Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:46

Ik heb idd niet gereageerd, omdat ik al 3 honden heb, en zeker geen reu in huis wil.
Verder vind ik het verantwoordelijkheid van de TS, omdat die de hond 11! jaar gehad heeft.
Ik kan me niet verantwoordeijk voelen voor iedereen die zn hond wegdoet, en later het probleem bij een ander neerlegt.
Ik heb een keer door omstandigheden een hondje moeten herplaatsen, maar ik heb altijd tegen de nieuwe eigenaar gezegd: Als het niet gaat wil ik hem terug.
Hij is onderhand 5 jaar bij de nieuwe eigenaar, en het gaat super, maar mocht het nodig zijn, neem ik hem nog steeds terug.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:47

kan het nu klaar zijn met de discussie de ts en de hond schieten hier niks mee op, als je een plek voor castor hebt reageer dan.......

het schiet niet op mensen al deze discussie, castor komt hier niet verder mee, en eens worden doet toch neimand met elkaar omdat ieder een eigen mening heeft....

probeer liever castor te helpen!! of open ergens een discussie topic als je er zo verzot op bent!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:49

Volg je eigen oproep en bied hem een goed plekje aan zou ik zeggen Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:54

Billy schreef:
Ik heb idd niet gereageerd, omdat ik al 3 honden heb, en zeker geen reu in huis wil.
Verder vind ik het verantwoordelijkheid van de TS, omdat die de hond 11! jaar gehad heeft.
Ik kan me niet verantwoordeijk voelen voor iedereen die zn hond wegdoet, en later het probleem bij een ander neerlegt.
Ik heb een keer door omstandigheden een hondje moeten herplaatsen, maar ik heb altijd tegen de nieuwe eigenaar gezegd: Als het niet gaat wil ik hem terug.
Hij is onderhand 5 jaar bij de nieuwe eigenaar, en het gaat super, maar mocht het nodig zijn, neem ik hem nog steeds terug.

Je hebt de hond niet voor niets herplaatst, vast door 'persoonlijke omstandigheden'. Als die onstandigheden nu nog steeds van toepassing zijn is het niet fair voor de hond om m terug te nemen!
De TS en ouders hebben m niet voor niets herplaatst, en het lijt me duidelijk dat zowel TS als ouders gewoon de hond niet KUNNEN terug nemen.
Dus ik snap werkelijk niet waar deze hele discussie om draait.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:03

Als het niet zou klikken, gaat het om een korte periode dat de hond bij een ander is geweest, en ben ik degene die de hond het beste kent, en die hem het best kan herplaatsen.
Verder zijn nu de omstandigheden anders, en zouhet misschien wel mogelijk zijn om hem te houden.
Maar gelukkig voor Perry, zijn hij en zn nieuwe baas stapelgek op elkaar, en mag hij nooit meer weg.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:16

Ik vind de reacties hier toch een beetje te ver gaan. Als de TS nu het huis uitgaat en de hond 11 jaar heeft gehad was ze waarschijnlijk nog een kind toen ze de hond kreeg. En nee kinderen van 11-12 jaar of jonger bedenken zich nog niet dat ze later het huis uitgaan en hun ouders dan misschien wel mobiliteitsproblemen hebben waardoor ze niet meer kunnen wandelen met een hond. Onvoorziene omstandigheden heet dat. Ik denk dat sommige die zo hard roept hun honden nooit in de steek te zullen laten ook wel anders piepen als ze niet meer kunnen wandelen en per hond iedere uitlaatbeurt een X-bedrag kwijt zijn aan de uitlaatservice.
Verder denk ik dat hier heel veel tips zijn gegeven om de hond te herplaatsen. Misschien dat je hond anders tijdelijk in een goedkoop pension geplaatst kan worden?
Mijn oom was heel vaak ziek en dan ging zijn hond naar een boerderij waar hij opgevangen werd tegen een veel lager bedrag dan bij pensions.
Of het nog verstandig is te gaan leuren met een oudere hond hangt van de hond zelf af, sommige passen zich nog steeds heel makkelijk aan.
Succes!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:25

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:32

Fleurtje100 schreef:
Ik vind de reacties hier toch een beetje te ver gaan. Als de TS nu het huis uitgaat en de hond 11 jaar heeft gehad was ze waarschijnlijk nog een kind toen ze de hond kreeg. En nee kinderen van 11-12 jaar of jonger bedenken zich nog niet dat ze later het huis uitgaan en hun ouders dan misschien wel mobiliteitsproblemen hebben waardoor ze niet meer kunnen wandelen met een hond. Onvoorziene omstandigheden heet dat. Ik denk dat sommige die zo hard roept hun honden nooit in de steek te zullen laten ook wel anders piepen als ze niet meer kunnen wandelen en per hond iedere uitlaatbeurt een X-bedrag kwijt zijn aan de uitlaatservice.
Verder denk ik dat hier heel veel tips zijn gegeven om de hond te herplaatsen. Misschien dat je hond anders tijdelijk in een goedkoop pension geplaatst kan worden?
Mijn oom was heel vaak ziek en dan ging zijn hond naar een boerderij waar hij opgevangen werd tegen een veel lager bedrag dan bij pensions.
Of het nog verstandig is te gaan leuren met een oudere hond hangt van de hond zelf af, sommige passen zich nog steeds heel makkelijk aan.
Succes!

Helemaal met je eens. Voor zo'n hond zijn echt wel goede adressen te vinden en ik vind het geweldig dat TS zich daarvoor wil inspannen. En zeker doe je een hond de deur uit als het thuis niet meer kan. Stel dat je een kind krijgt dat allergies is. Kan toch ook gebeuren.

Zoals sommige kunnen reageren zeg...pffffff. Volgens die mensen kun je dus als je een hond als pup neemt je levensstijl de komende 18 jaar niet meer veranderen. Dus niet verliefd worden, niet gaan scheiden, geen kinderen nemen, zorgen dat je geen andere buren krijgt, zorgen dat jezelf niet ziek wordt, niet gaan studeren etc. etc..... Mensen denk toch even na!!

Het is "maar" een hond en je kunt en moet heel ver gaan voor je hond maar er zijn grenzen en omstandigheden dat je de minst kwade moet kiezen!! En dan de vergelijking maken met een kind vind ik belachelijk....

Ulony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:59

@ oestinja

Precies!!!!!

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:41

Inderdaad, een hond of een paard kun je nooit met een kind vergelijken. En dat mag ook niet kunnen vind ik. Verder had de TS het er bij kunnen laten zitten en maar oogluikend toezien dat de hond zou worden ingeslapen, echter dat doet ze niet. Gelukkig zijn er ook nog posts met goede tips over herplaatsen bijvoorbeeld, dat komt heel anders over dan voordoen of het een soort misdaad is als je een hond weg moet doen.
Ik verkoop wel eens een paard, is zeker ook een doodzonde?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:46

oestinja schreef:
Het valt me op dat er veel een hele grote mond op zetten naar de TS maar er heeft tot nog toe niemand van die grote monden gereageerd met de intentie om de hond een goede plek aan te bieden.

Je moet die goede plek ook maar hebben anders doe je de hond nog meer ellende aan als je hem na een tijdje weer moet herplaatsen. Je neemt niet zomaar een hond in huis, je moet wel weten waar je aan begint en of het kan.

Dat is nu juist mijn angst. Degene die deze hond een tehuis wil bieden moet dat niet in een opwelling van medelijden doen maar ook zeker weten dat hij/zij de hond tot het einde kan houden en ook beseffen dat er best veel tijd gaat zitten in een opvanghond.

Deze hond moet nu weer gaan wennen aan een nieuw huis, nieuwe bazen, nieuwe regels. Het is per hond verschillend maar voor sommige honden is dat zo traumatisch dat een spuitje diervriendelijker is.

Ik moet er niet aan denken dat er nu iemand in een opwelling deze hond in huis neemt en dat er over een paar maanden weer een nieuw huis gezocht moet worden, daarom zou de rasvereniging mijn eerste optie zijn.
Voor je het weet tref je weer iemand die volgend jaar op vakantie moet.....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:55

KiWiKo schreef:
mijn bescheiden mening is dat je niet gaat slepen met een 11 jarige hond. Weer een nieuwe omgeving, weer nieuwe mensen, weer nieuwe regels....... en dat voor zo een oude hond. Lijkt mij dat het beessie daar nou niet echt beter van wordt. Ik zou alles op alles zetten om de hond weer bij je ouders te krijgen, inderdaad met hulp van een uitlaatdienst oid. Dat is voor hem nog een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. Als dit absoluut onmogelijk is dan moet je er misschien toch over nadenken om het dier niet alle ellende van alweer een nieuw baasje op zo een hoge leeftijd aan te doen en het dier een waardig einde toestaan.

Ik ben van mening dat je met vooral oude dieren niet moet zeulen

Dat het niet ideaal is, ben ik met je eens, maar niet dat je ze dan maar beter kan laten inslapen! Ik heb zelf een paar jaar terug een kat van 15 uit het asiel gehaald, en die heeft nog 2 mooie jaren bij ons gehad. Dus waarom zou je voor een oud beestje geen goed nieuw huis kunnen vinden?? Kost misschien wat meer moeite, maar het is het absoluut waard! (Of moeten we onze bejaarden dan ook maar een spuitje geven als het zo uitkomt?)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:58

Dat is een belachelijke vergelijking
Een hond is geen mens, als hij en prik krijgt bij de da weet hij niet of het een enting is of een inslaper.
Wat een emotioneel geneuzel weer.....
En misschien is de hond idd beter af dood, want wat als hij weer een nieuwe eigenaar heeft, en hij wordt kort daarop onzindelijk of heeft medicijnen nodig?
Het zal niet de eerste hond zijn die dan weer moet verkassen.
Dat is toch het nadeel van een oude hond herplaatsen.
Plus dat de hond nu 11 is, niet iedereen wil een hond die nog een levensverwachting van zeg een jaar of 2 heeft. ben je er net aan gehecht, moet je weer afscheid nemen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:01

Nou en? Die 2 jaar kunnen ook mooi zijn! Moet zo;n beestje dan maar een spuitje krijgen omdat het nieuwe baasje er anders zo'n verdriet van heeft?
...............

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:04

Dat zeg ik niet, maar als ik kon kiezen tussen een herplaatser met een levensverwachting van 10 jaar of van 2 jaar, dan wist ik het wel, vooropgesteld dat ze allebei bij me zouden passen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:07

Oke, even on-topic en wat praktische zaken, misschien dat de TS hierop wil reageren?
1. wat kost de hond
2. waar zou de hond te bezichtigen zijn (mochten er mensen geinteresseerd zijn)
3. zijn er nog andere dingen die een toekomstige eigenaar moet weten? Bijv. aangepast dieet, zindelijkheidsproblemen, ander "raar gedrag" wat hij bij zijn huidige eigenaren vertoont, etc.
4. Weet iemand hoe oud dit soort honden normaliter worden? Dan heb je tenminste een goed idee van waar je aan begint

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:30

jiehaaa schreef:
KiWiKo schreef:
mijn bescheiden mening is dat je niet gaat slepen met een 11 jarige hond. Weer een nieuwe omgeving, weer nieuwe mensen, weer nieuwe regels....... en dat voor zo een oude hond. Lijkt mij dat het beessie daar nou niet echt beter van wordt. Ik zou alles op alles zetten om de hond weer bij je ouders te krijgen, inderdaad met hulp van een uitlaatdienst oid. Dat is voor hem nog een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. Als dit absoluut onmogelijk is dan moet je er misschien toch over nadenken om het dier niet alle ellende van alweer een nieuw baasje op zo een hoge leeftijd aan te doen en het dier een waardig einde toestaan.

Ik ben van mening dat je met vooral oude dieren niet moet zeulen

Dat het niet ideaal is, ben ik met je eens, maar niet dat je ze dan maar beter kan laten inslapen! Ik heb zelf een paar jaar terug een kat van 15 uit het asiel gehaald, en die heeft nog 2 mooie jaren bij ons gehad. Dus waarom zou je voor een oud beestje geen goed nieuw huis kunnen vinden?? Kost misschien wat meer moeite, maar het is het absoluut waard! (Of moeten we onze bejaarden dan ook maar een spuitje geven als het zo uitkomt?)

Zou niet eens een verkeerd idee zijn Lachen als je soms de bejaarden ziet zitten zonder enig menswaardig bestaan.

maargoed ik heb zelf ook een 12 jarige kat uit het asiel gehaald, maar kat en hond zijn geen vergelijking......... een hond heeft een baas, een kat personeel

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:32

@ThePast03, wat ik bedoel is dat er alleen maar een aantal zijn die 1. wel vooraan staan met een hele grote mond maar 2. ook geen oplossing weten, snap je?
Op zich had ik de hond wel gewild maar het lot wil dat ik een hond heb die absoluut niet met andere honden kan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:38

ding kan zo hierheen komen hoor, geen probleem. Moet hij wel tegen twee onstuimige jaarling reuen kunnen, goed in de auto kunnen blijven en overal mee naar toe willen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 18:58

Roadracer schreef:
Oke, even on-topic en wat praktische zaken, misschien dat de TS hierop wil reageren?
1. wat kost de hond
2. waar zou de hond te bezichtigen zijn (mochten er mensen geinteresseerd zijn)
3. zijn er nog andere dingen die een toekomstige eigenaar moet weten? Bijv. aangepast dieet, zindelijkheidsproblemen, ander "raar gedrag" wat hij bij zijn huidige eigenaren vertoont, etc.
4. Weet iemand hoe oud dit soort honden normaliter worden? Dan heb je tenminste een goed idee van waar je aan begint

om even de vragen van roadracer te beantwoorden:
1. de hond is gratis
2. de nieuwe eigenaren van de hond wonen in zwolle.
3. Castor is nooit ziek geweest, hij heeft wel een niet al te sterke maag waardoor hij sowieso bij ons nooit met de pot heeft meegegeten zeg maar, dus hij kreeg steeds hetzelfde voer. Raar gedrag heeft hij bij ons nooit vertoond, hij is heel lief, aanhankelijk en speels. Nog steeds houdt hij van apporteren en dat soort dingen. Het enige is dus dat hij bij de nieuwe eigenaren de vrouw gehapt heeft toen hij een standje kreeg. Ik weet hier natuurlijk het fijne niet van, alleen wat de nieuwe eigenaar ons verteld heeft. Die vrouw is nu dus bang voor de hond, terwijl hij dus een half jaar bij hun op bed heeft geslapen en op de bank heeft gelegen en dat soort dingen. Zij is nu bang voor haar kinderen. Castor is bij ons altijd heel lief geweest tegen mensen, ook kinderen. Die konden alles bij hem doen en dat vond hij allemaal goed. Wij hebben ook altijd een kat gehad waar hij nooit gemeen tegen heeft gedaan en de nieuwe eigenaren hadden 2 katten en een hond wat ook heel goed ging samen.
4. Ikzelf weet niet hoe oud hij ongeveer zal worden, maar hij is nog steeds helemaal gezond en heel fit en vrolijk.

Ik hoop dat dit je vragen goed beantwoord.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:58

Weet je, er wordt vaak veroordlend gereageerd als iemand zijn hond weg moet doen, maar je kan nu eenmaal niet kijken in de huishouding van een ander...Zelfs ik heb ooit een hond weg moeten doen (zelfs ik bedoel ik: ik heb atijd opvangdieren en hou zielsveel van ze) omdat ze echt agressief werd, trainingen intern en extern geen soelaas boden, emdicijnen niet hielpen en ik wel 2 hele jonge kindjes had. Zij was echt opeens heel vals vanuit het niets en beet toen mijn andere hond tot bloedens toe in haar keel en buik.
Maar dan nog, ze mocht niet afgemaakt van die stichting en zit nu in het zoveelste opvanghuis, en zoiets laat je niet los, nooit. Ook al is de hond terugnemen gewoon geen optie.

Dus reageer alsjeblieft wat gematigder ook op de TS en help meedenken, meevragen enz. om iig deze hond een mooie oude dag te bezorgen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:41

Tsja.....groot probleem is vaak dat als je honden in je bed en op de bank tussen je in zet je het dier verhoogt in rang.....probleem daarvan kan dus ook weer zijn dat hij een standje dus idd niet meer pikt.
Heel simpel een kwestie van terug op zijn plaats zetten en niets meer aan de hand.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:53

nou, dit mailtje komt net binnen van de nieuwe eigenaren:

"Wij vinden het ook ontzettend jammer dat de boerderij geen mogelijkheid heeft om hem toch op te nemen. Zoals we al eerder mailden
hebben wij hier ook al verschillende opties geprobeert en ook dat is op niets uit gelopen. Het enige wat nog voor ons open blijft is om hem
in te laten slapen. Wij zijn voornemens om dit dan woensdagavond te laten plaatsvinden. Mocht er van jullie kant voor woensdag nog iets
op de proppen komen wat een optie zou kunnen zijn om hem te plaatsen dan horen wij dat natuurlijk graag, daar wij ook liever het laten inslapen willen voorkomen.
Ik hoop nogmaals dat jullie hierin ons kunnen begrijpen en dat wij geen enkel risico willen nemen met onze kinderen."

Ik zou dus nogmaals willen vragen om alleen te reageren als iemand een oplossing heeft, want het lijkt wel alsof ze ons steeds minder tijd geven. Ik wil alleen deze dagen nog mijn uiterste best doen om iets te regelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:03

oestinja schreef:
Het valt me op dat er veel een hele grote mond op zetten naar de TS maar er heeft tot nog toe niemand van die grote monden gereageerd met de intentie om de hond een goede plek aan te bieden. Ik vind het van TS goed dat ze op deze manier raad vraagt en ze is er echt niet mee geholpen om zo in de z**k te worden gezet omdat ze zelf niet meer voor de hond kan zorgen. Inderdaad neem je een hond met de intentie om die voor het leven te houden maar omstandigheden kunnen veranderen. Ik vind het daarom respectloos wat sommigen hier menen te moeten zeggen en kan niets anders bedenken dan dat je daar de TS verdriet mee doet. Dus alsjeblieft een beetje respect en een beetje inlevingsvermogen voor andermans situatie.

Verdriet? Zullen we het eens over die hond hebben! Hoe zal hij zich voelen?

KiWiKo schreef:
maargoed ik heb zelf ook een 12 jarige kat uit het asiel gehaald, maar kat en hond zijn geen vergelijking......... een hond heeft een baas, een kat personeel

Ik zou het anders uitdrukken: een hond wordt deel van de familie, een kat heeft personeel.

Sily schreef:
Tsja.....groot probleem is vaak dat als je honden in je bed en op de bank tussen je in zet je het dier verhoogt in rang.....probleem daarvan kan dus ook weer zijn dat hij een standje dus idd niet meer pikt.
Heel simpel een kwestie van terug op zijn plaats zetten en niets meer aan de hand.

Wat een bullsjit! Mijn honden hebben altijd op stoel en bank gemogen en hier zijn nooit rangorde problemen geweest. Alleen maar intense vriendschap. Maar vele mensen verdienen niet eens vriendschap met een hond. Ze ZIEN het niet eens als ze het hebben, laat staan waarderen!

En dan zeggen ze "een hond kan misschien door omstandigheden niet altijd blijven maar het is ook 'maar'een hond".
Belachelijke!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:22

Desiree schreef:

Verdriet? Zullen we het eens over die hond hebben! Hoe zal hij zich voelen?

(knip)

Ik zou het anders uitdrukken: een hond wordt deel van de familie, een kat heeft personeel.

Een hond heeft geen menselijke gevoelens.
En een kat is zeker geen deel van een familie??

Verder heeft Sily volkomen gelijk wat het rangordeprobleem betreft.

Niet zo overdrijven voortaan Desiree.