een hond die ontzettend trouw aan de baas is, dit hoor ik van bijna alle HH eigenaren!
Verharen, sja dat doen ze wel
Labradoodle hier in de buurt ziet er grappig uit! Lijkt me een lieve leuke hond.
Het ligt natuurlijk ook aan de opvoeding.
orionneke schreef:Ik zag dat de ridgeback genoemd werd, gezien je omschrijving denk ik NIET dat hij geschikt is.... Ze hebben een goede duidelijk opvoeding nodig en je wilde iets wat makkelijk iets leert....
Klinkt stom maar heb laatst bij iemand een kleine poedel gezien vond ik een leuk hondje, zijn intelligent, kwijlen en verharen niet. Gezien je een grote hond wilt valt dit af....
Ik zou toch voor iets gaan als een labrador ofzo....toch over het algemeen een makkelijker hond!
Maar er zijn nog heel wat vragen die beantwoord meoten worden:
Woon je in een klein huis, gaan jullie 3x per dag uitlaten en thats it? Ervaring met moeilijk honden (zo niet GEEN RIDGEBACK NEMEN)? Wil je een rustig hond, of een hyper ding (jachthonden vaak), eentje die goed bij je blijft (dan dus geen dalmatier of terrier of jachthond over het algemeen)....zo kan ik nog wel ff doorgaan
Ik ben gek van de ridgeback maar qua gemak zou een poedeltje wel grappig zijn!!!
Anna-Jelly schreef:Maris89 schreef:Het ligt natuurlijk ook aan de opvoeding.
Dat is bij elke hond zo, de een is alleen wat makkelijker als de ander.
Maar waar doel je precies op, snap de quote van mij er niet helemaal bij...
Maar euh TS.. Waarom bel je niet even met een hondentrainer o.i.d. bij jouw in de buurt, als je daar je verhaal doet, wat jij vind waar de hond aan 'moet' voldoen en welke karakter-eigenschappen jij belangrijk vind, lijkt het me dat zo iemand jouw ook wel een stuk op weg kan brengen.
Want hier word van een stabij naar een rodesian ridgeback geroepen, nouja dat ligt niet echt dicht bij elkaar dus veel wijzer zul je er denk ik ook niet uit worden, je ziet wel veel rassen bij langs komen...