Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Otje_Merlot schreef:Paula schreef:Ik heb 3 jaar geleden, bijna 4 jaar, mijn konijn gekocht. Helaas wist ik toen nog te weinig van konijnen, en heb ik er maar 1 gekocht. Nu wil ik er graag eentje bij zetten, maar het is een mannetje, en ik weet dat de kans groot is dat dit niet goed zal gaan. En ik weet ook dat mijn ouders absoluut geen konijn er meer bij willen hebben. Hun instelling is echt dat die beesten niet in gevangenschap gehouden horen te worden, niet in een hok en niet in een ren. (nou in een ren mag wel, maar daar is een vorig konijn van mij aan doodgegaan, vos had gaas losgescheurd: ja echt dwars overmidden, en het konijn eruit gepakt.)
Mijn konijn heeft wel lekker een groot hok, niet zo'n pruthokje van de dierenwinkel waar een vis nog te klein voor is. Toch zou ik mijn konijn nog graag een vriendje geven, en van de zomer ga ik nog een ren aan het hok maken, en dan hopen dat er niet weer een vos toeslaat.(misschien stroomdraad eromheen?) en dan maar hopen dat dan mijn ouders van mening veranderen en ik een vriendje voor m'n konijn er bij mag kopen.
Maar ik snap er ook geen hol van, zo'n konijn wil toch ook leven en dan ga je ze niet in zo'n prut hok stoppenen ook te bedenken dat sommige konijnen nog nooit gras hebben gegeten. Onbegrijpelijk gewoon....
Misschien kan je extra dik staaldraadgaas(wat een woord) kopen. Zoals hiervoor ergens in het topic werd genoemd. Stroomdraad lijkt me niet zo'n goed idee, dadelijk staat het te hoog en dan heb je alsnog geen konijn meerZowiezo als het gras nat wordt, gelijd het
lijkt me niet zo'n goed plan.
idd dat snap ik ook nietnog nooit gras
. Als ik mijn ouders niet had overgehaald hadden wij nu ook geen gras meer gehad
Paula schreef:ik ken zelfs iemand die een konijn had doodgeslagen omdat het beet![]()
Vind je het gek, konijn zat zonder bodembedekking, in een minihokje zonder daglicht. Verschrikkelijk gewoon.
Heb er gewoon geen woorden voor.
Paula schreef:Paula schreef:Ik heb 3 jaar geleden, bijna 4 jaar, mijn konijn gekocht. Helaas wist ik toen nog te weinig van konijnen, en heb ik er maar 1 gekocht. Nu wil ik er graag eentje bij zetten, maar het is een mannetje, en ik weet dat de kans groot is dat dit niet goed zal gaan. En ik weet ook dat mijn ouders absoluut geen konijn er meer bij willen hebben. Hun instelling is echt dat die beesten niet in gevangenschap gehouden horen te worden, niet in een hok en niet in een ren. (nou in een ren mag wel, maar daar is een vorig konijn van mij aan doodgegaan, vos had gaas losgescheurd: ja echt dwars overmidden, en het konijn eruit gepakt.)
Mijn konijn heeft wel lekker een groot hok, niet zo'n pruthokje van de dierenwinkel waar een vis nog te klein voor is. Toch zou ik mijn konijn nog graag een vriendje geven, en van de zomer ga ik nog een ren aan het hok maken, en dan hopen dat er niet weer een vos toeslaat.(misschien stroomdraad eromheen?) en dan maar hopen dat dan mijn ouders van mening veranderen en ik een vriendje voor m'n konijn er bij mag kopen.
Maar ik snap er ook geen hol van, zo'n konijn wil toch ook leven en dan ga je ze niet in zo'n prut hok stoppenen ook te bedenken dat sommige konijnen nog nooit gras hebben gegeten. Onbegrijpelijk gewoon....
Misschien kan je extra dik staaldraadgaas(wat een woord) kopen. Zoals hiervoor ergens in het topic werd genoemd. Stroomdraad lijkt me niet zo'n goed idee, dadelijk staat het te hoog en dan heb je alsnog geen konijn meerZowiezo als het gras nat wordt, gelijd het
lijkt me niet zo'n goed plan.
idd dat snap ik ook nietnog nooit gras
. Als ik mijn ouders niet had overgehaald hadden wij nu ook geen gras meer gehad
Ja dat is een goed idee, zat zelf ook al aan zoiets te denken, bedankt
Stroomdraad komt dan wel buiten om de ren te staan he , er een stukje vanaf.
Desiree schreef:Paula schreef:ik ken zelfs iemand die een konijn had doodgeslagen omdat het beet![]()
Vind je het gek, konijn zat zonder bodembedekking, in een minihokje zonder daglicht. Verschrikkelijk gewoon.
Heb er gewoon geen woorden voor.
Zo iemand ken ik ook. Ze snappen totaal niets van zo'n beestje en dan gaat het op den duur bijten en dan moet het maar dood.
Otje_Merlot schreef:Desiree schreef:
Zo iemand ken ik ook. Ze snappen totaal niets van zo'n beestje en dan gaat het op den duur bijten en dan moet het maar dood.daar heb ik echt geen woorden voor
Desiree schreef:Ik heb een nestje dalmatische rexjes zitten. Zijn er hier geen liefhebbers voor mijn konijntjes? Jullie kunnen gratis zo'n mooi konijntje krijgen omdat je er goed voor bent.
Paula schreef:Paula schreef:
Zo iemand ken ik ook. Ze snappen totaal niets van zo'n beestje en dan gaat het op den duur bijten en dan moet het maar dood.daar heb ik echt geen woorden voor
Echt niet he...Btw, dit konijn was ook weer zo'n geval; leuk een konijn voor hun kleine zoontje, wat dus ook weer compleet uit de hand liep
En dan nog stoer lopen doen ook he, en laten zien hoe hard hij wel niet had gebeten, vreselijk.
Paula schreef:Ja idd he.Je snapt het gewoon niet! Trouwens goed dat je een cavia bij Stichting Cavia vandaan heb! Die doen goed werk, en jij dan ook weer.
Paula schreef:Vind dat je groot gelijk heb, beter caafjes helpen/blij maken dan nog meer erbij.
knolliepower schreef:De gemiddelde leeftijd van een konijn is 3... Echt te laag...
Ik ben echt behoorlijk tegen fokken! Ik kan gebrijpen dat sommige mensen ras konijnen fokken. Dat is ook niet echt een probleem, daar zijn wel vaak liefhebbers voor. Maar fokkers die met vanalles en nog wat fokken, de jongen vervolgens niet kwijt kunnen en ze naar de dierenwinkel brengen, of nog erger , ergens dumpen.
De Asielen zitten als over vol, waarom blijven mensen dan een beetje voor hun eigen lol fokken?Gewoon zeer egoitisch
punkies schreef:ik weet niet of dumpen erger is hoor, als je ze bijv. in het bos dumpt, ze overleven het waarschijnlijk wel, anders zitten ze hóógst waarschijnlijk in een minihokje,
misschien worden ze wat jonger in de wilde natuur soms, maarja, beter dan zo'n cel.
punkies schreef:ik weet niet of dumpen erger is hoor, als je ze bijv. in het bos dumpt, ze overleven het waarschijnlijk wel, anders zitten ze hóógst waarschijnlijk in een minihokje,
misschien worden ze wat jonger in de wilde natuur soms, maarja, beter dan zo'n cel.