Hoe een konijn straffen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Re: Hoe een konijn straffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:09

Kimmie_Paard schreef:
bang van mij? :S ik heb hem nog nooit iets gedaan, ik ben toen ik hem net had uren bezig geweest om zijn vertrouwen te winnen, hij is echt niet bang van mij ik ben nu inmiddels bang van hem!

wat denk je nou eigenlijk?! Dat een konijn denkt, goh gezellig een wezen wat 30x groter is, waarvan mijn instinkt zegt, wegwezen, gezellig bij op schoot gaan zitten?! Vertrouwen winnen bij een konijn? Het is een ander beest dan een paard hoor.

Wat valt het me weer op dat veel mensen 1 konijn hebben WALGELIJK! En dan nog wel in een hokje, eenzame opsluiting; isoleer... Bahbahbah

Nat konijn=dood konijn, ik zal maar niet te snel de plantenspuit pakken, daarvan gaat zijn 'vertrouwen' dan ook weer de grond in, konijnen zijn ontzettend gevoelige beesten.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 23:11

als ik een konijntje was die nooit een ander konijn zou zien, en ook nog eens opgepakt worden door een mens, zou ik ook gaan bijten. Hoe zou jij het vinden van iemand 30x groter en minstens zwaarder naar je kleine lijfje toekomt om je op te pakken en te aaien?! Maan heeeh zou depressief worden.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 01:09

Ik neem aan dat hij dik een half jaar is als je hem een half jaar hebt?

Hij is dus in zijn puberteit, zit helemaal alleen zonder vriendjes (een konijn is net als een paard een kuddedier), logisch dat hij een beetje de weg kwijt is.

Castreren en een vriendinnetje erbij en gewoon konijn laten zijn. Als je wil knuffelen en aaien moet je een kat nemen (en ook die laten het duidelijk weten als ze het zat zijn Clown ).

Dingen als slaan etc heb ik geen woorden voor, wat hebben sommige mensen toh weinig gevoel voor dieren Verdrietig

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:20

punkies schreef:
Kimmie_Paard schreef:
bang van mij? :S ik heb hem nog nooit iets gedaan, ik ben toen ik hem net had uren bezig geweest om zijn vertrouwen te winnen, hij is echt niet bang van mij ik ben nu inmiddels bang van hem!

wat denk je nou eigenlijk?! Dat een konijn denkt, goh gezellig een wezen wat 30x groter is, waarvan mijn instinkt zegt, wegwezen, gezellig bij op schoot gaan zitten?! Vertrouwen winnen bij een konijn? Het is een ander beest dan een paard hoor.

Wat valt het me weer op dat veel mensen 1 konijn hebben WALGELIJK! En dan nog wel in een hokje, eenzame opsluiting; isoleer... Bahbahbah

Nat konijn=dood konijn, ik zal maar niet te snel de plantenspuit pakken, daarvan gaat zijn 'vertrouwen' dan ook weer de grond in, konijnen zijn ontzettend gevoelige beesten.

ik heb hem nu een 5 maanden ofzo, dat grote wezen was de eerste maand eng ja, nu komt hij meestal zelf naar mij toegerent, en als hij in zijn hok zit en hij ziet mij gaat hij op 2 pootjes staan om te kijken wie er aan komt, dan blijft hij mooi zo staan tot zijn hok open is en dan kan ik hem op pakken, terwijl hij er ook zelf uit kan springen maar hij wacht tot ik hem op pak, en een klein hok dat is dus niet waar, mijn konijn heeft helemaal geen klein hok! en hij is meeste tijd van de dag uit zijn hok, dus zo zielig is het niet:S en vertrouwens winnen bij een konijn kan wel, in het begin was hij bang van alles en iedereen en als je bij hem kwam ging die stampen, nu reageert hij zelfs op zijn naam! en als hij buiten loopt en ik loop ook buiten achtervolgt hij mij zelfs, dus hij is echt niet bang van mij:S

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:21

wynoah schreef:
Ik neem aan dat hij dik een half jaar is als je hem een half jaar hebt?

Hij is dus in zijn puberteit, zit helemaal alleen zonder vriendjes (een konijn is net als een paard een kuddedier), logisch dat hij een beetje de weg kwijt is.

Castreren en een vriendinnetje erbij en gewoon konijn laten zijn. Als je wil knuffelen en aaien moet je een kat nemen (en ook die laten het duidelijk weten als ze het zat zijn Clown ).

Dingen als slaan etc heb ik geen woorden voor, wat hebben sommige mensen toh weinig gevoel voor dieren Verdrietig

we willen ook een adner konijn voor hem kopen, maar een konijn kan pas tussen de 4 en 5 maanden gecastreert worden, en we zijn gister naar de dieren arts geweest, en die zij dat het niet uitmaakte of je een mannetje of een vrouwtje nam, en dat je gewoon geluk moest hebben omdat ze meestal toch wel gaan vechten, dus we kijke gewoon, ik denk dat ik hem laat castreren en dan een vrouwtje neem, maar ik heb nooit gezecht dat ik mijn konijn sla hoor of wel?

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:33

waarom al die reacties ooh, je mag hem niet slaan bladiebla.
sorry hoor, als je je konijn een tik geeft gaat hij heus niet dood.
wat doe je als je door je paard gebeten word?? zeg je dan ook;
hee lieverd, niet doen hoor. dat mag je echt niett. Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:36

punkies schreef:
als ik een konijntje was die nooit een ander konijn zou zien, en ook nog eens opgepakt worden door een mens, zou ik ook gaan bijten. Hoe zou jij het vinden van iemand 30x groter en minstens zwaarder naar je kleine lijfje toekomt om je op te pakken en te aaien?! Maan heeeh zou depressief worden.

Hoo.
Níet alle konijnen vinden het fijn om bij een ander konijn in het hok te zitten. En daarmee probeer ik het niet goed te praten dat heel veel konijnen alleen zitten, maar sommige met een reden.
En daarvan is mijn konijn er één.

Mijn konijn heeft al met drie verschillende konijnen het hok gedeeld. (Eerst aan elkaar wennen en blablabla) en elke keer was mijn konijn de pineut. Ze had wondjes op haar neus en op de rest, omdat zonodig dat andere konijn de baas moest zijn over mijn konijn. Ze werd er bang van en wilde ook niet meer bij ons komen.
Dus als jij beweert dat mijn konijn beter met nog één in het hok kan zitten, dan heb je het goed mis.

En ik wéét dat konijnen met z'n tweeën horen te zitten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:38

Eline_ schreef:
waarom al die reacties ooh, je mag hem niet slaan bladiebla.
sorry hoor, als je je konijn een tik geeft gaat hij heus niet dood.
wat doe je als je door je paard gebeten word?? zeg je dan ook;
hee lieverd, niet doen hoor. dat mag je echt niett. Haha!

Een paard, is niet zo teer al een konijn. Een paard is stévig gebouwd, een konijn niet.
Een konijn denkt anders dan een paard; dit valt echt niet te vergelijken hoor Scheve mond

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:40

Je kan hem ook gewoon is ze gezichtje blazen dat vinden ze ook niet leuk.
Dat helpt volgens mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:44

Paula schreef:
Op een hoge toon, en streng HEEE of iets dergelijks zeggen.
Niet gaan slaan of wat dan ook.

Juist niet op een hoge toon: hoge tonen zijn voor de beloning, lage tonen klinken grommend en zijn dus als straf bedoeld. Ik weet alleen niet of dit helpt bij een konijn Haha! .. Ik denk dat als je tegen een konijn FOEI zegt dat dat 'm niks kan schelen.
Misschien, zoals eerder genoemd, een plantenspuit (waterpistool is leuker Tong uitsteken ) proberen? Dat werkt bij honden iig wel..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:48

Maar wat ik niet snap, mensen zijn allemaal verschillend, maar konijnen zij allemaal hetzelfde. alle konijnen zijn bang van mensen, alle konijnen houden er niet van om geaait te worden. en alle konijnen willen een vriendje

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:52

OMG wat een gezeik over 1 konijn in een klein kooitje toch weer!

ik heb ook een konijn gehad, die beet in het begin ook, maar ik heb hem steeds als hij dat deed een tikje op z'n neusje gegeven en dan hield hij vanzelf op, ik denk dat de plantenspuit erop zetten net weer een beetje te overdreven is!!
en een konijn zal echt niet naar, hee je mag me niet bijten luisteren!
succes met je konijntje Tong uitsteken
ik mag binnekort ook weer een huisdier, maar weet nog niet wat het gaat worden Haha! !

@kimmie_paard : alle konijnen zijn in het begin bang voor mensen maar je kan er een band mee opbouwen, dat weet ik van mijn vroegere eigen konijntje!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:53

punkies schreef:
Kimmie_Paard schreef:

Mijn konijn zit ook alleen hoor in een supergroot hok.. eerst had ik er mijn cavia bij maar die gingen vechten. En hij mag elke dag naar buiten in zijn (grote) ren.. Dus daar is niks zieligs aan.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:54

Inderdaad een konijn in een hok is gewoon NIET zielig zolang hij genoeg aandacht krijgt, en met een konijn kan je wel een band op bouwe! en konijne zijn ook niet dom trouwens, mijn konijn weet dat hij 's ochtends nieuw eten krijgt! dus waarom kan hij dan niet leren dat hij niet mag bijten

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:57

rivanalover schreef:
punkies schreef:

Mijn konijn zit ook alleen hoor in een supergroot hok.. eerst had ik er mijn cavia bij maar die gingen vechten. En hij mag elke dag naar buiten in zijn (grote) ren.. Dus daar is niks zieligs aan.

met jou kan ik praten Knipoog mijn konijn kon los in de tuin, en had een groot hok!
en ze was erg gelukkig, tot ze ernstig ziek werd Verdrietig

ik vind het een beetje overdreven hoe mensen hierop reageren, net alsof wij nu weet ik hoe grote dierenbeulen zijn!
kijk liever naar beren in india of zeehonden jacht!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:58

Als ik met de konijnensnoepjesdoos rammel komt hij gelijk.. Tong uitsteken Dan weet hij dat hij een snoepje krijgt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:12

Kimmie_Paard schreef:
Maar wat ik niet snap, mensen zijn allemaal verschillend, maar konijnen zij allemaal hetzelfde. alle konijnen zijn bang van mensen, alle konijnen houden er niet van om geaait te worden. en alle konijnen willen een vriendje

Wie beweert dat? Ik vind dat zeker niet zo.
Heb ook duidelijk aangegeven dat er konijnen zijn die wel van aaien en knuffelen houden, maar de meeste vaak niet. Ik zeg ook, de situatie is zo moeilijk te bepalen omdat ik er geen beeld van heb.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:03

ja gewoon het word niet letterlijk gezecht maar zo van, ja konijnen zijn geen knuffeldieren bla bla lba nou de mijne misschien wel

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:20

Kimmie_Paard schreef:
Inderdaad een konijn in een hok is gewoon NIET zielig zolang hij genoeg aandacht krijgt, en met een konijn kan je wel een band op bouwe! en konijne zijn ook niet dom trouwens, mijn konijn weet dat hij 's ochtends nieuw eten krijgt! dus waarom kan hij dan niet leren dat hij niet mag bijten

Grinnikt Clown

Je hebt niet erg veel vertstand van konijnen geloof ik? Ga eens lekker op de bank zitten met een goed boek over konijnen. *Konijn ook weer een uurtje rust* en kijk dan verder. Die zullen je ook vertellen dat de meeste konijnen NIET van optillen houden. Zover ik weet, bijten konijnen alleen uit angst en uit verdedeging. Mijn konijn bijt als ik hem stoor tijdens het eten. De anderen worden pissig als ik ze te lang aai. Konijnen geven het goed aan. Leer die taal te begrijpen.

En zorg voor een betere buitenrennen! Dat niet alles 20 keer hoeft te worden gemaakt.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:32

een beter buiten ren, sorry maar kan je lezen? hij kan ontsnappen uit de tuin maar niet uit de buiten ren, en opzich maakt het niet uit als hij ontsnapt want hij blijft in de straat en onze straat bestaat uit tuin, en 4 huizen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:37

Oja hoor ik kan lezen. Maar jij melt dat je het al zo vaak opnieuw hebt moeten maken. Maar als hij niet uit de buitenren kan ontsnappen en wel uit de tuin, ben je dan zelf zo niet slim om hem in de tuin te zetten?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:40

zijn buitenren is misschien 200 bij 50 cm, daar laat ik dat beest echt niet een hele dag in zitten hoor,

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:18

Bij rammelaartjes van een half jaar komen de hormomen gewoon op gang, en daardoor kan zn gedrag veranderen (bijten). Ik zou het bijten even aankijken, goed op je vingers letten, en als het met anderhalve maand o.i.d. niet beter is je konijn laten castreren. Dat was bij die van mij destijds een goede oplossing (die beet zich vast in je hand en bleef hangen als je terugtrok, heel fijn).
Een konijn slaan, hoe halen jullie het in je hoofd, zo'n beestje snapt daar helemaal niks van.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 13:29

Oke, ik kijk wel. sla hem niet heb ik al paar x verteld

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:53

Kimmie_Paard schreef:
zijn buitenren is misschien 200 bij 50 cm, daar laat ik dat beest echt niet een hele dag in zitten hoor,

Miss je buiten ren vergroten?