horsegirlie schreef:VanillaQueen schreef:
Ik vind het zo raar om een overschot aan jonge katten te gaan vergelijken met een bevolkingsprobleem in verweggistan.
Het klinkt cru ja, zoals ik het al zei, maar het is wel zo. Niemand heeft ze nodig, niemand zou gedupeerd zijn als ze er niet waren en ze zijn ook alleen maar geboren uit lui/zuinig/ontwetendheid.
Door die nestjes - door die katjes dus, wat ze voor mij overbodig maakt, hoe lief ze ook zijn - blijven mensen weg uit asiels omdat er toch wel genoeg aanbod is van jonge dieren die nog helemaal leuk zijn. Ook weer potentiele asielklanten dus,
net als al die katten die bij hen blijkbaar weer weglopen
Over welke katten heb je het hier nou?
Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar ben het er gewoon niet mee eensEn echt niet al die katjes worden geboren uit luiheid, zuinig of onwetendheid. Mensen vinden het gewoon leuk om een nestje te fokken.
Over de katten vd TS die naar het schijnt allemaal weglopen zodra ze geholpen zijn, ofzo.
Ik vind hier echt enorm egocentrische meningen tussen staan....omdat je zelf een half jaar plezier hebt aan een jong katje moet je dat maar doen? Eh, die worden ook groot hoor. Nestje geboren laten worden omdatdemensendatleuk vinden...egoïstischer kan je het niet hebben

In het asiel zitten overigens geweldig leuke katten. Ik heb er eentje , zo een zal je dr nooit op een hollandse boerderij vinden iig

Citaat:En nog een keer, natuurlijk zou ook ik alle dieren uit de asiels een baasje willen geven, maar zo'n nestje kleintjes is ook wel weer leuk.
Dat wil je helemaal niet, je eigenbelang druipt er nl vanaf