Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Ik heb idd niet gereageerd, omdat ik al 3 honden heb, en zeker geen reu in huis wil.
Verder vind ik het verantwoordelijkheid van de TS, omdat die de hond 11! jaar gehad heeft.
Ik kan me niet verantwoordeijk voelen voor iedereen die zn hond wegdoet, en later het probleem bij een ander neerlegt.
Ik heb een keer door omstandigheden een hondje moeten herplaatsen, maar ik heb altijd tegen de nieuwe eigenaar gezegd: Als het niet gaat wil ik hem terug.
Hij is onderhand 5 jaar bij de nieuwe eigenaar, en het gaat super, maar mocht het nodig zijn, neem ik hem nog steeds terug.
Fleurtje100 schreef:Ik vind de reacties hier toch een beetje te ver gaan. Als de TS nu het huis uitgaat en de hond 11 jaar heeft gehad was ze waarschijnlijk nog een kind toen ze de hond kreeg. En nee kinderen van 11-12 jaar of jonger bedenken zich nog niet dat ze later het huis uitgaan en hun ouders dan misschien wel mobiliteitsproblemen hebben waardoor ze niet meer kunnen wandelen met een hond. Onvoorziene omstandigheden heet dat. Ik denk dat sommige die zo hard roept hun honden nooit in de steek te zullen laten ook wel anders piepen als ze niet meer kunnen wandelen en per hond iedere uitlaatbeurt een X-bedrag kwijt zijn aan de uitlaatservice.
Verder denk ik dat hier heel veel tips zijn gegeven om de hond te herplaatsen. Misschien dat je hond anders tijdelijk in een goedkoop pension geplaatst kan worden?
Mijn oom was heel vaak ziek en dan ging zijn hond naar een boerderij waar hij opgevangen werd tegen een veel lager bedrag dan bij pensions.
Of het nog verstandig is te gaan leuren met een oudere hond hangt van de hond zelf af, sommige passen zich nog steeds heel makkelijk aan.
Succes!
oestinja schreef:Het valt me op dat er veel een hele grote mond op zetten naar de TS maar er heeft tot nog toe niemand van die grote monden gereageerd met de intentie om de hond een goede plek aan te bieden.
KiWiKo schreef:mijn bescheiden mening is dat je niet gaat slepen met een 11 jarige hond. Weer een nieuwe omgeving, weer nieuwe mensen, weer nieuwe regels....... en dat voor zo een oude hond. Lijkt mij dat het beessie daar nou niet echt beter van wordt. Ik zou alles op alles zetten om de hond weer bij je ouders te krijgen, inderdaad met hulp van een uitlaatdienst oid. Dat is voor hem nog een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. Als dit absoluut onmogelijk is dan moet je er misschien toch over nadenken om het dier niet alle ellende van alweer een nieuw baasje op zo een hoge leeftijd aan te doen en het dier een waardig einde toestaan.
Ik ben van mening dat je met vooral oude dieren niet moet zeulen
jiehaaa schreef:KiWiKo schreef:mijn bescheiden mening is dat je niet gaat slepen met een 11 jarige hond. Weer een nieuwe omgeving, weer nieuwe mensen, weer nieuwe regels....... en dat voor zo een oude hond. Lijkt mij dat het beessie daar nou niet echt beter van wordt. Ik zou alles op alles zetten om de hond weer bij je ouders te krijgen, inderdaad met hulp van een uitlaatdienst oid. Dat is voor hem nog een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen. Als dit absoluut onmogelijk is dan moet je er misschien toch over nadenken om het dier niet alle ellende van alweer een nieuw baasje op zo een hoge leeftijd aan te doen en het dier een waardig einde toestaan.
Ik ben van mening dat je met vooral oude dieren niet moet zeulen
Dat het niet ideaal is, ben ik met je eens, maar niet dat je ze dan maar beter kan laten inslapen! Ik heb zelf een paar jaar terug een kat van 15 uit het asiel gehaald, en die heeft nog 2 mooie jaren bij ons gehad. Dus waarom zou je voor een oud beestje geen goed nieuw huis kunnen vinden?? Kost misschien wat meer moeite, maar het is het absoluut waard! (Of moeten we onze bejaarden dan ook maar een spuitje geven als het zo uitkomt?)
Roadracer schreef:Oke, even on-topic en wat praktische zaken, misschien dat de TS hierop wil reageren?
1. wat kost de hond
2. waar zou de hond te bezichtigen zijn (mochten er mensen geinteresseerd zijn)
3. zijn er nog andere dingen die een toekomstige eigenaar moet weten? Bijv. aangepast dieet, zindelijkheidsproblemen, ander "raar gedrag" wat hij bij zijn huidige eigenaren vertoont, etc.
4. Weet iemand hoe oud dit soort honden normaliter worden? Dan heb je tenminste een goed idee van waar je aan begint
oestinja schreef:Het valt me op dat er veel een hele grote mond op zetten naar de TS maar er heeft tot nog toe niemand van die grote monden gereageerd met de intentie om de hond een goede plek aan te bieden. Ik vind het van TS goed dat ze op deze manier raad vraagt en ze is er echt niet mee geholpen om zo in de z**k te worden gezet omdat ze zelf niet meer voor de hond kan zorgen. Inderdaad neem je een hond met de intentie om die voor het leven te houden maar omstandigheden kunnen veranderen. Ik vind het daarom respectloos wat sommigen hier menen te moeten zeggen en kan niets anders bedenken dan dat je daar de TS verdriet mee doet. Dus alsjeblieft een beetje respect en een beetje inlevingsvermogen voor andermans situatie.
KiWiKo schreef:maargoed ik heb zelf ook een 12 jarige kat uit het asiel gehaald, maar kat en hond zijn geen vergelijking......... een hond heeft een baas, een kat personeel
Sily schreef:Tsja.....groot probleem is vaak dat als je honden in je bed en op de bank tussen je in zet je het dier verhoogt in rang.....probleem daarvan kan dus ook weer zijn dat hij een standje dus idd niet meer pikt.
Heel simpel een kwestie van terug op zijn plaats zetten en niets meer aan de hand.
Desiree schreef:
Verdriet? Zullen we het eens over die hond hebben! Hoe zal hij zich voelen?
(knip)
Ik zou het anders uitdrukken: een hond wordt deel van de familie, een kat heeft personeel.