bijtende honden, fout van de baas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: bijtende honden, fout van de baas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 00:51

Afbeelding
Poseren in de sneeuw

Afbeelding
samen met mijn zoontje

Afbeelding
pakwerker was in zicht

Afbeelding
weer een mooie foto

Afbeelding
Samen met mijn andere hond Deejay

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:59

Mijn zoon is gek met zijn hondje .

Maar deze is streng opgevoed (de hond dan he, kind wat minder )en weet precies waar hij zich aan te houden heeft. Bovendien zijn kind en hond nooit alleen met elkaar.

Afbeelding

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 08:47

escardo... wat een prachtig zwart masker... mooie hond!!
Alhoewel ik bij bij onze hond niet toelaat dat de kinderen hem om zijn nek pakken.. ik weet niet.. gevoelsmatig..
LDRD ook een mooie hond! duitse herder? en prachtig dat ene oortje gericht op het kindje super!!

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 08:49

Boeli_Wendy schreef:
Licht meestal wel aan de baas, mijn hond was vroeger een hond die alleen maar beet, en je hoefde maar in de buurt te komen of hij beet je al.
Ik heb dus het bewijs naast me zitten, dat het vooral aan de baas licht! mijn hond zit nu naast me en is een knuffel ik kan alles doen en bijten doet hij niet!

Afbeelding
Toen
Afbeelding
Nu

welk ras of kruising is jou hond? en waarom beet de hond in het verleden?

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 08:58

Escardo schreef:
Beetje jammer dat een mechelaar als een gevaarlijke hond gezien word!!......
De hond die het meeste kinderen bijt is een labrador of een golden retriever..... omdat mensen altijd denken dat die honden het niet doen...
En in het nieuws zijn het alrijd de vechtrassen of de herdershonden....

Wat dacht je trouwens van de kleine honden... jack russels, maltezers,yorks...enz enz..... die happen ook erg graag... maar daar hoor je niets over...

Klopt wat je zegt, maar doordat de mensen golden, labradors, en kleine hondje zien als gezinshonden worden deze honden opgenomen als gezinslid en worden ook behandeld als gezinslid, dus geen of weinig grenzen.. dan kom je weer terug op de rangorder in het gezin en de hond probeert zijn grenzen te verleggen, dit geld trouwens voor iedere hond, een hond is een hond, doordat er steeds meer vechthonden in het nieuws komen komt doordat deze honden flinke schade aan kunnen richten als ze bijten, en de mensen zien natuurlijk de herders bij de politie en de boeviers aan de ketting bij de boeren enz.
En klein ras kan ook bijten maar die kan niet zoveel schade aanrichten..
voor de rest zijn kleine hondjes vaak schoothondjes, (ik vind dat trouwens heerlijk hoor lekker een dier op schoot om te knuffelen) en worden gezien als hun kindje..(die van mij is ook wel en beetje mijn kindje hoor, alleen mag hij minder

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:15

jentel schreef:
En klein ras kan ook bijten maar die kan niet zoveel schade aanrichten..

.......voorzichtig hoor, heb een schade in behandeling van iemand die een vinger afgebeten is door een cairnterrier.......en uiteraard doet ie dat anders nooit

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:18

En inderdaad de hond op mijn foto is een duitse herder. Enorme sterke grote hond (schofthoogte 70 cm), druktemaker ook.
Gaat ook zonder pardon in de vakantie naar een pension want hoewel familieleden hem zoooooo lief vinden en wel willen hebben in de vakantie, want ze hebben geen idee hoe heftig hij is als hij niet goed onder appel staat. Overigens doet hij niks, ook niet naar andere honden, maar is wel altijd klaar voor actie .

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:22

Ik vind dat het, indien de hond verder gezond is, echt aan de baas ligt. Deze hoort de hond op een correcte manier op te voeden en dus te corrigeren als de hond bijt/hapt.

Sommige hondeneigenaren herkennen het foute gedrag niet eens... daar gaan ze dus al de fout in.

De reden dat ik het alleen over gezonde honden zeg: denk eens aan hersentumoren etc, die beinvloeden het gedrag vaak op een negatieve manier en dat heeft dan weinig met opvoeding te maken, meer met vreselijke pijn.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:25

@ Jentel: Ik denk niet dat Baik een kruising is. Border collie???

Maar even on-topic...
Afbeelding

Mijn Border collie Lance Heel onderdanig naar mij, maar zeker weten ook naar andere honden.
Hij kent thuis zijn plek. Hij is zeker een deel van de familie. Maar ligt thuis gewoon op de grond. En word goed opgevoed. Oortjes zitten niet altijd op de goede plek, maar goed daar is hij 9 maanden voor

Ik vind het bijten van een hond dan ook voor een groot deel ook de schuld van de baas. Uitzonderingen daar gelaten...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:21

Idd een jongetje wat hier wel komt aan gezien zijn pony hier in pension staat. Was ook bij een vriendje aan het spelen. Komt die hond vrolijk op hem af kwispelend dus hij wil hem gaan aaien en hap. Zo tussen duim en wijsvinger gepakt. Moest nog vel van zijn bovenarm naar die plek gedaan worden. En 3 keer raden wat voor hond het was. Idd een golden retriever. Achteraf had ie al vaker gebeten.

en onze honden hebben nog nooit iemand gebeten. In mijn profiel staan wel foto's. De jack russel ook niet. Maar tegenover ons wil die soms nog wel eens wat proberen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:03

jentel schreef:
maar denk je dat bij een mechelaar de opvoeding anders moet zijn dan bij een ander soort?

Wel consequenter ja. Mechelaars behoren tot de wat dominantere rassen en net als de bordercollie ook tot de ondernemende en drukkere rassen. Je moet er meer mee doen en meer energie in steken.

Escardo schreef:
De hond die het meeste kinderen bijt is een labrador of een golden retriever..... omdat mensen altijd denken dat die honden het niet doen...

Dat is heel logisch te verklaren.
Ten eerste zijn deze rassen erg populair en dat heeft gevolgen. Deze rassen zijn kwetsbaar omdat er meer mee gefokt wordt want het levert altijd wel wat op. Je hebt altijd stomme idioten die overal een hond kopen en zich niet afvragen of de fokker wel geschikt is en zorgvuldig met de honden en de pups.
Daarnaast bevinden deze honden vanwege hun brave reputatie nog vaker in gezinnen dan andere rassen. Dus gaat er ook vaker iets mis.

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:40

Mijn zoontje slaat heel vaak zijn armen om zijn nek hoor, Jentel... ff knuffelen, maar als Buck het niet wil loopt hij weg en mijn zoontje respecteert dat dan...

Snap wel dat herders een reputatie hebben en dat mensen snel oordelen...maar ze moesten eens weten, hoe lief, hoe trouw en hoe knuffelbaar een herdershond is hoor....

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:59

Desiree schreef:
jentel schreef:
maar denk je dat bij een mechelaar de opvoeding anders moet zijn dan bij een ander soort?

Wel consequenter ja. Mechelaars behoren tot de wat dominantere rassen en net als de bordercollie ook tot de ondernemende en drukkere rassen. Je moet er meer mee doen en meer energie in steken.

Escardo schreef:

Dat is heel logisch te verklaren.
Ten eerste zijn deze rassen erg populair en dat heeft gevolgen. Deze rassen zijn kwetsbaar omdat er meer mee gefokt wordt want het levert altijd wel wat op. Je hebt altijd stomme idioten die overal een hond kopen en zich niet afvragen of de fokker wel geschikt is en zorgvuldig met de honden en de pups.
Daarnaast bevinden deze honden vanwege hun brave reputatie nog vaker in gezinnen dan andere rassen. Dus gaat er ook vaker iets mis.

Volledig mee akkoord..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:32

Escardo schreef:
Mijn zoontje slaat heel vaak zijn armen om zijn nek hoor, Jentel... ff knuffelen, maar als Buck het niet wil loopt hij weg en mijn zoontje respecteert dat dan...

Snap wel dat herders een reputatie hebben en dat mensen snel oordelen...maar ze moesten eens weten, hoe lief, hoe trouw en hoe knuffelbaar een herdershond is hoor....

Je doet alsof ik de mechelaar bekritiseer. Maar dat doe ik juist niet. Ik geloof je ook op je woord. MAar het blijft zo dat de meeste mensen niet geschikt zijn voor een mechelaar. DAar kan het hondenras niets aan doen, dat ligt aan de mensen. Het is ook niet goed om zo'n ras bij iedereen aan te bevelen, want daar schaad je uiteindelijk de honden mee. Die worden dan aangekocht door onbenullen en dan eindigen ze in het asiel. Dat gun je ze toch niet? Ga eens kijken bij www.dierenasiels.com hoeveel mechelaars er zitten. In elk asiel wel minstens een.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:37

De fout die het meeste word gemaakt is dat mensen een hond uitkiezen op uiterlijk. Je zou je eerst eens moeten verdiepen in de verschillende rassen, hun eigenschappen. Zoveel mensen nemen bijvoorbeeld een rottweiler in huis, terwijl dit een redelijk dominant ras is. Dit ras zou meer geschikt zijn voor erf bewaking.
Dus kijk niet naar uiterlijk maar naar innerlijk!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:45

een hond moet behandeld worden als een hond.
een hodn staat in de roedel boven de kinderen tot 12 jaar en onder de mensen boven de 12 jaar. Dit heeft vooral te maken dat (vooral jonge) kinderen niet goed weten hoe ze met een hond moeten omgaan. Dat een hond anders is dan een menselijk speelkammaraatje. Daar zeg ik ook nooit een hond alleen laten met een kind die onder de hond staat. Zoals ik ook ik een ander topic hebt gezegt. De hond moet het kind wel respecteren en het kind de hond ook. De hond mag niets fouts met het kind doen (die regels moeten de roedelleider(s) ook stellen aan de hond) maar dan als nog staan kinderen tot 12 jaar onder de hond.

Het 'vals' worden van een hond is altijd de mens zijn schuld. Als de hun geen manieren wordt aangeleerd weet het dier ook niet wat goed of fout is. En dan is het later ALTIJD de schuld van de hond. Vaak zijn de mensen met een valse hond, mensen die geen respect hebben voor de hond en die niets weten van het hondengedrag.

Hoewel het bijtgedrag van een hond ook kan afgeleerd worden. (wel door mensen met kynologische kennis of in ieder gevaal veel hondengedracht kennis). Ik ken verschillende honden die eerst toch wel 'vals'waren en na goede training en begeleiding best weer geplaatst konden worden.

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:00

Desiree, ik beschuldig je niet hoor... echt niet...
Maar ik vind het alleen zo jammer dat er altijd zo gewezen word naar een bepaald ras....
Kijk eens in het asiel hoeveel andere soorten honden zitten....
bijv de retriever, jack russel enz.....
De asiels zitten iet alleen vol met herders... sorry...

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:08

Escardo: omdat er zoveel herders in het asiel zitten komt door mensen die neits weten van honden gedracht en dan een herder leuk vind omdat het een populair ras is. Tjah en omdat je herders toch gewoon onder een goede rangorde moet opvoeden wordt het beesje vaak verpest door die mensen. Want dan wordt de hond dominant en dan willen ze hem maar niet meer dus doen ze het beesje naar het asiel

Loody

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:48

Annepaardoes: dat geldt voor de meeste honden die in het asiel zitten....

_janet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:46

ik heb zelf 10 weken in een asiel stage gelopen voor school. Bijna alle honden die daar zitten hebben wel een gedragsprobleem. Is het niet dominatie dan is het wel dingen kapot scheuren uit frustratie. Sommige honden zijn "normaal" en goed plaatsbaar.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:23

Escardo: ja idd maja omdat herders populair zijn zitten er vaak veel herders in het asiel.

ziggy_janet: maar dat gedragsprobleem komt wel door dat baasje. Met een goede training zijn ook ook wel te plaatsen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:09

Escardo schreef:
Desiree, ik beschuldig je niet hoor... echt niet...
Maar ik vind het alleen zo jammer dat er altijd zo gewezen word naar een bepaald ras....
Kijk eens in het asiel hoeveel andere soorten honden zitten....
bijv de retriever, jack russel enz.....
De asiels zitten iet alleen vol met herders... sorry...

Jack russels, hemelstergend populair. Broodfokkers kunnen ze heden echter aan de straatstenen niet meer kwijt. En jack russels zijn dan wel geen mechelaars, maar ze zijn druk en fel, net als mechelaars. En lang niet altijd geschikt voor gezinnen met kleine kinderen, net als mechelaars, omdat deze hondjes juist zo fel zijn en vaak bijtgraag. En je weet het he, mensen kunnen daar niet altijd goed me omgaan.
Dus ja, jack russels zitten er inderdaad ook veel in het asiel. Retrievers ook wel omdat het zo'n populair ras is, maar die zijn nog vrij gemakkelijk te plaatsen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:16

die mensen van de baby (gorreijk) waren op de bank in slaap gevallen (ze waren filmpje aan het kijken) toen werd de moeder wakker en zou de baby borstvoeding geven.. toen vond ze het kindje onthoofd

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:37

Wat verschrikkelijk!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:39

bijtende honden, fout van de baas?

Soms wel soms niet denk ik hier kan je over blijven discucieren.

Ik had een bullmastiff en hij kon niet tegen gillende kinderen en als ze maar al gingen renne pakte hij ze zelfde als fietsen.
We hebben van af toen die puppy was met hem getraint bij een honden school maar na maten hij ouder werd ging het mis laten castreren maar dat maakte voor meneer niks uit.

Toen in hij naar Martin Gaus gegaan en is hij het aardig afgeleerd.
Maar ik moes nog wel op letten met kinderen en kinderen die van hem weg rende fietsers had hij niks meer van.

Verder zo als der in de titel staat ik weet het niet hij is bij ons van af puppy af aan getraint.
Ik denk ook dat het der bij sommige honden der wel een beetje in zit.
Als je kijkt naar onze hond die is eigelijk altijd een soort van naar school geweest dus ja een groot vraagteken ? voor mij dan

Verder als mijn jongere neefjes hier waren maakte het niet uit of ze gilde of rende daar had hij niks van thuis was het echt een schat en kon je hem echt gewoon alleen laten met kleine kinderen daar durfde ik me hand voor in het vuur te steken echt een knuffel beest.
Maar zo dra meneer buiten kwam moest ie over alles en iedereen de baas spelen en denk ook dat hij zo was omdat hij mij beschermde.

Hij kon ook niet met andere honden om gaan behalve als het ut zelfde ras was of het nou een reu of een teef was maakt niet uit en met de hond van me vriendin dat was een boxer maar dat was echt een uit zondering.

Verder was het echt zo n lief beest alleen is hij in september in geslapen Vanwege ziekte enz als jullie het willen weten hoor ik het wel
Miss hem nog steeds

http://images.sugababes.nl/user_pics/54 ... e96abb.jpg