Poseren in de sneeuw
samen met mijn zoontje
pakwerker was in zicht

weer een mooie foto

Samen met mijn andere hond Deejay
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boeli_Wendy schreef:Licht meestal wel aan de baas, mijn hond was vroeger een hond die alleen maar beet, en je hoefde maar in de buurt te komen of hij beet je al.
Ik heb dus het bewijs naast me zitten, dat het vooral aan de baas licht! mijn hond zit nu naast me en is een knuffel ik kan alles doen en bijten doet hij niet!
Toen
Nu
Escardo schreef:Beetje jammer dat een mechelaar als een gevaarlijke hond gezien word!!......
De hond die het meeste kinderen bijt is een labrador of een golden retriever..... omdat mensen altijd denken dat die honden het niet doen...
En in het nieuws zijn het alrijd de vechtrassen of de herdershonden....
Wat dacht je trouwens van de kleine honden... jack russels, maltezers,yorks...enz enz..... die happen ook erg graag... maar daar hoor je niets over...
jentel schreef:En klein ras kan ook bijten maar die kan niet zoveel schade aanrichten..
jentel schreef:maar denk je dat bij een mechelaar de opvoeding anders moet zijn dan bij een ander soort?
Escardo schreef:Beetje jammer dat een mechelaar als een gevaarlijke hond gezien word!!......
De hond die het meeste kinderen bijt is een labrador of een golden retriever..... omdat mensen altijd denken dat die honden het niet doen...
Desiree schreef:jentel schreef:maar denk je dat bij een mechelaar de opvoeding anders moet zijn dan bij een ander soort?
Wel consequenter ja. Mechelaars behoren tot de wat dominantere rassen en net als de bordercollie ook tot de ondernemende en drukkere rassen. Je moet er meer mee doen en meer energie in steken.Escardo schreef:Beetje jammer dat een mechelaar als een gevaarlijke hond gezien word!!......
Dat is heel logisch te verklaren.
Ten eerste zijn deze rassen erg populair en dat heeft gevolgen. Deze rassen zijn kwetsbaar omdat er meer mee gefokt wordt want het levert altijd wel wat op. Je hebt altijd stomme idioten die overal een hond kopen en zich niet afvragen of de fokker wel geschikt is en zorgvuldig met de honden en de pups.
Daarnaast bevinden deze honden vanwege hun brave reputatie nog vaker in gezinnen dan andere rassen. Dus gaat er ook vaker iets mis.
Escardo schreef:Mijn zoontje slaat heel vaak zijn armen om zijn nek hoor, Jentel... ff knuffelen, maar als Buck het niet wil loopt hij weg en mijn zoontje respecteert dat dan...
Snap wel dat herders een reputatie hebben en dat mensen snel oordelen...maar ze moesten eens weten, hoe lief, hoe trouw en hoe knuffelbaar een herdershond is hoor....
Escardo schreef:Desiree, ik beschuldig je niet hoor... echt niet...
Maar ik vind het alleen zo jammer dat er altijd zo gewezen word naar een bepaald ras....
Kijk eens in het asiel hoeveel andere soorten honden zitten....
bijv de retriever, jack russel enz.....
De asiels zitten iet alleen vol met herders... sorry...